Welke wijken in arnhem zijn leuk (en betaalbaar)

20-02-2011 13:54 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie woont er in Arnhem en kan mij vertellen wat een beetje leuke betaalbare wijken zijn in Arnhem?

Dicht bij het centrum hoeft niet ...(20-30 minuten fietsen vinden we best)

kindvriendelijk

veilig

betaalbaar (150-175K)

scholen/supermarkten in de buurt
Alle reacties Link kopieren
Is ook lastig! Wanneer willen jullie verhuizen? En is richting Oosterbeek, Renkum, Doorwerth, Wolfheze, Wageningen niks?Of is dat erg duur?
Alle reacties Link kopieren
@punkiedunkie over een jaar ofzo...eerst hebben we nog ons huisje hier te verkopen....we hebben zeker geen haast gelukkig.

Ik ben OV afhankelijk (geen rijbewijs en zooo lang geoefend dat dat er ook niet zo 1,2,3 inzit) verder weinig eisen....vriend kan vrij makkelijk werk vinden...en in eerste instantie zal ik ft zorg voor zoon op me nemen...(zodra we helemaal gesettled zijn is opvang wel een mogelijkheid...maar zolang we niet weten waarheen....)
Alle reacties Link kopieren
Zuid, zou ik nog niet begraven willen worden. Maar goed, ik ben als 'echte' Arnhemse bevooroordeeld.



Zelf wonen wij al 16 jaar met heel veel plezier in de wijk 'over het lange water'. Deze wijk licht tussen Presikhaaf en Velp in. Zeg maar in de hoek bij bij het Velperbroek Circuit. Het is een wijk gebouwd rond 1965 dus de huizen zijn ruim (4 slaapkamers en een zolder). Van oudsher is het een wijk gebouwd voor AKZO medewerkers (huurwoningen) maar het grootste gedeelt is nu koop. Er wonen nog vrij veel 1e en 2e generatie bewoners maar die verhuizen nu steeds meer. Wanneer je niet vies bent van klussen dan kun je hier nog steeds heel goed een woning kopen onder de 2 ton. Alle voorzieningen in de buurt. Winkelcentrum, bushaltes, lagere scholen, parken en vooral rust. Met kleine kinderen ideaal wonen, de kinderen kunnen hier nog echt buitenspelen. Het ligt tegen Presikhaaf aan maar omdat hier alleen maar koopwoningen staan is de buurt erg gewild. Presikhaaf wordt op dit moment helemaal opgeknapt trouwens. Wanneer je op de fiets naar de stad gaat ben ik ongeveer 25 minuten onderweg. Over fietspaden dwars door de bebouwde kom.



Ik zou hier niet meer weg willen.



Succes met de huizenjacht.
Alle reacties Link kopieren
Ook wel handig om te vermelden, wij hebben hier 2 kinderdagverblijven en 1 buitenschoolse opvang op loopafstand.
over het lange water heb ik ook gekeken, vond er geen bal aan.

Dacht over zuid hetzelfde, maar Rijkerswoerd is wel echt leuk.

weet niet meer wie het zei, maar betaalbare woningen in het Spijkerkwartier?? dat wordt dan een betaalbaar bezemhok
quote:Missphoebe schreef op 21 februari 2011 @ 09:23:

over het lange water heb ik ook gekeken, vond er geen bal aan.

Dacht over zuid hetzelfde, maar Rijkerswoerd is wel echt leuk.

weet niet meer wie het zei, maar betaalbare woningen in het Spijkerkwartier?? dat wordt dan een betaalbaar bezemhok



Dat valt nog wel mee, op die site die ik eerder hier neer zette (pagina 1), staan een aantal leuke benedenwoningen. Maar TO en vriend moeten zich goed realiseren dat ze van hun budget niet een compleet huis, met drie etages, kunnen kopen. Des te dichter in het centrum, des te meer geld ze zullen neer tellen voor minder woning. Daarnaast vind ik,(persoonlijk) Het Spijkerkwartier en omgeving, niet echt een plek voor jonge kinderen, want weinig speelvrijheid/druk verkeer.



Zou dan eerder naar huizen gaan kijken in Sint Marten/ Vogelwijk/ Klarendal Noord of Arnhem Zuid (maar daar weet ik niet zoveel van af). Het dorp Elst (GLD), zou ook nog een optie kunnen zijn, daar hebben ze ook een treinstation, een leuk centrum en er zijn betaalbare woningen
Alle reacties Link kopieren
oww hahaha wat een tegenstrijdige verhalen we gaan zelf met een paar weken richting arnhem om een weekend rond te kijken...en sfeer te proeven....wat ik op google maps zag van over het water...leek dat me wel een leuke groene wijk...
Alle reacties Link kopieren
Moet je zeker doen. Je moet toch zelf de sfeer gaan proeven wat de een leuk vindt vind de ander verschrikkelijk. Over het Lange water is idd een groene wijk. Rijkerswoerd is ook wel een leuke wijk opzich. Leuke huizen vrij nieuw. Ik heb alleen van Zuid altijd het idee dat het zo snel achteruit gaat. Malburgen, Eldeveld dat waren vroeger ook goede wijken om te wonen maar zijn op dit moment helemaal aan het verpauperen. Ik ben bang dat Rijkerswoerd en de Schuytgraaf op een gegeven moment dezelfde kant op gaan. Juist omdat het betaalbare wijken zijn. Ik heb vrienden in die wijken wonen en de huizenprijzen zijn daar in verhouding niet zo gestegen als andere delen van Arnhem.



Maar nogmaals ga zelf kijken en vorm zelf een mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Missphoebe schreef op 20 februari 2011 @ 15:47:

[...]





't Duifje vind ik eerlijk gezegd nou niet echt kindvriendelijk.

hoop dak nu niet te direct word, maar de blue-bandbajes zit daar en er wordt nog wel es een moord gepleegd..oww en veel flatgebouwen. do I need to say more?



Ik woon zelf sinds 2,6 jaar in Rijkerswoerd. (heb geen kinderen)

idd. 20 minuten van stad en toch het platteland in de achtertuin. ik vind het perfect.....



arnhem-zuid is veel betaalbaarder dan Noord. voor de prijs waar ik hier een heel huis heb gekocht koop je in Noord een etage.



Nee hoor, je bent niet te direct, kan ik wel tegen! Moet eerlijk zeggen dat Duifje toen ik hier ging wonen niet mijn eerste voorkeur had hoor. Maar mijn relatie liep stuk, en hier een appartement kopen was nog enigzins betaalbaar voor mij.

Of het kindvriendelijk is...tja, ik heb geen kinderen. Maar er is hier een mooi park met speeltuinen. Er is hier inderdaad 2 of 3 jaar geleden een moord gepleegd. Maar ja, dat komt overal voor toch?

Zelfs in Rijkerswoerd..... Heb ik ook jaren gewoond. Beviel op zich wel, mooie huizen. Maar weinig groen, en ik vond het erg onpersoonlijk. Duifje is toch meer een volksbuurtje waar de mensen nog contact leggen (ik bedoel niet de deur bij elkaar plat lopen hoor, maar gewoon een praatje bij de bushalte, elkaar gedag zeggen in het park, ik noem maar iets..)
Alle reacties Link kopieren
In Rijkerswoerd is het volgens mij ook prima toeven. Zeker als je kleine kinderen hebt. Het is gewoon een feit dat je in Zuid vaak meer huis hebt voor je geld dan in Arnhem Noord. Ik vind zelf de Schuytgraaf wel erg ver weg van Arnhem en je zit dan nog wel een tijdje in een bouwput. Er moet op den duur wel een leuk winkelcentrum komen, maar het is maar de vraag wanneer dat af is.



Ik ben zelf trouwens een echte (import)noordeling:P Als ik kleine kinderen zou hebben zou ik ook eens kijken in Monnikenhuizen(voor de Geitenkamp, waar het eigenlijk ook best meevalt.)



De volgende wijken ken ik slechts oppervlakkig, maar lijken mij op basis van wat ik ken ook geschikt voor gezinnen met kinderen en waarschijnlijk enigszins betaalbare huizen.

- Alteveer

- De Laar West

- Elderveld
I choose happy!
bella: ik vind dat er hier juist wel veel groen is.

maar goed, ik woon ook bijna tegen het steegbos,huissen en het platteland aan. Dat vind ik nou juist zo fijn van Rijkerswoerd; stad in de buurt maar ook de rijkerswoerdeseplassen, platteland enz.



weet niet meer wie het zei; maar voor dat budget kan je wel een huis krijgen, maar niet als je alleen in Noord blijft.

In rijkerswoerd wonen over het algemeen wat jongere mensen, jonge gezinnen, juppen enz.

dus denk dat het met 'verloedering' wel mee zal vallen.
Alle reacties Link kopieren
@missphoebedat klink ook goed..tegen het platteland aan....volgende week gesprek met hypotheker...ben benieuwd wat zij voor mogelijkheden zien voor direct weer een huis kopen...
Alle reacties Link kopieren
Kan hier mijn mening nog wel gaan geven (Namelijk dat ik, nadat ik dacht nog niet dood in Zuid gevonden te willen worden, om fin redenen naar 'onder de rivier' verhuisd ben en nu naar volle tevredenheid in Elderhof woon. Het is naar mijn mening in heel Arnhem wat je er zelf van maakt.) maar daar is het denk ik een beetje laat voor..



Ik was alleen wel benieuwd waar Gelukkigmeisje nu terecht gekomen is. Is dat bij iemand bekend?
Alle reacties Link kopieren
jaaaa hahaha uiteindelijk hebben we iets gekocht in Ede..aangezien vriend ten westen van Ede werkt....was Arnhem net iets te ver....(en om helemaal op de hoogte te zijn, hahaha huis is verkocht, half okt overdracht gehad...nu bij schoonouders in ede en per 1 feb de sleutel van een rijtjeswoning in een eind jaren 90 wijk :D )
Nouk ik ben het helemaal met je eens.

Elderhof is bij Elderveld he? tijdje terug nog verschrikkelijk

verdwaald (al zou ik 50 jaar in Arnhem wonen, verdwalen doe ik atlijd)

vraagje: klopt mijn idee dat de huizen daar toch een beetje aan de 'oude' kant zijn??
Alle reacties Link kopieren
Wat een overschatting van over het lange water zeg. Ik woon er nu 2,5 jaar en kan niet wachten tot ik er volgend jaar weg ben!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben alweer mosterd zie ik.
tata waarom vind je over het lange water niks? ik heb indertijd

ook wat huizen bekeken.

maar nogmaals waarom vind je het niks? geen fijne wijk of is je huis niet goed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven