Wie heeft dat ooit verzonnen ?

16-09-2014 18:28 145 berichten
Ik vraag me af welke idioot heeft verzonnen dat er overhemden moeten bestaan die zo kut te strijken zijn (met die plooien op de mouwen richting manchet) dus wie verzon ooit het mouwstrijkplankje waar je niks aan hebt , wie verzon ooit snij/hak/kneedmachines voor huishoudelijk gebruik die zo kut te reinigen zijn voor dat beetje waar een mes of wat ook evengoed zijn werk doet. Ik zal het niet eens hebben over een bladblaas/zuiger waar de gewone plastic hark het beste is, sneller werkt met minder herrie en zo, kortom, hoeveel zooi is er die slecht bedacht is, overbodig maar wel je garage/keuken vult met een boel ongein die je zelden gebruikt (afgezien van je strijkijzer dan indien overhemden )?

Wat vindt jij nou echt een ding wat ergens in een kastje staat waarvan je denkt: wáárom heb ik dat nou ooit gekocht?



Ergo, wat staat er in jouw keuken/garage/schuur/zolder wat amper zoden aan de dijk zet omdat blijkt dat je er nou echt veel aan hebt , mag álles zijn
Twee jaar geleden stond er bij de Albert Heijn een sapcentrifuge.

Aangezien ik vers sap heerlijk vind (vooral vers wortelsap...uit een fles is vaak gepasteuriseerd en smaakt t naar het vocht wat uit een hak-potje komt) afijn hij maakte sap als een tierelier. In 3 minuten had ik heerlijk sap.



Maar de restanten van die wortels , appels e.d. gingen in alle gaatjes en kieren van o.a. de deksel en het zeefje zitten. Gevolg: het schoonmaken duurde minimaal een uur en dan nog zaten overal vezeltjes in hoekjes waardoor je er een tandenborstel bij moest pakken. Heb geloof ik 3x sap gemaakt en met de verhuizing heb ik m 'perongeluk' in mijn kelderkast laten staan.



En mijn ex maar zeiken over dat aparaat dat ik het nooit gebruikte. Maar dat kwam echt door hoe onhandig het ding was niet door het sap zelf want dat werkte als een tiet. Heeel jammer want zeker als je beetje aan het afvallen bent is lekkere verse sapjes maken ideaal.
Ik heb de stang van de herenfiets nooit begrepen. Waarom niet gewoon een damesfiets voor iedereen, zodat je niet steeds je been over die stang moet zwaaien?
Alle reacties Link kopieren
JoniJoni: omdat een fiets met stang veel steviger en stabieler is. Een standaardfiets is met stang, alles voor de dames wordt die weggelaten. Het is niet zo dat er voor de heren een extra stang opgezet wordt
Maar als die fiets voor mannen zoveel stabieler is hoe kan het dan dat wij met boodschappentassen en tig kinderen 5 kippen en een hond eraan vast gebonden moeiteloos door het drukke verkeer laveren met een damesfiets?
quote:GrumpyCat1983 schreef op 28 september 2014 @ 18:28:

Maar als die fiets voor mannen zoveel stabieler is hoe kan het dan dat wij met boodschappentassen en tig kinderen 5 kippen en een hond eraan vast gebonden moeiteloos door het drukke verkeer laveren met een damesfiets?mannen slopen hun spullen nu eenmaal vaker dan vrouwen
Alle reacties Link kopieren
Oh dit topic brengt mijn op een idee....



ik heb coeliakie en ik bak al jaren zelf mijn brood in een broodbakmachine, sterker nog ben aan de 2e bezig.. en ja ook die begint kuren te krijgen...

dus wie van jullie heeft er een (werkloze) Inventum broodbakmachine BM25, in de kast staan??

graag hoor ik dat dan.
Helaas, ik heb een AFK.

En Grumpy, de truc met zo'n sapcentrifuge is dat je meteen nadat je sap hebt geperst die zeef moet schoonmaken. Als de prut nog vers is spoel je het er zo uit. Eventueel kun je een oude tandenborstel gebruiken om de laatste restjes weg te poetsen, maar dat kost dan echt niet zoveel moeite. Voor jou is het te laat begrijp ik, maar misschien dat anderen hun sapapparaat om dezelfde reden niet gebruiken.
Ik gooide zeef en rasp gewoon in een bak water tot ie in de afwasmachine kon, nooit problemen gehad om het schoon te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Sla-centrifuge gebruik ik ongeveer één keer per week.

En ben erg blij met m'n e-reader.
Alle reacties Link kopieren
quote:sofi2010 schreef op 17 september 2014 @ 09:42:



Verder heb ik hier heel veel Oja Erlebnissen bij het lezen. De randjes bij tostijzers ,andere handige dingen die niet school te krijgen zijn.



Doe bakpapier tussen je tosti-ijzer en gooi het weg, na het tosti maken.

Je hebt dan geen last meer van vervuilde aangekoekte tosti-ijzers.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel apparaten die ik echt ideaal vind.



De broodbakmachine heb ik jarenlang intensief gebruikt, een sapcentrifuge vind ik ook heel handig, onderdelen kunnen gewoon in de vaatwasser. Een bladblazer gebruik ik regelmatig, heb dan ook een grote tuin en veel bomen. Een slacentrifuge gebruik ik wekelijks, niet alleen voor de sla overigens. Een pasta machine heb ik ook, gebruik ik vooral in de winter. De schoonmaakstand op de oven vind ik ideaal en gebruik ik dus ook.



Zo'n volautomatische koffie automaat heb ik ook, maakt veel herrie en je moet deze regelmatig schoonmaken. Maar ik heb dat graag over voor mijn koffie.



Een e-reader heb ik geprobeerd, maar is niet mijn ding. Mijn mobiel, die ik zelden gebruik, kan alleen bellen en sms-en. Een (combi)magnetron zie ik dan de meerwaarde niet van in en heb ik dus ook niet. Een tosti ijzer heb ik ook niet, ik maak tosti's in de koekenpan.
quote:nausicaa schreef op 28 september 2014 @ 16:04:

JoniJoni: omdat een fiets met stang veel steviger en stabieler is. Een standaardfiets is met stang, alles voor de dames wordt die weggelaten. Het is niet zo dat er voor de heren een extra stang opgezet wordtDuidelijk, maar wel eens met Grumphycat!
quote:Capibara_ schreef op 29 september 2014 @ 07:58:

Helaas, ik heb een AFK.

En Grumpy, de truc met zo'n sapcentrifuge is dat je meteen nadat je sap hebt geperst die zeef moet schoonmaken. Als de prut nog vers is spoel je het er zo uit. Eventueel kun je een oude tandenborstel gebruiken om de laatste restjes weg te poetsen, maar dat kost dan echt niet zoveel moeite. Voor jou is het te laat begrijp ik, maar misschien dat anderen hun sapapparaat om dezelfde reden niet gebruiken.De zeef spoelde ik inderdaad meteen af maar ook al deed ik dat die kleine vezeltjes bleven erin zitten. Het ging me meer om de deksel waar in alle kieren troep bleef zitten. En in het afvalreservoir. En tussen zowat alle andere delen van het aparaat zat het vol wortelpulp. Heb het zelfs keer avondje laten weken in de wasbak en dan nog zat er zooi tussen alle gaatjes en kieren.
En wat die vaatwasser betrof als ik alle onderdelen daar in stopte zat hij driekwart vol. Paste de rest van mijn zooi er dus niet bij en om elke keer dat je een glaasje sap wil je vaatwasser een rondje extra laten draaien is ook weer zo wat. Juist ja ik had flinken haat aan dat apparaat.
Alle reacties Link kopieren
GrumpyCat: waarschijnlijk omdat vrouwen gewoon een beter evenwicht hebben . Die compenseren de instabiliteit van de fiets weer een beetje.
quote:nausicaa schreef op 29 september 2014 @ 21:26:

GrumpyCat: waarschijnlijk omdat vrouwen gewoon een beter evenwicht hebben . Die compenseren de instabiliteit van de fiets weer een beetje.Ja mijn reet is het ultieme contragewicht
quote:pejeka schreef op 16 september 2014 @ 18:55:

[...]





Derrière laten slinken? Of gewoon accepteren dat je geen broekenfiguur hebt?Wat een dom antwoord.. hoe ga je die broek aan doen dan? Zijn je heupen net zo breed als je middel?
quote:GrumpyCat1983 schreef op 29 september 2014 @ 23:21:

[...]





Ja mijn reet is het ultieme contragewicht









Mijn huishoudelijke tegenvaller: koekenpannen met keramische coating. Ze doen het drie maanden lang perfect, vervolgens bak ik per ongeluk iets een beetje aan en dan zijn ze meteen finaal naar de kl*te. Het maakt dan niet meer uit wat je erin gooit, alles mislukt acuut. Ik zal vast wel iets heel erg verkeerd doen, maar na 3 van die pannen in een jaar tijd versleten te hebben, ben ik weer teruggegaan naar ouderwetsch teflon.
Alle reacties Link kopieren
quote:commotion schreef op 17 september 2014 @ 09:51:

Mijn stoomapparaat (is dat al genoemd?) - leek me ideaal, met 1 apparaat alles hygiënisch schoon 'zwaaien'. In plaats daarvan duurt het een half uur voor alles in elkaar zit, is het snoer te kort, en sta ik bij het stomen van de wcbril een stoomwolk van pis en bacteriën in te ademen. Gàdverdamme. Dit is de winnaar qua miskoop wat mij betreft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 28 september 2014 @ 18:28:

Maar als die fiets voor mannen zoveel stabieler is hoe kan het dan dat wij met boodschappentassen en tig kinderen 5 kippen en een hond eraan vast gebonden moeiteloos door het drukke verkeer laveren met een damesfiets?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven