Mijn hond is niet uit te houden

16-12-2014 12:43 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken maar ik wil in ieder geval even lekker van mij af schrijven.



Onze 9 maanden oude hond is niet uit te houden. Ze zit ontzettend in haar puberteit. Ze is lekker dol en wil heel de dag door spelen. Door de zwangerschap ben ik makkelijker geworden met haar en nu kan ik de consequenties daarvan uitzitten. Ik ben namelijk makkelijker geworden. Als ze mij uitdaagde door te grommen dan pakte ik het speeltje en speelde ik... echter bijt ze nu zelfs in je broek om je uit te dagen. We straffen dit nu af omdat negeren niet werkt. 5 januari gaan we naar een pubercursus en gaan we opnieuw leren om met de hond om te gaan. Dat wil zeggen weer leren om geduld te hebben, belonen en negeren en vooral ook de juiste aandacht geven (snap best dat 100 keer hetzelfde balletje gooien niet meer leuk is na een tijd).



Maar voor nu zit ik er diep doorheen. Ze wil aan de bank knagen, ze blaft als een malle als er iemand voorbij loopt voor het raam.... het is gewoon niet de hond die ik herken van een maand of twee terug. En dat ligt aan ons dat is het erge, we hebben het er zelf van gemaakt. Ik had eerst heel veel energie en deed veel meer met haar, nu lopen we achter de feiten aan. Ze kent ook geen nee dus dat kan heel de avond doorgaan.



Mijn vriend en ik zijn wel eens huilend in bed gaan liggen (ja zelfs hij) omdat onze hond liep te klieren en wij door mijn zware zwangerschap (loop ziekenhuizen af nu) gewoon zo moe zijn. En dan komt ze bij ons op bed en spelen we daar met haar omdat we dan tegelijk wat rust krijgen. En zo leert ze dus weer aan dat ze op bed mag wanneer zij wil..... mijn schuld dikke bult. Wilde het even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij onze hond ontzettend goed hielp, was een touw van 7 meter aan de halsband vastmaken, en haar bij het grasveld gewoon lekker laten rennen en doen. Zelf erbij gaan zitten oid, en laat maar gaan die hap. Ik heb een tijdje een blessure aan mijn enkel gehad, waardoor 20 minuten wandelen echt de max was. Dus na 10 minuten wandelen ben ik op het bankje gaan zitten en heb ik haar aan dat touw laten spelen (hond kan niet los). Op een gegeven moment merkte we écht verschil in de hond. Ze kon haar energie veel meer kwijt
quote:Spijk-er schreef op 16 december 2014 @ 13:14:

Dat op bed laten slapen sowieso mee stoppen, dat is straks met een baby toch ook onhygienisch en onhandig?En gevaarlijk als je baby in dezelfde kamer (of bed) slaapt.
"Opvoedingshotel" heeft nul zin als de baasjes niet de hoogste in rang kunnen zijn in hun gedrag naar de hond toe. Opvoedingshotel, echt hoor, hoe verzin je het.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is zo even kort lastig uit te leggen maar het gaat om de energie en rust die jij overbrengt. Ik zou een blaffende hond nooit accepteren, en mijn ouders hadden vroeger een schreeuwlelijkerd van hier tot Tokio. Bij elk geluid ging hij af zeg maar.

Hond was elk jaar 3 weken bij mij en nooit problemen gehad.



Kijk eens naar caesar Milan hij kan het goed uitleggen en voor doen.



Een hond is zeer stemmingsgevoelig en voelt jullie frustratie en onmacht, dat patroon van stress moet je doorbreken dan wordt de hond rustiger en blijer van.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
iets wat je ook nog kan overwegen is een hondentrainer bij je thuis een dag laten meelopen en dan een behandelplan op laten stellen. kost wat, maar ik denk dat je daar op de lange termijn goed mee af bent.



ik weet niet hoe ver je bent in je zwangerschap? Na de geboorte van het kind veranderd er nog veel meer, zowel voor jullie als voor de hond. Dat kan zo'n trainer meenemen in zijn/haar plan.
Alle reacties Link kopieren
quote:avie schreef op 16 december 2014 @ 13:00:

Vind het ook flauw Pelikaan. Het is niet zo dat we niet weten hoe we een hond moeten opvoeden. Echter verloopt de zwangerschap zo klote dat ik steeds makkelijker werd om mijzelf te ontzien.



Snoopylynn ik ben inderdaad aan het googlen nu naar een uitlaatservice. Heb daar helemaal niet aan gedacht. Mijn vriend wil na de zwangerschap met haar ook een behendigheidscursus gaan volgen maar we kunnen overal pas na 1 januari terecht.Nou daar is niet veel van te merken dan. Niet ingelezen van tevoren?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 december 2014 @ 13:29:

[...]





Nou daar is niet veel van te merken dan. Niet ingelezen van tevoren?

Weten hoe het moet en het ook doen is wel een verschil natuurlijk.



Wat een prachtige oorbellen btw
Alle reacties Link kopieren
quote:Meiroosje schreef op 16 december 2014 @ 13:29:

iets wat je ook nog kan overwegen is een hondentrainer bij je thuis een dag laten meelopen en dan een behandelplan op laten stellen. kost wat, maar ik denk dat je daar op de lange termijn goed mee af bent.



ik weet niet hoe ver je bent in je zwangerschap? Na de geboorte van het kind veranderd er nog veel meer, zowel voor jullie als voor de hond. Dat kan zo'n trainer meenemen in zijn/haar plan.+1
Alle reacties Link kopieren
Nouschi heeft wel gelijk, jullie hebben dit projectiel zelf gecreëerd dus opvoeden is niet jullie sterkste kant. En zwanger zijn is geen reden om niet consequent te hoeven zijn.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mijn vriend en ik zijn wel eens huilend in bed gaan liggen (ja zelfs hij) omdat onze hond liep te klieren en wij door mijn zware zwangerschap (loop ziekenhuizen af nu) gewoon zo moe zijn.



Serieus? Huilend in bed omdat een fucking Maltezer leeuwtje de baas is in huis?



Koop een bench en flikker die opgevoerde marmot daarin als ie vervelend doet. Of vindt je dat 'zielig'?
Alle reacties Link kopieren
Donders, die oorbellen had ik nog niet gezien. Tres chique!
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 16 december 2014 @ 13:36:

[...]





Serieus? Huilend in bed omdat een fucking Maltezer leeuwtje de baas is in huis?



Koop een bench en flikker die opgevoerde marmot daarin als ie vervelend doet. Of vindt je dat 'zielig'? zit ik eens een keer een beetje tactvol proberen te doen, kom jij aan...
Ja en?
quote:avie schreef op 16 december 2014 @ 12:54:

Pil0u wij hebben geen bench dit hebben we vanaf het begin ook niet aangeleerd. Ze slaapt 's nachts vanaf pup zijnde al op bed omdat de hond van schoonouders ook op bed sliep. Maar die is al 10 en inmiddels ''op''.



Het gaat om een maltezer leeuwtje, ze is niet heel groot dus. Ze kan nu inderdaad haar ei niet kwijt zoals ze dat hoort te kunnen. Ik breng haar zo meteen naar mijn stiefmoeder en daar kan ze even een paar uur spelen met een andere hond. Ik laat haar zelf twee keer per dag uit en als ze verder nog wil plassen dan kan ze dat in de tuin. Zodra mijn vriend thuis komt gaat hij nog een keer een rondje maar we zien beide dat het niet genoeg is.



Het is zo lastig want ik kan zelf niet langer dan 20 minuten, een half uur hooguit lopen en dan moet ik plat. Eer we dus zijn aangekomen in het park waar ze los kan, kan ik niet meer terug naar huis lopen. In het weekend gaan we met haar naar het bos, echter heeft ze die beweging gewoon elke dag nodig. Ik hoop ook dat ze met de cursus dalijk meer haar ei kwijt kan.



Je hebt me wel aan het denken gezet. Ik ga eens googlen naar een honden uitlaatservice, misschien kan ze daar elke dag wat langer mee naar buiten.Geen wonder...een hond 2 keer per dag uitlaten is te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met Nouschi eens, het lijkt er niet op dat jullie veel ervaring met de opvoeding van honden hebben. Ik snap sowieso niet dat de hond bij jullie op bed mag, dat sta je toch vanaf het begin al niet toe? Veel consequenter zijn, want het gaat van kwaad tot erger. En een hond moet vaker uitgelaten worden dan 2x per dag!

Onze vorige hond was bijna 1,5 jaar toen wij hem kregen en totaal onopgevoed. Hij kon niet alleen thuis blijven, blafte alles bij elkaar en ging spullen vernielen. We hebben een bench gekocht en hebben hem hier heel geleidelijk aan laten wennen. En we zijn begonnen aan een Martin Gaus cursus. Wat ik zo goed aan die cursus vind, is dat er heel veel theorie bij komt kijken. Ik dacht dat ik al veel van honden wist, maar ik heb daar nog zoveel meer geleerd!

Na drie succesvolle cursussen, hadden we ineens een heel andere hond in huis. Hij blafte nauwelijks meer en kon prima een middag alleen thuis zijn. Dan lag hij lekker languit op zijn bankje te relaxen (bench hebben we na de benchtraining nooit meer hoeven gebruiken)

We hebben er veel tijd en geduld in gestoken, maar we hebben daarna nog 9 fijne jaren met hem gehad!
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 16 december 2014 @ 13:36:

[...]





Serieus? Huilend in bed omdat een fucking Maltezer leeuwtje de baas is in huis?



Koop een bench en flikker die opgevoerde marmot daarin als ie vervelend doet. Of vindt je dat 'zielig'?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een jonge hond moet kunnen rennen buiten.Energie kwijt raken.Onze hond gaat 2 keer per dag rennen in een hondengebied en spelen met andere honden.Wordt een hond ook socialer van.En daarnaast wordt ze 2 keer in de buurt uitgelaten.Dus 4 keer! En onze hond is dus thuis zo mak als een lammetje, terwijl ze ook in de pubertijd zit.
Alle reacties Link kopieren
Het is vast een mannetje. Klinkt raar maar nu jij zwanger bent ruik je anders, dieren reageren daar op. Vrouwtjes door verzorgend en beschermend te doen mannetjes door zich te laten gelden.

Laat je niet zo leiden door je hormonen en wees gewoon eens echt boos. Een NEE en grijp 'm bij zijn nekvel en leg hem op de zij. Zo'n kleintje pak je echt makkelijk aan hoor zelfs als je zwanger bent. Ook een hond die denkt dat hij iets mag kun je dat makkelijk afleren. Wel wat geduld en niet zo luisteren naar je hormonalen buien. Ondanks een zware zwangerschap mag je jezelf best eens een schop onder de kont geven hoor.
Alle reacties Link kopieren
Twee volwassen mensen die in bed liggen te huilen omdat de hond vervelend is? Serieus? En dat wil een kind opvoeden?



Echt, een hond een beetje redelijk opvoeden is een eitje vergeleken bij verreweg de meeste kinderen.



Te sneu voor woorden dit....
quote:julius schreef op 16 december 2014 @ 13:36:

[...]





Serieus? Huilend in bed omdat een fucking Maltezer leeuwtje de baas is in huis?



Koop een bench en flikker die opgevoerde marmot daarin als ie vervelend doet. Of vindt je dat 'zielig'?Hahaha dat ja
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 16 december 2014 @ 13:46:

Twee volwassen mensen die in bed liggen te huilen omdat de hond vervelend is? Serieus? En dat wil een kind opvoeden?



Echt, een hond een beetje redelijk opvoeden is een eitje vergeleken bij verreweg de meeste kinderen.



Te sneu voor woorden dit....Ik durfde het niet te zeggen....
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk best een afknapper, een man die huilend in bed ligt om een blaffende marmot.
Ja en?
quote:emmetje2 schreef op 16 december 2014 @ 13:42:

Een jonge hond moet kunnen rennen buiten.Energie kwijt raken.Onze hond gaat 2 keer per dag rennen in een hondengebied en spelen met andere honden.Wordt een hond ook socialer van.En daarnaast wordt ze 2 keer in de buurt uitgelaten.Dus 4 keer! En onze hond is dus thuis zo mak als een lammetje, terwijl ze ook in de pubertijd zit.



Hier ook, beest is 6,5 maand.

Wordt een keer of 5 uitgelaten, waarvan hij 1 keer los mag en flink kan sjeesen.

Thuis ook zo mak als een lammetje, en als ie een keer te wild is met de kinderen, pak ik hm aan en weet meneer donders goed dat ie op moet houden ( om vervolgens sorry te zeggen door de kids te gaan likken )
quote:snoopylynn schreef op 16 december 2014 @ 13:48:

Eigenlijk best een afknapper, een man die huilend in bed ligt om een blaffende marmot. Hahaha
Alle reacties Link kopieren
Welke plaats woon je? Mocht het 030 zijn wil ik jouw 'opgevoerde marmot' best een paar keer laten sjezen met mijn kruising opgevoerde marmot
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 16 december 2014 @ 13:48:

Eigenlijk best een afknapper, een man die huilend in bed ligt om een blaffende marmot.

De enige echte vent in dat huis is juist die blaffende marmot. Nog even en die man mag zijn bed niet meer in van de alfaleider. Ik heb dat serieus eens gezien op TV bij Cesar Milan. Een familie waar het reutje (ook zo'n klein kreng) in bed sliep met het vrouwtje en de echtgenoot op de bank moest slapen. Bang dat ze waren voor het beest.



Wat een ei ben je dan als vent zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven