warm wit op de muur, geen RAL 9010

11-02-2016 20:02 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein arbeidershuisje. Het ligt op het westen. Dus er is geen direct zonlicht. De muren zijn nu geschilderd in RAL 9010 en ik vind het te grauw. Weet iemand een oplossing. Een mooie warme kleur wit op de muur? Ik heb geen idee.



Verder zijn mijn meubels: zwarte piano, licht grijze bank, houten tafel met wit onderstel. Neutraal dus....



Weet iemand de perfecte kleur voor op mijn muren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 11 februari 2016 @ 21:15:

[...]





Dat is goed, maar dan liever over mail inderdaad. Het is nu donker dus kan nu geen foto nemen en morgen ben ik werken.

Maar zaterdag moet lukken! Als je me een PB stuurt (moet die functie nog wel openzetten) met een emailadres zal ik je van het weekend een foto sturen van de muren.



Mag gewoon ene flauwekulmailadres zijn natuurlijk hoor.Oh leuk, als je dat zou willen doen, graag. Ik kan ook hier mijn flauwekulmailadres neerzetten hoor. Dan haal ik het later weer weg.
Zet maar neer hoor!
Alle reacties Link kopieren
Komtie: e-mailadres weggehaald

Alvast heel erg bedankt! Ik hou mijn mailbox in de gaten.
Flexa heeft een kleurenschemakaart waar dat Monaco beige op staat en de kleuren die daar bij horen. Ik vind zelf Nepal wit wel mooi.
Ik heb 'm hoor. Haal maar weg. Ik zal je het weekend wat foto's sturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 11 februari 2016 @ 22:37:

Ik heb 'm hoor. Haal maar weg. Ik zal je het weekend wat foto's sturen.Ik ben heel erg benieuwd. Ik weet bijna zeker dat ik het mooi zal vinden
Alle reacties Link kopieren
@Sabeltandcavia, ik ben vandaag bij de Hubo geweest en daar heb ik alle kaartjes van Histor zitten uitpluizen, maar ik kon de kleur "Eerlijk" niet vinden helaas. Heb jij toevallig nog een nummer wat erbij hoort?



@Dubbs, is het nog gelukt om foto's te maken? Ik herinnerde me dat ik van ongeveer 10 jaar terug een foldertje van Flexa Couleur Locale in de schuur had liggen, dat heb ik opgezocht en daar zat Monaco ook bij. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet!
Alle reacties Link kopieren
O, dat had ik erbij moeten zeggen: ik heb hem bij de verfwinkel gekocht. De bouwmarkt heeft deze inderdaad niet.



Ik heb er trouwens geen latex van. Mijn muren zijn voor een groot deel betimmerd met wandbeschot (vertikale delen van plafond tot vloer in drie breedtes) en er zit dus gewoon zijdeglans op.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Kenia wit, is ook warm wit.
Je hebt mail!
Kijk ook eens naar toscane nuance terra, ook van flexa couleur locale. Een hele subtiele, mooie warme kleur!
Flexa heeft een visualizer app, waarmee je je kamer in elk kleur kunt verven.
Ja dat is een grappige app, je krijgt dan ook mooie aanverwante of mooie kleurcombi's als optie.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ondertussen al gekozen? Ik ben nieuw op dit forum en merk dat ik al best ver terug in de tijd ben gegaan, haha, iets te enthousiast :D . Maar ik heb zelf RAL 9001 op mijn muren en ik ben er zó blij mee! Ik heb ook een behoorlijk donker huisje en deze kleur (créme) maakt het echt zo sfeervol, warm. Ik baal zelfs dat ik dit 8 jaar terug niet heb bedacht, toen ik hier kwam wonen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb nog niet gekozen. De ral 9001 heb ik bij anderen gezien en daar vind hem mooi. Bij mijn vader heb ik hem gekocht in de bouwmarkt en die is heel lelijk uitgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ow wat jammer... Het bijzondere aan kleuren is dat ze inderdaad overal weer anders kunnen uitvallen. Ik heb hem zowel in de woonkamer als in de hal, en in de hal lijkt hij veel warmer dan in de woonkamer, doordat het licht daar anders in valt. Misschien zou je een testpotje kunnen kopen? Dat kan tegenwoordig vaak, afhankelijk van het merk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven