Verhuizen naar de Veluwe, maar niet gelovig dorp?

05-08-2014 14:33 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen verhuizen naar de Veluwe, voorkeur omgeving Arnhem.



Maar welke dorpen zijn zwaar gelovig? Overigens is daar niks mis mee maar wij zijn niet gelovig.. en we willen gewoon onze was op kunnen hangen op zondag etc..



We zitten nu te denken aan max 15 km vanaf Arnhem.
quote:esthertje255 schreef op 08 augustus 2014 @ 00:50:

[...]



Haha, nu ben ik ontzettend benieuwd of ik ook zo'n typische Veluwse kop heb ;)Zien!
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 08 augustus 2014 @ 07:35:

[...]



Zien! Verwijderd
anoniem_201273 wijzigde dit bericht op 09-08-2014 01:18
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van niet, maar heb ook nog nooit op de Veluwe gewoond. Wel leuk dat je hier op het forum komt. Welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zoveel reacties!! Super!



Ik lees het even goed door en kom er nog op terug. 👍
Alle reacties Link kopieren
Esther heb jij je kinderen op de vrije school?
Nee hoor, vrolijk koppie, en niet eens een knot!

Alle reacties Link kopieren
Ok lijst gemaakt, dit zijn de dorpen die we interessant vinden:



- Velp

- Rozendal

- Rheden

- De Steeg



- Oosterbeek

- Doorwerth

- Renkum

- Heelsum

- Heavedorp

- Wolfheze



Het is belangrijk dat de middelbare school op Fiets afstand is voor onze kinderen.



Loenen vinden we ook een erg leuk dorp naar te ver van Arnhem..wel zit daar het Rhedens in Dieren maar ik las dat dat een zwakke school is..erg jammer!
Alle reacties Link kopieren
Zwakke school, kun je uitzoeken. http://tkrtp.owinsp.nl/schoolwijzer/zoekresultaat

Als ik het zo zie, is alleen het vmbo zwak
Alle reacties Link kopieren
quote:Xander68 schreef op 05 augustus 2014 @ 16:29:

[...]





WTF? Oosterbeek? Nee joh...heb er járen gewoond...niks gelovigs aan daar!



Dus TO...je kan gerust de (vuile) was buiten hangen op De Dag Des Heeres Dat bedoel ik ook . Oosterbeek is een plek die aan TO's eisen voldoet.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op Rhedens in Rozendaal gezeten, was prima school! En lag heel mooi aan rand van t bos . Konden konijnen zien lopen tijdens de lessen. In Arnhem heb je genoeg goede scholen verder
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames En TO sorry voor het offtopic geklets.



@ElleMichelle: Ik heb (nog) geen kinderen ;)

Ik heb zelf op een algemene christelijke basisschool gezeten hier in het dorp, dus geen echte strenge refoschool waar je verplicht een rok aan moet als meisje bijv. en gelukkig wel eentje waar ook niet-gelovige kinderen op zaten. Daar ben ik nog altijd erg blij mee.

Maar de basis was dus wel christelijk, je kreeg er wel Bijbelverhalen mee en vieringen van Kerst, Pasen en Pinksteren bijvoorbeeld.

Voortgezet onderwijs heb ik in Apeldoorn gevolgd omdat daar tweetalig VWO aangeboden werd. Dat was wel een reformatorische school, J. Fruytier school. Op zich een goede school qua lesinhoud en persoonlijke aandacht voor leerlingen. Qua sfeer vond ik het meer gemengde karakter wat cultuur en geloven/niet geloven betreft van mijn basisschool fijner.

Ben nog altijd ontzettend blij dat ik op zo'n gevarieerde basisschool heb gezeten. Daardoor is het voor mij heel normaal een ander in zijn waarde te laten en te respecteren ook al kleedt of gedraagt iemand zich anders dan ik. En dat is voor sommige van mijn mede-refo's nog wel eens moeilijk. Ik denk dat dit een heel groot gedeelte veroorzaakt wordt doordat sommigen ontzettend beschermd opgevoed worden en alleen maar familie en vriendjes/vriendinnetjes hebben die precies zo leven als zij.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm...Rheden en De Steeg vallen af..daar zijn we doorheen gereden en waren we niet enthousiast over.



Rozendaal, Velp en Laag-Soeren en Loenen vinden we erg leuk!



De andere kant van Arnhem : Oosterbeek vinden we ook prachtig.



De rest moeten we nog bekijken:

- Doorwerth

- Renkum

- Heelsum

- Heavedorp

- Wolfheze



De vo school in Dieren die op Fiets afstand van Loenen en Laag-Soeren ligt heeft een zwakke beoordeling dat is niet handig...
Alle reacties Link kopieren
quote:dreamflower schreef op 09 augustus 2014 @ 22:48:



De rest moeten we nog bekijken:

- Doorwerth

- Renkum

- Heelsum

- Heavedorp

- Wolfheze

In Doorwerth heb je goede vo school. Daar gaan ze vanuit de omliggende plaatsen ook naartoe. Idem voor de basisschool. Daar zitten veel Oosterbeekse kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Als je heelsum en renkum overweegt zou ik even de berg over en ook in wageningen en bennekom kijken, beiden erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven