Verkeerd advies matras

10-01-2017 10:18 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Vorig jaar omtrent maart ben ik naar een winkel in Amsterdam gegaan (met o.a. Sleep & Dream matrassen) voor een nieuw matras. Ik had een matras van 80x200 (1 persoons), van 100% natuurlatex. Een harde, van Sleep & Dream (type Reveil) met een katoenen tijk eromheen. Omdat hij wel lekker lag ging ik naar de winkel met de vraag of ik zo 1 in 2 persoons kon kopen (160 x 200). "Maar mevrouw deze matrassen verkopen wij amper meer" (hij lag nog wel in de winkel). Ik adviseer u om zus en zo te kopen (een matras met een wollen/stretch tijk). Nou ja oke.

Ik mocht er ook even op liggen.



Uiteindelijk die genomen (een Rosenne van Sleep & Dream, medium).



Later nog weer teruggebeld omdat ik een bredere wilde, omdat ik toch liever een 180 x 200 wilde. Deze maat wordt amper geleverd aan 1 stuk, beter is dan 2 losse, maar dat werd me niet verteld. De meneer zij dat ik het nog kon veranderen. ZO gezegd zo gedaan.

Ik moest dus ook nieuwe bodems. Mevrouw ik adviseer u om 2 Auping spiralen te nemen. Nou doet u die er dan maar bij (430 euro). ZO gezegd zo gedaan de boel werd geleverd, lag niet oke, voelde heel erg de randen van de Auping bodems en had 't gevoel dat ik een beetje in 'n kuil lag. Er werd mij geadviseerd om een Regulastic lattenbodem te nemen. Dan zou het beter gaan liggen. De Auping spiralen mochten evt terug. Dus, ik kreeg een regulastic bodem. Ook weer erg duur.



Nog steeds lag het niet lekker. Er werd mij verteld door een andere verkoper, dat het matras te hard was. Ik had een medium. Dus, dat ik een soepele variant moest hebben. In de winkel mocht ik het proberen. Ik twijfelde wel maar de verkoopster adviseerde mij dat dit goed was. Het werd omgewisseld voor een soepele variant. Nu heb ik die dus in huis (weer aan 1 stuk). En het licht echt heel erg zacht...



Ik begon met een hard matras met een katoenen tijk, en eindig met een superzachte met een wollen/stretch tijk.



Er is mij al aangeraden door een vriend dat ik terug moet gaan naar de winkel omdat het niet werkt zo. Eerste aankoopdatum was wel maart 2016, best lang terug, maar de laatste keer omwisselen van de kern was vorige week.

Achteraf gezien had ik beter nog een tijdje op m'n oude matras kunnen blijven liggen, maarja, dat is achteraf. Die lag overigens ook een stuk koeler dan die wollen/stretch tijk die de warmte enorm vasthoudt.



Het kostte ongelooflijk veel geld (het werd dus eigenlijk steeds duurder) en ik lig niet lekker.

Misschien terug naar de winkel inderdaad, misschien willen ze de kern nog een keer omwisselen.. dat is het enige dat ik kan bedenken.



Graag wat feedback van jullie
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 10 januari 2017 @ 15:07:

Je hoeft niet perse een tweepersoonsmatras in je bed te hebben, omdat je een tweepersoonsbed hebt hé? Je had ook voor twee keer een eenpersoonsmatras kunnen kiezen.



Ik heb ook nog steeds geen antwoord gehad over of ze überhaupt gevraagd hebben aan je wat voor een slaper je bent. Want serieus. Als ze dat soort dingen niet aan je vragen, zou ik of geld terugvragen, of je verlies nemen, dit proberen te verkopen via marktplaats en je ergens wél goed laten adviseren. Waar ze verder doorvragen dan alleen genoeg nemen met 'dat je lekker wil slapen'. Want even serieus; dat is geen antwoordDat hebben ze niet gevraagd nee
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 10 januari 2017 @ 15:07:

Je hoeft niet perse een tweepersoonsmatras in je bed te hebben, omdat je een tweepersoonsbed hebt hé? Je had ook voor twee keer een eenpersoonsmatras kunnen kiezen.



Ik heb ook nog steeds geen antwoord gehad over of ze überhaupt gevraagd hebben aan je wat voor een slaper je bent. Want serieus. Als ze dat soort dingen niet aan je vragen, zou ik of geld terugvragen, of je verlies nemen, dit proberen te verkopen via marktplaats en je ergens wél goed laten adviseren. Waar ze verder doorvragen dan alleen genoeg nemen met 'dat je lekker wil slapen'. Want even serieus; dat is geen antwoordKom net uit de beddenwinkel in Hilversum. Volgens die man lag ik goed in het matras. Nog drie weken volhouden raadde hij aan. Hij vroeg niet of ik een zij of rugslaper ben
Alle reacties Link kopieren
quote:celticmyst schreef op 10 januari 2017 @ 15:22:

[...]



Dat hebben ze niet gevraagd neeEn dat is belangrijk met of je een hard of zacht matras nodig hebt. Hebben ze wel vragen gesteld? Of heb jij gewoon gezegd 'ik wil deze' en zij hebben alles in orde gemaakt, jij hebt betaald en zij dachten 'yes verkocht'? Heb jij ook doorgevraagd waarom die lattenbodems werden geadviseerd door de verkoper? Want als koper zijnde mag je ook kritisch zijn. Ik verbaas me er echt over hoe ze je een bed hebben kunnen verkopen zonder daadwerkelijk met je in gesprek te gaan over wat voor een slaper bent en wat je dus nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hadden ze niet gevraagd idd. Geld terugvragen... Ja zou kunnen. Via de fabrikant ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 10 januari 2017 @ 15:30:

[...]





En dat is belangrijk met of je een hard of zacht matras nodig hebt. Hebben ze wel vragen gesteld? Of heb jij gewoon gezegd 'ik wil deze' en zij hebben alles in orde gemaakt, jij hebt betaald en zij dachten 'yes verkocht'? Heb jij ook doorgevraagd waarom die lattenbodems werden geadviseerd door de verkoper? Want als koper zijnde mag je ook kritisch zijn. Ik verbaas me er echt over hoe ze je een bed hebben kunnen verkopen zonder daadwerkelijk met je in gesprek te gaan over wat voor een slaper bent en wat je dus nodig hebt.Ja ik voelde de randen van de auping bodems en het het gevoel in een kuil te liggen. de verkoper zei dat de regulastic een vering over de gehele breedte zou geven. En dat ik dus minder randen zou voelen
Alle reacties Link kopieren
quote:celticmyst schreef op 10 januari 2017 @ 15:36:

[...]



Ja ik voelde de randen van de auping bodems en het het gevoel in een kuil te liggen. de verkoper zei dat de regulastic een vering over de gehele breedte zou geven. En dat ik dus minder randen zou voelen. Ik moet nu naar huis. Zal me er zo nog even verder over buigen
quote:celticmyst schreef op 10 januari 2017 @ 15:25:

[...]



Kom net uit de beddenwinkel in Hilversum. Volgens die man lag ik goed in het matras. Nog drie weken volhouden raadde hij aan. Hij vroeg niet of ik een zij of rugslaper ben



Als hij gekeken heeft hoe je in het matras lag heeft hij dus wel je slaaphouding gezien neem ik aan? Mogelijk heeft hij zich er daarmee van afgemaakt.



Ik vind trouwens wel dat je zelf wel wat meer verantwoordelijkheid mag nemen voor de situatie. Elke stap was je er ook zelf bij had je je er ook zelf wat in moeten verdiepen en wat kritisch na moeten denken.

Nu klinkt het alsof je vind dat het enkel de schuld van de winkel is.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat

Vind ik

Niet hoor
Ik vind jou eigenlijk een beetje een zeur klant. Je weet wat je wilde en je hebt je laten ompraten. Dat is jouw fout en niet die van de winkel. Daarnaast komt het in jouw OP over alsof je ook lukraak maar dingen koopt. Dat is toch niet slim? Ga naar meerdere winkels, laat je goed voorlichten, zoek informatie (voors- en tegens) op internet voordat je zo'n dure aankoop doet. En daarnaast, als je weet wat je fijn vind, dan blijf je daar toch bij? Ongeacht wat een verkoper zegt? Die willen namelijk graag verkopen waar ze de meeste winst op maken.



De winkel heeft meerdere keren dingen omgeruild en nog steeds is het niet goed. Ik vind dat de winkel meer dan coulant is geweest en dat je niet kunt vragen dat ze nogmaals jou tegemoet komen. Zeker niet na bijna een jaar!



Vergeet niet dat je aan een matras went, jij bent waarschijnlijk gewend aan jouw oude matras, in jouw ogen ligt waarschijnlijk niets zo lekker dan dat. Herken ik hoor, om die reden heb ik al 23 jaar hetzelfde hoofdkussen. Maar zie wel je eigen fout in deze in.
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat ik dat niet zie. Natuurlijk wel. Ik had het topic anders moeten noemen. Het is gewoon lastig een nieuw matras aanschaffen
quote:celticmyst schreef op 10 januari 2017 @ 14:23:

[...]



Ja een hardere kern zat ik zelf ook aan te denken. Een koelere topper? Er zit geen topper op? En ik ga zeker niet nog meer geld uitgeven. Ja in een uiterst geval maar liever niet

Nu weet ik zeker dat je geen verstand van bedden hebt.



Een topper is een dunner dekmatras dat je op je eigen matras legt. Het beschermt je matras, kan een comfortabeler slaapgevoel geven en ook warmte reguleren (mits je het juiste materiaal kiest). En is gemakkelijk bij het bed opmaken.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Nou ik heb me een beetje in matrassen verdiept. Ik weet wel degelijk wat een topper is. Kennelijk bedoel je een topper op mijn huidige matras leggen. Ik dacht dat je in de veronderstelling was dat er al een topper op lag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 10 januari 2017 @ 16:02:

Ik vind jou eigenlijk een beetje een zeur klant. Je weet wat je wilde en je hebt je laten ompraten. Dat is jouw fout en niet die van de winkel. Daarnaast komt het in jouw OP over alsof je ook lukraak maar dingen koopt. Dat is toch niet slim? Ga naar meerdere winkels, laat je goed voorlichten, zoek informatie (voors- en tegens) op internet voordat je zo'n dure aankoop doet. En daarnaast, als je weet wat je fijn vind, dan blijf je daar toch bij? Ongeacht wat een verkoper zegt? Die willen namelijk graag verkopen waar ze de meeste winst op maken.



De winkel heeft meerdere keren dingen omgeruild en nog steeds is het niet goed. Ik vind dat de winkel meer dan coulant is geweest en dat je niet kunt vragen dat ze nogmaals jou tegemoet komen. Zeker niet na bijna een jaar!



Vergeet niet dat je aan een matras went, jij bent waarschijnlijk gewend aan jouw oude matras, in jouw ogen ligt waarschijnlijk niets zo lekker dan dat. Herken ik hoor, om die reden heb ik al 23 jaar hetzelfde hoofdkussen. Maar zie wel je eigen fout in deze in.Ja Miss-Colorado, dat is stom geweest. Maar ik vind matrassen kopen zo ingewikkeld dat ik al op voorhand zo nerveus die winkel binnen ging. Had mij regelijk goed erin verdiept en voorbereid maar blijkbaar toch niet goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 10 januari 2017 @ 16:02:

Ik vind jou eigenlijk een beetje een zeur klant. Je weet wat je wilde en je hebt je laten ompraten. Dat is jouw fout en niet die van de winkel. Daarnaast komt het in jouw OP over alsof je ook lukraak maar dingen koopt. Dat is toch niet slim? Ga naar meerdere winkels, laat je goed voorlichten, zoek informatie (voors- en tegens) op internet voordat je zo'n dure aankoop doet. En daarnaast, als je weet wat je fijn vind, dan blijf je daar toch bij? Ongeacht wat een verkoper zegt? Die willen namelijk graag verkopen waar ze de meeste winst op maken.



De winkel heeft meerdere keren dingen omgeruild en nog steeds is het niet goed. Ik vind dat de winkel meer dan coulant is geweest en dat je niet kunt vragen dat ze nogmaals jou tegemoet komen. Zeker niet na bijna een jaar!



Vergeet niet dat je aan een matras went, jij bent waarschijnlijk gewend aan jouw oude matras, in jouw ogen ligt waarschijnlijk niets zo lekker dan dat. Herken ik hoor, om die reden heb ik al 23 jaar hetzelfde hoofdkussen. Maar zie wel je eigen fout in deze in.Nou, de matraskern is pas een week oud (geen jaar).
Alle reacties Link kopieren
Ik merk ook dat mijn hoeslaken extreem is gaan pluizen. Had het zijn dat dit komt omdat deze op (plus molton) een WOLLEN strechtijk ligt? Ik had daar met mijn damast tijk op mijn oude matras nooit last van.



Hoewel ik toen ook 'n molton had met zo'n soort plastic erin. Maar ik vermoed dat het door de wollen/stretchtijk komt.
Ingewikkeld verhaal joh. Sowieso ter relativering: wol is niet per definitie warmer dan katoen. Wol in de zomer werkt juist beter vochtregulerend omdat het meer kan opnemen. Daardoor is het minder zweterig. Maar als het een mix is met stretch, dan is het misschien te synthetisch en wordt het daarom zweterig voor je; even op het label kijken. Nu gooi je in ieder geval een aantal dingen door elkaar.



Verder heb ik begrepen dat de zachtheid van het matras gerelateerd is aan je gewicht, en dat vond ik logisch klinken. Ik ben lang en dun, en lig heen snel op een schouder of heup die niet wil wegzakken in het matras. Dus voor mij werkt een lekker zacht matras goed. Als je zwaar bent, heb je meer weerstand nodig, en doet een steviger matras zijn werk goed. Misschien helpt dat jij om te bepalen wat je denkt dat je nodig hebt.



Tenslotte beweert iedere matrasboer dat ZIJN matras of lattenbodem voor jou een perfecte slaaphouding oplevert. Dat bewijzen ze allemaal met hetzelfde plaatje van een doorsnede van een dame die scheef ligt, en daarna een zelfde plaatje waarop die dame op het aangeprezen matras ligt met al haar wervels keurig op een rijtje. Het is geen wetenschap he? Ze doen maar wat. Je moet dus een beetje kritisch blijven, en zorgen voor wederhoor in een andere winkel. Dan laat je ze lekker allemaal tegenstrijdigheden spuien, en daarna besluit je wat jij het meest logisch/betaalbaar vindt en dat neem je. Ik zou een beroerd matras liever niet aanpassen met allemaal lagen er op: een fijn matras ligt meteen goed.



Ik heb iets van 17 jaar geleden een rondje beddenwinkels gedaan, en toen mijn keus gemaakt. Toen het tijd werd om te vervangen, konden we in dezelfde winkel zonder alles opnieuw te testen lekker dezelfde matrassen bestellen. Het matras van mijn man is afgelopen jaar omgeruild (nieuwe matras in de tijk gedaan) omdat er sprake was van lichte kuilvorming, wat niet moet binnen 3 jaar. Ik ben dus wel te spreken over de winkel, maar zie alles wel steeds duurder worden. Voor mijn zoon van 6 moeten we binnenkort een hoogslaper-matras aanschaffen in de maat 190 x 120, en die is bij hen meer dan 1000 euro. Vind ik niet grappig meer, dus toch nog even verder zoeken. Mijn zoon slaapt nu al jaren als een roos op een latex peutermatras van Ikea. Ik kan dat zelf niet, maar niet alles hoeft super de luxe. Als ik zo'n super duur bed van Hastens zie, dan kan ik me niet voorstellen dat ik daar nou nog veel lekkerder op slaap dan op mijn huidige matras. Ik zou wel sterven van ongelukkigheid als ik er koffie overheen zou laten vallen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 11 januari 2017 @ 23:23:

Ingewikkeld verhaal joh. Sowieso ter relativering: wol is niet per definitie warmer dan katoen. Wol in de zomer werkt juist beter vochtregulerend omdat het meer kan opnemen. Daardoor is het minder zweterig. Maar als het een mix is met stretch, dan is het misschien te synthetisch en wordt het daarom zweterig voor je; even op het label kijken. Nu gooi je in ieder geval een aantal dingen door elkaar.



Verder heb ik begrepen dat de zachtheid van het matras gerelateerd is aan je gewicht, en dat vond ik logisch klinken. Ik ben lang en dun, en lig heen snel op een schouder of heup die niet wil wegzakken in het matras. Dus voor mij werkt een lekker zacht matras goed. Als je zwaar bent, heb je meer weerstand nodig, en doet een steviger matras zijn werk goed. Misschien helpt dat jij om te bepalen wat je denkt dat je nodig hebt.



Tenslotte beweert iedere matrasboer dat ZIJN matras of lattenbodem voor jou een perfecte slaaphouding oplevert. Dat bewijzen ze allemaal met hetzelfde plaatje van een doorsnede van een dame die scheef ligt, en daarna een zelfde plaatje waarop die dame op het aangeprezen matras ligt met al haar wervels keurig op een rijtje. Het is geen wetenschap he? Ze doen maar wat. Je moet dus een beetje kritisch blijven, en zorgen voor wederhoor in een andere winkel. Dan laat je ze lekker allemaal tegenstrijdigheden spuien, en daarna besluit je wat jij het meest logisch/betaalbaar vindt en dat neem je. Ik zou een beroerd matras liever niet aanpassen met allemaal lagen er op: een fijn matras ligt meteen goed.



Ik heb iets van 17 jaar geleden een rondje beddenwinkels gedaan, en toen mijn keus gemaakt. Toen het tijd werd om te vervangen, konden we in dezelfde winkel zonder alles opnieuw te testen lekker dezelfde matrassen bestellen. Het matras van mijn man is afgelopen jaar omgeruild (nieuwe matras in de tijk gedaan) omdat er sprake was van lichte kuilvorming, wat niet moet binnen 3 jaar. Ik ben dus wel te spreken over de winkel, maar zie alles wel steeds duurder worden. Voor mijn zoon van 6 moeten we binnenkort een hoogslaper-matras aanschaffen in de maat 190 x 120, en die is bij hen meer dan 1000 euro. Vind ik niet grappig meer, dus toch nog even verder zoeken. Mijn zoon slaapt nu al jaren als een roos op een latex peutermatras van Ikea. Ik kan dat zelf niet, maar niet alles hoeft super de luxe. Als ik zo'n super duur bed van Hastens zie, dan kan ik me niet voorstellen dat ik daar nou nog veel lekkerder op slaap dan op mijn huidige matras. Ik zou wel sterven van ongelukkigheid als ik er koffie overheen zou laten vallen .

Bedankt voor je reactie. Ja, ingewikkeld, ik had gewoon op m'n oude matras moeten blijven liggen nog minstens een jaar, en dan verder moeten kijken, dan was mij toch een hoop stress bespaard gebleven!

Maarja, achteraf, achteraf. Het is een combinatie van katoen en wol, de tijk.

Je zegt "Ik ben lang en dun, en lig heen snel op een schouder of heup die niet wil wegzakken in het matras. Dus voor mij werkt een lekker zacht matras goed." Je bedoelt, een schouder of heup die WEL wil wegzakken in je matras neem ik aan? Want in een zacht matras zakt je schouder en heup weg (heb ik nu ook dus, een soepel matras).



Ja alles wordt steeds duurder. Je wilt niet weten wat ik uit heb gegeven voor deze combinatie.



Overigens hadden ze me (los van de klachten die ik ervaar) 2 losse matrassen moeten verkopen van 90 x 200 en niet 1 grote van 180 x 200 die niet te keren valt.



Momenteel heb ik een wat jeukerige geirriteerde huid en merk ik ook dat mijn hoeslakens megapluizig worden (na 1 week al), op de plaatsen waar ik er op lig. Ik lig nu in m'n matras (ipv erop) omdat het dus een soepele variant is. De hoeslakens worden vermoedelijk pluizig door 2 dingen: er zit wol in de tijk verwerkt, EN ik lig heel dicht op m'n matras (meer, erin, zeg maar). Maar door het pluizige is m'n hoeslaken ook heel ruw nu en dat ligt dus beslist niet lekker.
Ik bedoelde dat ik bij een "gewoon" matras (zoals in een vakantiehuisje) snel op een uitstekend bot hang dat niet wegzakt; maar dat voor mij een zacht matras dus een oplossing is (want dan zakt het dieper inderdaad).



Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met pluizige tijk enzo, maar eerlijk gezegd zou dat mij echt worst wezen als ik lekker lag. Je hebt er toch een matrasovertrek overheen, dus je ziet zoiets alleen bij het verwisselen van je matras.
Wol kan pillen. Heb je geen molton tussen je matras en je onderlaken?



Ik zeg nogmaals, vraag of ze de kern nog 1x omruilen naar de variant die je het prettigst vond. En schaf toch een topdekmatras aan. Dan ben je direct van het pillen af en je kunt je bed veel gemakkelijker opmaken. Als je dan een koel materiaal neemt ben je ook van het warmteprobleem af. 3 vliegen in 1 klap.



Je wou zelf een groot matras, dus dat de winkel je niet 2 kleinere heeft aangeraden ligt echt aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Nee anoniem, het hoeslaken wordt pluizig, dus dat voelt dan ruw aan als je erop ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 15 januari 2017 @ 09:51:

Wol kan pillen. Heb je geen molton tussen je matras en je onderlaken?



Ik zeg nogmaals, vraag of ze de kern nog 1x omruilen naar de variant die je het prettigst vond. En schaf toch een topdekmatras aan. Dan ben je direct van het pillen af en je kunt je bed veel gemakkelijker opmaken. Als je dan een koel materiaal neemt ben je ook van het warmteprobleem af. 3 vliegen in 1 klap.



Je wou zelf een groot matras, dus dat de winkel je niet 2 kleinere heeft aangeraden ligt echt aan jezelf.

Nu snap ik het, en had ik dus inderdaad zelf gelijk dat het ruw worden van de hoeslakens door het pillen van het wol komt.



Maar dat is toch achterlijk dat ze dan gewoon dit hebben verkocht, zo'n wollen stretch tijk (alle tijken zijn van wol/stretch) en niet erbij hebben gezegd dat het wol kan pillen en mijn hoeslakens eraan gaan? Kennelijk weten ze dat dan niet...



De hardheid die ik zelf het prettigst vond? Nou geen 1 was ideaal.. ik heb nu nog de soepele en de verkoper stelde voor dat ik eerst rubbers tussen de veren zou doen vd lattenbodem
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat vervelend voor je! Ik heb ook wel het idee dat je gewoon verkeerd geadviseerd bent, hoorde precies zo'n zelfde verhaal van een vriendin van mij die pas echt veel geld heeft uitgegeven aan een nieuw matras maar uiteindelijk helemaal niet lekker slaapt.

Daarom heb ik zelf gekozen om mijn matras te kopen bij Matt Sleeps, daar kan je het matras 100 gratis dagen uittesten en als je niet lekker slaapt dan halen ze hem op. Mijn vriend en ik liggen er super op, dus wij hebben het gehouden maar was voor jou (en voor die vriendin van mij dus) ook veel beter geweest. Misschien een tip voor alle anderen hier! www.mattsleeps.com/beoordelingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven