kat overzetten naar brokken

01-08-2013 22:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.



Ik heb sinds een week een kat van iemand overgenomen van 4 jaar

Ze heeft bij de vorige eigenaar alleen maar nat voer gekregen. Ik heb van de vorige eigenaar ook nog een paar pakjes gekregen. Dat at ze helemaal niet. Had ik zelf ander nat voer gekocht en dat at ze wel.



Nu wil ik haar overzetten naar brokken. Maar het lukt niet egt. Ik had de brokken door het nat voer gemengt, maar dat at ze ook niet.



Weet iemand een anderen of betere manier om haar over te zetten?

Ik heb al 2 verschillende kattenbrokken geprobeert.



Groetjes Mieske
Alle reacties Link kopieren
quote:ballys schreef op 01 augustus 2013 @ 23:02:

Ik zou eerst half om half proberen en dan steeds meer brokken doen. Poes krijgt vanzelf wel honger en dan gaat het brokjes eten. Gebit laten controleren is ook geen slecht idee



Dit lijkt mij ook het beste. En dan van het natvoer wat ze graag lust een beetje vocht erover heen sprenkelen. Geen kledderboel ervan maken.

Misschien toch even naar de dierenarts om eventuele gebitsproblemen uit te sluiten.



Mijn katten eten ook alleen maar droge brokjes (speciaal Hill's voer) en ik vind dat toch wel prettiger, die stinkzooi en dat geklieder heb ik jaren aan eerdere katten gegeven maar dit bevalt me beter.

Af en toe krijgen ze zo'n klein blikje Gourmet maar daar lusten ze ook niet alle smaken van. Het blijven katten hè
Het hoeven geen gebitsproblemen te zijn als een kat geen brokjes wil eten, want heel veel katten slikken de brokjes zo door zonder te kaauwen. Het ligt dan aan het feit dat die kat kieskeurig is en dat specifieke brokje dus niet wenst te eten.



Je hebt namelijk een 3 soorten kattem:

- de alleseters;

- de kieskeurige eters die er lang over doen om aan iets nieuws te wennen;

- de katten die juist variatie willen en na een tijdje met lange tanden van hun brokjes of blikvoer gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten eten royal canin brokjes. Heb destijds moeten overstappen van kitten brokken naar volwassen brokken, dit heeft zo'n beetje twee weken geduurd, eerst at hij de grote niet op, en na een tijdje heeft hij toch de stoute schoenen aangetrokken en toen at hij de kleine niet meer op.



Voor onze andere kat, hebben we wel eens een blikje vis zonder toevoegingen, dat lust hij niet, maar na het er een keer of 10 heeft gestaan heeft hij het toch geprobeerd en is er nu ook wel gek op geloof ik.



Hij eet ook geen echt vlees als je hem dit geeft, snij weleens een stukje biefstuk af, maar daar likt hij soms even aan, maar eet het echt niet op. Zij daarentegen wel, je kan haar dan bijna buiten horen spinnen.



Dus niet dwingen, gewoon blijven aanbieden, dan komt het vanzelf goed.
quote:iris1969 schreef op 02 augustus 2013 @ 08:36:

[...]



Jazeker. Het is wel zo dat een dikke kat hier eerder last van heeft dan een magere kat, omdat hij meer vet heeft dat naar de lever kan stromen. Doorgewinterde zwerfkatten die heel onregelmatig eten hebben er het minste last van, want hun spijsverteringssysteem is gewend geraakt aan periodes van erg weinig eten.

Hulplijn!
Hahaha dag lieverd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven