Was-droog combinatie, is het wat?

19-01-2012 21:36 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken een was droog combi aan te schaffen nadat mijn droger al een poosje stuk is en mijn wasmachine ook op instorten staat. Ik heb 2 2-de hands machines op het oog, een indesit was-droog van 4,5 jaar oud en een miele van tien jaar oud. Mijn eerste gevoel zegt: miele, maar mijn tweede gevoel zegt: die indesit is wel een stuk jonger.



Nu is mijn vraag: is het überhaupt wat een was-droog combi en welk merk zouden jullie kiezen ( leeftijd meegerekend)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een combi-machine en ik vind het heerlijk! We zijn met z'n 3en. Ik vind het heel fijn dat ik de was erin doe en 2,5 uur later er droog uithaal. Mijn machine (een siemens) kan een volle trommel ook goed droog krijgen. De machine heeft heel veel was en droogprogramma's en vreet helemaal geen stroom. Hij is een zuiniger dan een wasmachine en droger los. Kijk eens op de site van Wehkamp, daar heb ik m ooit gekocht.
Jaaaaaa! Zanussi van 8 jaar oud en hij doet het nog steeds super. (gezin met 3 kinderen)



Edit, het is een zanussi geen bosch
Mijn Indesit wasdroogcombi droogde amper, tenzij ik heel weinig heel lang droogde. En inderdaad, intussen kun je niet wassen.

En van Miele hoor je altijd dat ze het eeuwen doen, maar in mijn omgeving dan net twee pechverhalen, waarbij de Mieles helemaal niet zo lang meegingen.

Ik zou als dat kan echt twee aparte machines nemen. hier een Samsung wasmachine, bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:christina schreef op 19 januari 2012 @ 23:08:

Ik heb een combi-machine en ik vind het heerlijk! We zijn met z'n 3en. Ik vind het heel fijn dat ik de was erin doe en 2,5 uur later er droog uithaal. Mijn machine (een siemens) kan een volle trommel ook goed droog krijgen. De machine heeft heel veel was en droogprogramma's en vreet helemaal geen stroom. Hij is een zuiniger dan een wasmachine en droger los. Kijk eens op de site van Wehkamp, daar heb ik m ooit gekocht.Hoi Christina, ben heel benieuwd welke jij hebt, heb nl. ook een Siemens combi, wast op zich goed, maar droogt voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
Onze was-droog-combinatie (Indesit) heeft kuren. Zo droogt deze niet altijd alle was meer even goed en soms ruikt de was ook vreemd. Een machine neemt minder plaats in dan twee, dat is dan ook de overweging voor ons om voor een machine te gaan. Inmiddels heb ik redelijk goede ervaringen gelezen over AEG, Bosch en Miele. Momenteel wordt er aan een Bosch gedacht. Ik lees mee voor de ervaringen van anderen.
Alle reacties Link kopieren
@zonnetje, ik weet zo even niet welk type ik heb, dat zou ik even moeten opzoeken. Ik heb wel een vrij nieuwe (heb m nu een half jaartje) en ik ben echt tevreden. Als ik een wasprogramma kies met automatisch drogen is mijn was hartstikke droog. Zelfs als de trommel 'gewoon' vol zit.
Als je plek hebt voor twee machines zou ik er twee nemen. Ooit had ik geen plek voor twee en had ik een Bouknecht combi. Geweldig!



Ik liet de wasin de regel liever buiten drogen of binnen op een rekje, de droger was alleen voor noodgevallen. Zoals 's zomers als het dagen regent en de cv niet draait. Dan lukt drogen op een rekje ook slecht. Of de dag voor je op vakantie gaat. Dan is een combi handig.!
Miele Novotronic W941 was/droogcombinatie



Is dit niks?
Mijn whirlpool wasdroger is na zes jaar stuk. Mijn miele wasmachine gaat nog steeds als een trein. Misschien kunnen wasdrogers niet goed tegen op en af tillen continu. Ik moet wel een combi.. Ik vind het vervelend dat ik niet bij de ketel kan. Nu met dooie droger staat er continu een wasrek in de woonkamer. Heel irritant.
Ik vond meer de prijs van 200 euro voor een wasmachine van tien jaar oud bizar. Mieles zijn ook niet zo onverwoestbaar als 20-30 jaar geleden en zeker een combi zal makkelijker kapot gaan.



Als je het geld hebt en een gezin, koop twee apparaten.
Oh man, topic van 2,5jaar oud, sorry
Alle reacties Link kopieren
Nee, als die kapot is heb je niks meer..
Alle reacties Link kopieren
Mijn Miele wasmachine hield het 20 jaar vol en mijn Miele wasdroger is nu 25 jaar oud en werkt nog steeds prima,nog nooit wat hoeven te vervangen alleen de zoemer werkt niet meer dat de was droog is.
Mijn Zanussi was/droogmachine draait alweer 12 jaar waarvan zo'n 5 jaar voor een gezin met 3 kinderen.
Ooit met een combi gewerkt in een vakantiehuisje. Daar wel ideaal omdat alles schoon mee terug naar huis kon. Voor eigen huis zou ik geen combi kiezen, of het huis moet heel erg klein zijn . . . . . Ben alleen, dat scheelt wel, voor een gezin vind ik een combi niet aan te bevelen.
Alle reacties Link kopieren
Nope. Niet doen.
huh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven