Zeist/Soesterberg/Austerlitz/Woudenberg

30-08-2015 21:54 38 berichten
Langzaam aan het kijken voor onze eerste koopwoning. Alles tussen Driebergen en Maartensdijk ongeveer is een optie. Vooral in de plaatsen uit de OP titel vinden we leuke huizen in ons budget (in Zeist vooral omgeving Brugakker). Ik ken zeist wel redelijk, maar niet de omgeving van de Brugakker. Is het een beetje "fatsoenlijk" wonen in deze plaatsen? We zoeken een woning in een rustige buurt, met groen in de buurt en geen aso's Dat Soesterberg, Austerlitz en Woudenberg heeeeeel rustig zijn weten we. Vinden we niet erg, we willen ook juist rustig wonen. Als we een keer wat verder weg willen of wat meer winkels nodig hebben pakken we gewoon de auto. Wel belangrijk is dat er (met het oog op de toekomst) scholen zijn en dat het te doen is om met de fiets of evt bij slecht weer met OV ook naar middelbaar onderwijs te gaan.



Dus kenners, enlighten us!
Maar wel mooi, evaq.
quote:matroesjka_ schreef op 30 augustus 2015 @ 22:17:

[...]



Zijn idd opties. We wonen nu in een van de plaatsen die je noemt. Maar ook hier zijn de huizen in ons budget vaak te klein naar onze wens, of zo ouderwets dat we er nog niet dood gevonden willen worden en dus nog een bak geld in een verbouwing moeten gaan steken. En dan is het niet meer aantrekkelijk.Dat zou ik volgens mij toch nog liever doen (desnoods uitgesmeerd over een langere tijd) dan gaan wonen op een plek die het net niet is. Een verbouwing is toch net wat makkelijker uit te voeren dan je hele huis verplaatsen
Oh trouwens, TO, heel off topic maar hoe was je trouwdag?
quote:NYC schreef op 31 augustus 2015 @ 15:07:

Oh trouwens, TO, heel off topic maar hoe was je trouwdag? Heeeeeel leuk!
Driebergen zou een goede optie kunnen zijn idd. Dichtbij snelweg, winkels, scholen.



Je noemde zelf al Woudenberg, dus bijv. Maarn of Maarsbergen (beiden dicht bij snelweg).

Of gemeente Wijk bij Duurstede (Cothen, Langbroek). Dit ligt echter wel een stuk verder van een snelweg.
quote:Grobbekuiken schreef op 31 augustus 2015 @ 15:22:

Driebergen zou een goede optie kunnen zijn idd. Dichtbij snelweg, winkels, scholen.



Je noemde zelf al Woudenberg, dus bijv. Maarn of Maarsbergen (beiden dicht bij snelweg).

Of gemeente Wijk bij Duurstede (Cothen, Langbroek). Dit ligt echter wel een stuk verder van een snelweg.Dan doe ik er ruim een uur over om op mijn werk te komen Driebergen/Austerlitz/Woudenberg is eigenlijk ook al niet heel handig qua woon-werk, maar aan die plaatsen zitten weer andere (prive) voordelen die meewegen.
quote:matroesjka_ schreef op 31 augustus 2015 @ 15:25:

[...]



Dan doe ik er ruim een uur over om op mijn werk te komen Driebergen/Austerlitz/Woudenberg is eigenlijk ook al niet heel handig qua woon-werk, maar aan die plaatsen zitten weer andere (prive) voordelen die meewegen.



Oké, dat is een logische overweging.

Je zei net ook Houten (daar zou ik dan weer niet dood gevonden willen worden ), is Schalkwijk dan misschien nog een optie? Dit ligt tegenwoordig zo'n beetje tegen Houten aangeplakt.

Er is tegenwoordig *ratatatatataaaaa* een nieuwe afrit van de A12 naar Houten!!
Haha ja is die afrit ondertussen af?



Schalkwijk heb ik werkelijk nog nooit van gehoord
quote:matroesjka_ schreef op 31 augustus 2015 @ 15:32:

Haha ja is die afrit ondertussen af?



Schalkwijk heb ik werkelijk nog nooit van gehoord



Yep!! Helemaal af!!



Schalkwijk is een dorp die nu bij de gemeente Houten hoort. Ligt langs de Lek.

Is een stil dorp, niet veel te beleven, maar je bent zó in Houten waar alles dan weer wel te vinden is.

Huizen te koop Schalkwijk
Groenekan is volgens mij ook leuk, maar waarschijnlijk ietsjepietsje boven budget.

Anders heb ik nog steeds dat appartement in Zeist in de aanbieding Mat
Schalkwijk ziet er best leuk uit trouwens!
quote:Trijntje84 schreef op 31 augustus 2015 @ 15:41:

Groenekan is volgens mij ook leuk, maar waarschijnlijk ietsjepietsje boven budget.

Anders heb ik nog steeds dat appartement in Zeist in de aanbieding Mat Sorry, niet geinteresseerd
quote:Trijntje84 schreef op 31 augustus 2015 @ 15:41:

Schalkwijk ziet er best leuk uit trouwens!Een mix tussen oude (vaak verbouwde) boerderijen en relatieve nieuwbouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven