Waar ter wereld het fijnste (voorgoed) wonen?

24-08-2014 19:20 146 berichten
Heb jij ideeen over waar ter wereld (mag ook dicht bij huis zijn), je fijnste zou kunnen wonen voor lange tijd?



Dank je voor de input.
Canada en Nieuw-Zeeland zijn fijne landen waar ik prima zou kunnen wonen. En Noorwegen en Zweden trekken ook nog steeds. Een aantal jaar geleden hadden mijn man en ik vergevorderde plannen om naar een Scandinavisch land te verhuizen. Mooie natuur, goede voorzieningen, niet te ver weg. We zijn toen de taal gaan leren en ons gaan voorbereiden op een emigratie. Alleen kwamen we gaandeweg tot de conclusie dat we het toch maar niet moesten doen. Daarom hebben we de plannen in de ijskast gezet en een woning gekocht waar we de rest van ons leven kunnen blijven wonen. We blijven gewoon lekker in Nederland dus.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 25 augustus 2014 @ 23:57:

Het valt mij op dat, in tegenstelling met een aantal jaren geleden, mensen nu meer antwoorden met "hier" of "in Nederland", dat is hoopgevend, ik had het gevoel dat dit zo'n 3 jaar geleden nog heel anders was als deze vraag op het forum werd gesteld.

Ik denk omdat men hier de naaste familie heeft wonen. Maar het klimaat is over 't algemeen ruk, ook het politieke klimaat. En het is hier overbevolkt en we hebben hier vooral negatieve ervaringen met de multikul.
Alle reacties Link kopieren
Nu Oostenrijk, had je me 6 jaar geleden verteld dat ik hiet nooit Meer weg zou willen, had ik je falikant uitgelachen.
Alle reacties Link kopieren
New york city.



Als heel klein kind heb ik in Nederland gewoond. Waarna we met de hele handel naar de VS verhuisd zijn. Ons eerste huis is na een aantal jaar door een tornado zwaar beschadigd. We zijn verhuisd, ons 2de huis is door Katrina verwoest. We hebben daarna even in florida gewoond. Mijn moeder heeft een hartaanval gehad, het eigen risico van de zorgverzekeraars heeft het laatste spaargeld gekost, mijn ouders zijn noodgedwongen terug naar Nederland gegaan. Ik ben ik florida gebleven, echt waar ik kreeg iedere keer als ik een alligator zag de kriebels.

Uiteindelijk door mijn vriend in NYC beland. Ga hier nooit meer weg!



Mijn ouders hebben altijd gezegt ooit weer terug tegaan naar de VS.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 26 augustus 2014 @ 16:13:

[...]



Ik denk omdat men hier de naaste familie heeft wonen. Maar het klimaat is over 't algemeen ruk, ook het politieke klimaat. En het is hier overbevolkt en we hebben hier vooral negatieve ervaringen met de multikul.Tsja, dat klopt helemaal. Maar wat betreft de negatieve ervaringen met multikul, dat is niet alleen in Nederland zo. Wij denken dat andere landen zich minder laten ringeloren, maar helaas....
quote:yadan schreef op dinsdag 26 augustus 2014 16:26 New york city.



Als heel klein kind heb ik in Nederland gewoond. Waarna we met de hele handel naar de VS verhuisd zijn. Ons eerste huis is na een aantal jaar door een tornado zwaar beschadigd. We zijn verhuisd, ons 2de huis is door Katrina verwoest. We hebben daarna even in florida gewoond. Mijn moeder heeft een hartaanval gehad, het eigen risico van de zorgverzekeraars heeft het laatste spaargeld gekost, mijn ouders zijn noodgedwongen terug naar Nederland gegaan. Ik ben ik florida gebleven, echt waar ik kreeg iedere keer als ik een alligator zag de kriebels.

Uiteindelijk door mijn vriend in NYC beland. Ga hier nooit meer weg!



Mijn ouders hebben altijd gezegt ooit weer terug tegaan naar de VS. Nou meid, jij maakt toch wel een hoop mee he? Ongelooflijk!
San fran! Wat een heerlijke stad! Voelde me er gelijk zooo thuis
quote:yadan schreef op 26 augustus 2014 @ 16:26:

New york city.



Als heel klein kind heb ik in Nederland gewoond. Waarna we met de hele handel naar de VS verhuisd zijn. Ons eerste huis is na een aantal jaar door een tornado zwaar beschadigd. We zijn verhuisd, ons 2de huis is door Katrina verwoest. We hebben daarna even in florida gewoond. Mijn moeder heeft een hartaanval gehad, het eigen risico van de zorgverzekeraars heeft het laatste spaargeld gekost, mijn ouders zijn noodgedwongen terug naar Nederland gegaan. Ik ben ik florida gebleven, echt waar ik kreeg iedere keer als ik een alligator zag de kriebels.

Uiteindelijk door mijn vriend in NYC beland. Ga hier nooit meer weg!



Mijn ouders hebben altijd gezegt ooit weer terug tegaan naar de VS.



Leuk!

Ik ben niet echt een stadsmens, maar vind je de leukste dingen aan NYC ?
@olifantjeinhetbos, ik kom morgen jouw kant op

Misschien heb ik dan over een maand wel twee landen waar ik heen wil emigreren, haha!
Alle reacties Link kopieren
Tja Florida, om elke hoek een alligator.

Daar zou ik ook niet willen wonen zeg.

Brrrrrr
Een Scandinavisch land lijkt me wel wat, of Ierland (dan wel republiek dus, liever niet Noord-Ierland ). Binnen Nederland vind ik mijn huidige woonplaats prima, Arnhem lijkt me ook wel wat, maar dan wel minimaal een eengezinswoning, en geen flat zoals nu.
Alle reacties Link kopieren
sja, één ding.

Nederland heeft vrijwel geen natuurrampen. Hooguit een keer een harde storm. Enge spinnen en gevaarlijke beesten lopen hier ook niet rond.
Hier (NL). Voorgoed dan. Tijdelijk zou ik op heel veel plekken willen wonen. Voor mij toch; oost west thuis best.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel in Frankrijk kunnen wonen.
Stressed is just desserts spelled backwards
We zijn erg gelukkig waar we nu wonen, dus blijven hier nog wel een tijdje. Wanneer de kinderen zijn uitgevlogen over een jaar of vijftien wonen we óf nog hier, óf in Singapore, óf in San Francisco óf in Melbourne, óf in Auckland. Heerlijk die keuzevrijheid, misschien combineren we het ook wel.
Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig woon ik wel in een van de mooiere delen van Nederland, het oosten.

Het westen, daar zou ik nooit van z´n leven willen wonen. Te druk en bij gevolg te duur. Buitenwonen is er alleen voor rijke mensen.
Van kind tot eind tienerjaren wilde ik in Spanje wonen. Nu moet ik er niet aan denken (hitte, sociale voorzieningen, crisis).



Nu Nederland, Duitsland, Zwitserland. Tweede huisje in Spanje, Portugal of Italië zie ik wel zitten.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 augustus 2014 @ 20:05:

[...]



Dat is nooit meer hetzelfde als wanneer je ze wekelijks ziet, kan omhelzen en met ze kan genieten. En je gaat via skype ook geen problemen bespreken met iemand die 24 uur vliegen van je vandaan woont, want dan maakt de ander zich zorgen en kan niet naar je toe en v.v. En zou je het risico willen lopen dat persoonlijke contact met je ouders op te geven tot het te laat is? Ze worden ouder en zullen er op 'n gegeven moment niet meer zijn.Dat is ons punt ook, of ze moeten op termijn mee of we moeten idd wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 augustus 2014 @ 22:24:

Ik zou overigens mijn huis willen houden als ik zou emigreren. Dus zolang ik de staatsloterij niet win, gaat 't toch niet gebeuren. Maar 't is wel leuk om er over te dromen. Vooral als het zoals de afgelopen weken zo koud is verlang ik naar 'n land met 'n stabiel warmer klimaat.Wij willen ook eerst ons huis aanhouden en dan misschien eerst half om half? Dat weten we nog niet.
V.S., Fifth Avenue appartement met uitzicht op Central Park én daarnaast een buitenhuis met zwembad in de Hamptons voor de weekenden in de zomer.



Als ik zo kan wonen, dan kan ik familie en vrienden die willen langskomen zo een businessclass ticket geven.
Ik zou best wel in Charco del Palo op Lanzarote willen wonen.

Geen Hollandse herfst en winter meer.
Alle reacties Link kopieren
Florida, héél mooi!



Maar inderdaad alles wat daar rond kruipt/zwemt. Gadverdamme man. Ben een keer door een alligator 'gegijzeld' durfde er huis niet uit, want hij lag 3 meter voor onze deur. (Woonde in een apartementen complex en dat was de enigste deur naar buiten.) ik dus om hulp schreeuwen. Heeft de buurman mij 'bevrijd'. Hij trok hem gewoon aan zijn staart naar achteren, sprong boven op hem en plakte zijn bek met tape dicht. Hij was 80 cm



Heb ze wel van 3 meter gezien die uit de sloot in de stad werden getrokken. Eens in de zoveel tijd, was er wel een sukkel die ging zwemmen/langs de waterkant ging slapen etc.die gepakt werd. Dan werd er een tijdje fanatiek gejaagd, tot ze de 'dader' hadden.



Leven ook wilde papegaaien, eigenlijk zijn de meesten ontsnapt/los gelaten. Maar mooi sommigen, bij deze geld ook niet te dichtbij ik ben bang voor je



De metaliteit van de mensen was er ook anders.... Niet mijn soort volk.



New York is geweldig! Wij wonen in Manhattan. Er is altijd lawaai,hier kan ik gewoon van de stilte niet slapen.



Er is van alles wat mooi is, central park is een grote favoriet! Het 911 moment is ook heel indrukwekkend. Vriend is vrienden en bekenden verloren met de ramp, hij gaat er regelmatig heen om even 'bij zijn vriend te kijken' er is altijd wel iemand die even een praatje wil maken, verhalen vertellen over de genen die herdacht worden. Heb er wel indrukwekkende verhalen gehoord.



Als je in New York bent moet je ook zeker ergens vanaf een hoog gebouw de skyline bekijken. Echt heel mooi!

En dan alle winkels die er zijn! Wij gaan vaak on een deel shoppen, en elke keer kan je wel ergens anders shoppen want er is gewoon zoveel!



En dan de beroemdheden die er komen, heb de president gezien, Bush en Obama. The duggars van 19 Kids, honey Boo Boo met familie (ben een groot trash tv fan ) Will Smith heb een foto's en handtekening van hem hele leuke man, die echt even een praatje maakt. Lady gaga, U2, Robbie Williams, Gerard Joling!

Ceasar Milan, die organiseerde A dog walk, echt indrukwekkend 300 mensen die met hun honden samen gingen lopen. Ik had een leen hondje gefikst en ben ook mee gegaan.



We hebben live CSI in actie gezien FBI drieachtste iemand aan rende.



Was een aligator in een vijver los gelaten, waarschijnlijk lij huisdier die te groot werd. Hij werd soms gezien, en werd erg brutaal. Maar ze kregen hem niet te pakke . Serieusik durfde daar samen met de helft van New York daar niet te komen. Maar moedertje natuur in de winter heeft haar werk gedaan.



Och ja de winters in New York, als je van sneeuw houdt... Dikke hel, al die fucking kut sneeuw. Met de kerst is er geen taxi meer te krijgen en dan loop je met de handen vol cadeautjes door een sneeuw storm. Heb daar nog geen enkele beroerde kerst gehad. Meestal ontvlucht ik het ook, en ga naar Nederland.



Maar de stad in of uit, ook een dikke ellende! Duurd een eeuwigheid altijd. Doehet meeste dan ook lopend of met de metro. Veeeeel sneller!



Oja, echt Wallmart, I love wallmart! Echt met die Kortingsbonnen kan je zo goedkoop boodschappen doen! Soms zijn producten bijna gratis of gratis. Voor ons haal ik vaak 80 dollar boodschappen en betaal maar 40 dollar, ben dan nog niet eens zo fanatiek. Schoonmoeder doet dit ook, zij stopt het espaarde geld in potjes. Ze had vorig jaar 2500 bespaard! 1 keer in de maand krijgen wij ook een krat vol van haar, dingen die gratis waren waarvan ze dacht dat we het wel konden gebruiken.



Ik wil naar huis!
Alle reacties Link kopieren
En het volk dat bij wallmart komt!



Kan je een topic over openen: people of wallmart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven