Nieuwe droomwoning of toch maar niet!

27-10-2016 22:54 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



IK heb echt jullie nuchtere visie nodig, aantal maanden geleden woning op funda gezien, voldoet werkelijk aan al mn wensen. Woning bleef maar door mn hoofd gaan. Open dag bezocht met als doel minpunten zoeken zodat huis uit mn hoofd kreeg, helaas werkte dat averechts.



Situatie zou kunnen als ik alles op alles zet



Maximale hypotheek (102% woningwaarde) waarvan 1/3e aflossingsvrij

+ persoonlijke lening/lening familie

Zou dan per saldo qua vaste maandlasten zelfde uitkomen als nu, daar kom ik nu ook prima mee uit dus zou geen probleem moeten zijn.



Nu het dillema + mn eigen tegen argumenten



-moet ik me nu toch in allerlei bochten wringen voor dit huis, droomhuis

Eigen bezwaren

- als ik zoveel moeite moet doen, is het dan uberhaupt wel verantwoord



-of wachten tot een volgende droomhuis (zodat ik intussen mijn spaarpot beetje extra kan bijvullen (gaat alleen niet zo snel)

Eigen bezwaren

- woningprijzen stijgen verder (mijn huidige koopwoning stijgt niet zo hard mee vanwege koopregeling)

- hypotheekregels worden zo snel streng dat er niet tegenop te sparen is (dat is nu al beetje zo)



Hoop dat enigsinds duidelijk is, en dat jullie kij wat nuchtere verstandige adviezen en meningen kunnen geven

Er voor gaan, of toch maar niet

Totaal aantal stemmen: 72

Ervoor gaan (56%)
Of toch maar niet (44%)
Alle reacties Link kopieren
quote:oldschoolchic schreef op 28 oktober 2016 @ 07:22:

Ik zou het wel doen. Je leeft nu en wie weet hoe lang het duurt voordat je een leuke vriend hebt gevonden, voordat jullie toe zijn aan samenwonen, voordat jullie toe zijn aan kinderen en voordat jullie daadwerkelijk een kind hebben. Ik zou in de tussentijd flink genieten van je droomhuis. Misschien laat die droomman nog wel 15 of 20 jaar op zich wachten. Zit je al die tijd in een huis wat je maar zo zo vindt, voor niks. En ja, misschien wil je over 5 jaar toch weer van je droomhuis af. Dan heb je toch maar fijn 5 jaar in een heel mooi huisje gewoond en verkoop je de boel weer.



Je wilt niet weten hoe vaak ik heb moeten horen 'maar misschien kom je binnenkort wel iemand tegen', toen ik besloot een huis te kopen. Inmiddels zijn we 10 jaar verder, en heb ik 8 jaar in dat huis gewoond. Zonder partner. Twee jaar geleden verhuisd ivm reisafstand werk, en weer begon iedereen te miepen over die partner. Terwijl ik inderdaad denk: als ik daar altijd rekening mee moet houden, had ik nu dus al 10 jaar een kamer of een flat die ik niet wilde, ipv de 2 appartementen die ik nu (gehad) heb. En als ik al 10 jaar niemand tegenkom, is de kans best groot dat dat voorlopig ook niet gaat gebeuren. Dus om daar nou maar op te blijven wachten vind ik echt zonde van mijn leven.



Het enige wat ik gedaan heb, is zorgen dat het een huis is wat ook prima geschikt is voor 2. Dat is handig 'voor het geval dat', maar geeft nu ook gewoon wat ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ja nausica, precies dat, dit huis is prima alleen, maar ook nog prima als er een partner bij komt, zelf een kind zou kunnen maar minder ideaal
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetjes88 schreef op 29 oktober 2016 @ 10:58:

Ja nausica, precies dat, dit huis is prima alleen, maar ook nog prima als er een partner bij komt, zelf een kind zou kunnen maar minder ideaalIk zou het doen. Je ziet wel wat de toekomst je brengt qua partner toch? Volgens mij is het een hele goede stap!
Klinkt als iets dat je moet doen.

Ben alleen wel nog benieuwd naar hoeveel je van familie zou gaan lenen. Dat vind ik dan nog wel een dingetje. Maar dat is meer gevoelsmatig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had voor gestemd, maar dan met voorbehoud de PL: grootte en condities.



Als ik het zo lees zou dat geen probleem moeten zijn. Fijner huis voor gelijke maandlasten voor de komende 10 jaar, met als investering enkel de verhuiskosten. Lijkt mij prima te doen.



Sommige dingen moet je gewoon doen. Dit lijkt mij er zo eentje.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Doen! Je leeft nu. Je kosten blijven gelijk geef je aan. Je hebt nu de kans om vanaf nu elke dag wakker worden in je droomhuis. Ook al is het maar voor 5 tot 10 jaar. Die tijd is voor daarna... carpe diem
An apple a day keeps the doctor away
Alle reacties Link kopieren
Pl/fam lening is relatief klein met name voor kosten koper
Alle reacties Link kopieren
Heb je al iets besloten TO?
Alle reacties Link kopieren
Doen. Verder gaan met je leven. Lekker wonen in een fijn huis. En niet wachten op een eventuele partner
Alle reacties Link kopieren
Ja wel besloten, wil het huis hebben , maar er is iets gebeurd waardoor een en ander mogelijk beetje veranderd, hopelijk weet ik daar deze week meer over. Mocht het huis in tussen toch al verkocht zijn dan was jet never ment to be.
Succes Bloemetje!
Oh, succes!
Alle reacties Link kopieren
Weet je al wat meer TO?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet meer, flinke kink in de kabel. Zie geen mogelijkheid meer om op verantwoorde wijze alsnog de woning te kopen. Dus helaas, het wordt alsnog 'toch niet'
Alle reacties Link kopieren
Ahhh, dat vind ik nou jammer! Ik zag je er al ongeveer wonen!



Nou, op naar iets anders dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Ah zonde, toch zo weloverwogen de keuze gemaakt!

Zoals m'n oma altijd zei: "Waar een deur dicht gaat opent zich ergens een raam." Hopelijk kom je een nieuw droomhuis tegen waar wel alles bij klopt .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Weet je......je bent nu op tijd erachter gekomen dat het niet verstandig zou zijn gezien de ontwikkelingen waarover je schrijft. Liever tijdig dan te laat. In dit geval is het dus maar goed zo. Toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven