Ex met rust laten

29-06-2014 21:27 1832 berichten
Bijna een jaar na de topic opening kan ik zeggen dat ik mijn ex een "rustplaats" heb gegeven.

Het gaat goed met me, heb veel bijgeleerd en heb natuurlijk mijn ups and downs maar dat is het leven!



Dank jullie wel allemaal voor jullie steun!



Special thanks aan Monroe, Pollewop etc etc.



Pollewop..nieuw topic mag geopend worden!!
Alle reacties Link kopieren
@ imajustagirl.

Geld niet alleen voor mannen dit hoor dat ze dit kunnen, mijn vrouw heeft exact hetzelfde gedaan bij mij.

Het kan best zijn dat het gevoel gewoon weg is, hoeft geen ander voor in het spel te zijn. Hoe vervelend het is om te horen, het is nooit zomaar uit het niets dat iemand verkondigd niets meer voor je te voelen. Daar moet echt wel iets aan vooraf gegaan zijn lijkt mij. Bij mij is het inmiddels bijna 6 maanden verder, ook van haar krijg ik terug dat ze me helemaal niet mist.



@vriendin_delft

Ik ken het wat je zegt. Zit in precies dezelfde flow. Ook zij blijf bij mij in mijn hoofd zitten,hoop ook op dat telefoontje.En ook ik zit nog steeds in die ontkenningsfase terwijl ik eigenlijk wel heel goed weet dat het niet goed meer gaat komen tussen ons :(.

Had eigenlijk gehoopt dat ik ook al iets verder in het proces zou zijn nu, maar het valt allemaal vies tegen. (misschien ook wel omdat ik nu kindjes heb die eigenlijk hele eerlijke vragen stellen over papa en mama)

Hoop dat deze gedachtegang binnenkort toch verandert eigenlijk, geen fijn gevoel....



Heel veel sterkte gewenst aan iedereen hier!
Never give up
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



ik ben een stille meelezer met jullie topic, maar wil toch graag reageren. Mijn ex en ik zijn bijna een jaar uit elkaar. We hebben 5 jaar een relatie gehad en deze was altijd heel heftig. Het was of helemaal geweldig of verschrikkelijk met enorme ruzies. Hij is uiteindelijk vreemd gegaan en dit was voor mij het moment dat ik eindelijk de relatie kon (voor mijn gevoel moest) verbreken. Ik heb hierna heel veel liefdesverdriet gehad, maar kan nu wel zeggen dat ik erover heen ben. Er blijft wel een bizarre aantrekkingskracht tussen ons. De afgelopen maanden hebben we elkaar weer af en toe gezien en we zijn nu op een punt dat mijn ex mij heel graag terug wil en hier ook heel veel moeite voor doet.



quote:iamjustagirl schreef op 14 juli 2014 @ 21:32:

Geloven jullie dat een man van het een op het ander moment niet meer verliefd kan zijn zonder dat er een andere vrouw in het spel is?



Hier wilde ik graag op reageren. Zoals je hierboven kunt lezen, kon ik mijn ex maar niet loslaten, ook al wist ik dat ik beter af was zonder hem. Pas toen ik een scharrel/ rebound kreeg kon ik dingen meer in perspectief zien. Ik merkte dat ik bepaalde dingen die ik van mijn ex miste ook bij een andere man kon vinden. Dus mijn antwoord op jouw vraag: nee ik denk niet dat dat kan.



Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte. Ik weet precies hoe jullie je voelen, die wanhoop en dat gemis vergeet ik nooit. Maar het gaat goedkomen, echt!
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging: ik heb het hier al vaker gelezen, maar het is echt waar. Het geeft heel veel rust als je echt al het contact met hem verbreekt! Geen Facebook, geen whatsapp, verwijder z'n nummer, ontwijk hem waar mogelijk. In het begin is het heel moeilijk en heb je het gevoel dat je geen grip meer op hem hebt, maar geloof me: dat heb je ook niet dus het beste zie je dat zo snel mogelijk onder ogen.



Iedere keer dat je nu weer contact met hem hebt, als is het maar een smsje of al zie je alleen maar dat hij online is op whatsapp en jou niets stuurt, je wond wordt hierdoor weer steeds een beetje opengescheurd en je stelt het onvermijdelijke alleen maar uit: hem loslaten en accepteren dat het over is.
Alle reacties Link kopieren
Real eyez: hoe ga je vandaag? Ik denk aan je! Plemp anders hier neer hoe je je voelt, misschien lucht dat wat op? Probeer, hoe moeilijk dat ook is, het enorme wegzakken een beetje te voorkomen. Ga een blokje om, even bewegen.



Ik heb de fasen van liefdesverdriet eens bekeken. De boosheid kan ik overslaan. De onderhandelingsfase ook. Dat schiet op. Met wat geluk zit ik nu in de depressiefase. Hoe ironisch. Ik moet er bijna om lachen. Bijna dan. Jeetje wat mís ik hem....
Alle reacties Link kopieren
quote:vriendin_delft schreef op 15 juli 2014 @ 00:40:

Morgen met vriendinnen iets drinken. Ene vriendin wil vieren dat ze een huis heeft gekocht met verloofde. Andere is vorige week in buitenland getrouwd. Al die trouw/kinderen/relatieverhalen maken me zo depri. Herkennen jullie dat? Dit herken ik inderdaad. Het lijkt net of iedereen het voor elkaar heeft op relatiegebied, behalve ik. Gelukkig kan ik mezelf prima alleen vermaken en heb ik een leuke baan, leuk huisje, leuke vrienden en familie... Maar ik zou ook gewoon zo graag eens iets op willen bouwen met iemand, die écht mijn maatje is en bij me hoort. Hoewel ik het anderen van harte gun, word ik zelf ook altijd een beetje depri van zulke verhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezje schreef op 15 juli 2014 @ 09:59:

Toevoeging: ik heb het hier al vaker gelezen, maar het is echt waar. Het geeft heel veel rust als je echt al het contact met hem verbreekt! Geen Facebook, geen whatsapp, verwijder z'n nummer, ontwijk hem waar mogelijk. In het begin is het heel moeilijk en heb je het gevoel dat je geen grip meer op hem hebt, maar geloof me: dat heb je ook niet dus het beste zie je dat zo snel mogelijk onder ogen.



Iedere keer dat je nu weer contact met hem hebt, als is het maar een smsje of al zie je alleen maar dat hij online is op whatsapp en jou niets stuurt, je wond wordt hierdoor weer steeds een beetje opengescheurd en je stelt het onvermijdelijke alleen maar uit: hem loslaten en accepteren dat het over is. Dat is helemaal waar. Ik merk dat ik het al steeds beter kan laten om hem te checken op Facebook (ook al ben ik niet meer met hem 'bevriend'). In het begin 'moest' ik elke dag wel even kijken. Het voelde inderdaad als een soort grip, controle die ik niet kwijt wilde raken. Maar sinds ik foto's zag van hem met dat andere meisje op Instagram, en ik hem daar geblokkeerd heb, merk ik dat ik het allemaal wat beter los kan laten. Net of er een soort knopje om is gegaan van; Ik wil deze pijn niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, wat ik ook vaak doe... Elke keer als ik toch de 'drang' voel opkomen om zijn Facebook te checken, dan ga ik naar dit forum en lees in dit topic. Helpt echt goed!
Alle reacties Link kopieren
Zazzel, ik doe dat ook. Hierheen gaan, ipv op whap checken of ie online is.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou me teveel vast aan dat ik hem nog een keer zie merk ik. De afspraak staat na mijn vakantie. Tot die tijd hebben we ook contact maar het blijft zeer doen. Van de week kreeg ik een appje van een man die vroeg of ik iets met hem wilde gaan drinken. Het is een leuke man en nu in dubio. Zal ik gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja doen! Al doe je het alleen maar voor de afleiding..
Alle reacties Link kopieren
quote:

Zoals je hierboven kunt lezen, kon ik mijn ex maar niet loslaten, ook al wist ik dat ik beter af was zonder hem. Pas toen ik een scharrel/ rebound kreeg kon ik dingen meer in perspectief zien. Ik merkte dat ik bepaalde dingen die ik van mijn ex miste ook bij een andere man kon vinden. Dus mijn antwoord op jouw vraag: nee ik denk niet dat dat kan.





True. Maar heel stiekem hoop ik dat als mijn ex een nieuwe vriendin krijgt hij bij haar denkt "hey, zij is leuk, maar zij is niet Lieke" of iets in die richting. Haha!



Ach, klopt wel. Even geduldig zijn dames.



Wat vervelend is bij mij, is dat mijn ex de enige was die alles van me wist.

Met hem kan ik over veel dingen praten. Nu heb ik dus ook een maatje minder. Al hoop ik toch dat we ooit vrienden kunnen blijven.

Ik ben toevallig met nog een ex bevriend dus het is niet onmogelijk.

Monroe, zeker doen! Ik denk dat je door afleiding zal zien dat het ook leuk kan zijn zonder je ex!

Zazzel, dat heb ik ook. Paar dagen wat vaker gedaan nu, helpt erg goed.

Voel me sowieso anders dan 2/3 weken geleden. Tijd heelt, echt waar!
Alle reacties Link kopieren
Ik haaaaaaat deze zomer!! het is echt k** om met liefdesverdriet de zomer in te gaan. Terwijl ik een maand geleden nog zo happy was....voel me zo dom dat ik dit niet zag aankomen...



En we zouden ook nog op vakantie gaan samen in augustus....ik heb twee weken van mijn werk vrij genomen...ik zou nu echt niet weten hoe ik die twee weken in godsnaam door moet brengen. Als ik thuis blijf dan stort ik in....
I am just a girl.....standing in front of a boy...asking him to love her
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde dat dit topic een halfjaar eerder was gestart.



Dames, echt, het komt goed. Sooner or later.



Bij mij was het geen ex, maar iemand op wie ik wel heel erg gek was en hij op mij, maar om bepaalde redenen zou het nooit kunnen werken. Alles wat ik hier voorbij zie komen, herken ik. Het gevoel dat je nooit meer zo gek op iemand zal zijn, de paniek, de wanhoop, elke dag hopen op een appje of telefoontje... continu zijn whatsappstatus checken..



Als ik een tip moet geven: verwijder het telefoonnummer. Bedenk welke dingen er niet leuk aan hem/de relatie waren en hou dat goed voor ogen. Met name het continu checken van whatsapp.. daardoor blijf je er continu mee bezig.Je denkt dat je controle hebt, maar dat heb je allang niet meer. Mij heeft het verwijderen van het telefoonnummer toen veel rust gegeven. Uiteindelijk is liefdesverdriet ook gewoon een gevoel dat slijt, bij de een sneller dan bij de ander.



En een voor iedereen in deze situatie momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken zijn nummer uit mijn hoofd. Ik had het eerst verwijderd, maar toen kon ik het niet laten en heb ik hem weer toegevoegd aan mijn contactlijst.

Dat is dus niet zo handig

Ik weet ook wel dat het slijt (is niet de eerste keer; liefdesverdriet), maar het is toch weer heel pijnlijk.

Soms denk ik dat ik nooit meer met iemand wil zijn omdat het zo'n pijn doet als je uit elkaar gaat. Snik.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik heb vanaf het begin met jullie zitten meelezen, maar vond het nu maar eens tijd om te reageren. Ik zit al een half jaar in deze liefdesverdriet ellende. En het ergste vind ik dat het nog niet over is. Tuurlijk is het niet zo heftig als in het begin maar ik mis m'n ex nog steeds. Als klapper op de vuurpijl moet ik erbij vertellen dat ik na een half jaar bijna geen contact met mijn ex vannacht met hem naar bed ben geweest. Ik voel me zo dom en ellendig nu. Ik ben de hele dag aan het janken, het voelt alsof ik terug bij af ben.



Sorry dat ik jullie geen oppepper kan geven, maar het is gewoon een ongelofelijk rotgevoel en ik wilde dat het voorbij was......
Alle reacties Link kopieren
Ik was net met vriendin naar de film, in zijn stad (en mijn werkstad). Lopen we terug, zie ik hem op het terras zitten met twee oud-collega's van ons. Ik schrok me gek.... Nu weer zo'n klotegevoel. Huilen....
Alle reacties Link kopieren
@Pollewop, het is inderdaad echt een klote gevoel om je ex weer tegen te komen als het definitief uit is. Maar je kan het ook zo zien, die eerste klap heb je tenminste gehad. Hoe reageerde je ex toen hij je zag?



Ik hoop dat iedereen zich snel beter gaat voelen...
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik nog niet op jullie gereageerd heb, merk dat ik het moeilijk vind. Ik denk wel aan jullie.



Gister was ik echt heel verdrietig en stond op punt van appen. Heb echter vriendin geappt en die heeft een uur met me aan de telefoon gehangen en daarna wist ik weer waarom ik deze keuze gemaakt heb. Fijn.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond flink gehuild van het tegenkomen van ex. Zo vreemd, dat je even 5 min praat, met anderen erbij op het terras. En dan zeg je ´dag´, en dan loop je ieder een andere kant op...Normaal zou ik dus met hem meefietsen en naar hem toe zijn gegaan. Alsof je ineens vreemden bent.



Pfff. Vandaag niks gestuurd, wel gehuild en veel geslapen. Weer die gedachten: straks blijf ik voor altijd alleen, vind ik niemand meer, word ik nooit meer gelukkig.



Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Pollewop, het is ook wel even schrikken als je hem ineens, onverwacht tegenkomt. Jullie hebben elkaar wel even gesproken dus? Vreemd is dat inderdaad. Geen kus, helemaal niks. Zo kil voelt dat! Ik snap heel goed dat je er even door van slag was.

Dikke knuffel voor jou! En natuurlijk ook voor de rest!



Hier ook weer even dikke tranen. Zit met uitgelopen make up als een zombie achter mijn laptop. Ik mis hem, ondanks alles, soms zo erg... De kleine dingetjes die we samen deden, de grapjes, de woordjes en koosnaampjes die we voor elkaar hadden... Zo pijnlijk om te beseffen dat dat niet meer terug komt.
Alle reacties Link kopieren
En die gedachten die jij hebt, Pollewop, die heb ik ook vaak.

Het voelde zo goed met hem, ben gewoon bang dat ik nooit meer zoiets ga voelen bij een ander...
Alle reacties Link kopieren
quote:zazzel schreef op 16 juli 2014 @ 22:02:

Jeetje Pollewop, het is ook wel even schrikken als je hem ineens, onverwacht tegenkomt. Jullie hebben elkaar wel even gesproken dus? Vreemd is dat inderdaad. Geen kus, helemaal niks. Zo kil voelt dat! Ik snap heel goed dat je er even door van slag was.

Dikke knuffel voor jou! En natuurlijk ook voor de rest!



Hier ook weer even dikke tranen. Zit met uitgelopen make up als een zombie achter mijn laptop. Ik mis hem, ondanks alles, soms zo erg... De kleine dingetjes die we samen deden, de grapjes, de woordjes en koosnaampjes die we voor elkaar hadden... Zo pijnlijk om te beseffen dat dat niet meer terug komt.Die dikke tranen, uitgelopen mascara en eruit zien en voelen als een zombie herken ik ook Zazzel. Je zou me soms moeten zien. Ik kan niet beschaafd huilen, maar wordt meteen rood, vlekkerig, snotterig en dikke rode ogen. Met uitgelopen mascara wordt het dan een beetje een Panda- idee. Ach ja.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik lees nu al een paar dagen mee maar nu toch maar besloten om ook iets te schrijven. Ik was 3 jaar samen met mijn vriend, maar dat is nu sinds 10 dagen uit. We woonden net een klein jaar samen. Maar het was toch niet wat hij wilde (ik ben ook erg in de war waarom hij het uit heeft gemaakt, want ik genoot volop van het samenzijn en samenwonen en had echt niets door. Ben er ontzettend van geschrokken. Ik was juist zo blij met hem). Ik ben heel erg in de war en soms echt totaal in paniek. Misschien helpt het als ik hier wat op schrijf. Hij was mijn eerste vriend (ik ben 25).
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Hier weer een moeilijke dag gehad. Met mijn verjaardag in het verschiet voelde ik me echt zielig. Ik word 29 en heb momenteel niks. Geen eigen huis, geen vriend en ng geen werkzekerheid vanaf september.... Toppunt van de dag. 1 van mijn beste vriendinnen vertelt dat ze zwanger is.... Pffft moeilijk!



Ik wil ook goed nieuws en gelukkig zijn en niet meer elke dag dikke tranen om het verleden laten. Maar het lukt me gdv niet ;(
Je kan altijd leuke mensen ontmoeten, zolang je er maar voor open staat.
Hee Meiden, ik ben ver weg, in een land zonder teveel WiFi. Het is hier prachtig maar zo nu en dan ben ik zooo verdrietig. Maar goed, het is niet anders. Sterkte allemaal en sorry als ik stil ben.. Heb verplichte WiFi onthouding. Mijn buitenlandse telefoon heeft wel zijn nummer maar heb hen nog niet gebericht, wel veel oude berichtjes. Wat waren die toen toch mooi en nu toch pijnlijk... Zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven