nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Ha allen, leuk dat het topic inderdaad weer wat actiever is. Inmiddels heb ik de afgelopen week contact gehad met o.a. de projectontwikkelaar en mijn onvrede over de communicatie / gebrek aan actie geuit. Ik kreeg een reactie terug waarin eigenlijk ook werd beaamd dat dit beter kon en daar nu harde afspraken over zijn gemaakt, ik ben benieuwd.. de overdracht staat nu voor week 3/4 gepland, wat betekent dat wij onze hypotheekofferte moeten verlengen. Gelukkig is de rente niet gestegen, dus zijn we daar geen geld aan kwijt.



Overigens begreep ik toch echt van onze adviseur dat je de dubbele lasten wel kunt meefinancieren en dat de rente daarover, voor zover die niet ziet op bouwrente van voor ondertekenen overeenkomst maar zogeheten uitstelrente, ook wel aftrekbaar is.

Ik lees hier een hoop berichten waaruit het tegendeel lijkt te volgen, maar als ik deze link lees, klopt dat niet.



https://www.hypotheker.nl ... jst/huis-kopen/bouwrente/
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat de communicatie zo stroef verloopt Iusco. Wij hebben in onze selectie van hypotheekverstrekker ook goed gekeken bij wie de offerte het langst geldig was. Om te voorkomen dat we moesten verlengen tegen nieuwe rentepercentages. Gelukkig bij ons niet aan de orde geweest. En fijn dat bij jullie de rente niet is gestegen!



Sowieso prijs ik me gelukkig met onze aannemer. Ze reageren over het algemeen snel, zijn niet de duurste en bieden slimme dingen in het project (zoals het aanleggen van de afvoer vd afzuigkap in het plafond tijdens de bouw, zonder meerkosten). Toen ik dit topic las, nog voordat we kochten, hield ik mijn hart vast door alle verhalen over slechte communicatie en vertragingen.



Brrr de vorst komt eraan! Hopelijk niet zo streng dat ze het werk neer moeten leggen. Zo lang de temperatuur overdag boven 0 blijft kunnen ze doorwerken, is ons verteld.
Alle reacties Link kopieren
Ha suuz, wij hebben ook gekeken naar de duur van de offerte, maar dachten met zes maanden meer dan safe te zitten in verband met alle mooie verhalen dat voor eind 2015 zou worden begonnen met de bouw. Het loopt ivm de niet gestegen rente hoogstwaarschijnlijk met een sisser af, maar aan die mooie verkooppraatjes hecht ik niet zoveel waard meer. Overigens is het niet alleen maar kommer en kwel hoor, en ik blijf enthousiast over ons huis Ooit krijgen we het wel en is het vast een paleisje haha
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om al jullie verhalen te horen, hoop dat ik hier mee mag schrijven



We zijn al een tijdje op zoek naar een geschikte nieuwbouw woning vorig jaar November ja daar is ie !!!

Ingeschreven en duim duim of we ingeloot zouden worden op dit huis..



Half December Jaaa we zijn het geworden en 28 Decmber hebben we de koop aanneemovereenkomst getekend, jippie

29 December hadden we een afspraak bij de Hypotheker hier hebben we al eerder een afspraak gehad om te kijken wat we konden lenen enz enz.. We zijn eruit gekomen wat voor hypotheek we willen en hebben een offerte opgevraagd bij NIBC 2,64 procent tien jaar vast. Niet slecht toch



Maandag 4 januari kwam de offerte binnen van NIBC en nu een kleine ooh jee ze vragen de onherroepelijke omgevingsvergunning maar die hebben we niet, volgens de makelaar en de kopersbegeleiding is het vaker zo dat projecten beginnen zonder dat de vergunning binnen is dus die konden niks voor ons doen.



Morgenavond weer afspraak bij de Hypotheker voor het inleveren van stukken, getekende offerte en dit door te nemen.



Man heeft gemeente gebeld maar die zag idd nog geen aanvraag binnen heeft ons wel een website gegeven waar we dit kunnen volgen.



Meerwerk is hier eigenlijk vrij netjes we hebben een mapje gekregen waarin echt zoveel opties staan met bedragen gespecificeerd dat je op keuken en badkamer na gewoon kan gaan tellen. Iemand interesse in de bedragen ?



Uitbouw van 1,20 is 9500 dat gaan we Iig doen we wilden iets meer maar dat ging niet vanwege daglichtnorm wel jammer hoor



Kamer zonder uitbouw is 9,80 met 11 meter breedte 5,75

Achtertuin is 14,53 bij 8,47



We willen keramisch parket gaan doen we hebben dit twee keer gehad eerste keer draaaamaaaa kwam door de tegelzetter heb wat traantjes gelaten tweede keer GE WEL DIG als iemand wil weten hoe en wat Pb me maar..



Euhm wat nog meer oh Jaaa voor de keuken krijgen we bij een ander 3500 en bij de projectleverancier 5000



Leuk om van jullie te horen, Spannend dit zeg
Alle reacties Link kopieren
Leuk om weer bij te lezen!

Ik was net in gesprek met een collega en die vertelde me dat ze erg blij was met het stuken en spuiten van haar nieuwbouw woning. Het lijkt me wel lekker makkelijk (ipv zelf de muren glad te moeten maken en dan alles te verven), hoef je daar zelf niets meer aan te doen. Ik denk dat ik eventuele scheuren ook niet zo erg zou vinden.

Misschien toch maar eens een offerte opvragen. Ben wel bang voor de prijzen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alle muren laten spachtelputzen tijdens de bouw, dus we hadden na de oplevering geen omkijken meer naar de muren.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan Vrijdag bij easy stuc kijken het is een soort behang wat blijkbaar op stuc lijkt ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
quote:llara schreef op 11 januari 2016 @ 18:54:

Wij gaan Vrijdag bij easy stuc kijken het is een soort behang wat blijkbaar op stuc lijkt ben benieuwdHet is renovlies, maar verschillende kopers op mijn project hebben het ook bekeken in huizen waar ze bezig waren (ook easystuc). Na één laag latex is het naadloos.
Alle reacties Link kopieren
Oh amby en weet je wat ze ervan vonden ?
Alle reacties Link kopieren
quote:llara schreef op 11 januari 2016 @ 20:22:

Oh amby en weet je wat ze ervan vonden ?Heel veel mensen die eigenlijk stucwerk wilden zijn wel om en gaan nu voor easystuc. Wij nemen het waarschijnlijk ook, wachten alleen even de prijzen/mogelijkheden af. Wij willen nl. zelf gaan verven. Hebben overigens bij easystuc wel gemerkt dat ze niet veel verder willen zakken dan de prijzen die ze op de website noemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de notaris getekend en te horen gekregen dat ze wss februari al beginnen! Gister een broodrooster besteld lekker nutteloos maar hij was gewoon te gaaf haha! Als ik wat zie koop ik het.
Alle reacties Link kopieren
Haha, lekker bezig Shiroi! Toen bij ons de bouw begon kocht ik helemaal niks meer, omdat ik geld wilde sparen. Nu we nog een maand of 5 te gaan hebben begin ik ook langzaam spulletjes te verzamelen. Eerste aanwinst was een kunstkerstboom, volgend jaar gaan we voor het eerst aan kerstversiering doen. XD
Alle reacties Link kopieren
Haha ja spaar ook wel veel maar koop ook nog onder het mom van "was maar 60 euro" haha
Alle reacties Link kopieren
60 euro voor een broodrooster Shiroi? Moet wel een verdomd mooie zijn dan...



Wij verzamelen zoetjes aan ook al spulletjes. Als we het mooi vinden en we hebben het nodig, dan kopen we het.
Alle reacties Link kopieren
Ow en ik ga dat Easy Stuc ook eens even bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om al jullie verhalen hier te lezen.

Mijn vriend en ik hebben in oktober 2014 een nieuwbouwwoning gekocht.

Eind januari was eindelijk de hypotheek rond (wat heb ik daar over in de stress gezeten!) en in mei zijn ze begonnen met bouwen.



Aangezien het huis begin februari wordt opgeleverd, hebben wij eigenlijk alle facetten al doorlopen.



De eerste keuzes betroffen de keuken en badkamer. Deze zaten standaard in het huis, maar hebben we laten upgraden. We hebben nu een grotere keuken, luxere apparatuur, andere tegels in de badkamer, inloopdouche, etc.

Buiten dit hebben we geen meerwerk laten verrichten. Ik vind de prijzen voor bijvoorbeeld een buitenkraan echt bespottelijk.

Gelukkig is mijn schoonvader heel handig en hij gaat veel in ons huis doen.



Betreffende ons budget:

Onze grootste kostenpost zijn de vloeren. We hebben voor een houten vloer beneden gekozen en boven laminaat. Ook de raambekleding is kostbaar (beneden shutters).



Voorafgaand aan het project hebben we ons wel verkeken op alle kosten. Helemaal gezien het feit dat we nu al bijna een jaar dubbele lasten hebben en hierdoor minder kunnen sparen.

Nieuwe meubels zit er dan nu ook niet in. Hier gaan we voor sparen nadat we verhuisd zijn.



Morgen is de laatste kijkdag. Hier heb ik onwijs veel zin in!



Mochten er nog mensen tips of vragen hebben, laat maar weten!
Alle reacties Link kopieren
Oh dan ben ik echt benieuwd naar de prijs, hier vroegen ze om de tekeningen vast te mailen dan kregen we voorafgaand een offerte dit is inclusief twee keer schilderen.

Wat ik dan jammer vind dat je wel de structuur van het schilderen krijgt, liever zou ik het willen spuiten maar dat ging dan weer niet.



Heb Zaterdag voor mezelf een schandalig dure fluitketel gekocht van le creuset en roze ik was er verliefd op 😍😍😍
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het wel laten stucken. Maar wel gewoon glad zodat het nog makkelijk bij te werken is.

Resultaat is mooi geworden.

Nu druk aan het schilderen. Dan nog op de 1e verdieping laminaat leggen en dan volgend weekend verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Is iemand bekend met dat easy-stuc? Het ziet er op de foto's fantastisch uit, maar hoe in het echt? Ik wil eigenlijk nergens behang omdat mijn kat daar op sommige plekken aan gaat krabben, maar misschien lukt dat niet omdat het daarna nog geverfd wordt?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellig boel hier.

Ik heb even easy stuc opgezocht. Ziet er inderdaad mooi uit!

Wij hebben een bevriende (van vriend) stukadoor. Het is niet zo dat hij ons huis gratis kan komen stuken hoor maar hij gaat wel kijken of hij het voor een mooi prijsje kan doen. In het weekend /avonden. Zal wel ideaal zijn.:)



@Ilara bij ons kost een uitbouw van 1.20 meter ongeveer hetzelfde. Rond de 10000 bij ons. Breede is bij ons ook rond 5.75. Lengte weet ik even niet. Dus dat zal dan wel goed zitten toch? Wij willen ons huis verlengen met 2.40meter. Dat kost dan rond de 16000

Dus dat is wel heel mooi dat het dan niet verdubbeling van de kosten is.
Alle reacties Link kopieren
@Frederique, spannend februari dat is al bijna!
Alle reacties Link kopieren
@Fffiene Ja februari schiet al op! Ben zo benieuwd naar alles als het af is.

Shutters zijn inderdaad duur... Wij hebben twee ramen, bij elkaar ongeveer 9m2 (ook van het plafond tot de grond) en zijn bijna ¤3000,- kwijt.



Met een adres voor een houten vloer kan ik je niet helpen. Wij hebben deze bij een plaatselijke winkel gekocht.

We zijn ook bij een groter concern geweest, maar qua prijs maakte dat niks uit.

Ik gun het een kleinere winkel dan toch net wat meer, plus dat ze binnen een dag langskomen als er iets is.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik jullie vragen wat jullie betalen/betaald hebben voor jullie vloeren? Wij hebben beneden ongeveer 60 m2 te leggen. We willen graag tegels leggen (minimaal 80x80). De eerste winkel waar we naartoe gingen gaf ons een indicatie van meer dan ¤8000,- voor tegels en leggen... daar schrokken we behoorlijk van. Leggen was ongeveer net zo duur als de aanschaf van de tegels.



Nu zijn we verder aan het kijken en hebben nu mooie tegels gevonden voor ongeveer ¤3000. En ik heb de klus op Werkspot gezet en al interessante aanbiedingen voor ¤1300 tot ¤1500 voor het leggen. Dat scheelt toch behoorlijk! Hebben jullie ervaring met Werkspot?



Ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat!
Alle reacties Link kopieren
@suuz, wij zijn nu bezig met vloertegels. Wij willen keramisch parket (1.20-1.30m x 20-30cm), en dan zitten we op ¤30 voor het leggen, en minimaal ¤45 voor de tegels per m2. Dus ik vermoed dat wij ook wel op ¤100 p/m2 uitkomen. Mogelijk moet de vloer namelijk ook nog geëgaliseerd worden, ik heb begrepen dat de bouwer een vloer oplevert die egaal genoeg is voor tegels van minimaal 60cm, maar daar gaan we ongetwijfeld overheen.



Wij kopen gezamenlijk in met wat andere buren, als in, we hebben een degelijke tegelzetter gevonden die groepskorting aanbiedt als we via hem tegels en het leggen afnemen. Dus hopelijk krijgen we een mooie korting. Tegelzetters kunnen goedkoper aan tegels komen dan particulieren, bovendien willen sommige tegelhandelaren ook geen tegels verkopen aan particulieren. Wij gaan aankomend weekend bij een paar grote tegelleveranciers kijken en dan geven we de tegelzetter door wat we mooi vinden. Hij kijkt dan ook even in zijn netwerk rond waar hij de tegels het goedkoopst kan halen, en maakt dan een offerte voor ons.



Met Werkspot heb ik geen ervaring, maar wellicht loont het voor jullie ook de tegels in te laten kopen door een tegelzetter.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 offertes voor houten vloer (visgraatmotief) en voor iets van 65 m2 is het zo'n 9 a 10.000 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven