Poes miauwt 's nachts: boze buren of slapeloze nachten?

27-07-2015 10:58 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen met poezenverstand gezocht! Onze lieve poes is bijna 2 jaar. Ze is een Main Coone. We hebben haar vanaf vanaf dat ze ongeveer 18 weken was en ze komt uit een goed en prettig nestje van een kennis. Ongeveer vijf dagen per week is er overdag iemand thuis.



Ze is bijzondere dame die graag en veel op avontuur is. Overdag kan ze zelf in en uit lopen (we hebben een bovenwoning en geen kattenluik, maar de deur naar het dakterras staat altijd op een kier) en komt ze overal. Via de daken komt ze ook eenvoudig op de stoep. Ze loopt bij iedereen binnen. Veel mensen vinden haar leuk, ze laat zich graag aaien en is nooit agressief of bang. Ze laat zich ook makkelijk oppakken en buiten zetten. Maar er zijn ook mensen die haar vervelend vinden. Snap ik ook.



Als ze beneden op de stoep is, en naar binnen wil, gaat ze bij onze voordeur miauwen tot we haar binnen laten. Overdag is dat prima. Maar onze benedenburen vinden dat ’s nachts logischerwijs niet zo prettig (hun slaapkamerraam is naast onze voordeur).

Een kattenluik in de voordeur maken is geen optie.



Vanwege alle klachten (ze springt ook bij mensen midden in de nacht op bed) houden we haar nu sinds een week ’s nachts binnen. Ze kan in het hele huis rondlopen, ook in onze slaapkamer. Ze heeft brokjes en water en een schone kattenbak. Maar nu houdt ze ons elke nacht wakker omdat ze enorm miauwt! We worden er echt gek van.



We proberen het te negeren (we zuchten niet eens) omdat ik heb gelezen dat dat werkt. Maar ze kan het heeeeeel lang volhouden…



Hebben jullie nog tips? Als dit zo doorgaat moet ze misschien weg. Het is kiezen tussen boze buren en slapeloze nachten…



Hoe zorgen we dat ze ’s nachts ook lekker slaapt? Moeten we haar opsluiten in de keuken (met voer en kattenbak)?
Een barbecue stinkt maar vreet niet in andermans huis de boel op, zeikt niet op het bed en laat niet overal haar achter.
In mijn vorige huis keer het gezeik gehad van een kat van de buren die bij weer andere buren binnenzat maar die waren op vakantie gegaan. Zat het beest opgesloten en had overal de boel onder gescheten plus de deur moest geforceerd worden om hem er weer uit te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 juli 2015 @ 13:26:

[...]



Precies wat ik bedoel. Lekker schelden op een loslopende kat, not done om daar zelf je raam wat minder ver voor open te doen en 's avonds wel zelf de BBQ aanzetten, waar een ander last van heeft.



Van de hele buurt willen dat ze hun ramen dan maar dicht laten? Of haakjes op het raam zetten zodat er maar een heel klein kiertje is wat niet lekker door lucht? Een hor plaatsen? Altijd hun achter deur achter zich dicht doen? Lekker sociaal... Ik vind overlast van een kat die het vlees van je aanrecht af eet niet te vergelijken met buren die een keetje de bbq aan hebben.



En voor de duidelijkheid, ik heb katten en geen bbq. Als mijn katten andere zouden lastig vallen zouden ze niet meer naar buiten mogen of zou ik zorgen dat ze de tuin niet uit zouden kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 27 juli 2015 @ 13:32:

In mijn vorige huis keer het gezeik gehad van een kat van de buren die bij weer andere buren binnenzat maar die waren op vakantie gegaan. Zat het beest opgesloten en had overal de boel onder gescheten plus de deur moest geforceerd worden om hem er weer uit te krijgen.Hebben de eigenaren van die kat wel alles schoongemaakt en vergoed dat vervangen moest worden? Ik zou me zo schuldig voelen als dat zou gebeuren (ik zou wel de deur laten forceren/een raam laten intikken).
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 27 juli 2015 @ 13:25:

[...]





Klopt. Vriendin van me heeft een bengaal gehad en die ging nog de tuin uit ondanks dat ze stroomdraden had gespannen. Die kat ging gewoon met zijn reet op die draad zitten en het boeide hem niet. Zo sterk was de drang om naar buiten te gaan. Ze heeft die kat niet kunnen houden hij was te wild. Verwondde ook buurtkatten en mensen die hem probeerden te verjagen.Ik heb ook jaren een Bengaal willen hebben, had destijds ook contact via mijn bedrijf met een fokker maar mijn huissituatie is er niet naar, geen klimmogelijkheden en nog erger, aan het water wonen en ze kunnen niet naar buiten kunnen laten (hoge kade van meer dan een meter dus een kat die erin komt, komt er nooit meer uit). Maar wat zijn het mooie leuke beesten. Alleen passen ze niet bij veel mensen, het zijn zeker geen makkelijke katten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Moet je de buren ook allemaal verbieden een kantelraam te hebben.

Die dingen zijn dodelijk



http://www.kattenbescherm ... voorlichting/kantelramen/
quote:GrumpyCat2 schreef op 27 juli 2015 @ 13:14:

Als je een schutting hebt, houten paaltjes onder een hoek van 45 graden maken net zoals de buitenplaats van de gevangenis. Gaas erom en klaar. Bij ons hebben de buren een schutting maar aan de kopse kant hebben we een coniferenhaag dus hebben we palen de grond in geslagen en daar gaas op gedaan en ook die uiteinden onder hoek van 45 graden. Heb je echt ras klimgeiten zoals -ben even de naam van het ras kwijt- die katten waar nog wild bloed in zit dan is dit niet afdoende. Maar mijn siamezen zijn niet zo heel springerig aangelegd dat scheelt. Schuttingen zijn 1.80 hoog en dan komt dat schuine gaas nog maar ik laat ze nooit in de tuin zonder toezicht. Het is meer dat ik niet constant die achterdeur in de gaten hoef te houden op een mooie dag.Thanks! Dit is ook precies mijn doel. Springen is die van mij ook niet zo'n held in. Maar hij kijkt wel erg verlangend naar de schutting.
quote:my-little-appletree schreef op 27 juli 2015 @ 13:36:

[...]





Hebben de eigenaren van die kat wel alles schoongemaakt en vergoed dat vervangen moest worden? Ik zou me zo schuldig voelen als dat zou gebeuren (ik zou wel de deur laten forceren/een raam laten intikken).Ja alles is wel schoongemaakt maar de buurvrouw was vet pissed want er breken toch ff mensen in je huis in en die zitten aan je spullen terwijl jij op vakantie bent en dat is niet relaxed.
quote:gioia82 schreef op 27 juli 2015 @ 12:36:

[...]





Het grote verschil tussen een BBQ en een kat is dat een kat iedere dag naar buiten gaat, terwijl een BBQ maar een paar dagen per jaar aan gaat. Daarbij komt dat je een BBQ moeilijk kunt opvoeden (hoogstens verplaatsen om rookoverlast te verkomen, of een deksel gebruiken), terwijl een kat opgevoed hoort te worden door een baasje. Mijn buren hebben 2 katten, waarvan er eentje ontzettend nieuwsgierig is. Die komt dus ook weleens door het keukenraampje naar binnen. Maar...hij komt nooit op mijn bed of aanrecht, dat mag hij namelijk thuis ook niet. Ik hoef dan ook niet bang te zijn dat hij aan mijn eten komt, dat doet hij gewoon niet. De enige overlast die hij veroorzaakt zijn wat katenharen aan het raam en op de grond. De buren vinden het alsnog vervelend dat hij bij mij naar binnen komt en vragen me ook een plantenspuit te gebruiken zodat hij leert dat hij er niet mag komen, maar ik heb al jaren geen last meer van muizen dus ik jaag hem niet weg.

Helaas wonen wij in een wijk waar veel BBQ's, vuurkorven en open haarden zijn. En vergis je niet, het is hier bijna dagelijks raak. Is het warm, dan het één, is het kouder, dan het andere wel.



Helaas geen geld om te verhuizen en trouwens, waar moet je dan heen? Dat beroemde hutje op de heide bestaat nauwelijks, tenzij je een boel geduld en een dikke zak geld hebt. Geduld heb ik wel, het geld echter niet.



Onze kat is geen insluiper. Hij komt wel buiten maar is best schuw. Hij gaat dan ook niet zomaar een huis binnen, laat staan dat hij ergens op bed gaat liggen, eten gapt of tuinkussen onder piest. Zijn behoefte doet hij op de kattebak of buiten, in de struiken van het openbare plantsoen. Slapen doet hij op zijn krabpaal of achter ons huis, in de struiken.



Dat is echter onze kat, met zijn specifieke karakter. Je hebt er ook allemansvrienden en notoire insluipers bij. Zolang ze geen schade in huis aanrichten vind ik het niet erg als er eens eentje binnen wandelt. Wij hadden echter een insluiper die in onze schuur sproeide. De oplossing: een kattenluik die werkt op de chip van onze kat. Sindsdien geen problemen meer gehad. De kosten voor eigen rekening, want je komt er toch niet achter welke kat de dader was.
quote:lechatrose schreef op 27 juli 2015 @ 13:38:

[...]



Thanks! Dit is ook precies mijn doel. Springen is die van mij ook niet zo'n held in. Maar hij kijkt wel erg verlangend naar de schutting.Ja en door dat randje erop kunnen ze er lastig overheen. Ik denk als mijn katten écht willen dat ze wel weten te ontsnappen maar wij zijn altijd in de buurt dus als er al eentje halverwege het hek hangt dan gaat de plantenspuit erop. Het gaat me er meer om dat ze geen sprintje kunnen trekken als de deur opengaat (wat dus eerst nog weleens gebeurde met boze buren tot gevolg)
quote:GrumpyCat2 schreef op 27 juli 2015 @ 13:30:

Een barbecue stinkt maar vreet niet in andermans huis de boel op, zeikt niet op het bed en laat niet overal haar achter.

Een BBQ maakt mensen met longklachten ziek Grumpy. Evenals vuurkorven en open haarden en al die andere hout(skool) gestookte shit die zo gepromoot wordt. Want, zo gezellig!



Andermans pleziertje is voor een ander meer medicijnen en ziek zijn. Ik heb liever 10 zeikende katten in mijn tuin dan 1 vuurkorf aan.
quote:my-little-appletree schreef op 27 juli 2015 @ 13:34:

[...]





Van de hele buurt willen dat ze hun ramen dan maar dicht laten? Of haakjes op het raam zetten zodat er maar een heel klein kiertje is wat niet lekker door lucht? Een hor plaatsen? Altijd hun achter deur achter zich dicht doen? Lekker sociaal... Ik vind overlast van een kat die het vlees van je aanrecht af eet niet te vergelijken met buren die een keetje de bbq aan hebben.

Wij zitten het grootste deel van het jaar ook gedwongen met de ramen dicht en dan nog komt er rook door kieren binnen. Inderdaad, lekker sociaal...



Dat gaat een kat niet lukken, door een dicht raam binnen komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Een BBQ maakt mensen met longklachten ziek Grumpy. Evenals vuurkorven en open haarden en al die andere hout(skool) gestookte shit die zo gepromoot wordt. Want, zo gezellig!

?? Je gaat toch niet met je hoofd in de rook boven een bbq/vuurkorf of in de schoorsteen hangen?



Rook kun je nog relatief makkelijk buiten houden, katten niet. Die hebben namelijk ook schijt aan horren e.d..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 juli 2015 @ 13:40:

[...]



Een BBQ maakt mensen met longklachten ziek Grumpy. Evenals vuurkorven en open haarden en al die andere hout(skool) gestookte shit die zo gepromoot wordt. Want, zo gezellig!



Andermans pleziertje is voor een ander meer medicijnen en ziek zijn. Ik heb liever 10 zeikende katten in mijn tuin dan 1 vuurkorf aan.Weet je wel hoeveel mensen een kattenallergie hebben? Die willen zéker niet andermans katten in huis krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 juli 2015 @ 13:40:

[...]



Helaas wonen wij in een wijk waar veel BBQ's, vuurkorven en open haarden zijn. En vergis je niet, het is hier bijna dagelijks raak. Is het warm, dan het één, is het kouder, dan het andere wel.



Helaas geen geld om te verhuizen en trouwens, waar moet je dan heen? Dat beroemde hutje op de heide bestaat nauwelijks, tenzij je een boel geduld en een dikke zak geld hebt. Geduld heb ik wel, het geld echter niet.



.



En als er niet gebarbecued wordt dan wordt er wel getimmerd, gebladblazerd of gefiguurzaagd met de elektrische zaag.



Het rare vind ik dat er hier altijd zo gescholden wordt op katten/baasjes van en dat katten maar binnen gehouden moeten worden of tuinen staan vol met kattenvriendelijk, terwijl ik in mijn hele huizenleven ( en ik heb in nogal wat huizen en wijken gewoond) nog nooit gezeur over katten heb meegemaakt, maar wel overal katten zie rondscharrelen, binnenlopen, in vensterbanken zie zitten. Eerder het tegenovergestelde, het gros is pro rondlopende katten.



Wat is er dan anders aan 'mijn wijken'?
quote:groenebroek schreef op 27 juli 2015 @ 13:53:

[...]



?? Je gaat toch niet met je hoofd in de rook boven een bbq/vuurkorf of in de schoorsteen hangen?



Rook kun je nog relatief makkelijk buiten houden, katten niet. Die hebben namelijk ook schijt aan horren e.d..

Ga eens naar sites van het longfonds of houtrookoverlast. Daar kun je lezen hoe rook, over verdere afstand, longklachten verergert. En nee, rook is niet buiten te houden. Juist niet. Een huis is nooit compleet af te sluiten.



Een kat is aardig wat makkelijker buiten te houden.



Maar goed, ik stop hier. Ik heb gezegd wat ik kwijt wou. TO, succes met je kat!
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 27 juli 2015 @ 13:38:

Moet je de buren ook allemaal verbieden een kantelraam te hebben.

Die dingen zijn dodelijk



http://www.kattenbescherm ... voorlichting/kantelramen/Hier ook kantelramen, toen mijn poes nog leefde zette ik ze niet open, op één na waar ze niet bij kon komen, een kat van een buurman heeft zich in een kiepraam gewurgd. Nou had ik geen buitenkat maar katten zijn natuurlijk wel nieuwsgierig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 27 juli 2015 @ 13:39:

[...]





Ja alles is wel schoongemaakt maar de buurvrouw was vet pissed want er breken toch ff mensen in je huis in en die zitten aan je spullen terwijl jij op vakantie bent en dat is niet relaxed.



Kan ik me heel goed voorstellen, zou me ook al is alles weer schoon en er een nieuwe deur betaald heel schuldig voelen. Het is alleen in ieder geval het iets.



Heb ooit gehad dat toen ik als kind op vakantie was de honden van de buren het konijnenhok hadden gesloopt en mijn 2 konijnen hadden vermoord... Ik natuurlijk in tranen, zeiden ze alleen maar 'je hebt er nog 2 over, maar als je wil kopen we wel nieuwe hòòr'....
Alle reacties Link kopieren
Misschien mosterd maar kun je geen ren maken? Dat verkleint weliswaar de actieradius maar het beestje kan in ieder geval naar buiten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 juli 2015 @ 13:40:

[...]



Helaas wonen wij in een wijk waar veel BBQ's, vuurkorven en open haarden zijn. En vergis je niet, het is hier bijna dagelijks raak. Is het warm, dan het één, is het kouder, dan het andere wel.



Helaas geen geld om te verhuizen en trouwens, waar moet je dan heen? Dat beroemde hutje op de heide bestaat nauwelijks, tenzij je een boel geduld en een dikke zak geld hebt. Geduld heb ik wel, het geld echter niet.



Onze kat is geen insluiper. Hij komt wel buiten maar is best schuw. Hij gaat dan ook niet zomaar een huis binnen, laat staan dat hij ergens op bed gaat liggen, eten gapt of tuinkussen onder piest. Zijn behoefte doet hij op de kattebak of buiten, in de struiken van het openbare plantsoen. Slapen doet hij op zijn krabpaal of achter ons huis, in de struiken.



Dat is echter onze kat, met zijn specifieke karakter. Je hebt er ook allemansvrienden en notoire insluipers bij. Zolang ze geen schade in huis aanrichten vind ik het niet erg als er eens eentje binnen wandelt. Wij hadden echter een insluiper die in onze schuur sproeide. De oplossing: een kattenluik die werkt op de chip van onze kat. Sindsdien geen problemen meer gehad. De kosten voor eigen rekening, want je komt er toch niet achter welke kat de dader was.



Misschien toch erover nadenken om te verhuizen? Wij hebben echt zelden last van BBQ's of vuurkorven, in dit huis niet maar ook niet in vorige huizen. Lijkt me heel vervelend.



Maar dan nog, ik vind "zij veroorzaken overlast, dus dan mogen wij het ook" niet zo'n sterk argument. Ik had een buurman die de hele dag (en nacht) trompet speelde. Is dat dan een vrijbrief voor mij om ook herrie te gaan maken zodat er nog meer buren last van hebben? Een keer overlast kan gebeuren, dus als een kat een keertje bij iemand naar binnen loopt dan moet dat wel kunnen vind ik. Maar wordt het structureel dan heb je als baasje de verantwoordelijkheid om daar iets aan te doen, net zoals dat je dan je muziek wat zachter gaat zetten of de barbecue aan de andere kant van de tuin zet. Als je een kat niet zo kunt opvoeden dat hij niet bij mensen naar binnen gaat, dan moet je ervoor zorgen dat hij dit niet meer kan. Het lijkt me de omgekeerde wereld dat je buren daar dan voor moeten zorgen, ook al gedragen jouw buren zich zo asociaal dan kun je toch nog wel zelf je eigen verantwoordelijkheid nemen?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:gioia82 schreef op 27 juli 2015 @ 12:36:

[...]





Het grote verschil tussen een BBQ en een kat is dat een kat iedere dag naar buiten gaat, terwijl een BBQ maar een paar dagen per jaar aan gaat. Daarbij komt dat je een BBQ moeilijk kunt opvoeden (hoogstens verplaatsen om rookoverlast te verkomen, of een deksel gebruiken), terwijl een kat opgevoed hoort te worden door een baasje. Mijn buren hebben 2 katten, waarvan er eentje ontzettend nieuwsgierig is. Die komt dus ook weleens door het keukenraampje naar binnen. Maar...hij komt nooit op mijn bed of aanrecht, dat mag hij namelijk thuis ook niet. Ik hoef dan ook niet bang te zijn dat hij aan mijn eten komt, dat doet hij gewoon niet. De enige overlast die hij veroorzaakt zijn wat katenharen aan het raam en op de grond. De buren vinden het alsnog vervelend dat hij bij mij naar binnen komt en vragen me ook een plantenspuit te gebruiken zodat hij leert dat hij er niet mag komen, maar ik heb al jaren geen last meer van muizen dus ik jaag hem niet weg.



Nou ik heb menig topic zien langskomen over de overlast van buren die buiten roken. Over buurkinderen maar te zwijgen



Maar alles moet kunnen behalve als het weer over katten gaat, die topics verlopen altijd hetzelfde. Altijd jammer. Gelukkig dat er nu een forumster met een kat goed advies heeft gehad wat ze zou kunnen doen en dat op een normale en vriendelijke manier. Het kan dus wel



Dit in het algemeen gezegd hoor, niet naar jou toe, moest alleen even iemand quoten over evt. rookoverlast van bbq enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Mijn Engelse schoonbroer heeft twee nogal 'ontsnapperige' Maine coons en hij heeft rollers aan zijn schutting bevestigd en ze kunnen er echt niet uit. Die rollers zijn een soort pvc buizen die los om een stag zitten zodat de katten geen grip hebben en dus niet over de schutting kunnen. Ik weet niet waar je ze in NL kan kopen, maar op deze sites kun je zien wat ik bedoel: Rollers1 en Rollers2.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 juli 2015 @ 14:24:

[...]





Nou ik heb menig topic zien langskomen over de overlast van buren die buiten roken. Over buurkinderen maar te zwijgen



Maar alles moet kunnen behalve als het weer over katten gaat, die topics lopen altijd hetzelfde. Altijd jammer. Gelukkig dat er nu een forumster met een kat goed advies heeft gehad wat ze zou kunnen doen en dat op een normale en vriendelijke manier. Het kan dus wel Ik vind dat ook ontzettend irritant hoor, buren die hun rook in jouw huis blazen. En dan vind ik ook dat buren die overlast zoveel mogelijk moeten voorkomen. Bijvoorbeeld door niet onder jouw raam te gaan roken. Gelukkig doen mijn buren dat ook niet en proberen ze zoveel mogelijk afstand van andere huizen te houden. Natuurlijk komt er weleens rook in mijn huis, maar zo min mogelijk. De andere buren hebben een bandje en oefenen 1 avond thuis, maar stoppen dan altijd netjes om 9 uur. Net als dat mijn buurjongetje gewoon buiten mag spelen, maar als hij te hard gaat schreeuwen/huilen dan moet hij van zijn ouders weer naar binnen. En de katten lopen dus ook gewoon los, en maken geen spullen kapot en springen niet op bedden. Lijkt mij allemaal heel normaal, beetje rekening houden met elkaar.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:gioia82 schreef op 27 juli 2015 @ 14:32:

[...]





Ik vind dat ook ontzettend irritant hoor, buren die hun rook in jouw huis blazen. En dan vind ik ook dat buren die overlast zoveel mogelijk moeten voorkomen. Bijvoorbeeld door niet onder jouw raam te gaan roken. Gelukkig doen mijn buren dat ook niet en proberen ze zoveel mogelijk afstand van andere huizen te houden. Natuurlijk komt er weleens rook in mijn huis, maar zo min mogelijk. De andere buren hebben een bandje en oefenen 1 avond thuis, maar stoppen dan altijd netjes om 9 uur. Net als dat mijn buurjongetje gewoon buiten mag spelen, maar als hij te hard gaat schreeuwen/huilen dan moet hij van zijn ouders weer naar binnen. En de katten lopen dus ook gewoon los, en maken geen spullen kapot en springen niet op bedden. Lijkt mij allemaal heel normaal, beetje rekening houden met elkaar.



Tuurlijk, mee eens. We wonen vaak noodgedwongen dicht op elkaar. Tenminste, een leuke vrijstaande villa ergens zit nog niet in mijn budget, dus ik probeer andere geen overlast te bezorgen en sommige buren denken daar anders over. Ik heb relatief mazzel denk ik, grote overlast verzorgende buurman is nu verhuisd, alleen nog iemand boven mij die elk weekend en vakanties een klein kind heeft en die met schoenen laat rennen, ik heb het kind nog nooit gezien maar qua geluid denk ik eerder aan een kleine kamerolifant dan een kind maar ik kan het mis hebben .



Maar buren in het algemeen, zie topics en programmas op tv kunnen het bloed onder elkaars nagels halen. Zonde want woongeluk is zo belangrijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 juli 2015 @ 13:40:

[...]



Een BBQ maakt mensen met longklachten ziek Grumpy. Evenals vuurkorven en open haarden en al die andere hout(skool) gestookte shit die zo gepromoot wordt. Want, zo gezellig!



Andermans pleziertje is voor een ander meer medicijnen en ziek zijn. Ik heb liever 10 zeikende katten in mijn tuin dan 1 vuurkorf aan.Ik heb astma en word ook niet blij van barbecues maar dat is niet elke avond. Iemand met katten allergie gaat echt niet lachen als hij de haren van een kat in zijn bed aantreft kan ik je vertellen. Bovendien je hebt geen invloed op hoe aardig mensen voor je beest zijn. Mijn buurman presteerde het om mijn oosters korthaar kater zó hard tegen zijn schutting te smijten dat het beest een halve dag getraumatiseerd onder de bank heeft gezeten. Meneer was ontsnapt en de verkeerde tuin weer ingerend. Super mak beestje maar buurman haat katten dus die heeft hem bij zijn nekvel gepakt en zo met een rotklap tegen de houten schutting gesmeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven