Mijn kat is dood :(

19-07-2014 10:19 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
De buurman belde net aan dat een van onze twee katten dood onder zijn auto lag. Niet door hem aangereden, gewoon onder zijn geparkeerde auto. En inderdaad, daar lag ze, alsof ze lag te slapen. Helemaal niet aan zien komen, gisteren samen met mijn zoontje nog met haar gespeeld. Ze was pas zes jaar. En wat voel ik me verdrietig... Dat had ik niet verwacht, dat ik zo verdrietig zou zijn, Daarom een klein herdenkingstopic voor mijn lieve Femke!
Alle reacties Link kopieren
MV, ik weet het nog niet. Ben even naar de opties aan het kijken. Wat vreselijk van jouw kat zeg! Wat een nare mensen zijn er op deze wereld!



Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het helpt echt!
MV wat vreselijk! Ik snap goed dat je daar nog steeds heel verdrietig om kan zijn. Bah bah, wat heb je toch afschuwelijke mensen rondlopen
Alle reacties Link kopieren
.
elliot wijzigde dit bericht op 19-07-2014 11:17
Reden: Ging niet goed
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O, ik lees net dat je in je eigen tuin mag begraven, ik dacht altijd dat dat niet mocht. Dan gaat ze een plaatsje krijgen onder ons (zwaar verwaarloosde) bloemperkje waar ze altijd lekker in lag.
wel diep genoeg graven! En dan wat mooie keien erop ofzo. We hielden ook altijd hele begrafenisceremonieen met de overleden huisdieren.
Wat verschrikkelijk zielig... Heel erg veel sterkte.



Ze kan een tik gehad hebben inderdaad, inwendig letsel zie je niet al is er in de meeste gevallen toch wel ergens bloed te bespeuren. Helaas kunnen ook gezond ogende katten een hartstilstand krijgen. Het maakt nu echter geen verschil meer.. Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat was ook nog jong. De huisarts vermoedde vergiftiging, die heeft op eigen kosten obductie gedaan. Hij bleek hartfalen te hebben. Gelukkig maar, gif vind ik vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar is het toch als je een trouwe dierenvriend verliest. Heel veel sterkte gewenst..
Wat verdrietig. Veel sterkte!

Ik zou wel een autopsie laten doen. Ook i.v.m. je andere kat en eventuele buurkatten. Toch goed om te weten als er een gifstrooier actief is in de buurt?
Wat verdrietig...



Een paar maanden geleden ben ik mijn kat op dezelfde manier verloren. Lag ineens dood in de straat...

De dierenarts heeft haar nog onderzocht en waarschijnlijk was het haar hartje (ze was niet aangereden of vergiftigd in ieder geval, dat wilde ik graag weten)

Erg triest, want ze was pas 2 jaar



Zoiets is erg verdrietig... sterkte in ieder geval!!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte voor jullie allemaal
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Toch gek wat 'n verdriet zo'n beestje dan losmaakt hè?





Hier 2 broertjes aangereden. Eentje heeft het overleefd, met een verlamd pootje. Ik geloof dat ze samen de weg overstaken.

Verdrietig.



Maar van het overleden katje was ook niets af te lezen aan de buitenkant.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig.



Onze kat is vorige week ook overleden na een aanrijding, ze was15 jaar.

Je hoeft er inderdaad niets van te zien, was bij onze kat ook niet.



laten onderzoeken waaraan ze is overleden heb je inderdaad weinig aan.Dood is ze nu toch.

Inderdaad in de tuin begraven en een mooie steen erop.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ben ik niet helemaal met je eens, Gatti.

Bij mij in de buurt was het de tweede keer in de korte tijd dat een kat 'zomaar' dood gevonden werd. Ik vond het dus, zeker met oog op mijn 2e kat, erg belangrijk te weten of er geen sprake was van vergiftiging.



Dat was ook de reden dat ik wel wilde dat de dierenarts het zou onderzoeken....

Uiteindelijk weet ik de doodsoorzaak ook niet, het enige dat ik weet is dat een aanrijding en vergiftiging uitgesloten zijn. En dat laatste was voor mij -en de buurt- toch wel belangrijk...
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je!

Sterkte!



Als een kat aangereden wordt, hoef je dit niet altijd te zien.

Waar je het vaak wel aan kan zien, zijn de nageltjes.

Die zijn dan afgebroken of gespleten.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar. Wij hebben een paar weken geleden 1 van onze katten in moeten laten slapen. Samen met de kinderen in de tuin begraven en een mooie hortensia erop geplant. Het maakt het verdriet er niet minder om, maar het heeft ze toch geholpen. Ze zeggen bijna elke dag nog even gedag bij de plant en spelen dan vrolijk weer verder. Sterkte!
Onze aangereden kat was aan de buitenkant nog helemaal heel, maar de ogen waren wijd opengesperd en helemaal zwart. Ik vermoed dat ze de auto vol met haar koppie heeft geraakt maar ook dat was op wat bloed uit haar bek na nog helemaal gaaf.

Ik zou het wel laten nakijken. Een gezonde kat gaat niet zomaar dood, dus het zou heel goed een aanrijding kunnen zijn. Of plotseling hartfalen o.i.d.
Veel sterkte trouwens ook! Het is echt naar als je katje zomaar ineens overlijdt. Dat hakt erin.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig!

Sterkte voor jullie, kan voor kinderen zo heftig zijn om een huisdier te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!
Jouw diertje is nu op de regenboogbrug. Sterkte





Regenboog brug



Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

Als een dier waar je veel van houdt doodgaat,

dan gaat dat dier naar de Regenboog brug.

Daar zijn uitgestrekte weiden en heuvels voor onze lieve vrienden,

zodat ze met elkaar kunnen rennen en spelen.

Er is genoeg eten, water en zonneschijn

en onze vrienden voelen zich daar warm en prettig.



Alle oude en zieke dieren worden daar weer jong en beter.

Alle dieren die gewond of verminkt waren, worden weer sterk en gezond,

precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.

De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is echter een klein ding:

Ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje

achter hebben moeten laten.



Ze rennen en spelen met elkaar,

maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen

en in de verte tuurt.

Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding.

Plotseling verlaat hij de groep,

rent over het groene gras, sneller en sneller.

Hij heeft je gezien en als jij en je lieveling elkaar eindelijk treffen,

houden jullie elkaar stevig vast, bij deze vreugdevolle hereniging.

Om nooit meer uit elkaar te gaan.

De vrolijke kussen overstelpen je gezicht,

je handen aaien zijn liefdevolle kop

en je kijkt weer in die trouwe ogen, die je zolang niet hebt gezien,

maar die altijd in je hart zijn gebleven.

En dan gaan jullie samen over de Regenboog brug...
Alle reacties Link kopieren
Jezus, ik kan hier echt zo moe van worden. Ja het is erg vervelend als je huisdier dood gaat. Verdrietig en balen. Maar het blijft een dier. Serieus ik heb donderdag twee vrienden verloren door een terroristische actie, dat is pas zielig. Open een herdenkingstopic voor mensen van vlucht MH17.
Verdriet om een persoon of dier verschilt vaak van elkaar, natuurlijk. Maar waarom zou je appels met peren vergelijken? Gemis blijft gemis.



Alle reacties Link kopieren
quote:jcw, 14 minuten geleden

Jezus, ik kan hier echt zo moe van worden. Ja het is erg vervelend als je huisdier dood gaat. Verdrietig en balen. Maar het blijft een dier. Serieus ik heb donderdag twee vrienden verloren door een terroristische actie, dat is pas zielig. Open een herdenkingstopic voor mensen van vlucht MH17.



Wat vreselijk voor je... Gecondoleerd



Echter vind ik je reactie hier totaal niet op zijn plek. Ik snap dat je vanuit jouw emotie dit zo voelt, maar TO heeft ook verdriet. Iedereen heeft recht op zijn eigen verdriet. Bagatelliseer dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Elliot.



En Mylene_Valerie, wat een vreselijk verhaal. Kan me voorstellen dat dat altijd pijn blijft doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven