Velp, leuk om te wonen?

27-10-2016 08:18 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn vriend en ik zitten er over te denken om naar Velp (Gld.) te verhuizen.

Ik heb gelezen dat er een soort tweedeling in Velp is (even heel kort door de bocht: Noord kak, Zuid Aso). Maar is dat ook echt zo? Geldt dit in sommige straten meer of minder? Kortom; hoe is het om als 'import' in Velp te wonen.



Groet,

Non
Alle reacties Link kopieren
@Rosa88. Hoe is bijvoorbeeld de Ijsselstraat? Het leek mij een leuk straatje, wel in zuid maar had er geen 'tokkie-gevoel' bij.
quote:rosa88 schreef op 27 oktober 2016 @ 11:30:

Als je graag de drukte van de stad wil, waarom kijk je dan niet in Arnhem? Voor 290.000 is m.i. zeker wel wat te vinden wat aan jullie eisen voldoet.Daar kijken we nu bijna 5 maand en dat valt heel erg tegen, veel wordt overboden, er is geen mogelijkheid om de motor ergens neer te zetten of er is iets anders. Morgen gaan we weer ergens kijken maar het aanbod is echt weinig, vandaar dat we nu ook naar Velp en Oosterbeek kijken waar je veel meer ruimte voor hetzelfde geld krijgt.
Alle reacties Link kopieren
De IJsselstraat is een prima straat. Eigenlijk een beetje hetzelfde als de Kerkallee. Wel heel dicht op slecht Zuid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 27 oktober 2016 @ 11:33:

[...]





Daar kijken we nu bijna 5 maand en dat valt heel erg tegen, veel wordt overboden, er is geen mogelijkheid om de motor ergens neer te zetten of er is iets anders. Morgen gaan we weer ergens kijken maar het aanbod is echt weinig, vandaar dat we nu ook naar Velp en Oosterbeek kijken waar je veel meer ruimte voor hetzelfde geld krijgt.



Mag ik vragen welke wijken jullie kijken? Vrienden van ons hebben 2 weken geleden in Noord gekocht voor 260.00 en familie in Zuid voor 250.000, beetje hetzelfde eisenpakket.

Kan ook geluk zijn geweest uiteraard!
Eigenlijk alle wijken in Noord behalve Arnhem Allee, sommige stukken van Geitenkamp, het Broek en Presikhaaf.



Een eis die ik vergeten te noemen ben is dat de keuken open moet zijn of in de toekomst open te maken zijn (draagmuur verwijderen is ook een optie, hebben we bij ons huidige huis ook gedaan). Het huis aan de Ijselstraat in Velp vonden wij bijvoorbeeld ook erg mooi maar is om die reden afgevallen.



Alteveer en Molenbeke hebben een sterke voorkeur maar dat is absoluut geen must.
Alle reacties Link kopieren
Vogelbuurt is idd mooi, dat is ook wel het nettere zuid. Duiven en Westervoort zou ik idd niet dood gevonden willen worden. Jammer dat Velp alweer zo duur is geworden, paar jaar geleden had je voor 225/250 echt een leuk huis in Noord.
Alle reacties Link kopieren
Dan is je zoekgebied inderdaad erg groot

Wat jammer dat jullie nog niks geschikts hebben kunnen vinden.

Arnhem Zuid geen optie? Stadseiland?
Nee zuid is echt (nog) geen optie, dan liever naar Oosterbeek of Velp. Wie weet als we over twee jaar nog aan het zoeken zijn maar gelukkig kan de kleine hier wel geboren worden en hebben we een ruimte voor haar ook al is het zeker niet optimaal te noemen.



Nog een eis die ik vergeten ben is dat het minimaal 100m2 groot moet zijn maar dat is gelukkig bijna alles wel met 3 slaapkamers. Volgens mij heb ik dan alle eisen wel gehad
Alle reacties Link kopieren
Driel en Oosterhout is best achteraf. Heb je altijd wel een auto nodig
Alle reacties Link kopieren
Paar in Velp:

http://www.funda.nl/koop/ ... 53175-larensteinselaan-2/

http://www.funda.nl/koop/ ... 85354294-ijsselstraat-15/

Had je vast zelf al gevonden.

En Rheden dan? Of vind je dat te afgelegen?
Voor mij te afgelegen maar wellicht voor TO? Deze hadden we idd al gezien en Ijjsselstraat zelfs bekeken maar viel af omdat de keuken niet open te maken is, ook niet door een toekomstige verbouwing. Verder erg leuk huis!



Wat zijn volgens jullie de leuke/goede buurten in Velp?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is vrijwel alles ten noorden van de hoofdstraat prima. Hoe noordelijker hoe beter.

Als je toch (qua prijs) op zuid aangewezen bent, zou ik kiezen voor de oostkant. De meeste Velpenaren zien trouwens de spoorlijn als scheiding tussen noord en zuid.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosa88 schreef op 27 oktober 2016 @ 17:08:

Eigenlijk is vrijwel alles ten noorden van de hoofdstraat prima. Hoe noordelijker hoe beter.

Als je toch (qua prijs) op zuid aangewezen bent, zou ik kiezen voor de oostkant. De meeste Velpenaren zien trouwens de spoorlijn als scheiding tussen noord en zuid.Yep, de spoorlijn. Maar vogelbuurt in zuid is wel oke, maar ook wel een beetje bejaard. Bomenbuurt in noord 't mooist (opgegroeid.. )
Rozendaal heeft ook leuke betaalbare wijken. Wij hebben recent een huis gekocht met 5 slaapkamers, 140m2, open keuken voor minder dan 250.000. Verkijk je niet op de vraagprijs. We zijn daar 50.000 onder gaan zitten.



In Velp Zuid heb ik als kind kort gewoond en daar werd ik door de hele buurt in elkaar geslagen omdat ik niet met een buurjongen wilde kussen. Ik heb niet het idee dat het veel veranderd is. Kerkstraat en Kerkallee zijn wel aardig, maar beide wel omgeven door mindere straten.



Velp Noord is wel leuk, maar ik vond het daar moeiljker dan in Rozendaal om praktisch ingedeelde betaalbare woningen te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Zijn Bemmel en Huissen niet interessant voor je?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Arnhem-Zuid is ook leuk wonen (en er komt een winkelcentrum). Bijvoorbeeld: http://www.funda.nl/koop/ ... 08136-auroraplantsoen-72/
Alle reacties Link kopieren
Minnimouse, dit is de wijk Schuytgraaf denk ik? Daar krijg je veel huis voor je geld, maar is wel een heel groot verschil qua wonen dan in Noord. Niet alleen de afstand tot het centrum, maar ook qua sfeer en faciliteiten.
Alle reacties Link kopieren
Schuytgraaf is echt ver vanaf de stad. En allemaal vinex. Wel dicht bij de a50.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven