Traprenovatie, ervaringen

30-07-2016 12:28 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zijn trap laten renoveren? Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende bedrijven?



Wat heeft het ongeveer gekost?



Voordelen? Nadelen?



Ik overweeg om de 2 trappen in mijn huis te laten renoveren in plaats van ze af te schuren en te verven. Het betreft 2 standaard trappen in een gewone eengezinswoning.



Iemand tips of dingen waar ik op moet letten?
Alle reacties Link kopieren
quote:PimPom schreef op 30 juli 2016 @ 14:37:

[...]





Bij mij zijn Stairz, Upstairs en Stairwell langs geweest. Stairz was het goedkoopste, Upstairs het duurste, Stairwell ertussen. (alleen treden/stootborden, geen leuning/verlichting)



Upstairs viel af vanwege de prijs (€2000+), bij Stairz had ik geen goed gevoel mbt de persoon de langskwam, bij Stairwell kon ik nog gebruik maken van een leuke actie en had ik een goed gevoel bij de verkoper.Meestal is de middelste keuze de beste. Zowel zakelijk als prive gooi ik altijd de laagste en hoogste offerte aan de kant, zeker als de prijsverschillen groot zijn.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik haal dit topic ff omhoog ipv opnieuw er 1 te maken.
Wij zijn ons ook aan het oriënteren.
Nieuwbouwwoning en verven kan natuurlijk maar laminaat lijkt ons mooier en duurzamer...

Ben benieuwd wat to uiteindelijk heeft besloten?

We hebben al een kleine zelfstandige gehad en een groter bedrijf. Kleine zzp-er was opvallend goedkoop maar twijfel erg over kwaliteit materiaal ( cando)
Mannetje van bedrijf wilde meteen weten of we akkoord gingen en vond het raar dat we er even over wilde nadenken.. ( krijgen 1 dag bedenktijd nu )
Offerte was 2 keer zo hoog als zzp-er maar beter gevoel bij materiaal

Maar is het het waard?? Is het echt fijn en blijft het mooi?
Is het echt niet glad?
We hebben 2 jongens kinderen die op sokken van de trap af stormen dus veiligheid staat bovenaan!
Alle reacties Link kopieren
Ligt er een beetje aan of je zo een antislip coating of strips laat aanbrengen. Ik heb dat namelijk niet en moet daardoor goed opletten dat ik een groot deel van mijn voet op de trede zet.....alleen je hiel op de rand van de tree kan nadelig uitpakken, ik ben in 4 jaar tijd twee keer van de trap afgegleden. Gelukkig wel van de laatste treden, maar de blauwe plek op mijn kont/rug was niet klein :'(
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
20-10-2017 10:19
Ligt er een beetje aan of je zo een antislip coating of strips laat aanbrengen. Ik heb dat namelijk niet en moet daardoor goed opletten dat ik een groot deel van mijn voet op de trede zet.....alleen je hiel op de rand van de tree kan nadelig uitpakken, ik ben in 4 jaar tijd twee keer van de trap afgegleden. Gelukkig wel van de laatste treden, maar de blauwe plek op mijn kont/rug was niet klein :'(
En wat heb je dan precies voor treden?
Want begreep dat de laminaat traptreden al sowieso anti slip zijn maar als jij dat ook hebt klinkt dat niet zo.
De puur eiken zijn wel glad en daar moet je sowieso anti slip trokken in hebben.
Alle reacties Link kopieren
jua schreef:
20-10-2017 10:59
En wat heb je dan precies voor treden?
Want begreep dat de laminaat traptreden al sowieso anti slip zijn maar als jij dat ook hebt klinkt dat niet zo.
De puur eiken zijn wel glad en daar moet je sowieso anti slip trokken in hebben.
Puur eiken :rolling:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Levensgevaarlijk, gladde treden, bespaar daar alsjeblieft niet op. Mijn opa is zo, veel te jong, aan zijn einde gekomen. Ik krijg altijd een naar gevoel als ik van die gladde trappen zie.

(Verder is dit een ordinaire tvp)
Alle reacties Link kopieren
@pimpom ja puur eiken is glad vandaar dat er vaak ook van die zwarte strips op komen.
Vind ik niet veilig dus doen we sowieso niet.

@nootbook wat erg!! Maar was dat speciaal laminaat of ook eiken overzet treden.
Best verschil.

Zou t liefs ergens met sokken willen testen, die mannetjes nemen alleen kleine stukjes mee.
Of naar showroom om zeker te weten hoe 't voelt op een trap.
Twijfel ook hoeveel en welke bedrijven we moeten laten langskomen
Voor goede vergelijking iig nog 1.
Alle reacties Link kopieren
jua schreef:
20-10-2017 23:04

@nootbook wat erg!! Maar was dat speciaal laminaat of ook eiken overzet treden.
Best verschil.

was een massief eiken trap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven