Kitten wil niet eten

21-09-2010 10:49 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
@ Fleur: dan heeft je DA het mis, want katten kunnen dus niet goed zonder eten (3 à 4 dagen is meestal max,), dan lopen ze het risico op leververvetting, maar je hoeft nu niet meer bang te zijn, want als hij weer is opgeknapt zal hij nu niets meer aan zijn organen krijgen door dit avontuur. Dat gebeurt alleen ter plekke of niet als een kat geluk heeft en daarom zijn er dus katten die het niet krijgen, al hebben ze lang niet gegeten.



O ja, een dikke kat heeft veel eerder leververvetting, want dat loopt er meer vet in zijn lever, dan een slanke kat en daarom kunnen bijv. magere zwerfkatten goed tegen onregelmatig eten.
@ TO: niet wachten tot morgen, maar NU beginnen met dwangvoeren als hij nog niet heeft gegeten, want als hij vanaf zaterdag nog steeds niet heeft gegeten MOET hij nu echt eten, zeker omdat het een kitten is.
Alle reacties Link kopieren
Iris1969, raar toch dat de dierenarts eerst dit en dan weer dat zegt. Maar ik wist niet dat het verschil maakt of het om een dikke of slanke kat gaat. Dan heb ik geluk gehad met die van mij, want het zijn Oosterse Kortharen en zeer slank. En hij lijkt er nu weer helemaal bovenop gelukkig. Alleen zijn staart hing in het begin slap. Daar komt nu weer wat beweging in, maar er zit wel een vreemde "slinger" naar links in. Maar goed, als dat alles is... ik ben dolgelukkig dat ik hem weer terug heb.



Ondertussen ben ik benieuwd hoe het het kitten is vergaan.
Alle reacties Link kopieren
.
Bah, ik word echt boos van je DA, dit is gewoon niet waar.



Je moet echt dwangvoeren hoor, wikkel hem maar in een handdoek, dan kan hij niet tegenstribbelen en dan kleine beetjes spuiten via de ruimte tussen de kiezen aan de zijkant.



Ik denk trouwens ook dat hij wel uitgedroogt is, want dat zijn kittens helaas heel snel als ze niet goed drinken.



Echt hij MOET eten, ik kan hier niet vaak genoeg op hameren!!
Alle reacties Link kopieren
Maar je kunt toch wel controleren of hij "stiekem" eet? Je doet gewoon een heel klein beetje afgepast voer in een bakje en dan zie je toch of het er nog ligt of weg is?

En wat raar dat je dierarts hem niet wil zien. Je kunt toch gewoon een afspraak maken, je betaalt er tenslotte voor. Anders een andere dierenarts bellen, want dit is niet normaal (dat kitten niet eet).

En wat Iris69 zegt: grote handdoek om hem heenwikkelen, een persoon hem vasthouden en de ander het spuitje aan de zijkant in zijn bekje duwen en beetje bij beetje erin spuiten.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
toen bij ons de kitten niet at, kon je het echt binnen een paar uur aan hem merken dus ik sluit niet helemaal uit dat de kitten inderdaad stiekem eet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Merlina schreef op 22 september 2010 @ 10:35:

Kitten wil nog niet eten. Hij vecht om bij het eten weg te kunnen komen.



Hij is dus nog steeds actief. De dierenarts wil hem niet zien, want volgens haar eet hij stiekem, omdat hij nog actief is. maar ik denk dat als hij stiekem zou eten dat hij dan niet zou vechten om van het eten weg te kunnen komen.



Vriend heeft de dwangmethode geprobeerd. Dit lukt voor één hapje en dan maakt kitten er een drama van en vlucht hij (of zet hij zijn nageltjes zo hard in ons totdat hij weg kan).



nekvel veert wel terug als je eraan trekt. Uitgedroogd is hij dus niet. (katten)melk drinkt hij ook, wel maar een beetje...



Ik ga zo dadelijk (als ik middagpauze heb) een tube pasta halen die zou moeten helpen om hem op de been te houden tot hij eet. Hoop dat die wel nog beschikbaar is in de dierenwinkel.Heb je ook de tips geprobeed die Iris je gegeven heeft?
Zoals gezegd moet je het serieus nemen als een kitten niet wil eten. Best kans dat hij toch wat eet maar als je twijfelt daarover moet je ingrijpen. Ik zou dus voor de zekerheid naar de dierenarts gaan.

Als je dierenarts hem niet wil zien dan ga je naar een andere dierenarts! Ik zou niet veel vertrouwen heb in ene dierenarts die een kitten dat niet wil eten niet serieus neemt.

Bij een goede dierenarts kun je altijd terecht als je je ongerust maakt!

Ik zou niet vragen of je mag komen, zeg dat je langs komt en maak gewoon een afspraak.
Precies, morgen gewoon naar het spreekuur gaan. Is hij helemaal gek geworden!
Alle reacties Link kopieren
Zoals iris al 20 x gezegd heeft. Een kat, en zeker een kitten, MOET eten. Anders krijgt hij leververvetting en probeer zo'n kat maar weer eens aan het eten te krijgen.



Ik zou op zoek gaan naar een goede dierenarts. Kan me niet voorstellen dat dat een goede dierenarts is. Kijk, hij zal vast wel iets eten, anders verzwakt een kitten erg snel, maar je moet wel betere adviezen geven. Bijv dagelijks wegen om te kijken of hij aankomt/tips om meer te laten eten etc.



Wat probeer je hem nu te dwangvoeren? Een blikje van de dierenarts? Of iets wat je zelf gemaakt hebt?
Alle reacties Link kopieren
En weet je, je eigen kat dwangvoeren is erg lastig. Die van een ander moet niet zeuren, want wie niet eet gaat dood. Die van jou is zielig omdat hij niet wil eten en zich niet lekker voelt en eigenlijk wil je hem niet pesten. Er zijn bijna geen katten die zich echt niet laten dwangvoeren. Een goede dierenarts zal het voordoen en goede tips geven. En als hij echt lastig blijkt te zijn, zal hij adviseren om het kitten een dagje op te laten nemen, zodat de kliniek medewerkers hem goed kunnen observeren en dwangvoeren.
Dwangvoeren is een rotklus. Als het nodig is dan moet het maar je moet ook de oorzaak van het niet willen eten aanpakken. Misschien is er een lichamelijke oorzaak (dierenarts). Of de kitten vindt het voer niet lekker, heeft geen rust om te eten. Kijk wat helpt, ander voer, de etensbak ergens anders zetten etc.
Alle reacties Link kopieren
..
Goed in de gaten houden hoor en meerdere keren per dag een beetje vers blikvoer aanbieden ipv in 1 keer veel en hem er even bijzetten en anders DWANGVOEREN.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met de kitten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven