Nu al verwarming aan?

17-08-2014 19:12 276 berichten
Het voelt verkeerd om in augustus de verwarming aan te doen maar ik heb het sinds gisteren zo koud dat ik het overweeg?



Zijn er mensen die de verwarming aan hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 17 augustus 2014 @ 20:31:

[...]



In de winter hoef je niet onder een lakentje te kunnen slapen nee. Maar in mijn huis moet ik gewoon in een blousje of shirt kunnen lopen. Met truien en zelfs een sjaal om gaan zitten vind ik echt pure armoe.Ik vind een trui juist heel erg prettig om aan te hebben, heeft niets met armoe te maken.
Alle reacties Link kopieren
Maar je weet toch wel dat de verwarming pas na 12 oktober aan mag?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 17 augustus 2014 @ 21:14:

[...]









Meestal begin september tochNee hoor, 2 weken geleden heb ik de eerste pepernoten gespot.
Alle reacties Link kopieren
Het is helemaal niet raar hoor om in augustus de verwarming iets aan te zetten, het is best wel frisjes buiten.

Dat zuinige gedoe met die verwarming vind ik maar niets, als het fris is gaat hij bij mij ook aan, punt.



Mijn vriend is ook zo vreselijk zuinig, heb welleens gehad in de winter dat het zo koud was bij hem, iets van 16 grafen ofzo, was volgens hem warm genoeg en als ik er last van had moest ik maar een winterjas aandoen. Nou, dus nooit! Ga ik lekker naar mijn eigen huisje toe, kan ik hem zo hoog zetten als ik wil.
Hier is het nu nog 22 graden binnen. Geen verwarming dus.



Wel gisteren voor het eerst deze zomer sokken aan gedaan omdat ik koude voeten had
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijke temperatuur, ben nu bij mijn vriend en is hier nu 18 graden. Hij zit dan ook met een jas aan op de bank, maar ach, hij moet ook niet ieder jaar voor niets de muren opnieuw sauzen en zijn kussens vervangen omdat deze dan alweer zwart zijn van de schimmel😄 bovendien ook nog eens ontzettend gezond! Hmmmm...
Gisteren had ik het niet koud maar vandaag wel dus heb een dik vest aangetrokken. Dat voelt ook al raar eigenlijk maar wel lekker warm. Hier springt de verwarming automatisch aan als het onder de 19 graden wordt in huis tenzij we um zelf al eerder aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:monika5 schreef op 17 augustus 2014 @ 23:41:

Het is helemaal niet raar hoor om in augustus de verwarming iets aan te zetten, het is best wel frisjes buiten.

Dat zuinige gedoe met die verwarming vind ik maar niets, als het fris is gaat hij bij mij ook aan, punt.



Mijn vriend is ook zo vreselijk zuinig, heb welleens gehad in de winter dat het zo koud was bij hem, iets van 16 grafen ofzo, was volgens hem warm genoeg en als ik er last van had moest ik maar een winterjas aandoen. Nou, dus nooit! Ga ik lekker naar mijn eigen huisje toe, kan ik hem zo hoog zetten als ik wil.Tja, het hoort gewoon niet
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:monika5 schreef op 17 augustus 2014 @ 23:41:



Mijn vriend is ook zo vreselijk zuinig, heb welleens gehad in de winter dat het zo koud was bij hem, iets van 16 grafen ofzo, was volgens hem warm genoeg en als ik er last van had moest ik maar een winterjas aandoen. Nou, dus nooit! Ga ik lekker naar mijn eigen huisje toe, kan ik hem zo hoog zetten als ik wil.





En het is nog je vriend? Ik zou nooit een relatie kunnen hebben met iemand die zo is.



Ik snap dat gierig gedoe ook niet. Als ik het koud heb doe ik de verwarming gewoon aan al is het juli. Een sjaal in je eigen huis is gewoon raar.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Ja ha ha het is nog mijn vriend.. Maar zo zuinig. Zelfs met de was. En maar klagen dat zijn wasmachine zo ontzettend stinkt.. Tja vind je het gek als je alleen maar op 30 of 40 graden wast. Zo nu en dan moet je even een kook programma draaien.



Hij gooit ook alles bijelkaar in, en een grauwe was! Oh oh oh.

Ik doe dat niet, wit doe ik bij wit, en ondergoed bij de sokken, handdoeken ook appart etc.



Oja, en vaatdoekjes wast hij ook niet uit, is niet nodig, kan je gewoon uitspoelen onder de kraan... Pffff ha ha ha.

Grote bron van bacteriën, maar ik krijg het hem niet aan het verstand. Ik haal dus ook van die wegwerp doeken voor hem en leg iedere dag een nieuwe op het aanrecht.



Ik weer het, ben knettergek.
Dat was dus wel iets wat ik me vandaag afvroeg.

"moet" je stoken in huis om schimmels te voorkomen? Vooral nu het zo vochtig is buiten.

Of is ventileren het key word?



Ik had het s middags even koud, maar het bleek nog 21 graden te zijn. Beetje overdreven om dan de verwarming aan te doen.

Heb de thermostaat op 13 graden staan. Als ik het echt koud krijg gaat de verwarming uiteraard aan

Maar voor nu hou ik het bij dekentjes, kaarsen en warme dranken.

Tenslotte is 21 graden niet koud te noemen, maar zal mijn lijf even aan het herfst achtige weer moeten wennen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Lucky_Birdie schreef op 18 augustus 2014 @ 05:12:

Dat was dus wel iets wat ik me vandaag afvroeg.

"moet" je stoken in huis om schimmels te voorkomen? Vooral nu het zo vochtig is buiten.

Of is ventileren het key word?



Alle twee. Continu ventileren (1x dgs ramen tegen elkaar open, zo'n 20 minuten en verder roosters of raam op kiertje). Als de temperatuur zakt ook stoken. Vanmiddag was het 17 graden in huis en vochtig. Heb toen toch even de verwarming aan gezet (ventileer continu). Tot 19 graden, daarna uit. Het voelde eerst veel kouder dan 17 graden en na nog geen uurtje stoken ook de hele avond veel behaaglijker. Is een advies dat ik heel lang geleden al kreeg toen bleek dat man en kinderen astmatisch en allergisch voor huisstofmijt zijn. Het scheelt echt. Bovendien is droge lucht sneller/beter te verwarmen dus ook in herfst en winter continu ventileren. Is ook beter voor de gasrekening.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
quote:Lucky_Birdie schreef op 18 augustus 2014 @ 05:12:



Ik had het s middags even koud, maar het bleek nog 21 graden te zijn. Beetje overdreven om dan de verwarming aan te doen.

Mij gaat 't om de gevoelstemperatuur. Als de warme lucht van de CV circuleert en het is 21 graden kan het aangenaam voelen, als het gewoon de temperatuur is die nog in huis hangt voelt het veel te koud.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 17 augustus 2014 @ 22:57:

Zelf in de winter hebben wij het nooit warmer dan 18 graden in huis. Dat is een prima temperatuur waarop de mens kan leven.



Voor mij is 18 graden echt veel te koud.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Hoezo het "hoort" niet?! Dat vind ik altijd zo onzinnig, wie bepaalt wat wel en niet "hoort"?



Hier in huis was het gister 18 graden, heb hem niet aangezet maar warme trui aangetrokken. Zodra mijn kinderen gaan klagen dat het koud is gaat ie aan.
Maar als je huis nu al zo koud is, hoe is dat dan hartje winter bij jullie? Dan moet het binnen wel vriezen....waarom doen jullie dan niks aan isolatie?
Wat mij opvalt is dat het in de lente heel anders gaat, als het maar 12-14 graden is zie je mensen met blote armen of zelfs in korte broeken lopen. En nu wordt het 17 graden en praten mensen al over winterkleding . . . . . . Hebben we geen ruggengraat meer of zo?
Het was hier gisterenavond ook behoorlijk koud, maar de verwarming kan ik niet aanzetten omdat ik blokverwarming heb, dus draaien ze die uit maar goed ik heb een dubbele trui aangedaan en bakkie thee erbij! Mijn woning is helaas vrij koud en in de ''zomer'' hahaha als het dan ''zomer'' is?!? met zon en lekker lang licht duh... nu niet veel van te merken maar goed, dan is het dus weer te warm. Pokken woning!



Maar als je hem aan kan zetten en je hebt het koud gewoon aanzetten wat kan jou het schelen wat een ander daar van zal vinden? jij voelt het toch zo?
Alle reacties Link kopieren
Nee, bij ons is het nog 25graden binnen. Huis is goed geïsoleerd. Duurt wel even voordat we de verwarming aanzetten
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 18 augustus 2014 @ 08:10:

Maar als je huis nu al zo koud is, hoe is dat dan hartje winter bij jullie? Dan moet het binnen wel vriezen....waarom doen jullie dan niks aan isolatie?



Omdat je in een monumentenhuurhuis woont? En dus niks aan isolatie mag doen? (vorige huis, daar was het dus echt buiten=binnentemperatuur)



Omdat je niks kunt isoleren? Behalve je mooie schuiframen en dat ook weer zonde is ?(Huis nu, maar heb hier weinig last van extreem weer).
Alle reacties Link kopieren
Als het koud is doe ik de verwarming aan, heel simpel. Ik vind het zo'n onzin dat dat afhankelijk zou zijn van de maand.

Ik hoef niet in een T-shirt binnen te lopen, maar ik ga ook niet twee vesten over elkaar heen aandoen of zoiets, of de hele dag onder een deken zitten. Ik zit niet als ik thuis ben alleen maar op de bank.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 18 augustus 2014 @ 08:10:

Maar als je huis nu al zo koud is, hoe is dat dan hartje winter bij jullie? Dan moet het binnen wel vriezen....waarom doen jullie dan niks aan isolatie?Ons huis wordt nooit kouder dan 14 graden, maar dat betekent nog niet dat ik in 14 graden ga zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 18 augustus 2014 @ 08:12:

Wat mij opvalt is dat het in de lente heel anders gaat, als het maar 12-14 graden is zie je mensen met blote armen of zelfs in korte broeken lopen. En nu wordt het 17 graden en praten mensen al over winterkleding . . . . . . Hebben we geen ruggengraat meer of zo?Ik loop met 12-14 graden echt nog niet met blote armen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 17 augustus 2014 @ 23:30:

Maar je weet toch wel dat de verwarming pas na 12 oktober aan mag?Van wie?
Verwarming?? Volgens mij woon ik in een ander land, jullie wonen stiekem allemaal in Noorwegen haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven