Leuke dorpen rondom Den Haag

22-03-2017 16:21 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Wij gaan binnenkort zoeken naar een leuk eengezinskoophuis in een dorp rondom Den Haag, eventueel tussen Den Haag/Leiden/Utrecht. Ik heb nog nooit eerder in een dorp gewoond, maar de stad zijn we helemaal zat.



Ik ben dus op zoek naar wat tips. We willen graag een groene omgeving, rustig maar niet té rustig en klein. Kindvriendelijk voor de toekomst. Een natuurgebied in de buurt is een pre.



Heeft iemand tips betreffende leuke plekken? Ik ken bijvoorbeeld Voorschoten, Bunnik, Naaldwijk, Zoeterwoude etc. allen van naam, maar geen idee hoe de dorpen echt zijn.



Vriend en ik werken in Amsterdam/Leiden/Den Haag.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Vooral ook de uitgebreide. Ik kan er echt wat mee ^^. We zijn van plan een beetje dorpjes te rijden op zondagen, nu weet ik een beetje waarlangs !
Ik zie eigenlijk niet het voordeel van een dorp boven de rand van de stad, die kunnen ook groen en rustig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso voorschoten is wel echt iets voor jullie als ik zo je lijstje af gaat. Maar inderdaad wel prijzig maar verder erg gezellig en vriendelijke mensen en veel groen
Gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Nootdorp!
quote:liubi schreef op 22 maart 2017 @ 18:07:

[...]





Bleiswijk mooi

Dat is echt teveel eer.
anoniem_64afeac72af4d wijzigde dit bericht op 23-03-2017 13:47
Reden: Verkeerde stad, ik moet echt meer slapen.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bergschenhoek is erg mooi. En ook bij de Rottemeren. Het is maar kort fietsen naar de Randstadrail.
Alle reacties Link kopieren
Berkel is ook erg leuk...

Zo dan hebben we ze nu alle 3 gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 22 maart 2017 @ 22:13:

Bergschenhoek is erg mooi. En ook bij de Rottemeren. Het is maar kort fietsen naar de Randstadrail.

Vanaf daar wil je in de spits niet heen en weer naar Leiden.



Leidschendam

Voorschoten

Wassenaar

Oegstgeest



Allemaal in de spits redelijk te doen e/o binnendoor.
Alle reacties Link kopieren
Nouja zeg, dat Oud-Rijswijk nog niet genoemd is

- op een steenworp van Den Haag

- je zit zo op de snelweg

- heel gezellige oude dorpskern met veel goede restaurants, zaterdagmarkt etc.

- huizen voordeliger dan Voorburg (maar dat ligt wel weer heel vlakbij)

- zomers lekker langs de Vliet naar Delft fietsen

- redelijk dicht bij het strand



Verwar het alsjeblieft niet met nieuw-Rijswijk (omgeving winkelcentrum de Boogaard), daar wil je nog niet dood gevonden worden. Maar echt, ga er eens kijken. En liefst een beetje rondlopen in het oude centrum. Denk dat je aangenaam verrast bent.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
El0ise



Bezoek de omgeving op de fiets en vind de regio waar je je thuis voelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliet64 schreef op 22 maart 2017 @ 22:38:

Nouja zeg, dat Oud-Rijswijk nog niet genoemd is

- op een steenworp van Den Haag

- je zit zo op de snelweg

- heel gezellige oude dorpskern met veel goede restaurants, zaterdagmarkt etc.

- huizen voordeliger dan Voorburg (maar dat ligt wel weer heel vlakbij)

- zomers lekker langs de Vliet naar Delft fietsen

- redelijk dicht bij het strand



Verwar het alsjeblieft niet met nieuw-Rijswijk (omgeving winkelcentrum de Boogaard), daar wil je nog niet dood gevonden worden. Maar echt, ga er eens kijken. En liefst een beetje rondlopen in het oude centrum. Denk dat je aangenaam verrast bent.



Och mijn excuses!

Oud- Rijsiwjk is inderdaad erg leuk, heb er een jaar gewoond. Een nadeel kan zijn dat er in ditt leuke, oude deel van Rijswijk bijna geen moderne woningen staan. Jaren '30 woningen bij de vleet, erg charmant, maar de burengeluiden en het onderhoud moet je ook voor lief nemen.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
quote:abusu schreef op 23 maart 2017 @ 10:32:

[...]





Och mijn excuses!

Oud- Rijsiwjk is inderdaad erg leuk, heb er een jaar gewoond. Een nadeel kan zijn dat er in ditt leuke, oude deel van Rijswijk bijna geen moderne woningen staan. Jaren '30 woningen bij de vleet, erg charmant, maar de burengeluiden en het onderhoud moet je ook voor lief nemen.



Ik weet het, uit ervaring

Maar TO zoekt toch niet specifiek nieuwbouw? Of heb ik ergens overheen gelezen?

Het zal alleen misschien niet meevallen om onder de 3 ton te blijven.....
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
't Woud



Kleinste plaatsje van Nederland

Geen nieuwbouw
Niet geschoten is altijd mis
Moerkapelle is een vreselijk gat en zwaar gereformeerd, nauwelijks openbaar vervoer ( 1 maal per uur een bus). Een ieniemienie winkelstraatje, heul, heul weinig voorzieningen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik Sion ook nog gemist

Tussen Delft en Rijswijk meen ik.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:carola1978 schreef op 23 maart 2017 @ 13:52:

Moerkapelle is een vreselijk gat en zwaar gereformeerd, nauwelijks openbaar vervoer ( 1 maal per uur een bus). Een ieniemienie winkelstraatje, heul, heul weinig voorzieningen.Ongeveer wat ik ook wilde zeggen . Er zitten wel wat gelovige dorpen tussen in die regio, dat is wel iets om rekening mee te houden. Moerkapelle is écht zwaar gereformeerd, ik denk dat het een lastige gemeenschap is om tussen te komen als je zelf niet streng gereformeerd bent.
Alle reacties Link kopieren
Opgegroeid in Voorschoten. Zou er zeker kijken (-:
Alle reacties Link kopieren
Dank weer voor alle leuke tips!! Vriend en ik zijn atheïstisch dus het gelovige vermijden wij liever.



Oud Rijswijk ken ik, met name Leeuwendaal. Prachtig, maar niet zo heel veel groen dacht ik? Wij hebben er familie wonen. Zij ondervinden zeer veel burenhinder in hun (oude jaren 30) huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even kracht bijzetten betreft Bleiswijk, maar dan moet je wel ad goede kant zitten. Ad kant van het Rottemeren gebied en bos heb je erg leuke huizen, wel duur (maar zal in vergelijking met de stad wel meevallen). Ik vind de Dorpsstraat altijd wel fijn winkelen, je hebt er alles wat je nodig hebt en daarnaast ook leuke speciaalzaken. Dichtbij Rotterdam en Leiden en je zit zo op de snelweg richting A'dam.



1 nadeel aan Bleiswijk echter..in de lente en zomer pakken alle Rotterdamse aso's hun bbq van het balkon en 'bezetten' zo'n beetje het hele bos + laten daar een vreselijke bende achter.
I think I have a problem - I think I think too much.
quote:Bitje93 schreef op 23 maart 2017 @ 18:22:

Volgens mij heb ik Sion ook nog gemist

Tussen Delft en Rijswijk meen ik.



Sion is nu allemaal nieuwbouw, ingeklemd tussen Rijswijk en Delft. Wel aardig maar beslist geen dorp, je ziet niet waar Rijswijk ophoudt en Delft begint. Ik ken groenere en rustiger stadswijken.



Trouwens, als ik in dit deel van de Randstad rondfiets is het wel vaker dat ik denk, hè, hier was toch een dorpje, boerderij en weiland, toch geen stad die er nu staat? Bestemmingsplannen lezen kan geen kwaad om te checken of je dorp een dorp blijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 23 maart 2017 @ 13:34:

't Woud



Kleinste plaatsje van Nederland

Geen nieuwbouw

Dan moet je wel heel erg mazzel hebben dat een van de 10 huizen daar net te koop staat (en red je het ook niet met 3 ton)



Delfgauw is misschien ook nog een optie? Teven natuurgebied asn. Het heeft een hele grote nieuwbouwwijk maar in het oude deel ook huizen binnen je budget.
Alle reacties Link kopieren
Nog een groot voordeel in Bleiswijk is het actieve verenigings leven. Voetbal, hockey, korfbal, tennis, turnen, hardlopen, schaatsen, wielrennen, heel veel dansscholen en ga zo maar door. Maar ook veel culturele en sociale clubs.

Ik woon nu in een ander dorp in Zuid-Holland, en het valt me erg tegen hoe weinig er georganiseerd word.



Nadeel in de zomer is dat de Rottemeren bij heel veel mensen geliefd is. Heel veel wielrenners en dagjes mensen. Het is dan geen rustig natuurgebied.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven