opruimen en weggooien

20-09-2009 19:08 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf nogal moeite om dingen weg te gooien. Denk bij veel oude spullen nog wat ze voor me betekend hebben, een stukje nostalgie, ...,

Ik bedoel eigenlijk, dat als ik opruim , en twijfel over het weggooien van kleding, en andere praktische zaken, dat ik dan meestal na de twijfel het toch weer een plekje geef in mijn huis.



Wie heeft er goede tips, en vooral ook motivatie zinnetjes om toch meer weg te gooien ? !!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook moeite mee, maar merk wel dat het me minder moeite kost als ik het bijvoorbeeld naar de Kringloop breng. Echt weggooien vind ik vaak zonde.
Alle reacties Link kopieren
ik kan het (opruimen/weggoien) niet
Alle reacties Link kopieren
Hier nog eentje! Opruimen en wegdoen is echt een drama bij mij. Als ik er al toe kom... Ik besluit bijvoorbeeld dingen op Marktplaats te zetten, stop ze in een doos, en vervolgens staat die doos, waar ik dan heel mooi 'Marktplaats' op geschreven heb, een halfjaar later nog steeds in de weg omdat ik de spullen er nog niet daadwerkelijk op gezet heb...

Ben nu al maanden bezig mezelf te motiveren eindelijk mijn kledingkast eens op te ruimen.
quote:flint schreef op 20 september 2009 @ 19:14:

Dingen die ik bij mezelf toepas, zijn: heb je het het afgelopen jaar/half jaar:

- nodig gehad

- gemist

- gebruikt



Zo nee, dan kan het gewoon weg.



Uitzondering bij mij zijn dingen van vroeger die voor mij sentimentele waarde hebben. Die mogen van mij gewoon blijven.Dus elke winter gooi je je zomerkleren weg en elke zomer je winterkleren?
Alle reacties Link kopieren
Nu ik eenmaal bezig ben, gaat het best vlot !

Ik moest echt een drempel over, van alles bewaren voor als ik het ooit nog nodig heb, of weer wil aantrekken (of weer pas..).



Heb al veel weggegooid, en de nog goede kleren die ik om de een of andere reden toch niet aantrek, die gaan nu naar kleding voor mensen in nood. En als ze een goede bestemming krijgen, kan ik het ook makkelijker wegdoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel ruimen,maar mijn man niet. Die bewaart echt alles en hoe meer ruimte je hebt,hoe meer rotzooi. Als hij de schuren of zolder of de kelders op gaat ruimen,dan ruimt hij niet,maar verplaatst de boel. Nu heb ik me voorgenomen dat ik op zolder begin te ruimen,maar dan wel als hij niet thuis is,want hij is in staat om de zooi weer terug te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte opruim Miep. Ik gooi veel weg en maak een selectie van wat echt belangrijk is. Voor de kids heb ik een " eerst dingen doos" . Daarin zit: eerste speen/eerste schoentjes/lakentje/kleertjes/navelklemmetje/eerste tandenborsteltje/babyspeeltje etc. Voor de schoolspullen heb ik archiefdozen. Hierin doe ik de schoolspullen per jaar. Etiketje erop wat erin zit en (uiteraard, hihi) op volgorde in een stellingkast op zolder. Overal gaatjes in en met een snelhechter de papieren/tekeningen/schriften op volgorde in de doos. Peuterschool en kleuterklas paste in 1 doos, groep 3 ook in een aparte doos. Vond het moeilijk om van groep 3 veel weg te gooien omdat alles een mijlpaal was. Nu in groep 4 wordt ik alweer selelctiever en hoop ik die samen met groep 5 (en 6?) in een doos te doen.



Voor kleding: wat ik een jaar niet aan heb gehad gaat standaard weg. Heb ik weer ruimte voor nieuwe kleding (motivatie!).

Kinderkleding: van de oudste gaat in een aparte kast op zolder, dat is het winkeltje voor de jongste. Kleding van de jongste gaat nu weg (op marktplaats, rommelmarkt of weggeven). Mocht er heel perongeluk een 3de kindkomen dan koop ik het wel nieuw maar ik geloof niet dat dit gaat gebeuren (dat 3de kind dan!)



Een opgeruimd huis is echt heerlijk! Zelfs als de container wordt geleegd, het oud papier wordt opgehaald of al het glas naar de glasbak is word ik al blij. Lege bakken en opgeruimde kasten... I love it!



Groetjes!

Merel.
Alle reacties Link kopieren
Spullen waar een ander nog wel wat aan heeft zou je kunnen weggeven. Ik heb liever dat een ander er blij mee is, dan dat het bij mij staat te verstoffen.. Oude kleding in de kledingbak, meubeltjes naar de kringloop..

En misschien heb je kennissen die het financieel niet zo goed hebben, die zijn vaak blij met jouw afgedankte spulletjes (meubels, kinderspeelgoed etc).



Oude boeken en cd's kun je verkopen of gewoon weggeven.



Echte 'meuk'waar niemand wat aan heeft, daar moet je je toch gewoon overheen zetten en weggooien. Ik heb zelf 1 doos met spullen die ik echt niet wil weggooien vanwege de goede herinneringen, maar als het daar niet meer bij past gaat het weg...



Wat ook helpt: ga samenwonen in een tweekamerappartement, dan weet je zeker dat je alles weg moet gooien (ben ervaringsdeskundige)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven