Uitgerekend december 2012 *deel 2*

14-10-2012 11:18 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we verder! De inloggegevens staan op facebook, dus iedereen kan de tabel aanpassen



NaamLeeftijd Uitger.Datum Kindje GeboortedatumMissMD32 jaar26 Nov2e+3e31 Oktober

2 meisjesJun2228 jaar1 Dec1e13 November MeisjeSaartje8428 jaar5 Dec1e14 November

Jongen_LiiL_KiiM_25 jaar9 Dec2e16 November

JongenAppletje9121 jaar1 Dec1e24 November

MeisjeNijnepijn31 jaar30 Nov2e26 November

JongenBengelie30 jaar2 Dec1e27 November

Jongenmaris29 jaar2 Dec1e28 November

JongenMikky3333 jaar6 Dec1e29 November

Jongen Schimmelteentje42 jaar1 Dec2e29 November

Jongensaudade40 jaar6 Dec1e30 November

Meisje Lady_j28 jaar2 Dec1e1 December

Meisje Lexie8131 jaar11 Dec1e3 December

MeisjeIsis2730 jaar29 Nov1e3 December

MeisjeSanne198428 jaar5 Dec1e17 December

MeisjeSenshi27 jaar10 Dec2e17 December

Meisje Sophie_8428 jaar10 Dec1e22 December

Jongen
Ik zit nu ook thuis met verlof, eindelijk, en nog geen last van verveling. Nog geen tijd voor gehad. Baby blijkt nog steeds in stuit te liggen, en het wordt waarschijnlijk een keizersnede. Draaien geven ze weinig kans. Aan de ene kant lijkt het me fijn om te weten waar je aan toe bent, aan de andere kant vind ik een keizersnede ook wel heel spannend (qua napijn).



#kleertjeswassen: ik was alles! Ook de jasjes, sokjes, knuffels. Alleen het strijken heb ik meer moeite mee.



#slapen: sinds kort heb ik iets nieuws. Al een tijdje wordt ik 's nachts wakker om te plassen (gelukkig maar 1 keer) maar nu kan ik daarna niet meer in slaap komen. Dan lig ik een uur wakker, of langer. Krijg nu ook last van rugpijn, heupen, schouder, en kan niet op elke zij liggen. Gelukkig trekt het 's ochtends snel weg, dat nog wel.



#enveloppen: moet ik ook nog steeds schrijven... vóór mijn verlof had ik allemaal plannen, maar nu ik eenmaal thuis ben lig ik het liefst in bed of op de bank. Echt heel lamlendig.
Alle reacties Link kopieren
Haha Saudade ik heb het juist andersom! ik wilde zo graag lekker rustig lummelen, maar ben elke dag druk bezig! Veel afspraken en leuke dingen, maar ook veel nodige dingen: geboortekaartjes maken, enveloppen schrijven, wassen wassen wassen....

En de tas natuurlijk :D



Veel stuit baby's hier trouwens! Hoop dat de jouwe spontaan nog goed draait! Vriendin van mij heeft drie keizersnedes gehad, en zij vond het meevallen, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend!



De postbode is eindelijk geweest met de cadeautjes voor mijn vriend!
Alle reacties Link kopieren
He dames,



zo paar dagen mijn laptop niet aangeraakt dus niet hier geschreven. Op de mobiel werkt nooit goed...



Zit uiteindelijk alleen.... vriendin zou langskomen. Maar is ziek... jammer, zucht.

Dan extra tijd voor mijn studie, niet dat dat lekker loopt zucht! Concentratie wat is dat?



Fijn Saartje van je cadeautjes!



Ben deze dagen nog lamlendiger, veel last van een misselijkachtig gevoel en mijn bekken staan op springen.... ben dus behoorlijk immobiel. Ach ja, kan er weinig aan doen!



Succes meiden!
Hoi meiden,



Gister bij de vk geweest. Alles zag er goed uit hoewel ze nog steeds zeggen dat ik geen al te grote baby draag. Heb verteld dat ik hem een paar dagen minder heb gevoeld. Voortaan moet ik bij twijfel meteen bellen zei ze. Vanaf nu elke week consult maar dat geld voor jullie nu denk ik ook.



@Bengelie, algehele malaise lees ik. Hoop dat je je snel weer wat beter voelt. In elk geval hier een lotgenoot.



@Saartje, lekker dat je zoveel energie nog hebt. Geniet daarvan, jij zal je in elk geval niet snel vervelen.



@Saudade, spannend een keizersnee. Hebben ze al een datum? Veel keizersnedes trouwens hier.



Vanmorgen bijna onderuitgegaan in het winkelcentrum. Had zo'n zin om even met de fiets erheen te gaan en even wat te wandelen. Geld uitgeven kan niet meer, we staan maximum rood. Wat een rust geeft dat! Maar goed, hield het dus niet lang vol, voelde me al snel niet lekker en dizzy worden dus maar weer naar huis gefietst om weer als een lijk op bed te gaan liggen. Zucht...!
Alle reacties Link kopieren
Saartje, vluchttas al klaar? Hier nog niet.. Inmiddels wel klaar met de was... Fijn dat feestje van je man gezellig was en dat de kadootjes eindelijk bezorgd zijn, was hij er blij mee?



Sophie, wat fijn dat de kleine goed ligt!



Saudade, wat fijn dat je nu ook verlof hebt en dat de verveling nog niet is toegeslagen! Wat jammer dat baby nog steeds in stuit ligt, maar je weet maar nooit misschien draait ze nog! Al begonnen met de enveloppen? Ik ben bijna klaar met schrijven.. Nog een paar adressen, maar daar moet vriendlief achter aan.



Bengelie, concentratie?? Geen idee wat dat is... Wat balen dat je je zo lamlendig voelt, sterkte!



Steentje, jij ook sterkte, niks aan als je je zo voelt! Doe je wel rustig aan? Bijna onderuitgaan in het winkelcentrum klinkt niet goed!!



Oh... mijn vriendinnen zijn er! Schrijf straks verder!
@Lexie, schone was gelijk in de tas, dan komt het met jouw vluchttas helemaal goed! Die van mij staat klaar er moet alleen nog een haarborstel, camera, zwangerschapskaart en een tube tandpasta in. En ach ben ik wat vergeten kan dat altijd nog wel door iemand worden opgehaald. Camera en babyspullen is wat mij betreft het belangrijkst.



Hoewel het gister in het winkelcentrum bijna misging ga ik er zo toch nog even met de fiets op uit., Ik trek dat nietsdoen gewoon echt niet meer. Krijg ook steeds vaker knallende koppijn de laatste week en slaap s'nachts ook niet goed meer door al dat gehang overdag. Ik probeer het dus toch om eruit te gaan.



Verder niet zoveel te melden
Alle reacties Link kopieren
Sow das snel aangepast in de tabel, helaas sta ik bijna onderaan, maar zoals we gezien hebben zegt dit helemaal niets



S teentje, ging het vandaag wel goed op de fiets?

Bengelie, hoop dat je je weer ietsje beter voelt.

Lexie, nu wel alles ingepakt? Was ws veels te gezellig met je vriendinnen haha, ach vluchttas of niet, de baby komt toch wel.



Verder is het wel stil hier hoor... :-)



Vandaag met n vriendin nog ff de stad in geweest, was bij de kruidvat, dus toch maar de gratis tas gehaald. Dacht die hebben ze gewoon kant en klaar achter bij de kassa staan, maar nee, alles moest nog los uit de winkel gepakt worden. Hele rij achter me en dat voor n zalfje en wat luiers. Merk wel dat ik minder geduld heb hoor haha.

Morgen blijf ik thuis, denk dat ik de keuken s ga reorganiseren..

Had me voorgenomen om veel boeken te gaan lezen, maar daar heb ik (nog) de rust niet echt voor.

Merk wel dat ik meer last krijg van mn bekken (onderkant) maar dit is gelukkig niet continu.



Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik vergeet hier eerlijk gezegd steeds te schrijven, ben actiever op FB!



Ik had vanmorgen best nare buikpijn en een gespannen buik. Lag er ook wel even een tijdje wakker van.

Vanmiddag controle gehad en alles was wel goed! Ik ben morgen alweer 38 weken.

Ik begin t ook wel een beetje zat te raken! Zeker als ik op FB zie dat er al best wat meiden zijn bevallen. Ik ben gewoon heel erg benieuwd.

Maar goed, blijft toch ook wel spannend.

Ik begin ook gewoon vaker angstig te worden.. Stom hè. Hoe dichterbij t komt hoe raarder ik t vind dat ik moeder word haha..en de angst of ik t goed doe en of alles goed zal gaan!

Daar had ik eerder een stuk minder last van.



Krijg nu ook wat vaker last van mijn hormonen en vriend heeft t nu wat zwaarder te verduren.

Hij mag alsnog niet klagen, want hij zei ook al dat ik echt heel veel zelf heb gedaan en nog steeds doe. Vanmorgen nog te koken en te stofzuigen. Hij wil t doen maar ik doe gewoon wat ik vind dat ik dat nog best kan.

Maar af en toe wat vaker een huilbui om niet zoveel ;)



God zo spannend nu hoor.. Dit topic, deze vrouwen bij elkaar en alle ontwikkelingen!
Ik breek even in vanuit het tweede december deel.



Gefeliciteerd voor alle pas bevallen moeders!!! Ik hoop dat jullie een fijne kraamtijd hebben!



En voor de rest, succes met de laatste loodjes!
Voor jullie vast ook wel spannend italiagirl, dat het hier nu losbarst!

Ik vind het ook echt enorm spannend allemaal. Maar vooral heeeeel leuk
Zeker spannend maris. De eerste december baby's zijn er. En binnen nu en een paar weken bevallen wij gewoon allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,



Hebben jullie een beetje geslapen? Ik heb weer een ongelovelijke prutnacht gehad, bah bah bah!!

Gisteren was het idd weer erg gezellig met vriendinnen en `s middags nog naar de babydump geweest met mijn moeder om de laatste dingetjes te halen, was ook erg gezellig. Alleen was het volgens mij wat te druk allemaal, want daarna erg last van buikkrampen en druk bewegende uk, dus maar op bed gegaan.. Gelukkig nu nergens last van! Tas is dus nog niet ingepakt, maar dat staat voor vandaag echt op het lijstje! Vanmiddag naar de vk en vanavond naar een info avond over bevallen, niet echt zin in, maar is wel nuttig en noodzakelijk...



Steentje, ging het gisteren wel goed toen je er op uit ging? Geen last gehad van flauwvalneigingen? Kan mij voorstellen dat je er graag uit wilt, want idd van binnen zitten wordt je ook lamlendig en krijg je hoofdpijn.Hoe is het met je dochtertje? Die gaat nog steeds blij naar school?



Sophie, ik doe gezellig met je mee in het onderin de tabel staan! Maar idd het zegt niets om onderin te staan, ben benieuwd! Gezellig dat je gisteren met vriendin de stad bent in geweest en nog de gratis kruidvat spulletjes hebt kunnen scoren! Succes vandaag met de keuken reorganiseren (staat hier ook nog op het lijstje).



Isis, fijn dat de controle goed was en alweer 38 weken, tijd gaat echt snel he?! Vooral nu de laatste weken! Die angst begin ik ook steeds meer te voelen.. Het is ook allemaal zo spannend!



Italiagirl, leuk hè om al die verhalen te lezen en hoe het snel dichterbij komt voor ons en voor jullie! Jij ook succes met de laatste loodjes!
Hoi meiden, wat leuk ik zie opeens een paar geboren baby's ertussen staan. Gefeliciteerd!



Nu wordt het allemaal toch wel heel spannend hoor. Bij mij wordt het nu definitief een keizersnede, tenzij ze nog draait. Vind ik ook heel spannend, want je krijgt dan natuurlijk de hele toestand achteraf. En ik hoop dat ze niet eerder komt, dat kan ook nog.



Inmiddels heb ik de enveloppen geschreven! En alvast wat ebooks op mijn ereader gezet, voor in het ziekenhuis. Als mijn hoofd er überhaupt naar staat



Tas inpakken moet nog steeds!
Alle reacties Link kopieren
Saudade, spannen een keizersnede, is de datum al bekend? Zie je er tegen op? Enne.. goed bezig met de geschreven enveloppen en je ereader vullen! Voor de rest nog plannen voor vandaag?
Alle reacties Link kopieren
**breekt in vanuit Uitgerekend 15 t/m 31 december topic**



MissMD, June en Saartje: gefeliciteerd!! Ik hoop dat alles goed is gegaan met de bevalling en dat jullie thuis heerlijk aan 't genieten zijn



Succes allemaal, het komt nu wel heel erg dichtbij
Alle reacties Link kopieren
* Ik breek ook even in*



MissMD, June en Saartje gefeliciteerd !! Ik volg jullie al vanaf het begin. Succes andere dames, jullie beginnen ook al bijna eraan!
Lexie, de datum horen we volgende week. Ik zie er wel tegenop, maar zag tegen de bevalling ook op. Het is gewoon erg spannend en flink doorbijten vrees ik. Maar je krijgt er iets moois voor terug!



Vandaag babykleertjes gestreken, nu is werkelijk alles gewassen en gestreken. En daarna een beetje geslapen op de bank. We zijn er steeds meer klaar voor!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Saudade dat jullie volgende week de datum horen! Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet.. maar ja kan me ook voorstellen dat je tegen de bevalling op ziet. Ik zie er ook erg tegen op. Had gisteren een info avond, maar ben er alleen maar meer tegen op gaan zien, maar ach, we zien wel! Ze moet er toch uit hahaha!
Spannend Saudade !



Ik zie er juist helemaal niet tegen op... heb het gevoel dat ik goed ben voorbereid en heb alle technieken van de zw.yoga goed onder de knie, geeft echt rust en vertrouwen. Bovendien heb ik zoooo'n zin om ons kind te ontmoeten, dat ik ook zin heb in bevallen (waarschijnlijk piep ik tijdens de bevalling heeel anders, haha)
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden,



Rustig hier, maar ja ook wel logisch.

Gisteren wegens verminderde activiteit van frummel een hartfilmpje laten maken. Erg vreemd. Lig je daar 40 minuten naar een monitor te kijken. Ik vond het er erg onregelmatig uitzien maar ja, niemand kwam met gillende sirenes mijn kamer binnen dus het zou wel goed zijn. En dat was het ook. Bleek dat mijn frumppie heel veel bewoog alleen was hij helemaal naar achteren gekropen. Dus daarom voelde ik hem nauwelijks!

Vandaag heeft hij besloten om weer een brave jongen te zijn en word ik weer als vanouds beurs getrapt....



Vandaag lekker niksen, even nog een wasje draaien denk ik en afwachten :-)



Bevalling... hmmmm sommige momenten denk ik ach, andere denk ik nee! En meestal ben ik redelijk neutraal. Maar dat zal de struisvogel wel in mij zijn.

Buik zit nu wel iets lager, dat is toch wat comfortabeler.



Nou succes meiden, ben benieuwd wie de volgende is! Je weet het nooit hier!
Alle reacties Link kopieren
hoi!

even een berichtje! Hier gaat het goed! het drinken kostte erg veel moeite, hij kon niet zo veel met mijn tepel, en met de fles ook niet. Hij slaapt liever dan dat hij eet :D Maar, vanmiddag heeft man tepelhoedjes gehaald, en door het kolven was de bv een beetje op gang, en nu heb ik stuwing als een malle Heb tieten al la pamela, maar voor een goede zaak ! Vanmiddag heeft ie dus echt goed gedronken uit de borst en daarna ook nog een flesvoeding, dus kan me niet voorstellen dat ie morgen nog meer is afgevallen. Man heeft vandaag ook nog nieuwe pakjes gehaald. Het beetje wat ik had in maat 50 is veel te groot :D

Bevallen is niet eng. Leuk is het niet, maar je lichaam geeft echt goed aan wat je doen moet, enneh, je komt er echt niet onderuit! Ontsluitingsweeen vond ik echt de hel, maar elke keer als je denkt gvd ik trek dit niet! trekt de wee weer weg. En toen ik er helemaal klaar mee was, waren zij dat ook :D Persweeen heb ik weinig ervaring mee, omdat die het niet zo goed deden bij mij, dus daar kan ik niet echt iets over zeggen.



oh ja, tips van de kraamhulp: Je hoeft echt niets meer te strijken, dat is achterhaald! Zeker hydrofielen niet, want na het strijken nemen ze minder vocht op. Nieuwe kleren hoef je eigenlijk niet eens te wassen, alleen te spoelen.

Oh, en als je gaat kolven en stopt na een kolf beurt, haal hem heeeeeeeel erg voorzichtig van je borst af! ik was de eerste keer iets te fanatiek en heb op beide tepels wondjes nu, haha!



okee, ik moet weer verder nu, hoop snel weer even uitgebreid op alles te kunnen reageren. Iedereen bedankt voor de felicitaties! En op facebook ben ik veel meer aanwezig, aangezien dat op de foon kan :D
@Saartje wat fijn om te lezen dat het nu goed gaat met de bv. Ik zei het je al, het komt goed! En de eerste dagen drinken ze uberhaupt nog niet zoveel en jullie moeten beiden wennen. Die Pamelaboobs ontkomt niemand aan hahaha! Duurt een paar dagen dan worden ze weer normaal.



@Bengelie, fijn dat het goed gaat met je kleine. Ikvoel de mijne ook veel minder, maar dat schijnt normaal te zijn. Als je hem echt helemaal niet meer voelt moet je aan de bel trekken.



@Bevallen, heb ik opeens geen zin meer in. Hoewel rug nog steeds vervelend doet heb ik nu toch een soort berusting en dagritme gevonden. Nu denk ik steeds, als ik eenmaal bevallen ben zal ik nooit meer dat bijzondere gevoel van zwanger zijn en het leven in me voelen meemaken. Het wordt tenslotte ons laatstse kindje. Vandaar dat hij van mij nu best tot 42 weken mag blijven zitten.



@Strijken, heb ik nooit gedaan, behalve uit het oogpunt mooi de lakens.



@Saudade, spannend volgende week een datum! Kan me voorstellen dat je tegen de bevalling opziet, je bent niet de enige hoor. Ook al heb je het al eens meegemaakt (zoals ik) dan nog weet je niet wat te verwachten want elke bevalling is en verloopt weer anders. Daarom kun je je er ook niet echt een voorstelling bij maken en dat maakt je dan toch weer een beetje onzeker en soms ook bang.



@vandaag een bijzondere dag. Ik ben alweer 5 jaar getrouwd! Wat gaat de tijd toch snel. Samen met de dag waarop mn dochter werd geboren was dit de mooiste dag van mn leven. Helaas vandaag niets leuks kunnen doen. Mn moeder belde nog dat als we samen wat wilden gaan doen ze wilde komen oppassen maar rug laat het niet toe. We hebben dus nog maar eens onze trouwdvd gekeken. Zat ik weer bij te janken natuurlijk, stomme hormonen.
quote:Saartje84 schreef op 16 november 2012 @ 19:53:

oh ja, tips van de kraamhulp: Je hoeft echt niets meer te strijken, dat is achterhaald! Zeker hydrofielen niet, want na het strijken nemen ze minder vocht op.

Oh... net vandaag 12 hydrofielen gestreken...



Gefeliciteerd trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Maris, wat fijn dat je er helemaal niet tegen op ziet en dat je vol rust en vertrouwen de bevalling tegemoet gaat! Ik hoop dat ik ook nog op zo`n punt kom...



Bengelie, fijn dat het hartfilmpje helemaal goed was, wel even schrikken dat je frummel niet goed voelde, maar gelukkig is hij nu weer goed aanwezig! Wel wat jammer dat je er nu weer dan zo`n last van hebt, maar wel fijn dat je hem iig goed voelt.



Saartje, wat heerlijk dat het goed gaat bij jullie en dat hij goed heeft gedronken! En thanks voor je bevalverhaal, dat geeft me weer een beetje vertrouwen..Lekker genieten met zijn 3en!!



Steentje, nogmaals gefeliciteerd met jullie 5 jarige jubileum, jammer dat jullie niets leuks hebben kunnen doen, stomme rug... Maar het vieren kan altijd later nog en wel fijn om samen de trouwdvd te kijken en er zo even bij stil te staan.



Nog leuke weekendplannen of is iedereen 'druk' aan het wachten tot dat het begint? Ben erg benieuwd wie de volgende is! Spannend! Ik heb mij voorgenomen nog wel even te blijven wachten (nog een weekje of 4 a 5, iets na de uitgerekende datum). Vanmiddag zal ik even bij het voetbal kijken van mijn grote kleine vriendin (7 jaar) en misschien nog eventjes de stad in om de laatste spulletjes voor de tas te halen, maar bedenk me nu dat er sinterklaasintocht is, dus denk dat ik de stad dan maar even oversla (te druk). Vanavond gaan vriendlief en ik naar het theater naar het toneelstuk: Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!, met Bastiaan Ragas. Ben benieuwd!

Fijn weekend dames!
Alle reacties Link kopieren
Niets strijken? Had ik dat eerder geweten:-)

Dan had ik t nog gedaan want ik strijk zowieso bijna alles. Haha



Fijn Saartje dat het beter gaat met de voeding!



Lexie, wat doe jij toch altijd gezellige dingen, veel plezier vanavond, benieuwd of het leuk is!



Zat te bedenken dat we in n goede periode bevallen, lekker binnen met de kou, gezellig met kaarsjes enzo, genieten van zo n klein hummeltje. Alle feestdagen vrij! En als het mooi weer is is de baby wat groter en is t des te leuker om te wandelen en leuke dingen te gaan doen!



Bevalling, vind het wel spannend, wanneer t gaat beginnen enzo. Maar zie er niet echt tegenop.



Als m'n buik hard is voel ik twee evengrote bulten net onder m'n borsten. Snap echt niet hoe die dan ligt! Verder voel ik m bijna de hele dag!

Ben zo benieuwd!!!!!!! Hij mag nog wel even blijven zitten, maar zou eigenlijk gewoon even n kijkje willen nemen haha maf wijf.



Heb voor t wknd niet echt plannen. Beetje lezen, tv kijken, enveloppen schrijven..

Als het goed is worden vandaag de klossen bezorgd, dus dan t bed maar ophogen..



Nou fijn wknd iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven