Nieuwbouw en meerwerk

25-03-2017 08:20 32 berichten
Hoi

Wij staan op het punt om Nieuwbouw te kopen. Ik zoek en google mij suf. Wat is een reeel bedrag voor meerwerk? Spaargeld zal vooral aan inrichting opgaan. En dubbele woonlasten/ hypotheek. Vanaf wanneer is het echt volledig, oude Huis en nieuwe huis betalen.

En welke banken hebben goede hypotheken voor nieuwbouw. Ben benieuwd;-)
ja precies. Sommige dingen zo duur via aannemer
Alle reacties Link kopieren
ik haak even in op dit topic, er zijn vast nog steeds mensen hier bezig met de aankoop van een nieuwbouwwoning! We staan nog aan het begin, en ik ben op zoek naar ervaringen met de koop- en aannemings-overeenkomst. Die zit op zich goed in elkaar (na laten kijken door VEH) maar de makelaar wil bijvoorbeeld de optielijst niet in de overeenkomst opnemen. Dat betekent dat er in principe nog flink aan die optielijst (opties en prijzen) veranderd kan worden, en dat zou balen zijn want we willen het huis met bepaalde opties, als die opties verdwijnen of te duur worden, wordt het huis minder interessant voor ons. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er veel aan de optielijst veranderd wordt, maar zijn er misschien hier mensen die meegemaakt hebben dat die optielijst nog aangepast werd?
Bij voorbaat dank!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Whoopsadaisies schreef:
25-01-2018 10:01
ik haak even in op dit topic, er zijn vast nog steeds mensen hier bezig met de aankoop van een nieuwbouwwoning! We staan nog aan het begin, en ik ben op zoek naar ervaringen met de koop- en aannemings-overeenkomst. Die zit op zich goed in elkaar (na laten kijken door VEH) maar de makelaar wil bijvoorbeeld de optielijst niet in de overeenkomst opnemen. Dat betekent dat er in principe nog flink aan die optielijst (opties en prijzen) veranderd kan worden, en dat zou balen zijn want we willen het huis met bepaalde opties, als die opties verdwijnen of te duur worden, wordt het huis minder interessant voor ons. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er veel aan de optielijst veranderd wordt, maar zijn er misschien hier mensen die meegemaakt hebben dat die optielijst nog aangepast werd?
Bij voorbaat dank!
Hier zat de optielijst ook echt niet in de overeenkomst?!
Opties zijn sowieso opties toch?
In de koop/ aannemers overeenkomst stonden zaken als de grondprijs, VON prijs en dat soort dingen.
Voor de beslissingen over de opties ( stopcontacten, tegels, keuken ed) hadden we ook nog iets langer de tijd dan het eerste tekenen bij de makelaar.
Toen we gingen tekenen bij de notaris was dat wel allemaal rond.

Wij hebben getekend voor het huis en in ons geval enkel de uitbouw meegenomen in de hypotheek ( en dus werd de VON prijs met de uitbouw erbij iets hoger) en dat bedrag stond dus ook in de overeenkomst bij de notaris
Bij het tekenen bij de makelaar nog niet.

Opties prijzen zijn bij ons ook niet veranderd tijdens de bouw, die lijst was al gereed bij kopen. Zou ook vreemd zijn dat dat weer veranderd?

Of bedoel je dat jullie enkel willen kopen indien sommige opties gedaan kunnen worden en als dat niet is dat jullie dan niet zouden kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht dat het ook zo zal lopen, Jua, dat de opties en prijzen niet veranderen. Maar ik zocht wat ervaringen. Als bijvoorbeeld een dakkapel niet meer mogelijk is, is het huis voor ons wat minder interessant. Maar goed, kun je eventueel later nog door een ander laten uitvoeren.
Hoe lang heeft het hele traject bij jullie geduurd?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Dakkapel sowieso pas LATER doen...via aannemer 2 a 3 keer zo duur ( bij ons via aannemer ruim 9000 en elders incl elect rolluik 4200)

Hier duurde het 2 mnd na tekenen makelaar tot tekenen notaris. En 10 mnd erna oplevering.
Maar wij waren niet als eerste met inschrijven. Bij sommige mensen zat tussen makelaar en notaris een stuk langer
Alle reacties Link kopieren
wow dat is wel een groot verschil zeg, we zullen inderdaad eens rondkijken voordat we voor de opties tekenen. Bedankt voor de info!

Klinkt alsof het bij jullie inderdaad redelijk snel ging, hier gaat 't waarschijnlijk minimaal 1.5 jaar duren (tussen tekenen van koop- en aannemingsovereenkomst en oplevering).
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in mei vorig jaar getekend voor een nieuwbouwwoning. In september kregen wij pas een kopersbegeleiding waarin opties wat duidelijker beschreven stonden met prijs. Veel opties moesten we voor 1 december opgeven, waaronder ook een tekening van leidingen voor de keuken etc. In december hebben we ook getekend bij de notaris en hebben meteen samenlevingscontract afgesloten. Voor 1 februari moeten we het tegelwerk nog doorgeven voor de badkamer en dan staat daarna eigenlijk alles al vast.

De grotere opties waar wij voor hebben gekozen zijn een uitbouw van 2,4 m, een deur van keuken naar garage en de dakkapel. Wij hebben voor de dakkapel gekozen omdat de buren hier ook voor kiezen. De huizen worden ook echt in een bepaalde stijl gebouwd en de dakkapel wordt hierop aangepast. We vinden het niet mooi als wij een hele andere dakkapel hebben. Het is een 2 onder 1 kap, dus zit dicht bij elkaar. Ook kiezen we voor vloerverwarming in de badkamer. De begane grond heeft sowieso vloerverwarming, maar boven gewoon radiatoren.

Lang proces allemaal en je moet veel geduld hebben. Bij ons zijn ze net begonnen met bouwen. Oplevering,, geen idee!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven