Staafmixer tips gezocht

11-04-2015 21:26 34 berichten
Omdat zoonlief weigert grotere stukken te eten en we binnenkort op vakantie gaan en ik niet de hele keukenmachine mee ga/wil/kan nemen wil ik een staafmixer aanschaffen. Aardappels en groente eet hij wel geprakt maar vlees en bv pastasaus niet, dus dat wil ik klein kunnen maken. Om hem 3 weken geen vlees te geven vind ik wel erg lang.

Wie heeft er een tip voor een goede en waar moet ik op letten?

Hij hoeft maar heel simpel te zijn, want thuis goede keukenmachine aanwezig. Dus liefst ook niet te duur.
quote:Suze02 schreef op 11 april 2015 @ 23:09:

[...]





Tuurlijk mop, jij je zin.dankjewel
quote:Madderijn schreef op 11 april 2015 @ 22:35:

Eens met meds. Ik zou er niet een heel apparaat voor aanschaffen. Zeker als je het thuis niet nodig hebt.

Het is een fase, ze groeien van de lucht, het is maar drie weken, én misschien verandert hij wél, én misschien niet. Hij wordt er niet slechter van.

Als je het doet, doe je dat voor jezelf, voor je eigen rust dat hij goed kan eten.



Neem je de staafmixer ook mee als je uit eten gaat?



Ik wil idd dat het eten op vakantie geen drama wordt, eetgewoonte veranderen doe ik liever thuis, en hij eet steeds grotere stukken etc, maar verwacht niet dat hij alles mee eet. Verder kun je op vakantie ook vaak niet alles krijgen wat je thuis eet, dus neem liever iets mee om evt probleem op te lossen dan dat ik daar zit. En vind hem wat te oud worden met 2,5 om hem nog een potje olvarit voor te zetten of zo'n peutermenu.

Uit eten doe ik niet met zoon als ik iets hoogstaands culinairs wil eten, maar een pannenkoekenhuis oid gaat prima, pannenkoek eet hij dan weer wel als je ze wat kleiner snijdt en patat ook. Maar om hem dat nu de hele vakantie te geven lijkt mij ook geen succes.
quote:Shenandoah schreef op 11 april 2015 @ 23:22:

[...]





Ik wil idd dat het eten op vakantie geen drama wordt, eetgewoonte veranderen doe ik liever thuis, en hij eet steeds grotere stukken etc, maar verwacht niet dat hij alles mee eet. Verder kun je op vakantie ook vaak niet alles krijgen wat je thuis eet, dus neem liever iets mee om evt probleem op te lossen dan dat ik daar zit. En vind hem wat te oud worden met 2,5 om hem nog een potje olvarit voor te zetten of zo'n peutermenu.

Uit eten doe ik niet met zoon als ik iets hoogstaands culinairs wil eten, maar een pannenkoekenhuis oid gaat prima, pannenkoek eet hij dan weer wel als je ze wat kleiner snijdt en patat ook. Maar om hem dat nu de hele vakantie te geven lijkt mij ook geen succes.hij is oud genoeg om gewoon te eten. Ik denk dat je met jouw wens om geen drama te krijgen, een probleem in stand houdt. En wat is het drama? als hij geen stuk vlees wil dan eet hij alleen zijn aardappels. Wat maakt het uit?
Alle reacties Link kopieren
Potjes hebben ze overal, in buurlanden ook alleen vlees of vis zonder iets erbij.

Wat is het verschil tussen pureren en een potje kopen?



Maar een ei, vis, gehakt kunnen vast wel.



Ik ga de vakantie juist gebruiken voor kleine veranderingen, ik hoef niet te werken.

Zoon was erg gemotiveerd voor bijvoorbeeld zindelijkheid toen bleek dat kleinere kinderen dan hij al zindelijk waren. Niet als pressie maar meer als observatie gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden altijd de staafmixer (Braun) meegenomen als we op vakantie gingen. Dat kon makkelijk mee in de koffer.

Zoonlief lustte ook niet alles.



Uit eten namen we dat ding uiteraard niet mee. De meeste restaurants hebben een kindermenu (patat/pancakes etc)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 12 april 2015 @ 18:59:





Uit eten namen we dat ding uiteraard niet mee. De meeste restaurants hebben een kindermenu (patat/pancakes etc)

Ze moeten die domme kindermenu's eens de deur uitdoen.

Op die manier krijgen kinderen het verkeerde idee opgelegd, dat ze niet in staat zijn te eten wat volwassenen ook eten.

Behalve als het heel erg sterk gekruid is, kunnen kinderen alles eten.

Dan neem je bijvoorbeeld een half menuutje, een kleinere portie.



Want wat heeft een kind nou aan pannenkoeken en patat?

Het is alleen maar duurbetaalde vulling voor de maag.
Zoon kun je op zicht prima ook een bord pasta oid voorzetten, alleen ik ga niet de hele vakantie pasta eten, dus vandaar de staafmixer dat we gerechten wat geschikter voor hem kunnen maken.

En de potjes zijn er in het buitenland vaak niet, of enorm prijzig. Kun je beter zelf maken, is nog gezonder ook dan al die dingen die ze er verder in stoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 12 april 2015 @ 19:17:

[...]



Want wat heeft een kind nou aan pannenkoeken en patat?

Het is alleen maar duurbetaalde vulling voor de maag.



De smaakpapillen van een jong kind zijn nog niet helemaal ontwikkeld en dat verschilt ook per kind.

Ze lusten niet alles.

Waarom moeilijk doen als het vakantie is (topic onderwerp) met de kinderen?



Ik heb nooit een drama gemaakt in een restaurant omdat zoon maar moeten kunnen eten!

Ook voor andere restaurantbezoekers zeker geen plezier met dat gejank en geschreeuw van: 'Je moet eten...'



Opvoeden betreft eten (proeven en koken) heb ik altijd thuis gedaan met als resultaat dat zoon op dit moment een makkelijke eter is. Hij lust (bijna) alles.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 12 april 2015 @ 22:42:

[...]





De smaakpapillen van een jong kind zijn nog niet helemaal ontwikkeld en dat verschilt ook per kind.

Ze lusten niet alles.





Jij toch ook niet?

Kinderen, het zijn net mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven