Hoe begraaf je je overleden dier in de tuin

12-05-2010 15:48 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Mijn kat is overleden en nu wil ik hem in mijn tuin begraven.

Kan ik dat gewoon in een kartonnen doos doen of moet dit in een kist? Heeft iemand hier ervaring mee?

Heel raar maar ook wel weer speciaal dat ik hem morgen met Hemelvaart ga begraven.

Alvast bedankt voor jullie tips.



Hij is 12 geworden en is overleden aan een afsluiting van de plasbuis waardoor de afvalstoffen niet meer door de nieren konden worden uitgescheiden en dus in zijn bloed terecht zijn gekomen.

De dierenarts heeft nog van alles geprobeerd met spoelen van de blaas enzovoort maar het was al te laat...Zaterdag was alles nog goed (leek het) en dinsdagavond is hij overleden. Zo snel als zoiets gaat. Ik kan het niet geloven. Hij ligt nu naast mij op de bank (in een doos) en ik kijk steeds of hij niet toch nog beweegt, gek he?
Wij hebben hem gecremeerd en in een urn(tje) terug gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Polleke, mijn hondje in een laken gewikkeld en in de tuin begraven. Op haar graf staat nu een paarse roos.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chameleon schreef op 12 mei 2010 @ 17:29:

[...]



Als je de kat gewoon 'naturel' (dus zonder doos/doek oid) begraaft, is er na anderhalf jaar, afgezien van wat botjes, niks meer terug te vinden hoor. Althans, dat zei mijn dierenarts...



Dat heb ik me inderdaad wel eens afgevraagd, hoelang het duurt voor een huisdier verteerd is.

Kleine 2 jaar dus zonder doek, dus met handdoek mischien 4 a 5 jaar?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties.

Ik ga hem begraven in zijn eigen handdoekjes waarop hij altijd lag, waar hij zich veilig voelde. Hij was namelijk bang voor visite en ging zich dan in de kast verstoppen, dus ik weet dat hij zich daarop veilig voelde, dus mooi idee dat hij die handdoekjes meekrijgt.

Mijn dierenarts zei zelf tegen mij dat ik hem in mijn eigen tuin mocht begraven. Omdat ik dit huisje onlangs heb gekocht en me hier erg thuis voel en niet van plan ben binnen 5 jaar te verkopen misschien blijf ik hier wel altijd wonen (aangezien ik nu al 3 x heb samengewoond en nu nooit meer mijn eigen huisje op zal geven) zijn er geen nieuwe bewoners die hem tegen zouden kunnen komen bij het tuinieren. En natuurlijk doe ik het diep genoeg.

Ik ga morgen wel even bij een plantenzaak kijken voor een mooie struik en steen aangezien die zaken morgen toch wel open zijn. Hoop dat het een beetje droog weer wordt.

Heel erg bedankt voor al jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als een mooie rustplaats vinobianco. En fijn dat je je vriendje toch nog een beetje bij je in de buurt hebt (tenminste dat vind ik zelf een prettig idee bij mijn overleden huisdieren).



Zoek een prachtige struik uit en maak er mooi ritueel van.

Alle reacties Link kopieren
sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn konijntje laten cremeren. Het idee dat een van de vele buurtkatten hem zou opgraven leek me niet aantrekkelijk (en ik ben niet van de meter diepe gaten, zeg maar).



Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven