Hoevaak grote schoonmaak?

29-01-2016 22:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Ik vroeg me af hoevaak jullie grote schoonmaak houden ? Dus ook plafonds, kasten van binnen en buiten, achter alle meubels ect.
Alle reacties Link kopieren
Gewone dingen als stoffen, zuigen en dweilen in elk geval minstens eens per week. Binnenkant kasten en raggen, als ik zie dat het vies is.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou dat ik ook zo was van 'als ik toch bezig ben neem ik alles gelijk maar mee'. Mijn mentaliteit is qua huishouden helaas een stuk anders, ik maak me er zo snel mogelijk van af. Pfoe......
Ongeveer twee keer per jaar grote schoonmaak, inclusief binnenkant keukenkastjes, koelkast, onder en achter alles, etc. En het valt me dan pas op, als ik alles van z'n plaats haal, hoe smerig het eigenlijk is (ook al doe ik minstens een keer per week de basics zoals badkamer, keuken, vloeren, en een keer of 4-6 per jaar de ramen). Schoonmaken heb ik nooit echt zin in, maar verder ben ik wel van regelmatig kasten en lades reorganiseren en dingen weg doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die reacties! Voor de dames die hun plafonds wel schoonmaken. Hoe doen jullie dat ? Met een lange stok en een doek er rond ? Ik vind het altijd z'n gedoe, en ben nog steeds opzoek naar de makkelijkste manier.
Alle reacties Link kopieren
Grote schoonmaak? 1x per maand als mijn reddende engel komt. Daarnaast werk ik fulltime en heb ik nog rond de 10 uur reistijd per week, ik kan me niet voorstellen dat mijn huis zo smerig word dat ik naast mijn eigen schoonmaakwerkzaamheden nog een grote schoonmaak zou moeten houden.



Waarom moet je eigenlijk de kastjes van binnen schoonmaken? Daar staan toch alleen schone spullen in?
anoniem_192723 wijzigde dit bericht op 30-01-2016 12:46
Reden: week... dag .... weekend ofzo...
% gewijzigd
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
quote:chrfndi schreef op 30 januari 2016 @ 08:50:

Voor de dames die hun plafons wel schoonmaken. Hoe doen jullie dat ? Met een lange stok en een doek er rond ? Ik vind het altijd z'n gedoe, en ben nog steeds opzoek naar de makkelijkste manier.

Het is plafonds, met een d ertussen.

Ik gebruik een plumeau om de spinnenraggen te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 30 januari 2016 @ 08:53:

[...]



Het is plafonds, met een d ertussen.

Ik gebruik een plumeau om de spinnenraggen te verwijderen.Klopt, heb het aangepast!
quote:cybermeisje schreef op 30 januari 2016 @ 08:51:

Grote schoonmaak? 1x per maand als mijn reddende engel komt. Daarnaast werk ik fulltime en heb ik nog rond de 10 uur reistijd per dag, ik kan me niet voorstellen dat mijn huis zo smerig word dat ik naast mijn eigen schoonmaakwerkzaamheden nog een grote schoonmaak zou moeten houden.



Waarom moet je eigenlijk de kastjes van binnen schoonmaken? Daar staan toch alleen schone spullen in?Nee dat kan ik me dan ook niet voorstellen
Alle reacties Link kopieren
quote:chrfndi schreef op 30 januari 2016 @ 08:50:

Wat leuk al die reacties! Voor de dames die hun plafonds wel schoonmaken. Hoe doen jullie dat ? Met een lange stok en een doek er rond ? Ik vind het altijd z'n gedoe, en ben nog steeds opzoek naar de makkelijkste manier.



Met de stofzuiger.

Als ik het al doe tenminste.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 30 januari 2016 @ 09:10:

[...]





Met de stofzuiger.

Als ik het al doe tenminste.Doe je de plafonds nooit afnemen met een sopje ?
Alle reacties Link kopieren
quote:chrfndi schreef op 30 januari 2016 @ 09:21:

[...]



Doe je de plafonds nooit afnemen met een sopje ?Nee waarom zou ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 30 januari 2016 @ 09:24:

[...]





Nee waarom zou ik?Haha, ik weet niet. Ik doe dat ongeveer 1 x per jaar en dan is me water toch aardig vies, ondanks dat er niet gerookt word of iets dergelijks. Misschien overdrijf ik een beetje
quote:chrfndi schreef op 30 januari 2016 @ 09:21:

Doe je de plafonds nooit afnemen met een sopje ?



Neem je serieus de plafonds af met een sopje?

Hoe in hemelsnaam?

Of houd je ons voor de gek?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik doe dat echt. Gewoon op de trap en dan stukje voor stukje met een doekje. Maar ik heb een keer gehoord dat mensen het met een lange aftrekker doen en daar de doek rond, zodat je een soort van de plafonds dweilt. Maar dat lijkt me niet praktisch i.v.m druppen enz. Maar mijn methode is ook niet echt handig en vooral tijdrovend.
Ik maak kastjes van binnen schoon omdat er toch stof en dergelijke in komt te liggen.
Nooit. Ik houd mijn huis gewoon wekelijks bij, dus een grote schoonmaak is niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 30 januari 2016 @ 06:27:

Volgens mij is de grote schoonmaak bedacht in de jaren 50, zodat vrouwen iets te doen hadden.







Inderdaad. Ik ben er van overtuigd dat ondat vrouwen niet buitenshuis mochten werken, en ze toch iets moesten hebben om trots op te zijn, het 'blinkende huis' is uitgevonden. Dan was je in elk geval nog de huisvrouw die zulke mooie schone ramen had. Tegenwoordig hebben we gelukkig andere dingen om je eigenwaarde uit te halen.
quote:chrfndi schreef op 30 januari 2016 @ 08:50:

Wat leuk al die reacties! Voor de dames die hun plafonds wel schoonmaken. Hoe doen jullie dat ? Met een lange stok en een doek er rond ? Ik vind het altijd z'n gedoe, en ben nog steeds opzoek naar de makkelijkste manier.Ik wapper met een theedoek de stofdraden naar beneden eens in de zoveel tijd als ik het toevallig zie.
Nooit! Ik heb onlangs een keer de spinnenwebben weggehaald omdat het echt dusdanig zichtbaar was dat ik er niet meer omheen kon kijken (en mijn man durft dat niet, want stel je voor dat hij een dikke spin tegenkomt! ). Op de slaapkamer zuig ik de plinten als er een dikke stoflaag op zit en ramen lappen doet de poetsdame (of moet ik na het 'werklui' topic nu ook netjes interieurverzorgster zeggen?).



Het kan beter, maar het zit er gewoon niet in bij mij. Ik ben al blij dat ik alles een beetje opgeruimd kan houden, de was bij blijft en mijn dochter in een beetje schone omgeving kan opgroeien.
quote:chrfndi schreef op 30 januari 2016 @ 10:54:

Nee ik doe dat echt. Gewoon op de trap en dan stukje voor stukje met een doekje. Maar ik heb een keer gehoord dat mensen het met een lange aftrekker doen en daar de doek rond, zodat je een soort van de plafonds dweilt. Maar dat lijkt me niet praktisch i.v.m druppen enz. Maar mijn methode is ook niet echt handig en vooral tijdrovend.Ok, weer wat geleerd. Mijn plafonds zijn niet glad (stug oppervlak met korreltjesreliëf), dus vandaar dat ik het me lastig voor kon stellen
Alle reacties Link kopieren
quote:_Branwen_ schreef op 30 januari 2016 @ 11:27:

[...]





Ok, weer wat geleerd. Mijn plafonds zijn niet glad (stug oppervlak met korreltjesreliëf), dus vandaar dat ik het me lastig voor kon stellen



Bij mij ook, als ik dat nat afneem wordt het volgens mij alleen maar vies.



Wat heb jij dan voor plafond dan trouwens TO?
Plafond soppen??? Really??? Die saus ik 1x in de tien jaar ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens in de week een werkster, zij doet haar standaardtaken en elke week iets extra's. Soms de keukenkastjes, vaker de ramen. Grote schoonmaakdingen, maar niet in 1 weekend.



Plafonds nooit, ik heb hele hoge plafonds, daar kom je met je keukentraoje echt niet bij. Voordeel van hoge plafinds is dat je het vuil toch niet ziet
Naar aanleiding van dit topic vanochtend maar weer eens de vloer gedweild. We stofzuigen bijna elke dag, maar eens de dweil erover mocht ook wel weer een keer. Tot zover mijn huishoudelijke activiteit vandaag
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 30 januari 2016 @ 09:02:

Nee dat kan ik me dan ook niet voorstellen



Ik ging voor 1-2 uur per dag en toen maar voor 10 uur per week, maar vergat dus wat aan te passen.

Ik geef de schuld aan de bleek die ik vanmorgen gebruikte om de badkamer schoon te maken



Maar mijn planfonds schoonmaken zou ik niet eens kunnen, mijn flatje heeft een puntdak (woon op de bovenste verdieping) dus ik kan er niet eens bij.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven