nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf allemaal hoor. En inderdaad keukens, badkamers en meerwerk kosten veel geld.

Mocht dit toch op één of andere manier doorgaan wordt het voor mij mijn 4e nieuwbouwhuis, en voor mijn man zijn 2e.

We hebben dus enige ervaring.

Tot aan de crisis ook in de nieuwbouw gewerkt. Dus ik weet er het e.e.a. van af.



Wat lief dat jullie hopen en duimen voor ons. De teleurstelling van vorige week is iets gezakt, maar ik merk dat ik toch op mijn telefoon blijf kijken in de hoop dat de verkoper heeft gebeld......
Alle reacties Link kopieren
@Margriet weet je ook hoeveel kopers een nieuwbouw woning willen uit het nieuwbouw project?Ik weet niet of je dit topic vanaf het begin een beetje hebt door gelezen. Maar wij hadden ons eerst ingeschreven voor een andere woning. Helaas waren wij ook afgevallen. Bij ons ging het toen op volgorde van inschrijving. Er waren ongeveer 80 mensen die 20 woningen wouden kopen.

Wij hadden ons (zo ver ik nog uit mijn hoofd weet) als 60e ingeschreven. Ik wist toen eigenlijk wel dat het niks meer ging worden met die woning. Dan moesten er wel 40 mensen afvallen.

Ik duim voor jullie dat het er voor jullie wat positiever uit ziet.



Ik ben trouwens heel blij dat wij nu een andere woning gekocht hebben. Veel mooier plekje.
Alle reacties Link kopieren
Ooh ik heb even dit topic terug gelezen. Maar even over bovenstaande. We waren nummertje 40 van de 60 inschrijvingen.

Ik wist het niet meer precies.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hoop uit het topic gelezen, maar ik weet niet altijd goed meer wat bij wie hoort.



Ons project bestaat uit 22 woningen, met in totaal 40 inschrijvingen.

Alleen de eerste mensen werden geloot. Wij maken op onze voorkeur wel een goede kans als 2e, maar dat is niet zeker.

Ik weet niet hoeveel mensen zich hebben ingeschreven op onze voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Margriet! Balen ja. Maar wie weet dat er nog iemand afvalt. Bij ons is het een project van slechts 9 woningen met 39 inschrijven. Wij hoorden bij de gelukkigen die gelijk ingeloot waren. Nooit verwacht ;).

Sneeuwwitje, hoe is het met klussen? Schiet het al een beetje op? Wanneer wordt de keuken geplaatst?

Kaartje, weet je al of ze jullie huis echt in krap een half jaar gaan bouwen?



Wij hebben aanstaande zaterdag een afspraak bij de keukenwinkel (:P) om de keuken nog eens door te spreken en eventueel kleine aanpassingen te doen. Verder hebben we een vloer uitgezocht (PVC beneden) en dus afgelopen zaterdag meubels gekocht. Nu weer even wat rustiger hopelijk .
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje1 schreef op 05 april 2016 @ 19:17:

Noetje, klopt hoor. Alleen onze keuken is heel ruim 10.000 euro



Jullie gaan al vlot verhuizen zeg! Succes met inpakken. Hebben jullie al een woning voor de tussenliggende periode?



Haha, ik denk dat wij ook heel ruim zullen uitkomen De keuken is heul belangrijk voor me....



Inderdaad, alles gaat ineens heel snel. De kopers wilden graag per half juni de overdracht van ons huis. Dus als het goed is krijgen we begin juni de sleutel van ons tijdelijk huis. Daar blijven we dan tot de oplevering van onze nieuwe woning.

Onze kavel wordt volgens planning ergens in juli uitgegeven, dus hopelijk kunnen we dan snel beginnen met bouwen. En als we dan in juni verhuizen, hebben we dat tenminste al achter de rug op het moment dat de bouw begint. Dan kunnen we daar onze aandacht volledig op richten.
Alle reacties Link kopieren
We hebben net meer gehoord over de oplevering! Laatste week van juni de vooroplevering en dan half juli de eindoplevering. Fijn om eindelijk een concrete datum te hebben om naar uit te kijken!



Ik vroeg me nog af of we er rekening mee moeten houden dat onze leveranciers aan bouwvak doen. Denk aan easystuc, de keukenboer, de vloerenman, etc. We gaan het natuurlijk nog even navragen, maar misschien hebben jullie er ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
@suuz wat super leuk nieuws zeg. Dat komt in zicht.

Ik denk dat het echt afhankelijk is van de keukenboer, vloerenman e.d. of zij aan de bouwvak doen of niet.

Ik heb geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Noetje, wat tof! Gefeliciteerd dat t allemaal zo voorspoedig loopt. Heerlijk, geniet ervan :)! Staat je tijdelijke huis in de buurt van je nieuwe huis? Kun je lekker vaak gaan kijken ;).



Suuz, wij hebben inderdaad ook een oplevering precies voor de bouwvak. We hebben contact gehad met onze keukenboer en die zei dat ze het in de bouwvak gewoon kunnen plaatsen. Ik weet natuurlijk niet of dit keukenboerafhankelijk is ;).
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik meld me hier weer. Een week of 6 geleden kwam ik al even langs om te melden dat onze plannen voor een nieuwbouwhuis concreet werden. Vanaf nu wil ik wat actiever mee gaan schrijven met jullie! Inmiddels hebben we de koop/aanneemovereenkomst getekend en zijn we druk bezig de hypotheek te regelen. We hebben besloten nog even te wachten met het verkopen van ons huis. De foto's zijn wel al gemaakt en de makelaar is bezig met een brochure, maar pas in het najaar komt het op Funda. Dan hoeven we niet tijdelijk te huren en 2x te verhuizen. Met een baby op komst in oktober is het wel heel prettig om in onze huidige woning te kunnen blijven en met de woningmarkt in onze woonplaats heb ik er wel vertrouwen in dat ons huis op tijd verkocht is.



Vanmiddag het eerste gesprek met de kopersbegeleider, we gaan dan het meerwerk doornemen. Al met al een flinke lijst geworden. Ook zijn we al bij een keukenboer langsgeweest en hebben een offerte laten maken voor onze droomkeuken. Kwam uit op 13.500 euro. Echt veel geld... maar dan hebben we wel al onze wensen; kookeiland, stenen blad, qooker, dubbele oven etc. We gaan nog wel even bij andere keukenleveranciers praten om te kijken of het goedkoper kan. Ik had het vooraf niet verwacht, maar ik vind het zo gaaf om alles uit te kiezen en helemaal naar onze smaak te maken!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat het concreter voor jullie wordt Santacruz! Naar welke keukenboer zijn jullie geweest? Ik zou sowieso nog naar een paar anderen gaan en stevig onderhandelen. Wij zijn 2 keer zonder tekenen de deur uit gelopen, terwijl we eigenlijk al wel wisten dat we daar gingen tekenen. Maar we wilden onszelf achteraf niet kunnen verwijten dat we niet hard genoeg hadden onderhandeld. In die zin is genoeg tijd ook fijn, dan kun je nog eens hard to get spelen
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bij Superkeukens geweest. Een formule die ermee adverteert dat ze meteen en eerlijke prijs geven. We hadden er ook allebei een goed gevoel bij, verder ook totaal geen druk om te tekenen enzo. Wellicht valt er daar ook nog wel wat te onderhandelen want er zit natuurlijk altijd nog marge op. Ik ben niet zo goed in onderhandelen, maar dit is wel een goeie leerschool, want er volgen nog heel veel aankopen en we hebben inderdaad nog voldoende tijd.



Hebben jullie nog tips voor goede keukenzaken in het zuiden des lands? Wij gaan sowieso nog praten bij Van Wanrooij, want dat is de projectleverancier voor de badkamer en die doen ook keukens.



Leuk Suuz, dat jullie een datum hebben om naar uit te kijken! Die laatste paar maanden vliegen vast voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Over Van Wanrooy heb ik positieve verhalen gehoord. Ze doen veel hier in de regio. Zou ik zeker even gaan kijken. Wij zijn heel goed geslaagd bij Meda Kuechen in Kleve, net over de grens in Duitsland. Gewoon een Nederlands sprekende adviseur en ze nemen echt de tijd voor je. En Duitse degelijkheid voor zeer scherpe prijzen!



Overigens moet je je wel realiseren dat uiteraard geen enkele keukenboer adverteert met dat ze zeer ONeerlijke prijzen afgeven en dat er altijd veel te onderhandelen valt. Ze zeggen allemaal dat ze eerlijk en recht door zee zijn. Daar moet je een beetje doorheen prikken. Je gevoel is ook zeker belangrijk.

Ik ben ook geen afdinger, maar bij dit soort zaken moet je het écht doen. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.
Alle reacties Link kopieren
@Santracruz leuk dat je mee komt schrijven. Leuk een keuken uitzoeken! Wij hebben onze eerste offerte ook laten maken bij superkeukens. Ik vond ze inderdaad ook niet opdringerig. Maar of ze meteen de juiste prijs geven weet je maar nooit. Onderhandelen kan geen kwaad hoor. Wij hebben uiteindelijk een keuken gekocht in een winkel in Duitsland. Waar we helemaal blij mee zijn.



@hier zal ik nog even vertellen hoe ons badkamer avontuur is verlopen. Vanmorgen dus naar de woonwinkel geweest van onze aannemer. Het sanitair viel mij een beetje tegen. Echt voor mijn gevoel het goedkoopste wat je kunt krijgen.

De tegels voor op de muur kon ik niet over klagen. 6 verschillende kleur tinten en daarnaast had je ook nog de keuze bij alle kleurtinten voor mat of glans. Voor op de vloer waren de tegels erg klein. Wat het voor mijn gevoel wel minder mooi maakt. Wel had je weer de keuze uit 6 verschillende kleur tinten. ( van heel lichtgrijs naar zwart).

Wij zelf hebben in overleg een andere tegel gekozen die qua meerwerkprijs uitkomt rond de € 200,00 extra. Dit hebben wij er graag voor over zodat de badkamer wat chiquer wordt. Waarschijnliijk laten wij de standaard wasbak vervallen. Ik had al even gekeken op de website van Ikea. Maar je kunt voor niet als te duur best een redelijk mooi badkamer meubel krijgen!

Verder is bij ons een hangend toiletpot niet inbegrepen. Wel een staande toilet pot. Meerwerk kosten voor een hangend toiletpot komen uit op ongeveer € 580,00euro. Zij er mensen hier die hier ook voor hebben moeten betalen. en zo ja hoeveel moesten jullie betalen? zo heb ik een beetje een idee.

Waarschijnlijk gaan wij in de badkamer voor een hangend toiletpot en beneden in de wc voor een staand toilet.
Alle reacties Link kopieren
Oja en nog een aanvulling op bovenstaande tekst. Douchekraan is nog een meng kraan. (warm en koud apart)

We nemen deze kraan wel en gaan dan t.z.t. een luxere douche plaatsen.

Tevens hebben wij enige tijd geleden al gekozen voor een afgedopte kraan om later een bad neer te kunnen zetten.

Wij bestellen binnenkort al extra tegels zodat wij wanneer wij het bad erin zetten het mooi kunnen afwerken met dezelfde tegels als op de muur.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje, wij hebben standaard grohe mengkranen, sanitair van V&B, waaronder zwevende toiletten, ik heb geen idee of die €580 redelijk is. Ik zou zelf altijd wel voor zwevende toiletten kiezen, veel mooier en makkelijker schoonmaken eronder. Maar goed,maken me voorstellen dat het een grote uitgave is. Prijzen voor de tegels klinken wel weer heel redelijk, en ook fijn dat je onderdelen van de badkamer mag laten vervallen, bij ons kon dat niet. Wij hebben straks twee wastafels die linea recta op marktplaats gaan omdat wij wastafelmeubels willen, maar die waren natuurlijk onbetaalbaar bij de leverancier.



Wij zijn nog geen steek verder met onze keuken overigens. Het ligt nu bij een manager, en die laat ons nu al een week hangen.
Alle reacties Link kopieren
@enitreg, ja, alles is in dezelfde woonplaats, dus zelfs af te fietsen. Wij bouwen ook in eigen beheer, mijn man zal de regie voeren. Dus wij zijn wekelijks op de bouwplaats te vinden.



@kaartje, dat zijn best wel prijzen, zeg. Ik zou juist beneden hangend doen maar nog liever beide natuurlijk ;)



@santacruz, welkom terug! Leuk dat jullie ook een stap verder zijn. Alles uitzoeken om het je eigen te maken zijn natuurlijk de leuke dingen.



Wat betreft keukens, laat jullie geen oor aannaaien hoor! Onze huidige keuken werd 6 jaar geleden berekend op €13000, we hebben €7500 betaald bij die leverancier! De marges zijn zo groot, onderhandelen is een must in Nederland. Zoek op dit forum maar eens naar keuken topics ;)
Alle reacties Link kopieren
@Noetje ja wij hebben ook liever beneden en boven een hangend toilet. Maar qua budget twijfelen we een beetje.

Keuzes Keuzes.



@amby wat ongelofelijk vervelend van jullie keuken zeg! Geeft ook wel stres zeker?

jullie hebben dan een mooie badkamer standaard bij jullie huis in zitten! Wel raar dat jullie de wastafels niet kunnen laten vervallen. Bij ons was het nog gekker. Wij kregen de mededeling dat veel mensen kiezen om de standaard wastafel te laten vervallen en het advies dat bij de bouwmarkt mooie wastafel meubels te vinden zijn. Nou hadden we deze optie zelf ook wel bedacht. Maar goed wel erg eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
@Noetje ja wij hebben ook liever beneden en boven een hangend toilet. Maar qua budget twijfelen we een beetje.

Keuzes Keuzes.



@amby wat ongelofelijk vervelend van jullie keuken zeg! Geeft ook wel stres zeker?

jullie hebben dan een mooie badkamer standaard bij jullie huis in zitten! Wel raar dat jullie de wastafels niet kunnen laten vervallen. Bij ons was het nog gekker. Wij kregen de mededeling dat veel mensen kiezen om de standaard wastafel te laten vervallen en het advies dat bij de bouwmarkt mooie wastafel meubels te vinden zijn. Nou hadden we deze optie zelf ook wel bedacht. Maar goed wel erg eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
@Noetje ja wij hebben ook liever beneden en boven een hangend toilet. Maar qua budget twijfelen we een beetje.

Keuzes Keuzes.



@amby wat ongelofelijk vervelend van jullie keuken zeg! Geeft ook wel stres zeker?

jullie hebben dan een mooie badkamer standaard bij jullie huis in zitten! Wel raar dat jullie de wastafels niet kunnen laten vervallen. Bij ons was het nog gekker. Wij kregen de mededeling dat veel mensen kiezen om de standaard wastafel te laten vervallen en het advies dat bij de bouwmarkt mooie wastafel meubels te vinden zijn. Nou hadden we deze optie zelf ook wel bedacht. Maar goed wel erg eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
ah sorry 3x dezelfde post.
Alle reacties Link kopieren
Lekker veel geschreven de afgelopen dagen! Hier weer een druk klusweekend erop zitten. Alle kozijnen zijn geverfd, kan geen afplaktape meer zien Maar ben wel heel blij met het resultaat.



Waar ik (nog steeds) minder blij mee ben is de aannemer. Ze hebben deze week echt bijna NIETS gedaan met alle opleverpunten Pas toen we gemaild hadden zijn ze een beetje in actie gekomen... Ik vind het zo frustrerend. Ze zien je helemaal niet als klant en ze realiseren zich volgens mij niet dat we daar de komende 10-15 jaar gaan wonen en dat we niet tegen die stomme punten aan willen kijken

Nou goed, onze planning verloopt verder gelukkig goed.



@ santacruz: welkom! Leuk dat je mee komt schrijven!

@ kaartje: bij ons zaten de hangtoiletten er gelukkig al bij in. Ik zou het geld er wel voor over hebben denk ik. Het staat mooier en is handiger met schoonmaken. Die tegels vallen wel mee dus qua prijs. Bij ons zat standaard een onbekend merk in als doucheset. Dat hebben we niet gedaan, maar meer betaald voor grohe. Vonden we mooier en is ook goed qua garantie.

Die mengkraan, dat wil toch niemand hebben. Snap echt niet waarom ze dan überhaupt een badkamer aanbieden... Doe dan gewoon niets...

@ amby: Pfff, frustrerend zeg van de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik ben een tijd afwezig geweest, zal ook nu niet heel actief zijn.

Wij zijn heel gelukkig aangezien ik zwanger ben van ons 2de kindje.

Ben alleen extreem vermoeid dus weinig puf voor heel veel dingen.



Amby, wat naar van je aanrechtblad! Te idioot voor woorden hoe laks en nonchalant ze met de kwestie om gaan. Kan me je woede en frustratie goed voorstellen.



Sneeuwwitje, gefeliciteerd! Druk aan het klussen. Bij jou ook al z'n vervelende situatie.

Wat is dat toch....?



Kaartje, dat is wel een heel ouderwetse badkamer.......! Ik zou toch overwegen om wat meer geld te steken in het aanpassen(moderniseren) van de badkamer en wc.



All

Bij ons staat de beganegrond. Hopelijk gaan ze deze week beginnen met de eerste verdieping van onze rij huizen(C+D). Bij A staan de muren van de eerste verdieping al helemaal. Bij B zijn ze vorige week begonnen.

De aannemer is bezig met het plannen van de kijkdagen. En ze willen een schatting van de oplevering bekend maken. Ben benieuwd!



We hebben inmiddels een keramische parket vloer uitgekozen, maar nog niet besteld.

We hebben het vrijstaande bad en het badmeubel uitgezocht, ook nog niet besteld.

Binnenkort, als ik wat meer energie heb, gaan we de pvc vloer, tegels voor de badkamer en de inloopdouch uitkiezen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Fonteyn, leuk voor jullie! Hopelijk heb je snel meer energie. Hoe valt je uitrekendatum tov de oplevering van het huis?
Alle reacties Link kopieren
Dank je Suuz!

Zo'n 1,5/2maanden na de opleveringsdatum zoals deze vanaf het begin is genoemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven