Wat heeft de vorige bewoner achtergelaten?

09-05-2024 11:23 117 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een nieuwe woning hebt/huurt, ontdek je soms (veel) later dingen van de vorige bewoner.
Wat heeft de vorige bewoner achtergelaten?
explorista wijzigde dit bericht op 09-05-2024 11:27
3.70% gewijzigd
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
In 'mijn' tuin ligt/lag een rij grote grindtegels die eruit moesten i.v.m. opnieuw gras inzaaien (gezamenlijk met de 2 buren). Daar kwam een complete fiets onder vandaan. Die er dus al ik weet niet hoelang onder lag, aangezien ik ondertussen 23 jaar in het huis woon :mrgreen: .
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
MidasWolf schreef:
09-05-2024 14:20
Dit is wel heel opmerkelijk, overleden katten op sterk water. Zeker als je er niet vanaf wist schrik je je de pleuris.
Waren gelukkig al gewaarschuwd door de nieuwe buren.
Hele huis was ook doordrenkt van de kattenpis
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrienden van ons gingen hun nieuwe huis grondig verbouwen en vonden NSB propaganda achter een muur. :-o
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-05-2024 11:44
Een soort zelf aangebracht granol wat werkelijk totaal mislukt is.
Heel veel vuil.
Stickerresten op en gaten in deuren.
Een vierkantje in het plafond wat er later ingeplakt is. Geen idee waarom het er ooit uit is gehaald. Er is geen enkele reden om daar een stuk uit te zagen.
Zilver “geverfde” radiatoren.

Het waren geen (nette) klussers iig :proud:

Oja, en een aantal incassobureaus!
Om een pistool te verbergen wordt nogal eens een stukje uit het plafond gezaagd ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
een lege bak van Shweppes tonic
een landschildpad
en een heel schoon blinkend huis
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Alle reacties Link kopieren Quote
In onze eerste woning met kamer en suite, zaak en theelepeltje onder één deur waardoor hij niet goed over de rails rolde. We hebben dit in de keukenla gedaan en gebruiken het nu dertig jaar later nog. En woonde (volgens de buren) en heel lieve alleen staande vrouw. Er hing in dat huis vanaf dag één en enorm fijne sfeer. Het zag eruit als het huis van je overgrootmoeder maar voelde meteen als een warm bad. Er stonden ook nog een bank en twee stoelen. De stoelen opgeknapt en nog jaren gebruikt.

In ons tweede huis droop het chagrijn van de muren. Volgens de buren woonde er een stel waarvan de man heel handig was. Wij wilden alles renoveren want niet onze smaak. In de praktijk bleek het een enorme klus-kluns te zijn geweest en kwamen we veel technische ellende tegen. Plavuizen over plavuizen gelegd en dan kabels in het cement gelegd of de sifon van afvoerleidingen. Aan elkaar geknoopte elektra waardoor sommige stopcontacten het alleen deden als je eerst het licht aan deed. In dit huis wonen we nu echt heel fijn, nadat we het laatste item van de vorige bewoners met een glas champagne in de hand gesloopt hebben.
kaarsjevoordesfeer wijzigde dit bericht op 09-05-2024 16:42
4.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
pompelmoentje schreef:
09-05-2024 16:37
Om een pistool te verbergen wordt nogal eens een stukje uit het plafond gezaagd ;-D
Oh zou zomaar kunnen :proud:
Alleen is het een massief betonnen plafond. Het blijft een mysterie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
09-05-2024 16:10
Vrienden van ons gingen hun nieuwe huis grondig verbouwen en vonden NSB propaganda achter een muur. :-o
Dat is nog eens gaaf.
Alle reacties Link kopieren Quote
zouteaugurk schreef:
09-05-2024 13:49
Heel lang geleden: de vorige bewoner had de kelder helemaal volgeplempt met zakken huisvuil. Het stonk vreselijk, en ik moest die gore zakken op het plaatsje zetten tot de gemeente vuil kwam ophalen.
Ik merkte dat ze de telefoon nog niet hadden afgesloten, en ik heb toen uitgebreid met familie in het buitenland gebeld.

De vloer van de slaapkamer was bedekt met afschuwelijk en synthetisch mintgroen tapijt- een familielid zou dat verwijderen, want die had er nog wat aan. Twee dagen gewacht, niets gehoord en toen eruit gerukt. Daarna kwam familielid aankakken, jammerend dat het tapijt vernield was. Jammer dan.
Wat asociaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een volière met een aantal vogels, waarvan er eentje nog maar 1 poot had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een weedkast in de kelder.

We dachten dat het één of andere zelfgetimmerde kast was, maar een mede-verhuizer herkende de boel.

De planten waren wel weg :-).


Een string in één van de ingemaakte kledingkasten.
Ik pas hem helaas niet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Een brandschoon huis. Toen ik boven ivm aanleggen bekabeld internet een plint tijdelijk weghaalde, vond ik een paar kogellager kogeltjes en 27 cent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier alle bouwtekeningen nog aanwezig wat bij 'aardbevingsonderzoek' goed van pas kwam en alle gebruiksaanwijzingen van apparatuur in huis.
Bij onze badkamer verbouwing kwamen we kindertekeningen tegen op de muur. Erg schattig want dat jongetje van toen ken ik en is nu een volwassen man.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
In een woning. Hondenhaar tot kniehoogte, kapotgeslagen deuren, geiser, deurbel en kachel en gigantische gaten in de muren en gele plafonds van sigarettenrook, doorgeknipte elektradraden, die los in de woning hing(gevolg dat we later achter kwamen dat er nog elektra opstond en dat we onze hond bijna hebben geëlektrocuteerd), een vloer dat met 2000 kopspijkers was vast getimmerd, compleet vervuild huis, troep die op zolder is achtergebleven en een vlooien- en muizenplaag.
De woningbouw vond het niet onbewoonbaar. Na een hoop gezeur zijn ze, maar eens een kijkje gaan nemen en zijn ze daarna behoorlijk lang bezig geweest met schoonmaken door een schoonmaakbedrijf en een paar weken met restaureren van de woning en kon ik mijn verhuizing met bijna een maand uitstellen. Oja en deurwaarders op bezoek en incassobureaus.
Toen kreeg ik een vlooien- en muizenplaag en toen de ongediertebestrijding komen.

Huidige woning: vervuild, honden- en kattenhaar, heel veel spinnen, mierenplaag, maar ook een prachtige laminaatvloer en mooie gordijnen.

Ander huis, gordijnrails, vloer, gordijnen, verschillende kasten en hele mooie lampen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een brandschoon huis. De lampen op zolder zijn blijven hangen, prima, we vinden ze mooi en de zolder is zo hoog dat lampen ophangen een heel gedoe is.
Een stapel dakpannen en tegels die nog in gebruik zijn. Handig als er eens wat sneuvelt.
Een heel aardige verkoper die het geen probleem vond dat we al een keer met de schilder door het huis liepen terwijl zij er nog woonden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Drie minderjarige kinderen. Nou ja, volgens de gemeente dan.

Wij kwamen ons inschrijven maar dat kon niet omdat het adres al bewoond was. Verder kijkend bleken de vorige bewoners dus wel zichzelf, maar niet hun kinderen te hebben overgeschreven naar hun nieuwe adres :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren Quote
LucyvanPelt schreef:
09-05-2024 16:39
een lege bak van Shweppes tonic
een landschildpad
en een heel schoon blinkend huis
Wat heb je met de schildpad gedaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-05-2024 11:44
Een vierkantje in het plafond wat er later ingeplakt is. Geen idee waarom het er ooit uit is gehaald. Er is geen enkele reden om daar een stuk uit te zagen.
Misschien hadden de vorige bewoners lastvan muizen in het plafond? En dat ze door die opening muizengif of een muizenval konden neerzetten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Chocovlok schreef:
09-05-2024 22:29
Misschien hadden de vorige bewoners lastvan muizen in het plafond? En dat ze door die opening muizengif of een muizenval konden neerzetten?
Beton, beste muis die zich daar in gevreten heeft :proud:

Ik woon er al 16 jaar en het blijft fascinerend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een eh, bijzondere dingen komen er voorbij en daarmee bedoel ik dus niet dat het niet zou kloppen maar gewoon echt bijzonder/bizar.

Naast bij mij de fiets, was het gedeelte achter mijn schuurtje ook deels afgegraven en daar kwam, na 2 lagen betonplaten en een rij stenen, aan de zijkant nog een muurtje naar voren. Mijn buurman dacht, dat dat misschien ooit eens een soort varkenskot is geweest, soort stal-aanbouw achter het schuurtje.

Ik ben wel benieuwd wat er in de grond nog verder gevonden wordt, als de boel gefreesd gaat worden. Hoop geen gevaarlijke dingen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Chocovlok schreef:
09-05-2024 22:29
Misschien hadden de vorige bewoners lastvan muizen in het plafond? En dat ze door die opening muizengif of een muizenval konden neerzetten?
Of ze bewaarden er hun drugs, wapens of zwart geld.
Of vonden een kijkgat naar het zolder wel leuk.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
10-05-2024 00:30
Beton, beste muis die zich daar in gevreten heeft :proud:

Ik woon er al 16 jaar en het blijft fascinerend.
Ik ging ervan uit dat het een gipsplaten plafond was (geen idee waarom) maar dat het beton is maakt het helemaal bizar O_O
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een stoffige theedoek achterin de kast.
Een gammele kast wat gelijk de container in ging.
Een restje Aldi bleekmiddel van 40 cent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij vonden in de tuin een dode exotische slang.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Calamitycat schreef:
10-05-2024 01:12
Ik ging ervan uit dat het een gipsplaten plafond was (geen idee waarom) maar dat het beton is maakt het helemaal bizar O_O
Of opengemaakt omdat je dacht dat daar een leiding liep of een klusjespersoon die dat heeft gedaan om er prompt achter te komen dat er geen leiding is en dat degene niet zo'n ster klusser is. Is hier ook weleens gebeurt weliswaar in een muur en bleken er totaal geen leidingen te lopen toen kon er een ander komen om A) het gat dicht te maken en B)het oorspronkelijke probleem op te lossen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven