kast met schuine wand op zolder

16-09-2009 21:30 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Onze zolder wordt op het moment beter geïsoleerd, er komt een nieuwe vloer in en er komen kasten. D.w.z. als het goed is, want de aannemer heeft het er nu opeens over dat kasten met deurtjes niet kunnen en het dus open rekken moeten worden.



Nou denk ik toch echt dat het wel kan (kan ook wel foto's vinden van onbetaalbare maatwerkkasten op internet), maar ik ben op zoek naar goedkopere alternatieven. Heeft iemand een idee? Dan kan ik concreet aangeven hoe ik het wil hebben. Voor het idee: het gaat om 'driehoekige' kasten. De onderkant is horizontaal, de rechterkant verticaal omhoog en dan loopt de "bovenkant" van linksonder naar rechtsboven. Hier wil ik dan deurtjes voor hebben en erin planken/kledingroedes.



Ik ben op zoek naar tips:

Is het handiger om alleen daar waar mogelijk een "rechthoekige" kast te maken en de ruimte onder de schuine kant op te vullen met open planken?

Wat voor deurtjes zijn aan te raden? Louvresdeurtjes, mdf, ect.



Als het verhaal te onduidelijk is (wat ik me voor kan stellen), kan ik wel een foto maken.



groetjes, S.
Alle reacties Link kopieren
O, ik heb trouwens gevraagd waarom het ineens niet meer kon en het antwoord was dat je een deur alleen van de lage naar de hoge kant kon openen, (wat me heel logisch lijkt) maar dan zou je te ver de kamer in komen en het plaatsen van meubels onmogelijk maken. Bovendien zou zo'n deur veel te zwaar worden. Vond het maar een vaag verhaal, maar met louvredeuren ben ik tevreden, dus dat wordt het. Als het af is, zal ik een foto plaatsen. Dat duurt hopelijk niet lang meer. Vrijdag wordt de vloer geleverd (hoop dat het niet zo lang duurt als bij Djoels) en dan kan meneer volgende week beginnen met de kasten.
Alle reacties Link kopieren


'





Dit is het resultaat, we zijn er erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Mooi zeg!!
Alle reacties Link kopieren
Simbatje, mag ik vragen door wie (bedrijf, particulier, groothandel, bouwmarkt) julie die schuifdeuren onder de schuine kant hebben laten plaatsen. Een aannemer toch? en hoe ging dat? is het een echte kast of is bijvoorbeeld de vloer doorgetrokken en zijn er gewoon de deuren voor geplaatst? Wij moeten ook nog zoiets hebben, maar weten niet waar te beginnen.



Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Es,



Je bedoelt die grijs/groene wand? Dat zijn op maat gemaakte verrijdbare bakken van MDF op wieltjes, eronder ligt gewoon de vloer. Op de site van Eigen Huis & Tuin staat ook zoiets:



Onze zolder is verbouwd door een ZZP-er, via vrienden gevonden, daar heeft hij ook e.e.a. gedaan.

Lees vooral mijn volgende post, daar heb ik uitgelegd wat je vroeg....
Alle reacties Link kopieren
Wacht, nu snap ik dat je de witte kasten bedoelt. Die zijn ook zelf gemaakt. Hij heeft eerst een stellage gemaakt (en alles wat scheef was daarbij direct waterpas gemaakt). Vervolgens met mdf de zijkanten en achterkanten gemaakt en er van die kant en klare witte meubelplaten in en op gelegd als plank en als bovenkant. De deurtjes (Can Do) zijn kant en klaar van de bouwmarkt, moesten alleen wit geverfd worden (ze zijn in het wit verkrijgbaar, maar in veel minder afmetingen dan in onbehandeld grenen.) Hij heeft gekeken wat de grootst mogelijke deuren konden zijn, qua hoogte en breedte en daar de stellage voor gebouwd. De loze ruimte is nu voor boekjes, frutsels e.d. De losse kast naast de deuropening heeft hij ook zelf gemaakt en later aan de muur bevestigd.

Als je nog iets wilt weten, vraag maar!
Alle reacties Link kopieren
Simbatje



Sjeun is het geworden, echt goed kleuradvies hebben jullie ook gehad



Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde juist die groen/blauwe, ik druk mij slecht uit. Die dingen voor het knieschot dus. Daar zitten dus wieltjes onder? Cool. Wil je veraden wat het gekost heeft?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Es,



Hier heb ik nog zoiets gevonden op internet:





Ik weet niet precies wat de bakken kosten, volgens mij aan materiaal (hout, verf, grepen, wieltjes) ongeveer 150 euro per stuk. Ligt vooral aan de prijs van mdf en de wieltjes waren volgens mij ook niet goedkoop, maar ze rijden wel super licht. Als meneer hier volgende week komt voor afmaken van ander werk, zal ik hem vragen naar de exacte prijs.



@Bonny, ja, mooie kleuren he? Gelukkig ken ik iemand die daar heel veel verstand van heeft en niet te beroerd is die kennis te delen!
Alle reacties Link kopieren
Die bakken met wieltjes heb je ook bij gamma. Ik weet niet precies wat ze kosten en in welke maten ze verkrijgbaar zijn, maar zeker de moeite om daar eens te gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:simbatje schreef op 18 oktober 2009 @ 10:04:



@Bonny, ja, mooie kleuren he? Gelukkig ken ik iemand die daar heel veel verstand van heeft en niet te beroerd is die kennis te delen!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Even up: ik zoek kant en klare bakken op wieltjes die je onder schuine wand kan plaatsen. Heb ze in een klus-folder zien staan maar welke ook alweer?!?



Wie roept?
karwei volgens mij (niet 100% zeker hoor)
Zie ze niet op site maar dan ga ik van de week even naar de winkel. Dit soort bedoel ik klik
Alle reacties Link kopieren
En een rails maken, met daarachter een legkast?? Dan heb je het ook mooi afgesloten toch
quote:raadgraag schreef op 09 september 2012 @ 21:56:

En een rails maken, met daarachter een legkast?? Dan heb je het ook mooi afgesloten tochNee, dat wil ik echt niet. Ik wil van die roldingen.
Ik up hem nog even, stel je voor dat iemand zeker weet dat het niet de Karwei was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven