Welke elektrische fiets met kinderzitje achterop

24-04-2017 09:30 30 berichten
Deze week ga ik op pad voor een elektrische fiets. Jeej! Zin in. Onze lokale fietsenwinkel verkoopt alleen Gazelle of Cortina, dus ik ga ook een dorp verderop kijken naar een Batavus of Sparta. Of misschien naar zo'n grote winkel waar ze alles verkopen.



Ondertussen heb ik online al wat zitten rondkijken, maar ik kom er niet uit welke fietsen wel een zitje achterop kunnen hebben en welke niet.



Er zijn sites waar je dat kan aangeven, maar dezelfde fietsen kunnen volgens een andere site juist weer geen zitje achterop hebben.



Welk merk en type elektrische fiets heb jij met een zitje achterop?
quote:strawberry- schreef op 24 april 2017 @ 11:41:

[...]

De bagage verlenger kan erafAh ok. Weer wat geleerd!
TO, welke fiets is het geworden? Ik zou ook graag een elektrische fiets aanschaffen voor woon-werk verkeer (20 km retour). Maar ook hier moet een zitje achterop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Stella Livorno met een bobike maxi achterop (en een verlengde bagage drager voor kleine fietstassen...) dan kan ik tenminste toch een kleine boodschap meenemen.
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
24-04-2017 09:50
quote:handigmetgeld schreef op 24 april 2017 @ 09:46:

Je kunt toch op elke stadsfiets wel een zitje monteren? Alleen niet altijd op de bagagedrager, maar dan heb je van die zitjes met een klem om de zadelbuis. Het handigst is zo'n 'easyfit' bagagedrager, daar passen heel veel zitjes op.



Dat kan vaak niet vanwege de accu die onder de bagagedrager zit. Plus het gewicht dat achterop komt door het zitje en kind.

De zadelbuisbevestiging is ook weer niet altijd mogelijk vanwege de kabels die van/naar de accu gaan.
Maar de moderne stoeltjes zitten vaak aan de zadelpen bevestigd toch? Dus dan zweeft het als het ware boven de bagagedrager.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Cortina U4 (electrisch) en met een easyfix-adapter past daar een Yeppzitje achterop. Alleen passen er nu geen fietstassen meer, wel jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven