Wat is er nou zo lastig aan huishouden?

15-01-2017 13:29 1130 berichten
Er zijn hier wel honderd topics op het forum over tegen aan kijken van huishouden. Of geen tijd hebben om het huishouden te doen. Mij gaat het makkelijk af ik vind het niet vervelend, het gaat juist heel snel.



Onze routine



We staan staan op als ik eerder moet werken dan droogt vriend de douche na.

Ik loop door naar het washok ( als de was heeft gedraaid) dan hang ik op of doe het in de droger. Het bed wordt gelucht en voordat we weggaan maakt een van ons het bed op. Dan ga ik naar beneden pak ik de vaatwasser uit en maak ik de wc's schoon. Onbijt maak ik en koffie en bespreken we de dag even. Voordat ik de deur ga maak ik een rondje door het huis om alle doekjes die gebruikt zijn in de badkamer en wc's in de was te doen en dan gaan we weg. Als ik vrij ben rij ik langs de supermarkt om verse groenten te halen voor het gerecht dat ik kook. Ik kom thuis loop naar de droger of de was om op te vouwen of in de droger te doen. Daarna heb ik uren om te relaxen en thee te drinken



Avondeten: ik kook meestal doordeweeks omdat ik eerder thuis ben. Ik duik de keuken in maak het eten en als vriend er is kunnen we samen aan tafel eten en praten over de dag. Daarna samen tafel opruimen en de keuken pannen afwassen, keuken stofzuigen tafel afnemen en alles is weer netjes en dan kunnen we de hele avond relaxen. Voordat we naar bed gaan ruimen we op wat we gebruikt hebben en ruimen we de vaatwasser in kussens recht op de bank en dan kijkt vriend of ik naar de wasmand of er wat gewassen moet worden en doen we in de wasmachine die dan s'nachts draait.



Weekend: we beginnen s'ochtends gelijk al zodat we s'middags er niet over hoeven na te denken de een strijkt de ander stoft,stofzuigt en dweilt het het hele huis . Badkamer Wc's schoonmaken doe ik omdat ik dat leuk vind. En de was kijken we samen naar.



We hebben zeeën van tijd over om met elkaar leuke dingen te doen en te relaxen. Ik zie geen moeite in het huishouden, het is heel makkelijk zelfs vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 21 januari 2017 @ 19:23:

[...]





Klinkt best goed.

Maar als n=1, dan levert dit dus geen aardige mensen die open kunnen en/of willen staan voor andere manieren die ook goed zijn op.
quote:amarna schreef op 22 januari 2017 @ 11:10:

[...]



Fijner: temperatuur beter te regelen dan met gas

Veiliger: zonder pan op de "pit" wordt deze niet warm. Dus kinderen kunnen weinig kwaad als ze aan de bediening zitten

Schoner: de kookplaat is in een ommezien schoon. Ook na overkoken/vetspetters.

Bij mijn zus kook ik wel eens op inductie, het jammere vind ik dat het gewoon vaak niet heet genoeg wordt. Bijvoorbeeld een wok gerecht, dan bakt de wok (die speciaal geschikt is voor inductie) alleen goed op de bodem maar niet ernaast. En juist daar voor neem je de wok.

Toen zus en ik pas in mijn keuken de wok op de gaspit hadden, voelde zus wel een beetje spijt dat ze zelf geen gas heeft.
Mijn inductie heeft een P-knop, dan wordt hij in heel korte tijd heel heet, dat is onder andere voor wokken (maar daar houdt het verder ook wel op, ik vind de temperatuur helemaal niet fijn te regelen, ik heb 19 standen, in plaats van traploos zoals bij gas. Ik wil gewoon traploos ).
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 22 januari 2017 @ 13:56:

[...]



Bij mijn zus kook ik wel eens op inductie, het jammere vind ik dat het gewoon vaak niet heet genoeg wordt. Bijvoorbeeld een wok gerecht, dan bakt de wok (die speciaal geschikt is voor inductie) alleen goed op de bodem maar niet ernaast. En juist daar voor neem je de wok.

Toen zus en ik pas in mijn keuken de wok op de gaspit hadden, voelde zus wel een beetje spijt dat ze zelf geen gas heeft.Wokken gaat op inductie minder goed dan op gas. Dat ben ik met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Wat een discussie nav mijn opmerking over sport. Het betreffende kind dat om 17.00 uur moest eten, moest om 19.00 uur trainen, dat werkt niet met een volle maag, ik neem aan dat zelfs jij Pejeka, dat wel kent van die steken in je zij als je te snel na het eten gaat sporten. Dus 18.00 uur eten is geen optie dan. En na de training eten is te laat. Nu is kind ouder en traint om 20.15, dat is inderdaad een stuk relaxter.

Waar het gevit op bso's vandaan komt snap ik helemaal niet, het voorbeeld mbt de sportvereniging kwam van mij en ik ben tot een half jaar geleden tbm geweest. Kinderen waren toen 16 en 18, helemaal in jouw straatje dus lijkt me.

Ik vind sporten belangrijk voor ze, zowel vanwege de fitheid, als vanwege de sociale contacten. Was vorige week nog in het nieuws, dat hoger en lager opgeleiden nauwelijks met elkaar in contact komen. Nou daar hebben mijn vwo'ers geen last van op de "volksvereniging" waar ze spelen. Ze hebben alles in hun team, van jongens die op een prestigieuze universiteit in het buitenland gaan studeren, tot jongens die zonder enig diploma van school zijn gegaan. Van vluchtelingen tot een volledig dove speler, die met een tolk naar de training komt. Dan maar af en toe schipperen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven