Ongeluk kitten

31-08-2014 10:28 406 berichten
Sinds ongeveer drie weken heb ik twee kittens. De oudste is inmiddels 4 maanden. We wilden al jaren een kat en hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt. Uiteindelijk hebben we gekozen voor 2, omdat er ook uren op de dag zijn dat niemand thuis is zodat ze elkaar nog hebben.



Ik wilde het echt goed doen. We hebben kittens gehaald uit een kittenopvang center, gevaccineerd, gechipt en de beste voeding van de dierenarts. We wilden ze binnenhouden. Als het lukt altijd, maar in ieder geval de eerste periode omdat ze nog zo jong zijn. Zelfs mijn kleine van 5 hield goed rekening met ze. Niet zomaar deuren openen, lief met ze omgaan etc.



Gisteren kregen we bezoek met 4 kinderen. Ik woon niet zo heel groot en het was best een chaos. Toch ging het goed en iedereen hield rekening met de deur naar de tuin. We hebben de katten weggehouden van de woonkamer waar ze gewoon bij eten en drinken, kattenbak en de rest van het huis kunnen. Mijn zoon zei nog dat zijn dakraam openstond. Dat ding staat nooit ver open en heb er geen acht op geslagen. Nog geen kwartier na zijn opmerking zagen we haar (1 van de kittens) vallen, keihard op de grond via een tuinstoel. Ik snap nog steeds niet hoe ze erbij heeft kunnen komen. De afstand van meubels tot dat raam is zo groot en ik weet heel zeker dat niemand daar boven was die dom heeft gedaan of zo.



We zijn meteen naar de dierenarts gereden. Ze was gelukkig alert, leek niet in shock, maar bewoog haar achterkant niet. De dierenarts heeft haar onderzocht en ze lijkt wel pijn sensatie te voelen in haar achterpootjes. Het ene pootje lijkt wel zorgelijk, maar blijkt niet de grootste zorg.



Ze laat haar urine en poep lopen en haar anusje staat compleet open. Ze heeft de nacht doorgebracht bij de dierenarts en vanochtend was er nog geen verandering. Waarschijnlijk zijn de zenuwbanen van dat gebied kapot.



De dierenarts gaf aan dat hij nog wel een foto kan maken om dat te bevestigen, maar dat het beste is haar in te laten slapen. Ik ben er zo kapot van Ik heb aangegeven dat die foto er zeker moet komen omdat ik niet zomaar wil opgeven.



Ik wilde zo graag het allerbeste voor die katjes Ik voel me zo gefaald! Ik wil nog niet opgeven en haar het allerbeste geven maar ik weet niet hoe.



Het andere poesje is helemaal van slag. Ze loopt de hele dag te mauwen waar haar maatje nou is. Ik weet ook niet meer wat ik met haar moet, ik ben zo bang te falen in haar zorg. Ze zal zo eenzaam zijn hier. Het is echt een beestje wat een maatje nodig heeft maar ik ben bang dat ik het niet meer aandurf nog een katje erbij te nemen voor haar. Een beslissing die ik niet eens nu wil nemen omdat ik nog alles uit de kast wil halen voor de gewonde kitten



Ik wilde even van me afschrijven en vragen of jullie hier ervaring mee hebben en wat te doen



Ik voel me zo kut dat ik niet goed voor haar heb kunnen zorgen
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeeh hoera voor oplapje en al je goede zorgen!!!

Alle reacties Link kopieren
En tja, normaal gesproken is poepen op schoot en ergens onder niet echt wenselijk, maar in dit geval heel goed en fijn dat ze aandrang voelt en haar anusje nog "werkt"!! Wat fijn!!!
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het met het andere kitten?.

Je bent echt een toppoezenmama!!
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat fijn dat ze niet incontinent blijkt. Ik begrijp goed dat ze niet in de bench poept. Katten bevuilen hun eigen nest niet, tenzij ze niet anders kunnen. En de bench incl. kattenbak is dus blijkbaar haar nest. Alleen jammer dat ze het ergens anders doet. Ik weet niet hoe moeilijk dat gaat zijn om haar weer af te leren.
Geen idee, dat zal best lastig zijn. Ze mag alleen de bench uit als ik deze moet verchonen en zet haar dan in de bak. Daar kruipt ze uit en poept ze ergens anders. Ik blijf haar er maar wel inzetten.



Bedankt trouwens allemaal



Met de andere kittens gaat het goed. Ze hebben elkaar helemaal gevonden en zijn vaak samen door het huis aan het racen

Af en toe zet ik ze bij de gewonde kat in de bench, als ze toch al lui zijn. Lekker in het zonnetje voor een open deur (dat kan dan)
Poepen op schoot is idd niet echt iets wat je een kat aan wil leren . In dit geval ontspant ze zich blijkbaar en loopt het er nog wel uit. Ik heb overal kraammatjes, dus dat geeft niet. Ideaal trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Fijn te lezen dat het iets beter gaat! Super!
Super dat het steeds beter gaat!

Hopen dat de dierenarts maandag ook weer goed nieuws heeft!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook op goed nieuws! Fijn dat het steeds beter gaat.
Wat een dapper beestje is het toch. En wat een goede berichten weer. Dat beestje komt er wel
Alle reacties Link kopieren
Tis inderdaad een taai rakkertje. Een echte overlever.
Weer een updatje

Oplapje had eergisteren duidelijk een dipje waar ik me wel zorgen over maakte, maar dat is weer helemaal weg. Ze zit lekker in haar velletje



Haar kontje ziet er nog wel naar uit, maar ik betrap haar wel op vooruitgang. Ik heb nu een grotere kattebak in de bench gezet (groot ding, kan een grote hond in) Hoewel ze het liefst nog alles laat lopen buiten haar hok, zag ik een klein drolletje in de kattenbak



Iedere ochtend verder hetzelfde ritueel. Oplapje in het kattensop, hok schoonmaken en weer terug. Een paar keer per dag neem ik haar op schoot (echt een knuffel) en mag ze heel even rondlopen bij de andere katten. Een keer tussendoor en sávonds alle kraammatrasjes weer verschonen en dan komt ze de nacht goed door
Alle reacties Link kopieren
Stille meelezer meldt zich:



Dit is -by far- het liefste topic dat ik in jaren heb gevolgd.
Alle reacties Link kopieren
Aaahhhh, is er al een foto van oplapje?
Alle reacties Link kopieren
Ooh Tekenis, wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat. Geef haar een dikke knuffel van me, die sterke lieve poezendoos
Ach, een dipje is sneu. Maar ik zou zo'n bench denk ik ook wel zat worden. Gelukkig maar een dagje... Geef Oplapje ook maar een dikke knuffel van mij!



(Overigens, erg grappig dat mijn iPhone Oplapje al autocorrect met een hoofdletter schijft )
loopt ze al weer een beetje tekenis?
Goedemorgen



Ja, ze loopt, maar nog wel mank. Ik ben wel voorzichtig haar los te laten lopen omdat ze nog moet herstellen. Ze loopt nog niet helemaal op haar voetjes, maar gebruikt het hele stuk (onderbeen?) zeg maar. Dat gaat wel steeds beter. Eerst viel ze nog wel eens om, maar nu niet meer.



Haar anusje is vandaag wat geirriteerd. Iemand tips daarvoor?



Ik kan nog steeds geen plaatjes plakken, wellicht dat iemand dat voor me wil doen?
quote:NummerZoveel schreef op 13 september 2014 @ 20:20:

Ach, een dipje is sneu. Maar ik zou zo'n bench denk ik ook wel zat worden. Gelukkig maar een dagje... Geef Oplapje ook maar een dikke knuffel van mij!



(Overigens, erg grappig dat mijn iPhone Oplapje al autocorrect met een hoofdletter schijft )



Hey, wat grappig



Knuf gegeven
vaseline?
Morgen weer naar de dierenarts. Ik ben heel benieuwd wat zij vindt van alle vooruitgang.
Ja, dat kan ik wel proberen. Goede tip, dat heb ik nog wel in huis.
Was haar wel even voordat je vaseline smeert.
Oh, en Tekenis, als je toch geen vaseline kan vinden, dan niets anders smeren hoor. Dit ivm andere ph-waardes bij beestjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven