Hoe hou ik die vieze glibberts uit mijn voer?

27-07-2014 23:39 32 berichten
Nee, niet de etenspijler!!



Het gaat over naaktslakken in het konijnenvoer.

Elke avond wordt het hok bestormd door een leger van die glibberts en het konijenvoer geniet zéér hun voorkeur!

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om biervallen te gaan neerzetten enzo en ik heb begrepen dat slakkengif nou ook niet zo geweldig gezond is voor mijn 2 hangoorvrienden.



Het liefst zou ik het voer dusdanig neerzetten dat het voor slakken onaantrekkelijk wordt, bijvoorbeeld de voerbak op een verhoging met een ruw oppervlakte.

Geen idee of dat in de handel is!

Gat in de markt wellicht?



Of andere suggesties?
Alle reacties Link kopieren
In een vorige post staat voeren op gezette tijden.. Niet doen dus een konijn moet altijd kunnen eten ook brokken ja! Verder geen tips sorry!
Just love your life.
Alle reacties Link kopieren
Eens met nukcy. Twee keer per dag afgepaste hoeveelheid brokken, voor de rest onbeperkt hooi, groenten en gras.
quote:Rooss4 schreef op 27 juli 2014 @ 23:58:



Hooi vreten ze wel wat maar niet uitbundig.

Dat komt omdat ze altijd brokjes beschikbaar hebben. Hooi is essentieel voor konijnen en zou voer nr. 1 moeten zijn.
quote:dreamerx schreef op 28 juli 2014 @ 08:28:

Niet doen dus een konijn moet altijd kunnen eten Verder geen tips sorry!Hooi! Niet brokken. Beter altijd hooi beschikbaar; dan verse groenten (in de zomer gras/paardebloemen etc) en dán pas brokken.
Bedankt voor de tips.

Ik heb een gedegen opleiding gehad op dit gebied en ik weet hoe ik moet voeren.

Ik mest ze niet vet, geloof me. Vers gras is altijd voor handen omdat ze in de tuin lopen en hooi ligt er altijd. Per dag krijgen ze 2 kleine bakken brokken, die laat ik staan en als het op is moeten ze het idd doen met hooi en gras.



Met die hete dagen aten ze vaak pas tegen de avond, gelijk met de slakken dus, vandaar mijn vraag.

En wat verharing met voedsel te maken heeft: eiwiten. Die zijn nodig om nieuw haar aan te maken.



Koper, daar las ik over!! Lijkt me een geweldige oplossing!

Nogmaals bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Kroppen sla neerzetten, vinden ze misschien lekkerder dan konijnenvoer(?) Maar misschien zijn je konijnen dan sneller dan de slakken

Verder maar laten gaan, je kan er niks tegen. Kan je je konijnenvoer niet in het nachthok zetten?
Slakken vinden bier trouwens erg lekker, dus ergens (buiten bereik konijnen) een schaaltje bier neerzetten kan ook. Niet slakvriendelijk alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven