Wonen aan/bij het strand.

27-04-2017 03:39 83 berichten
Lieve dames,



Mijn droom om aan of zeer dichtbij het strand te wonen komt steeds dichterbij. Kan iemand licht schijnen op de nadelen van aan het strand wonen?
Alle reacties Link kopieren
En, ben je al verhuisd? 🙂
Ja. :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ook mijn grote droom, helaas vooralsnog niet in het vooruitzicht.

Woon nu op ruim een uur van het strand, véél te ver! 😁

Maar 2 van mijn collega's die hun jeugd/pubertijd bij de zee woonden (eentje Zeeland, eentje zuid Holland) raden het me echt ten zeeeerste af! De nadelen die hier genoemd worden schrikken me niet af, maar wat zij noemen (oa je wordt als buitenstaander/nieuwkomer niet goed behandeld, er is écht niks te beleven buiten het zomerseizoen en ook minder gezondheidszorg aanwezig dan) vind ik wel lastige puntjes...
Vinden jullie dit ook?

Hoe bevalt het jou sophiever? :)
Alle reacties Link kopieren
Wonen aan het strand is onmogelijk in Nederland....

En eigenlijk alleen aan te raden in een warm klimaat

In Nederland vind ik wonen aan de kust overschat
Het is op een goede plek zeker leuk, maar de minpunten / nadelen zijn fors vind ik

(Prijs, drukte, wind, kou, bereikbaarheid etc)
Alle reacties Link kopieren
sammie500 schreef:
13-04-2018 05:52
Ook mijn grote droom, helaas vooralsnog niet in het vooruitzicht.

Woon nu op ruim een uur van het strand, véél te ver! 😁

Maar 2 van mijn collega's die hun jeugd/pubertijd bij de zee woonden (eentje Zeeland, eentje zuid Holland) raden het me echt ten zeeeerste af! De nadelen die hier genoemd worden schrikken me niet af, maar wat zij noemen (oa je wordt als buitenstaander/nieuwkomer niet goed behandeld, er is écht niks te beleven buiten het zomerseizoen en ook minder gezondheidszorg aanwezig dan) vind ik wel lastige puntjes...
Vinden jullie dit ook?

Hoe bevalt het jou sophiever? :)
Ik woon sinds ruim een jaar in een klein kustdorp. De punten van je collega's herken ik helemaal niet. Wel de wind, vieze ramen en slijtage aan schilderwerk en auto. Ik kijk vanuit mijn huis niet uit over strand en zee maar 600m lopen en ik sta er. Heerlijk.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quattro35 schreef:
13-04-2018 11:25
Wonen aan het strand is onmogelijk in Nederland....

En eigenlijk alleen aan te raden in een warm klimaat

In Nederland vind ik wonen aan de kust overschat
Het is op een goede plek zeker leuk, maar de minpunten / nadelen zijn fors vind ik

(Prijs, drukte, wind, kou, bereikbaarheid etc)
Prijs heel erg provincie afhankelijk. Hier is het enigszins goedkoop en gezondheidszorg zit er. Rust buiten het seizoen vind ik juist heerlijk.

@ Sammie: Jazeker.
Alle reacties Link kopieren
notjim schreef:
27-04-2017 06:03
Aan het strand wonen?

Zeker frisse lucht ruiken, met je blote voeten door het zand na een kwartiertje fietsen, de eindeloze zonsondergangen, schuim na storm, tussen de schelpen zoeken of met je (klein)kind garnalen vangen en koken, heerlijk verbranden door de eerste zon die toch sterker was dan je dacht, broodje met kaas en tomaat mee en mijmeren in een briesje, je voeten onder het warme zand.
Echt dit!!. Hoevaak wij niet even naar het strand gaan, met een grote groep vrienden en iedereen neemt wat te eten mee en een flesje natuurlijk.
Kids genieten er zó van!!
Kinderen gingen al vrij snel zelfstandig na school met klasgenootjes naar het strand.

Enige nadeel is het zand overal, zelfs in je bed, en ja zelfs na het douchen.
Froezel schreef:
15-04-2018 18:51
'

Enige nadeel is het zand overal, zelfs in je bed, en ja zelfs na het douchen.
Ja! En zoveel nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven