Welke wijk in Leeuwarden is leuk om te gaan wonen?

17-02-2017 07:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege werk willen wij in Leeuwarden gaan wonen. Welke wijken zijn de no go's en wat zijn juist de leuke buurten om te gaan wonen? Ik ben benieuwd naar meningen van jullie. Van vrienden heb ik al wel het een en ander gehoord maar ook die hebben het weer van horen en zeggen en niet uit eigen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Wel: Techum, Goutum, Huizum en vosseparkwijk (laatste twee jaren 30 woningen)



Niet: vrijheidswijk/ Bilgaard, heechterp, cammingaburen.
quote:Helpmij86 schreef op 17 februari 2017 @ 13:10:

Prijsklasse tot 225. Het hoeft geen nieuwbouw te zijn, maar ook niet stokoud. Liever minder dan meer onderhoud. Rustige ligging is belangrijk, het hoeft dus niet midden in de stad te zijn.



Over Camminghaburen had ik gehoord dat er veel zou worden ingebroken. In de wijk Zuiderburen staan leuke nieuwbouwhuizen te koop voor dat bedrag en dat lijkt mij een rustige wijk.
Alle reacties Link kopieren
Bilgaard kan ik je afraden. Groot deel is in de jaren 60 en 70 gebouwt met platte daken. Hebben deels in de jaren 90 een renovatie gehad en zijn toen in de verkoop gegaan. Sindsdien dus niets meer aan gedaan. Komen nu ook steeds meer mensen met een niet nederlandse achter te wonen.

Kun je beter in denieuwbouw wijken als Techum of Zuiderburen kijken. Wel duurder maar nog geen groot onderhoud nodig.

Cammingaburen is ook een leuke wijk, veel groen en ruim opgezet. Wel in de jaren 80 en 90 gebouwd, zou dus gaan kijken naar woningen die niet net uit de verhuur komen er is dan meer kans op achterstallig onderhoud.



Verder gewoon een keer door diverse wijken fietsen en kijken wat je aanspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Elke wijk heeft voor en nadelen , perfect bestaat niet.
Hangt er allemaal van af wat je zoekt en wilt . Zie dat er in reacties word geschreven dat huizum ,aldlan ,camminghaburen leuke wijken zijn en heechterp/schieringen ,wiellenpolle een no go is. Vind dit erg sterk afhangen van ‘welk stuk’ want er zijn stukken in camminghaburen, huizum etc die erger zijn dan bijv heechterp of wiellenpolle . Camminghaburen ,Huizum en Aldlan zijn vrij grote wijken dus is logisch dat hier goede en slechte gedeeltes zijn
Techum en zuiderburen bijvoorbeeld liggen net weer wat afgelegen , zijn nieuwere wijken . Techum is ook nog steeds in ontwikkeling dus je hebt wel overlast daarvan . Maar als je sfeer zoekt dan zit je daar verkeerd . Dus hangt sterk af van hoeveel oppervlakte ,tuin omgeving , bereikbaarheid en sfeer je wilt .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven