Kan jij altijd alles vinden thuis?

07-05-2015 16:01 103 berichten
Kan jij altijd alles vinden thuis zonder eerst uren kwijt te zijn met zoeken? Zo ja, heb je tips?

Ruim je alles meteen op als je ermee klaar bent? Heeft alles een vaste plek? Heb je geen (rommelige) hobby's? Hoeveel tijd besteed je per dag aan opruimen?
Kan jij altijd alles vinden thuis zonder eerst uren kwijt te zijn met zoeken? Ja, mijn spullen wel! Met mijn ogen dicht.

Zo ja, heb je tips? Ja, zie hier onder.

Ruim je alles meteen op als je ermee klaar bent? Nee, maar leg het wel in de richting van opruimen, dus op de trap als het klein genoeg is, of op mijn bureau oid.

Heeft alles een vaste plek? Ja

Heb je geen (rommelige) hobby's? Jawel, maar neem altijd de tijd om op te ruimen

Hoeveel tijd besteed je per dag aan opruimen? Minder dan tien minuten



Alles op een vaste plaats, en wegdoen wat je nooit meer gebruikt, veel wegdoen.

Elke dag even opruimen.

Als je met anderen samenwoont hun zooi in ieder een eigen bak gooien en die terugbezorgen, of alles in één bak en ze zelf die bak laten uitzoeken. Hier vaak op zondag ochtend, koffie/thee met wat lekkers en een bak zooi om uit te zoeken.

Veel dingen georganiseerd opruimen. Hobbyspullen bij hobbyspullen, administratie bij administratie, boeken bij boeken. Als er maar één plek voor boeken is, zoek je dus alleen bij de boeken als je een boek zoekt. Niet in de linnenkast.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 07 mei 2015 @ 18:28:

[...]





busted! O yeah
Alle reacties Link kopieren
Er is maar 1 remedie,en dat is gewoon structuur in je hele hebben en houwen aanbrengen,als je wat het schoonmaken betreft een bepaalde dag uit kiest om de boel schoon te maken dan heb je er veel minder werk aan,want dan hoef je het alleen maar bij te houden

maak je alleen maar schoon als het nodig word?dan heb je er des te meer werk aan om het weer spik en span te krijgen.

De dinsdag en de vrijdag zijn voor mij de twee poetsdagen,dan dweil ik alles/maak de wc schoon.En op de donderdag ga ik stof af nemen,en op de vrijdag word ook de kookplaat en het aanrecht goed onderhanden genomen en(in mijn geval de 14 planten water gegeven)En 1 keer per maand was ik de ramen van binnen en buiten en maak m,n balkon schoon.

Heb alleen geen vaste dagen dat ik m,n beddegoed verschoon,want dat hangt een beetje af van het gebruik daarvan,maar beter zou zijn om daar ook een vaste dag in de week zou nemen.

Maar 1 ding is zeker!! en dat is:een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.

Het is even wennen maar je zal zien dat als je wat structuur hebt,je jezelf ook veel beter voelt.
No Mercy
Alle reacties Link kopieren
Ik weet alles liggen in mijn huis en ben nooit iets kwijt. Partner ook niet trouwens. We hebben geen kinderen, dat scheelt.

Alles heeft een vaste plek en alles wordt ook meteen teruggelegd waar het hoort.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alles wel vinden.

Moet alleen niks laten slingeren dan maken de katten het kwijt.

Gooi ook regelmatig dingen weg die ik niet meer nodig heb, dat scheelt enorm.Of verkoop via marktplaats
Alle reacties Link kopieren
Alles heeft hier een vaste plek. Ik leg spullen altijd meteen terug.



Ik heb ook een rommelige hobby (naaien) maar ook dan heeft alles een plek. Stoffen netjes in bakken, mijn naaigerei in een bak etc.



Man en kind zijn wat minder consequent dan ik maar ik ruim tussendoor gewoon van alles op. Ik heb het graag netjes om mij heen. Ik laat nooit de vaat staan tot de dag erna, was ruim ik meteen op. En eens in de zoveel tijd flikker ik van alles weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 mei 2015 @ 18:14:

[...]



Ik heb een kast weggedaan. Spullen uitgezocht en toen paste het ook. Meer kasten= meer zooi.Heb al heel veel zooi weggedaan. Deze kasten zijn gewoon echt nodig voor extra dekbed, beddengoed, kleding, handdoeken... Maar binnenkort inderdaad wel eens ordenen allemaal.
Als ik alles zo lees ben ik heel erg eng . Alles in huis heeft voor mij zijn vaste plek (behalve de spullen van man dan, dat ligt overal en daarom is hij ook steevast wat kwijt , strakke inrichting dus niet veel kasten en zo (en dus bewaar je minder meuk) en ik ben ueberschoon, op huis, tuin en mezelf. Ik pleur alle meuk die niet gebruikt wordt na een poosje dan ook weg of ik geef het weg. Zeker in de keuken, ik heb 17 lades en elk half jaar verbaas ik me hoeveel rommel daar in ligt die ik nooit gebruik. Na een jaar iets nooit gebruikt te hebben gaat dat dan ook weg, en dat ruimt toch lekker op! De enige plek die slechts 1 keer per zoveel maanden eens een keer van binnen schoongemaakt wordt is mijn auto maar ja, als tuinfreak heeft het niet zo veel zin die in het voorjaar binnenwerks schoon te houden met al die plantjes en struiken die gekocht dienen te worden, leve de kofferbak-tas die ik bij de Intratuin kreeg, dat helpt

Wat wel scheelt is dat we geen kinderen hebben dus slechts een 2-persoons huishouden Dat scheelt me nogal wat denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel groot huis met meerdere kastenwanden dus alles wat ik ooit gekocht heb kan ik bewaren totdat ik zeker weet dat ik het niet meer wil.



Het is minimalistisch ingericht, helemaal zen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja nu ik alleen woon wel ja. Ben zeer georganiseerd alleen de achterbak van mijm auto is nu nog een troep na m'n verhuizing. Heerlijk om weer een schoon en opgeruimd huis te hebben weer na jaren samenwonen met een huishoudkundig gehandicapte. Ging pas een vriendin helpen verhuizen naar een andere studentenkamer, oef wat ben ik dan blij als ik weer in mijn eigen stek kom. Snap niet dat zoveel mensen in vieze rommelige huizen kunnen wonen.

Ik lijk meer op m'n moeder dan ik dacht en ben er haar toch dankbaar voor want een opgeruimd en schoon huis is echt beter voor m'n gemoed.
quote:madras schreef op 07 mei 2015 @ 19:10:

Er is maar 1 remedie,en dat is gewoon structuur in je hele hebben en houwen aanbrengen,als je wat het schoonmaken betreft een bepaalde dag uit kiest om de boel schoon te maken dan heb je er veel minder werk aan,want dan hoef je het alleen maar bij te houden

maak je alleen maar schoon als het nodig word?dan heb je er des te meer werk aan om het weer spik en span te krijgen.

De dinsdag en de vrijdag zijn voor mij de twee poetsdagen,dan dweil ik alles/maak de wc schoon.En op de donderdag ga ik stof af nemen,en op de vrijdag word ook de kookplaat en het aanrecht goed onderhanden genomen en(in mijn geval de 14 planten water gegeven)En 1 keer per maand was ik de ramen van binnen en buiten en maak m,n balkon schoon.

Heb alleen geen vaste dagen dat ik m,n beddegoed verschoon,want dat hangt een beetje af van het gebruik daarvan,maar beter zou zijn om daar ook een vaste dag in de week zou nemen.

Maar 1 ding is zeker!! en dat is:een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.

Het is even wennen maar je zal zien dat als je wat structuur hebt,je jezelf ook veel beter voelt.



Klopt. Ik loop zo ongeveer altijd achter de feiten aan. Een beetje de story of my life inmiddels. Ik combineer wel dingen. Als ik even moet wachten tot het water kookt of de wasmachine klaar is, ga ik even met een doekje door de keuken. Als de film door reclame wordt onderbroken, leg ik wat dingen recht en zo. Ik wil zo graag een opgeruimd huis. Dat je gewoon nooit meer op je takenlijst hoeft te schrijven "bureau opruimen" "tafel leeg" etc etc etc.



Hier geen kinderen die ik de schuld kan geven. (Bijna jammer he.)
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 07 mei 2015 @ 20:05:

[...]





Heb al heel veel zooi weggedaan. Deze kasten zijn gewoon echt nodig voor extra dekbed, beddengoed, kleding, handdoeken... Maar binnenkort inderdaad wel eens ordenen allemaal.Tuurlijk, er is altijd een ondergrens, je kunt de zooi moeilijk opstapelen in de hoek van de kamer
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 mei 2015 @ 21:28:

[...]



Tuurlijk, er is altijd een ondergrens, je kunt de zooi moeilijk opstapelen in de hoek van de kamer Been there, done that
Gewoon alle kasten eruit doen!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kan alles vinden. Niet omdat ik zo georganiseerd ben (absoluut niet) maar omdat we heel klein wonen.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 07 mei 2015 @ 21:32:

[...]





Been there, done that







(wij ook)
quote:ikeaverslaafde schreef op 07 mei 2015 @ 17:12:

[...]





Dat zou inderdaad zo moeten werken. Maar blijkbaar werkt het zo niet. Waarschijnlijk is er nog een plekje die ik op dat moment heel logisch en handig vond... Maar waar?





Dat herken ik op zich wel, als ik een keer heb opgeruimd en dan dingen heb verplaatst. Dan weet ik inderdaad nog wel dat ik toen dacht 'deze plek is veel handiger voor dit item', maar dan kan ik me dus de plek zelf niet meer herinneren
Alle reacties Link kopieren
Nee, nooit iets kwijt en alles heeft een vaste plek. Mijn man is ook geen sloddervos, dat scheelt.

Ik weet ook van iedere lade/kast etc wat er in zit, behalve op zolder, daar ben ik te lang niet in de dozen geweest.

Dingen niet te lang laten slingeren en meteen opruimen na gebruik. Heel simpel eigenlijk.



Overigens vind ik jouw nick icm de OP wel heel grappig.

Heb niet teruggelezen, ik zal wel niet de eerste zijn die dat zegt
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 07 mei 2015 @ 21:26:

[...]





Klopt. Ik loop zo ongeveer altijd achter de feiten aan. Een beetje de story of my life inmiddels. Ik combineer wel dingen. Als ik even moet wachten tot het water kookt of de wasmachine klaar is, ga ik even met een doekje door de keuken. Als de film door reclame wordt onderbroken, leg ik wat dingen recht en zo. Ik wil zo graag een opgeruimd huis. Dat je gewoon nooit meer op je takenlijst hoeft te schrijven "bureau opruimen" "tafel leeg" etc etc etc.



Hier geen kinderen die ik de schuld kan geven. (Bijna jammer he.)Misschien gaat het JUIST mis omdat je alles 'even tussendoor' doet en er niet echt tijd voor maakt.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Nog bedankt voor de reacties, ik merk in een dag al verschil.



@MissInnuendo, je bent inderdaad de tweede die mijn nick grappig vindt i.c.m. dit topic. Maar eigenlijk is het best logisch, ik wil heel graag alles netjes en als een Ikea-showroom zeg maar (netjes en gezellig). Dat is soort van mijn ideaalplaatje. Maar dat komt wel.
Update waar iedereen op zat te wachten: ik vind net mijn VVV-bonnen terug!!! Waar ze lagen? Ik had ze netjes opgeborgen in één van de plastic mapjes in mijn agenda.



Vanavond lekker dromen over wat ik ervan zal gaan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan bijna alles terug vinden in huis.

Zo heb ik alle "kantoorspullen" op 1 plek. Alle scharen, plakband, lijm, puntslijpers, pennen, potloden etc in een lade.

Alle bonnetjes in een potje, medicijnen bij elkaar in een kastje en administratie wekelijks bijhouden en sorteren.

In de schuur/zolder schrijf ik op wat waar staat.



Al mijn naaigerei staat gesorteerd in een ladenkastje naast mn naaimachinetafel.

Ook speelgoed houd ik goed in de gaten en ik geef vaak spul weg.



Veel succes😄
Waar een wil is, is een weg
Hahahahaha ikeaverslaafde wat goed dat je e terug hebt, typisch ook op een hele logische plek. Veel plezier met shoppen!!
Alle reacties Link kopieren
JA, blind, 's nachts , altijd!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kan eigenlijk alles wel goed vinden. Maar ik ben dan ook een behoorlijke OCD-er, wat in dit geval dan wel een voordeel is want weinig tijd kwijt met zoeken. Mijn opdrachtgever vertelde laatst dat ze een boek had gekocht over het aanbrengen van structuur in je leven en dat ze begonnen was met het opruimen van de keuken. Zo zei ze bijvoorbeeld dat als iemand haar hielp met afdrogen en vroeg waar het moest staan, ze daar geen antwoord op kan geven. Voor mij een compleet onbegrijpelijke situatie



Momenteel zijn we aan het verbouwen - we hebben nu zo'n 4 maanden de sleutel van ons nieuwe huis - en op de tweede verdieping staan nog 16 dozen en eens per week heb ik iets daarvan nodig en moet ik een hoop wipe-out-achtige kunsten uitvoeren om de doos te vinden die ik zoek. Maar nog niet alles is af, dus ik kan het niet opruimen. Dat trek ik dus héél slecht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven