hoe heet deze woonstijl?

18-12-2016 22:00 68 berichten
We zijn druk bezig met ideeën verzamelen voor het inrichten van onze nieuwbouwwoning.

Nu begin ik een beetje simpel te worden van al die praktische lichte woonkamers (zal het wel op uitdraaien maar toch...)

En zag in een blad ergens een hele donkere inrichting. Van iemand die vintage verzamelde, dus met allemaal gouden ornamenten en een grote porseleinen panter etc. Met heel veel bloemen en bloemenbehang.

Het leek qua sfeer een beetje hierop:







Alleen ben ik meer van de effen muren. Ik zou graag wat meer inspiratie op pinterest vinden maar het blijft misty green als "knalkleur" bijvoorbeeld zoiets:







en weinig van het wat drukkere dat ik zo leuk vindt, ik heb precies 3 plaatjes gevonden op "donkerblauw".



Dan denk je: dan koop je toch gewoon wat je mooi vindt?

Maar ik heb een man met goede smaak die graag wat voorbeelden ziet. En mijn zelf ingerichte huis hing vol Barbies en ingelijst vintage speelgoed dus dat is ook geen argument. Het is ook niet dat ik perse in een donkere grot wil wonen, maar ik zoek een soort tussenvorm,iets dat ik kan laten zien als "kijk, dit is het idee, en nee, ik heb geen depressie of ben anders mentaal in de war. Het bestaat en meer mensen hebben dit"

Dus ik hoop op een zoekterm.
quote:Hamzter schreef op 18 december 2016 @ 22:07:

Huh? Als ik een man had met een goede smaak, liet ik hem de inrichting lekker doen.



we komen er allebei niet zo goed uit. Omdat het al nieuw is, dan is het erg moeilijk om het ' eigen' te maken.

Waar we allebei als eerste voor vielen blijkt de hele buurt al te hebben.

Dus toen gingen we een beetje nadenken over wat nou onze smaak ook alweer was.

Dat 'bohemian"komt ook overeen met zijn eigenlijke smaak (eerste 2 huizen).

Ik weet nog dat we ons rot hebben gezocht naar de mooiste warme kleur rood voor zijn appartement toen, en zijn slaapkamer was dus ook donkerblauw met een prachtig donkerrood met goud dekbed.
quote:nephthys schreef op 18 december 2016 @ 22:17:

[afbeelding]jaaaaaaaa nephtys je bent echt een google wonder :kiss:!!
quote:winkelfanaat schreef op 18 december 2016 @ 22:05:

Als je zelf al aangeeft niet depressie of mentaal in de war te zijn, ga je dat dan ook bij visite aangeven als ze je huis komen bezichtigen?

Eigenlijk excuseer je je nu al voor je keuze..



Maar dat is niet het antwoord op je vraag, i know ik geef aan, man maakt het leefbaar zeg maar
quote:Yggdrasil- schreef op 18 december 2016 @ 22:09:

Cowboykate_ heeft op instagram echt mega gave voorbeelden voor, denk ik, ongeveer wat je zoekt!

Ik vind het ook mega gaaf.



Mijn volgende huis, oud of nieuw boeit me echt niet, krijgt visgraat parket en een openhaard en ten minste 1 kalk/krijt/donkere muur en iets van donker turquoise.

Dat beetje dramatische vind ik fantastisch!



Jgoeie!!

jij begrijpt het inderdaad.



visgraat parket is al afgeserveerd....

net als mijn zwart wit geblokte tegels. Al heb ik nog een klein kansje in de keuken...
quote:Tmaar schreef op 18 december 2016 @ 22:09:

Qua kleuren zou je 'boutique hotel' door google kunnen halen, dat zijn ook rijke diepe kleuren en texturen.wat een mooie illustraties inderdaad. Wat anders dan ik had bedacht maar ook heel mooi, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 18 december 2016 @ 22:20:

[...]





jaaaaaaaa nephtys je bent echt een google wonder :kiss:!!Pinterest is je vriend
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 18 december 2016 @ 22:28:

[afbeelding]ha die had ik net ook gevonden en op mijn bord gepind! Ik weet alleen niet hoe ik vanuit pinterest kan plakken.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook op Pinterest zoeken op "Modern french bohemian", ook wat je stijl denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Qua leefbaar en voldoende licht houden zou ik overigens de bovenste 10 cm van de muren met het plafond wit schilderen, lijkt het hoger en lichter.



Alle reacties Link kopieren
Voor een beetje die stijl maar lichter zou je ook kunnen zoeken naar eclectisch chic. En misshien eens binnenkijken bij Gekaapt in Amsterdam.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
deze 'vertaling' vind ik ook erg leuk



quote:Schaap_Veronica schreef op 18 december 2016 @ 22:42:

Voor een beetje die stijl maar lichter zou je ook kunnen zoeken naar eclectisch chic. En misshien eens binnenkijken bij Gekaapt in Amsterdam.oh die winkel ken ik nog niet, ga zeker kijken!
Zoiets doet toch heel anders aan dan de huidige vt-wonen, maar is tegelijkertijd redelijk makkelijk om te turnen naar iets neutralers als het toch niet bevalt.

quote:RegretteRien schreef op 18 december 2016 @ 22:37:

Qua leefbaar en voldoende licht houden zou ik overigens de bovenste 10 cm van de muren met het plafond wit schilderen, lijkt het hoger en lichter.



[afbeelding]goede tip.
quote:RegretteRien schreef op 18 december 2016 @ 22:45:

Zoiets doet toch heel anders aan dan de huidige vt-wonen, maar is tegelijkertijd redelijk makkelijk om te turnen naar iets neutralers als het toch niet bevalt.

[afbeelding]juistem. Ik vind een heel bijv gothic huis in een nieuwbouw rijtjes woning sowieso een beetje de plank misslaan, Maar inderdaad die lampen en die kleur zijn erg mooi.
quote:nephthys schreef op 18 december 2016 @ 22:34:

[afbeelding]mooi!
Pauw-blauw
Wát is er mis met visgraat Parket?
Eclectisch intypen helpt ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven