oude hond blaft ineens rond 4.00 uur Tips?

18-08-2014 10:51 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik hoop dat jullie tips hebben want ik heb een lastig probleem.

We hebben 2 oudere honden (12 en 13 jaar). Ze zijn naast beetje stijfjes en staar verder gezond.

Sinds enkele weken begint het oudste hondje ineens om een uur of 4 in de ochtend te blaffen. Als we naar beneden gaan is er niets aan de hand? Ze hoeft niet nodig naar buiten of iets. Het begint ons beetje op te breken. We hebben de bench geprobeerd maar dit maakte geen verschil.



Hebben jullie wellicht tips wat zou kunnen helpen?

thnx
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 18 augustus 2014 @ 12:02:

[...]





Yep, die knoop in je maag herken ik zo goed.

Huilen als ik er alleen al aan dacht dat ik afscheid van haar moest nemen.



En ondanks dat ik er verdriet van had/heb, weet ik wel dat 16,5 jaar een geweldige leeftijd was. Ze is nooit ziek geweest, was oersterk. Haar batterijtje was dus ook gewoon op. Maar ondanks dat ik haar had willen houden tot ze 100 was, heb ik er dus wel vrede mee. Ze heeft een prachtig leven gehad. En ik met haar, mijn vriendinnetje.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Honden begrijpen lichaamstaal heel goed, de ogen van mijn hond gaan ook achteruit, beginnende staar. Buiten is ze ook bang in het donker, een vuilniszak ziet ze volgens mij aan voor een dinosaurus. 's Avonds gaat ze rond 23.00 naar de slaapkamer, ik ben meestal later. Ik merk dan dat ze er last van heeft als ik het licht aandoe, daar wordt ze wakker van, niet van de geluiden die ik maak. Om haar wakker te maken, ze slaapt ook veel, blaas ik meestal, daar schrikt ze niet van. Als ik haar aanraak om haar wakker te maken schrikt ze soms behoorlijk, niet dat ze dan gromt of zo, maar ze vindt het niet prettig. Héél hard fluiten hoort ze nog, alleen merk ik dat ze niet hoort waar het geluid vandaan komt, ze gaat dan overal rondkijken. Verder is ze kerngezond maar we zitten dan ook wel voor iedere scheet bij de dierenarts. Ik denk dat ze inmiddels een Mercedes heeft gekost.
verba volant, scripta manent.
Voor nachtelijk urineverlies kun je gewoon medicatie bij de DA krijgen. Hoef je echt niet voor te klooien met luiers.
TO, heb je al geprobeerd om met hond (in de bench) in je slaapkamer te slapen? Of wil je dat absoluut niet.



Ik denk dat wij jouw dier niet zo kunnen diagnosticeren en dat je daar echt voor naar de DA moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
@ Eindeloos; ja, natuurlijk mag haar vriendinnetje mee vanavond

Toevallig hebben we ook 2 mopsen. En die gun ik een waardig leven. Het moment dat het niet meer gaat zal ik het niet rekken uit egoïsme... Maar oh wat moeilijk.

Ik ben me er ook zeer van bewust dat ze nog maar even bij ons zijn. Dus lekker verwennen en knuffelen zolang het kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 18 augustus 2014 @ 12:02:

[...]





Yep, die knoop in je maag herken ik zo goed.

Huilen als ik er alleen al aan dacht dat ik afscheid van haar moest nemen.



En ondanks dat ik er verdriet van had/heb, weet ik wel dat 16,5 jaar een geweldige leeftijd was. Ze is nooit ziek geweest, was oersterk. Haar batterijtje was dus ook gewoon op. Maar ondanks dat ik haar had willen houden tot ze 100 was, heb ik er dus wel vrede mee. Ze heeft een prachtig leven gehad. En ik met haar, mijn vriendinnetje.



Oh, zit al te janken hier.

Je kunt en wilt ze niet missen !!!!!



Maar het is niet anders..........

Mieters dat je mop zo'n fijn leven heeft gehad.

Dat verzacht misschien de pijn enigzins.



Mijn 1ste mop is 15 geworden, thuis in laten slapen (nierfalen) en hartklepje + suiker.

Wat echt niet te doen, dan ben ik resoluut.



Heb 2 jaar loper blèrren, ik begin er niet meer aan........

Maar het komt op je weg



Deze dibbes was afgedankt door een collega, ja 2 K gezwellen, gebit nd kl*te, oormijt, niet gesteriliseerd etc. dat ging in de papieren lopen.

Ze was toen 6

Ik heb aangeboden (was haske gek op haar), om haar gezond te laten maken.

Dat werd geaccepteerd, en/of ze dan ook wel bij mij uit mocht zieken i.v.m. het drukke gezin (asotroep )

Ze is noooooit meer weggegaan, iedereen zelfs het baasje?, zei ''hou haar maar''. Ik was overstag.

8 jaar is ze mijn allessie die mij ieder dag weer verblijdt met haar zijn en haar liefde en dankbaarheid.

Ik heb nog nooit 1 x op haar gemopperd (moeten mopperen), ze is zo verschrikkelijk lief..........



Sorry Buikje voor de ego post, maar eigenlijk zitten wij alle drie zo'n beetje in het zelfde schuitje.

Vandaar dat ik mij even durfde te uiten.(ben zo verdrietig)

Sorry .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:schuddebuikje schreef op 18 augustus 2014 @ 12:27:

@ Eindeloos; ja, natuurlijk mag haar vriendinnetje mee vanavond

Toevallig hebben we ook 2 mopsen. En die gun ik een waardig leven. Het moment dat het niet meer gaat zal ik het niet rekken uit egoïsme... Maar oh wat moeilijk.

Ik ben me er ook zeer van bewust dat ze nog maar even bij ons zijn. Dus lekker verwennen en knuffelen zolang het kan.



Echt wel toevallig Buikje.

Ja lekker alletwee mee naar boven.

Ik heb zo maar een idee, dat dat eens heel goed uit gaat pakken !



En de tijd die we nog hebben, moeten we maar dubbel benutten.............

En zoals ik jou hoor praten over de snuiten, zal het met het verwennen wel snor zitten.

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Oudere dieren krijgen vaak last van dementie of verlatingsangst.Wat je zou kunnen doen is een t shirt met jouw geur in zijn mand neerleggen.Maar verder zal er niet veel helpen want oudere dieren gaan roepen waar je bent.
Of de honden meenemen naar boven nemen...maar dan nog kunnen ze blijven roepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een demente kat die ook in de nacht keihard begon te mauwen, dus dementie is ook het eerste waar ik aan dacht.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie hondenverhalen weer hier



Overigens: ik heb naast de gesproken commando's altijd bepaalde handgebaren gemaakt, zeker toen ik merkte dat hun oortjes achteruit gingen. Daar plukken we nu de vruchten van. Commando's als 'kom hier', 'wacht', 'ga maar' en applausgebaar als 'braaf', etc.

Daardoor konden ze dus altijd nog heel braaf gewoon los lopen buiten en begrepen we elkaar prima.



Hoewel soms iemand wel vraagt of ik vliegtuigen sta binnen te loodsen als ik mijn hond sta te gebaren bij me te komen



Wat overigens opvallend is: beiden waren ze doof, maar handen klappen hoorden ze nog wel. Wel handig om de eerste aandacht te krijgen en dan bij oogcontact gebaren maken.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 18 augustus 2014 @ 12:58:

Wat een mooie hondenverhalen weer hier



Overigens: ik heb naast de gesproken commando's altijd bepaalde handgebaren gemaakt, zeker toen ik merkte dat hun oortjes achteruit gingen. Daar plukken we nu de vruchten van. Commando's als 'kom hier', 'wacht', 'ga maar'en applausgebaar als 'braaf', etc.

Daardoor konden ze dus altijd nog heel braaf gewoon los lopen buiten.



Hoewel soms iemand wel vraagt of ik vliegtuigen sta binnen te loodsen als ik mijn hond sta te gebaren bij me te komen



Wat overigens opvallend is: beiden waren ze doof, maar handen klappen hoorden ze nog wel. Wel handig om de eerste aandacht te krijgen en dan bij oogcontact gebaren maken.



Vliegtuigen binnen loodsen Miss.



Ik ga met je tips aan de gang, dank je!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
@Schuddebuikje, ik ben heel benieuwd of het beter gaat als je ze mee naar de slaapkamer neemt.



Ik denk namelijk, na alles zo te lezen, ook dat het hier gaat om dementie. Het zal dan voor nu beter gaan als ze voelt/ruikt dat ze bij je is.



Maar ik denk wel dat je je erop moet voorbereiden dat dit iets is dat niet meer weg gaat en ook niet minder gaat worden.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 18 augustus 2014 @ 13:01:

[...]





Vliegtuigen binnen loodsen Miss.



Ik ga met je tips aan de gang, dank je!







hopelijk gaat jouw mopje nog lang mee
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 18 augustus 2014 @ 13:21:

[...]









hopelijk gaat jouw mopje nog lang mee



Dankjewel!, ik hoop het ook.



Wat je gebarentaal betreft, toen Snuit nog los liep, riep ik haar vaak, maar ze hoorde het niet.



Om snel haar attentie te trekken, ging ik dan stampvoeten, om haar grond een beetje te laten trillen.



Dat zal toch ook een gezicht zijn, zo'n klein moppie, met zo'n stampvoetende 'grote'' vrouw er naast.



Doe eens normaal mensch
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Trouwens nog 1 vraagje, als het mag...........



Ik vind het ook zo zielig voor mijn dove snuitje, dat ze nu het idee heeft dat mama niet meer tegen haar praat.



Normaal gesproken de hele dag door.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 18 augustus 2014 @ 13:29:

[...]





Dankjewel!, ik hoop het ook.



Wat je gebarentaal betreft, toen Snuit nog los liep, riep ik haar vaak, maar ze hoorde het niet.



Om snel haar attentie te trekken, ging ik dan stampvoeten, om haar grond een beetje te laten trillen.



Dat zal toch ook een gezicht zijn, zo'n klein moppie, met zo'n stampvoetende 'grote'' vrouw er naast.



Doe eens normaal mensch



Jij gemene vrouw met dat arme kleine hondje.



Maar stampvoeten werkt buiten niet, ook vanwege de afstand

Zodoende gingen wij dus klappen.



Andere mensen kijken ons inderdaad wel eens raar aan. En altijd maar weer het standaard antwoord: "Ja ze zijn allebei stokdoof, vandaar". Nou ja, nu dus nog maar één doof.

Overigens heb ik het idee dat hij niet zo oud gaat worden als zijn moeder. Hij gaat in verhouding sneller achteruit dan zij. Maar dat terzijde.



En dan hebben we nog een derde, maar die is 'the odd one out'.

Geen familie, ander ras. Die is ook 'pas' 9, dus die sukkelt nog wel even door. Die doet alleen of ie oud is, de luiaard
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 18 augustus 2014 @ 13:31:

Trouwens nog 1 vraagje, als het mag...........



Ik vind het ook zo zielig voor mijn dove snuitje, dat ze nu het idee heeft dat mama niet meer tegen haar praat.



Normaal gesproken de hele dag door.



En dus praat ik nog wel gewoon tegen ze. Ze kijken me dus ook aan en zien dat ik praat. Dat ze het niet meer kunnen volgen, tja, pijnlijk, maar daar verander je niets aan. Ik aai en knuffel ze dus ook maar wat meer. (nóg meer, hahaha)



Mama, hahaha, dat zeg ik ook altijd hoor. Het zijn mijn surrogaatkinderen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 18 augustus 2014 @ 13:35:

[...]





En dus praat ik nog wel gewoon tegen ze. Ze kijken me dus ook aan en zien dat ik praat. Dat ze het niet meer kunnen volgen, tja, pijnlijk, maar daar verander je niets aan. Ik aai en knuffel ze dus ook maar wat meer. (nóg meer, hahaha)



Mama, hahaha, dat zeg ik ook altijd hoor. Het zijn mijn surrogaatkinderen



Hélemaal top !!!

Ja hier ook gewoon doorkletsen, ik heb er immers nog 1.



Dank voor je lieve reactie's.



Ik kom morgen even bij Buikje kijken hoe het vannacht is gegaan.



Succes Buik!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
@ Miss 13.33



Excuus deze post had ik over het hoofd gezien.



Nee het ''stampvoeten helpt niet echt".

Ze is nu ook echt aangelijnd.



Mieters dat je nog een '' jonkie'' hebt.

Fijn van genieten
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama



Honden heel erg onrustig, gedesoriënteerd en piepen. Eenmaal beneden (om 3 uur) begon de oudste weer meteen te piepen.

De ander wordt ineens helemaal gek van de jeuk, heel naar om te zien. Maar even DA bellen.... :(
Hoe ging het gesprek met DA?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 18 augustus 2014 @ 13:31:

Trouwens nog 1 vraagje, als het mag...........



Ik vind het ook zo zielig voor mijn dove snuitje, dat ze nu het idee heeft dat mama niet meer tegen haar praat.



Normaal gesproken de hele dag door.Leg dan eens je hoofd op haar hoofd of lijfje en ga praten, dan voelt ze de trilling van je stem.
quote:schuddebuikje schreef op 19 augustus 2014 @ 08:27:

Wat een drama



Honden heel erg onrustig, gedesoriënteerd en piepen. Eenmaal beneden (om 3 uur) begon de oudste weer meteen te piepen.

De ander wordt ineens helemaal gek van de jeuk, heel naar om te zien. Maar even DA bellen.... :(



Wat vervelend dat het niet hielp! Ik heb zelf eerlijk gezegd geen idee wat het kan zijn maar wilde je even sterkte wensen. Ik kan me voorstellen dat zoiets je erg aangrijpt en je een machteloos gevoel geeft.



Wat een liefdevolle hondenverhalen hier. Wij hebben zelf een boomer van 2,5 en hoewel ik eerder niet zoveel met honden had is hij echt mijn kindje. Als ik er al aan denk dat hij er op een dag niet meer is dan kan ik al huilen. Ik denk er daarom ook maar niet meer aan
Alle reacties Link kopieren
Och Buikje, wat jammer dat het niet goed heeft uitgepakt.

Ik had zo'n goeie hoop erop.



Nou maar even afwachten, wat de DA heeft gezegd.



Sterkte weer
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven