huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.







Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?







Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!



You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Ik ben heel goed in het gaatjes knippen in kleding meerdere keren gedaan bij het label verwijderen...
quote:kanon schreef op 02 april 2014 @ 22:52:

Niet echt een huishoudelijke blunder, maar meer een domme kookactie: Ik brand regelmatig mijn sjaal, badjas, pannenlappen, etc als ik sta te koken. Je zou zeggen dat je daarvan leert, maar niets is minder waar.Ja, maar wie verzint dan ook dat pannenlappen zo fikken. Je zou toch denken dat ze dat van onbrandbaar materiaal maken?!
Alle reacties Link kopieren
Whahaha oh feest der herkenning wat fijn !!



Ik heb vorige maand heel ijverig het afvoerding van m'n wasmachine schoongemaakt (wist niet eens dat die er zat, las in in het boekje na 3 jaar..) was helemaal trots op mezelf.. Tot ik de dag erna een was wilde draaien en ik natte voeten had... Dop er niet goed op teruggedraaid



T is maar goed dat ik geen vaatwasser heb als ik de verhalen hier zo lees...
Alle reacties Link kopieren
Ooit per ongeluk zo'n vezeldoekje op de kookplaat gelegd, die dingen smelten onmiddellijk, ik ben uren bezig geweest de zooi eraf te krijgen, zelfs met het speciale krabbertje was het een hels karwei, het lag op twee pitten.



Ooit een buurman die lekker blunderde, hij vroeg mijn stofzuiger te leen, die van hem zoog niet, hij had dezelfde stofzuiger als ik en die Mieles zijn onverwoestbaar. Nou voelde ik daar niets voor, hij was me iets te nonchalant. Ik had ook zo'n donkerbruin vermoeden dat er een goede reden was waarom het ding niet zoog. Ik vroeg hem of de zak misschien vol was. "De zak? Wat voor zak bedoel je?" Zijn verkering was toen al meer dan een half jaar uit, al die tijd was er nooit een nieuwe zak ingedaan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik pas op mezelf woonde wilde ik rode bietjes koken. Na een uur stonk de hele kamer en belde ik mijn moeder met de vraag of het normaal was dat de bietjes van binnen wit waren.

Wat denk je? Was ik rode uien aan het koken blèèèh!!! Stinken!!
En o ja, met mijn goeie kleren aan éven iets schrobben met chloor. Want ik doe het even heel rustig en netjes, zonder te spetteren, want ik heb geen zin om me om te kleden en ik kan heus wel schrobben zonder te spetteren, kom nou zeg......



Alle reacties Link kopieren
quote:Dickens schreef op 02 april 2014 @ 22:48:

De ergste in Casa Dickens: 4 jaar alle grote borden op de hand afgewassen omdat niemand in huis in de gaten had dat het rek in de vaatwasser in hoogte verstelbaar is. 4 jaar dames, 4 jaar.



Oef... Zo baalden wij vorig jaar enorm van de vaatwasser die we bij onze nieuwe keuken hadden gekocht. Hoe haalde de fabrikant het in zijn hoofd om de bovenste lade zo ver naar beneden te zetten? Er paste geen fatsoenlijk bord in de onderste lade!



Totdat we de gebruiksaanwijzing lazen de week erna
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog een leuke, maar niet door mijzelf begaan deze blunder (heb er wel héél hard om gehuild )...



Ik had jaaaaren geleden eindelijk zo'n mooie hippe kreukblouse gekregen van mijn moeder, helemaal gelukkig mee. Ik woonde toen nog thuis en mijn vader deed de strijk altijd. Komt ie op een avond beneden met de legendarische woorden: "Raio, wat een rotding die nieuwe blouse van jou, hij was zo gekreukeld! Maar ik heb ze er allemaal uit gekregen hoor, na ongeveer een half uur strijken!"



Hahaha arme man, hij was zo trots en blij en ik was me toch een partijtje hysterisch tiener-boos !
quote:despie schreef op 02 april 2014 @ 22:57:

[...]





Oef... Zo baalden wij vorig jaar enorm van de vaatwasser die we bij onze nieuwe keuken hadden gekocht. Hoe haalde de fabrikant het in zijn hoofd om de bovenste lade zo ver naar beneden te zetten? Er paste geen fatsoenlijk bord in de onderste lade!



Totdat we de gebruiksaanwijzing lazen de week erna Na een week al. Wrijf het er maar in. En iedere keer tegen elkaar mopperen dat het ronduit Belachelijk was dat borden van de Zweed niet in de vaatwasser van de Zweed pasten. Wat dachten ze daar eigenlijk wel niet. Ik dank, als atheïst, God op mijn blote knietjes dat ik te lui was om een klacht in te dienen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dickens schreef op 02 april 2014 @ 22:48:

De ergste in Casa Dickens: 4 jaar alle grote borden op de hand afgewassen omdat niemand in huis in de gaten had dat het rek in de vaatwasser in hoogte verstelbaar is. 4 jaar dames, 4 jaar.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Ik heb een keer het kattengrit geprobeerd door de wc te spoelen. Er stond op de zak dat dat kon. Ik denk dat ze niet bedoelden dat je al het grit uit de kattenbak tegelijk in de wc kon gooien. Ik ben echt heel lang bezig geweest om de wc te ontstoppen en moest het kattengrit er echt uit graaien, dat was ranzig, maar de wc liep helemaal over, kreeg het met geen mogelijkheid meer weg. Ik heb het nooit iemand durven vertellen.
Als puber wilde ik ooit een cake bakken. Er was verder niemand thuis. Maar ja, de boter was nog keihard. Slimme Ginevra bedacht wel een truc (magnetrons had je toen nog niet): ik legde het pakje boter even op de pompmotor van vaders aquarium. Dat motortje was namelijk altijd warm.

En slimme Ginevra ging tv-kijken, strips lezen, hond uitlaten, weetikveelwat, in elk geval dacht ik pas veel later weer aan die boter. Die intussen over de hele pompinstallatie was uitgelopen.....
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit als tiener wéken gespaard voor een shirt met een paillettenopdruk. Woest was ik dan ook toen mijn oma (met al haar goede bedoelingen) het ding in de droger had gedaan waardoor m'n mooie gekleurde pailletten afgebladderd waren. Ik heb gehuild, dat is niet meer normaal.



Toen kocht m'n moeder een nieuwe
Pannenlap in de fik en ik paniekerig om mijn vriend heen (stond uiteraard in de weg bij het aanrecht en verroerde geen vinger) blussen in de wasbak.

Nuttig zo'n vent die bij de brandweer zit
Geen blunder van mij, maar van mijn man (toen nog vriend): hij was aan het stofzuigen en kreeg last van zijn rug doordat er zo'n kort stangetje aan zat. Na het een tijdje aangekeken te hebben ben ik maar even naar hem toe gelopen en zei ik: geef mij maar even. En rrrrrts, ik schoof de stang uit, hij keek me aan alsof hij water zag branden. Ik heb hem daar nog heel lang mee gekwald.
quote:Biebeliee schreef op 02 april 2014 @ 23:03:

Pannenlap in de fik en ik paniekerig om mijn vriend heen (stond uiteraard in de weg bij het aanrecht en verroerde geen vinger) blussen in de wasbak.

Nuttig zo'n vent die bij de brandweer zit
Mijn splinternieuwe gave zwarte bloes die ik nog even wilde strijken voor ik er voor het eerst mee ging pronken.

*poef!*

Een grote zwarte klont onderaan het strijkijzer.

Ik heb écht staan janken
quote:Dickens schreef op 02 april 2014 @ 23:00:

[...]





Na een week al. Wrijf het er maar in. En iedere keer tegen elkaar mopperen dat het ronduit Belachelijk was dat borden van de Zweed niet in de vaatwasser van de Zweed pasten. Wat dachten ze daar eigenlijk wel niet. Ik dank, als atheïst, God op mijn blote knietjes dat ik te lui was om een klacht in te dienen.Ik was sneller De eerste keer dat ik mijn nieuwe vaatwasser vulde bedacht ik al dat dat niet kon kloppen, anders mochten ze hem weer ophalen. Ik heb namelijk heel oude borden en de grote borden van nu zijn groter dan die van mij, dus het kon gewoon niet kloppen dat er zo weinig ruimte was. Was evengoed nog wel een gedoe om die lade te verstellen, en hij rammelt nu nog steeds aan alle kanten.
Alle reacties Link kopieren
Lot hahaha ik moet zo lachen haha
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Dit topic is trouwens echt hilarisch.
quote:Ginevra schreef op 02 april 2014 @ 22:56:

En o ja, met mijn goeie kleren aan éven iets schrobben met chloor. Want ik doe het even heel rustig en netjes, zonder te spetteren, want ik heb geen zin om me om te kleden en ik kan heus wel schrobben zonder te spetteren, kom nou zeg......



Ook herkenbaar helaas.
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Ik had eens een rot dag en stond te koken. Moest satésaus maken. Normaal kan ik die altijd gewoon in de magnetron gooien. Deze keer niet.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Jaren terug eens in de keuken een gerecht met rijst gemaakt, ik kan niet zo goed berekenen hoeveel nodig is dus de hele pan vol. Bij het afgieten schiet de deksel los en flikkert de halve inhoud in de wasbak. Ik denk; och dat spoel ik even weg.. Resultaat; mijn arme heeft-het-al-zo-druk vader zijn hele zondag spenderen aan het leeghalen van mijn afvoer, alles verstopt.. Aantal uren verder, het lukte niet..



Maandagochtend woningstichting gebeld, komt een vakman langs met een speciale stofzuiger, 30 seconden later was het gepiept
Eentje uit de oude doos: ik ging karamel maken. Moest je uitgieten op het aanrecht volgens het ouderwetsche kookboek van Ma Dickens. Maar ja, wij woonden in een, toen, nieuwbouwhuis met een geribbeld roestvrijstalen aanrechtblad en niet in een oud huis met een glad stenen aanrechtblad. Ben uurtje of 3 aan het schoonmaken geweest. Moeder was hels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven