gevoelens ruim 25 jaar oudere instructeur

27-02-2015 11:57 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Ik heb lang getwijfeld maar toch besloten eens te kijken wat andere ervan denken/vinden.

Ik sta sinds een paar maanden met mijn paard op een stalling (mijn dochter rijd hier al 2 jaar) om hem te laten inrijden/doorrijden en dan zelf aan de slag te gaan..

Hij heeft gewoon een eigen vaste plek maar hier was het erg lastig om hem als jong paard te beleren vandaar de keuze hem naar een stal met bak en goede instructeurs te verhuizen totdat hij de basis goed beheerst..

Nu heb ik dus gevoelens gekregen voor mijn instructeur/eigenaar.. Ik ben er zelf een beetje over in de war geraakt, hij is veel ouder en heeft naar mijn weten nooit een relatie gehad.. Er is iets iets in hem wat mij heeel erg triggert.. De gevoelens waren er in 1 keer. Ik heb 2 kinderen en we hebben 2 verschillende levens en zitten in totaal verschillende fases van ons leven.. Toch krijg ik dat niet aan mijn verstand gebracht.. Inmiddels merk ik dat ik er niet echt meer gelukkig mee ben, het houd me de hele dag bezig. Ik zou het graag aan hem vertellen zodat ik het kwijt ben maar aangezien ik hem niet super goed ken zit ik er niet op te wachten dat de volgende dag de mensen op stal op de hoogte zijn. Bang dat hij me voor gek verklaard! Heb 2 kinderen, dat is voor sommige mannen ook een struikelblok. Ik zie hem iedere dag en denk dat hij geen idee hiervan heeft. Hij is met iedereen heel sociaal, soms staan we samen in een stal voor het een of ander en denk ik zou hij het het aanvoelen? Heb dan toch weer het idee van niet.. Hij is niet de "prins" waar elke vrouw voor zou vallen maar ik val dan ook op hoe een persoon is en of ik gevoelens heb en een klik. Dan is de persoon vanzelf mooi voor mij. En ja hij woont bij zijn moeder of zijn moeder bij hem?! Dit is waarschijnlijk omdat het op 1 terrein ligt en het altijd samen gerund is. Het is vast weer een cliche verhaal maar toch benieuwd wat jullie zouden doen..
Alle reacties Link kopieren
quote:leann82 schreef op 27 februari 2015 @ 13:15:

[...]





Ik kan me dat helemaal niet voorstellen bij hem. Na al die jaren zou toch iemand dat gemerkt moeten hebben.. Hij is geen standaard knappe prins op het witte paard voor iedereen maar in mijn ogen super leuk. Zou het geen verlegenheid of onzekerheid kunnen zijn? Super sociaal maar niet als het te dichtbij komt?? Zoiets??Je zegt zelf dat het een heel sociale man is die makkelijk in de omgang is, met iedereen praatjes maakt. Dat klinkt niet als een verlegen, onzekere persoon.
Bij boer zoekt vrouw de afgelopen seizoenen genoeg boeren gezien die al wat ouder waren, nooit een relatie hadden gehad, nog op de boerderij bij hun ouders woonden, er niet bijzonder knap uitzagen en toch een leuke relatie vonden. Wie niet waagt, wie niet wint!
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_lin schreef op 27 februari 2015 @ 12:14:

[img]http://i61.tinypic.com/1pib6g.jpg[/img]



bij een man van middelbare leeftijd, nooit een relatie gehad en into paarden gaat bij mij maar 1 belletje rinkelen.



O.T. ik zou ervoor gaan als t goed voelt.Hahaha, oh mijn god. Mark, ja! Brrrrrrrrrr met 'zijn' Linda.
Alle reacties Link kopieren
quote:leann82 schreef op 27 februari 2015 @ 13:15:

[...]





Ik kan me dat helemaal niet voorstellen bij hem. Na al die jaren zou toch iemand dat gemerkt moeten hebben.. Hij is geen standaard knappe prins op het witte paard voor iedereen maar in mijn ogen super leuk. Zou het geen verlegenheid of onzekerheid kunnen zijn? Super sociaal maar niet als het te dichtbij komt?? Zoiets??



Waarom op afstand blijven en hem adoreren niet wetende wat/wie hij werkelijk is? Een leuke sociale show opvoeren kan ik ook en iedereen met mij die een beetje handigheid heeft met mensen. Maar ben ik écht sociaal en leuk als er iemand heel dichtbij komt? Je maakt het denk ik allemaal erger en zwaarder in je hoofd juist omdat je op afstand blijft en hem niet als een doodnormaal mens benadert. Achter dat masker zit iets wat je bevalt of niet en daar kom je achter als je gewoon met hem praat.



Hoe meer afstand je houdt van hem, hoe mooier het plaatje in je hoofd en hoe nerveuzer je wordt bij het idee met hem een casual babbeltje te maken. Je doet het jezelf aan. Echt.



Verder vraag ik me nog steeds af of je vrijgezel bent of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_lin schreef op 27 februari 2015 @ 12:14:

[afbeelding]



bij een man van middelbare leeftijd, nooit een relatie gehad en into paarden gaat bij mij maar 1 belletje rinkelen.



O.T. ik zou ervoor gaan als t goed voelt.Maar die woonde niet meer bij zijn moeder toch? Wat een koekwaus was dat
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Aureel schreef op 27 februari 2015 @ 13:15:

[...]





Mee eens. Er zijn daarnaast zat redenen waardoor mensen alleen blijven, die je niet aan de buitenkant kunt zien, dus heel goed mogelijk dat er wel wat aan de hand is met hem. Maar hee, vraag hem op date, dat kom je er wellicht snel achterEen staleigenaar die altijd vrijgezel is gebleven? Op maneges hebben mannen het meestal voor het uitzoeken en zeker instructeurs of een eigenaar. Dames glijden onderhand door het stalpad heen als het al een beetje gemiddeld exemplaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 27 februari 2015 @ 13:21:

[...]



Je zegt zelf dat het een heel sociale man is die makkelijk in de omgang is, met iedereen praatjes maakt. Dat klinkt niet als een verlegen, onzekere persoon.



Klopt! Maar misschien zolang alles oppervlakkig blijft. Of het mag niet van zijn moeder :-) nee dat is een flauw grapje..

Misschien moet ik eens wat beter peilen. Of wat meer 1 op 1 gesprekken. Zomaar vragen naar zijn prive leven komt ook erg vreemd over.
Er hoeft natuurlijk helemaal niets mis met hem te zijn. In Boer zoekt vrouw zaten de afgelopen jaren ook een boel boeren die nooit een relatie gehad hadden en die ik eigenlijk best leuk vond Mijn moeder heeft overigens ook al een jaar of 25 geen relatie gehad en met haar is ook niets mis.
Alle reacties Link kopieren
quote:roze-bank schreef op 27 februari 2015 @ 13:27:

Er hoeft natuurlijk helemaal niets mis met hem te zijn. In Boer zoekt vrouw zaten de afgelopen jaren ook een boel boeren die nooit een relatie gehad hadden en die ik eigenlijk best leuk vond Mijn moeder heeft overigens ook al een jaar of 25 geen relatie gehad en met haar is ook niets mis.Natuurlijk. Hij kan gewoon homoseksueel zijn. Daar lijkt me niks mis mee.
quote:markovic schreef op 27 februari 2015 @ 13:30:

[...]



Natuurlijk. Hij kan gewoon homoseksueel zijn. Daar lijkt me niks mis mee.
quote:Sensy12 schreef op 27 februari 2015 @ 13:23:

[...]

Verder vraag ik me nog steeds af of je vrijgezel bent of niet.En TO, ben je vrijgezel?
Spannend, zeg. En toch zou ik heel subtiel het contact proberen uit te bouwen. Zolang jij en ook hij geen actie onderneemt zal er nooit iets veranderen. En zal je nooit weten of jullie beiden iets voor elkaar voelen. Probeer hem wat uit te dagen, wat meer te dollen met elkaar, dan zie je vanzelf hoe hij reageert.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben het ook niet meer zo gewend eigenlijk.. Ik voel vanalles maar ben ook lichtelijk wat onzeker. .

Mijn vorige relatie is op het eind broer en zus relatie geworden. We hebben de laatste 2 jaar samen geleefd als broer en zus en apart geslapen maar toch samen blijven wonen.

Eigenlijk als huisgenoten. Misschien heeft mij dat ook wat onzekerder gemaakt..
quote:leann82 schreef op 27 februari 2015 @ 12:47:

[...]





Ik vind hem heel moeilijk in te schatten omdat hij met iedereen super sociaal is en heel makkelijk praat met mensen op stal. Omdat ik al mijn hele leven paarden heb ken ik meerdere mensen in de "paarden" . De mensen die daar wel eens op stal kwamen hebben hem nog nooit in een relatie gezien of gekend. Eigenlijk vind ik dat wel vreemd voor een heel sociaal persoon. Vaak zijn het toch typisch een bepaald soort mannen die alleen blijven. Het zou kunnen zijn dat hij heel sociaal is zolang het maar allemaal op afstand blijft. Ik kan er niets anders op bedenken of hij moet het niet willen?!Dat niemand hem op stal ooit in een relatie heeft gezien, wil niet zeggen dat hij nooit een relatie heeft gehad. Gezien het roddelcircuit op elke stal is het heel verstandig om dat gescheiden te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 27 februari 2015 @ 13:30:

[...]



Natuurlijk. Hij kan gewoon homoseksueel zijn. Daar lijkt me niks mis mee.Of hij heeft een hechtingsstoornis, is aseksueel, is meer van de one night stands of of of..
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je dat die broer-zus relatie je onzeker heeft gemaakt? Dat je je niet begeerd en aantrekkelijk voelde? Daar was je dan toch zelf bij, bij het ontstaan van die platonische relatie of zie jij dat anders? En lichtelijk onzeker bestaat volgens mij niet. Je bent onzeker of je bent het niet. De rest wat er tussen zit bestaat uit gradaties waarin de een beter kan acteren dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 27 februari 2015 @ 13:23:

[...]





Waarom op afstand blijven en hem adoreren niet wetende wat/wie hij werkelijk is? Een leuke sociale show opvoeren kan ik ook en iedereen met mij die een beetje handigheid heeft met mensen. Maar ben ik écht sociaal en leuk als er iemand heel dichtbij komt? Je maakt het denk ik allemaal erger en zwaarder in je hoofd juist omdat je op afstand blijft en hem niet als een doodnormaal mens benadert. Achter dat masker zit iets wat je bevalt of niet en daar kom je achter als je gewoon met hem praat.



Hoe meer afstand je houdt van hem, hoe mooier het plaatje in je hoofd en hoe nerveuzer je wordt bij het idee met hem een casual babbeltje te maken. Je doet het jezelf aan. Echt.



Verder vraag ik me nog steeds af of je vrijgezel bent of niet.Ik maak het me inderdaad moeilijker.. mijn laatste relatie is op het eind veranderd in stilzwijgend twee jaar als broer en zus te leven en apart te slapen. Ik ben misschien wat onzeker hiervan geworden. Ik zal inderdaad moeten proberen het zo luchtig mogelijk te houden voordat ik helemaal trillend op mijn benen nog geen normaal praatje meer kan hebben. Soms trillen mijn handen nu al in de buurt. Ik heb zelf het idee dat er inderdaad meer achter zit bij hem en dat hij misschien heel onzeker is.. Of eigenschappen heeft waarvan ik niets weet. Het feit dat hij zolang alleen is dat schrikt me niet af zolang er geen gekke dingen achter zitten. Maar ik maak het mezelf niet makkelijker zo. Ik wil alleen niet dat de hele stal er gelijk vanaf weet en ik ken hem niet goed genoeg om in te schatten of ik hem gewoon zo iets persoonlijks kan vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Goh, sommige mensen hebben hun oordeel over deze man, die ze helemaal niet kennen, al direct klaar. "Er moet iets mis zijn met deze man."

TO weet niet eens of hij nog nooit een relatie heeft gehad. En wat als dat waar is: misschien is hij liever alleen. Waarschijnlijk heeft hij voldoende hobby's en interesses om als single tevreden te zijn. Alsof iedereen die een relatie heeft (gehad) zo ideaal is ...

Ze zegt toch dat ze het een heel aardige, sociale man vindt. Waarom zou ze dan niet proberen om hem wat beter te leren kennen?

TO, ik zou beginnen om eens iets met hem te drinken in de kantine van de manege ofzo, je hoeft hem natuurlijk niet meteen mee uit te vragen. Probeer hem eerst wat beter te leren kennen. En als het niks wordt: is toch geen reden om je paard daar weg te halen? Dan moet je dat gewoon accepteren en hem als "aardig medemens" zien, niet als potentieel relatiemateriaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 27 februari 2015 @ 13:49:

En lichtelijk onzeker bestaat volgens mij niet. Je bent onzeker of je bent het niet. De rest wat er tussen zit bestaat uit gradaties waarin de een beter kan acteren dan de ander.Wie is er nooit onzeker? Iemand die nooit onzeker is, lijkt mij dan weer geen prettig mens.
Ik zou eens langs mn neus weg balletje opgooien bij mensen die daar al langer op stal staan. Zoiets als fijne instructeur is het toch he ben echt tevreden en zoiets opvolgend als raar dat zo'n kerel nog vrijgezel is die kan toch wel een leuke dame of heer? krijgen..



Toch vind ik het ook wel wat vreemd want weet idd uit mijn tijd in de paarden ook nog wel dat de staldames meestal aan de lippen hingen bij een vrijgezelle 'paardenman'. Meeste die ik heb leren kennen waren overigens wel homoseksueel.
Alle reacties Link kopieren
quote:marthe16 schreef op 27 februari 2015 @ 13:57:

[...]



Wie is er nooit onzeker? Iemand die nooit onzeker is, lijkt mij dan weer geen prettig mens.Geen idee. Ik ken geen zekere mensen. Het lijkt mij juist dat hoe zekerder iemand is, hoe prettiger de persoon. Een zeker mens heeft niets te bewijzen, te halen, te veroordelen, te vrezen, te verdedigen en lijkt me juist het meest ontspannen en het meest prettig om mee om te gaan. Onzekere mensen lijken me het minst prettig om mee in contact te komen. Ik ben zelf onzeker en zie wat voor onnodige ellende dat met zich meebrengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:marthe16 schreef op 27 februari 2015 @ 13:51:

Goh, sommige mensen hebben hun oordeel over deze man, die ze helemaal niet kennen, al direct klaar. "Er moet iets mis zijn met deze man."

TO weet niet eens of hij nog nooit een relatie heeft gehad. En wat als dat waar is: misschien is hij liever alleen. Waarschijnlijk heeft hij voldoende hobby's en interesses om als single tevreden te zijn. Alsof iedereen die een relatie heeft (gehad) zo ideaal is ...

Ze zegt toch dat ze het een heel aardige, sociale man vindt. Waarom zou ze dan niet proberen om hem wat beter te leren kennen?

TO, ik zou beginnen om eens iets met hem te drinken in de kantine van de manege ofzo, je hoeft hem natuurlijk niet meteen mee uit te vragen. Probeer hem eerst wat beter te leren kennen. En als het niks wordt: is toch geen reden om je paard daar weg te halen? Dan moet je dat gewoon accepteren en hem als "aardig medemens" zien, niet als potentieel relatiemateriaal.Ik heb zelf het idee dat hij heel sociaal is zolang het maar niet te dichtbij komt. Dit weet ik natuurlijk niet zeker want ik kan niet in zijn hoofd kijken. Hij heeft het natuurlijk ook druk en er is altijd wel wat te doen en misschien is hij ook wel gewoon tevreden zo. Maar ook dit kan ik niet zeker weten. Ik denk wel dat ieder persoon wel behoefte heeft aan liefde en genegenheid ook al ben je tevreden met je leven. Dat is dan toch een toevoeging lijkt mij. Hij is zoals ik al zei niet de prins waar vele vrouwen warm voor zullen lopen maar als de klik en gevoel er is is iemand in mijn ogen mooi! Ik ben gewoon ook bang dat als ik het laat merken of zou vertellen dat iedereen het dan gelijk weet. Ik durf eigenlijk niet zo goed omdat ik niet kan inschatten hoe integer hij daarmee om zal gaan en dat vind ik echt moeilijk
Ik zou persoonlijk hem niet 1 2 3 te drinken vragen. De tamtam op zo'n stal is meestal vreselijk en kan je plezier daar dan behoorlijk verpesten.

dan beter afwachten tot je paard beleerd is en je weer terug gaat naar je eigen plek.
Alle reacties Link kopieren
quote:leann82 schreef op 27 februari 2015 @ 13:51:

[...]





Ik maak het me inderdaad moeilijker.. mijn laatste relatie is op het eind veranderd in stilzwijgend twee jaar als broer en zus te leven en apart te slapen. Ik ben misschien wat onzeker hiervan geworden. Ik zal inderdaad moeten proberen het zo luchtig mogelijk te houden voordat ik helemaal trillend op mijn benen nog geen normaal praatje meer kan hebben. Soms trillen mijn handen nu al in de buurt. Ik heb zelf het idee dat er inderdaad meer achter zit bij hem en dat hij misschien heel onzeker is.. Of eigenschappen heeft waarvan ik niets weet. Het feit dat hij zolang alleen is dat schrikt me niet af zolang er geen gekke dingen achter zitten. Maar ik maak het mezelf niet makkelijker zo. Ik wil alleen niet dat de hele stal er gelijk vanaf weet en ik ken hem niet goed genoeg om in te schatten of ik hem gewoon zo iets persoonlijks kan vertellen.



Al trillen je handen, dan nog ben jij sterker dan die trillende handjes al voelt dat nu niet zo. Ik zou juist het contact wel met hem aangaan en zo losjes mogelijk. Forceer niets en houdt het bij de feiten: je kent hem niet goed, je weet niet wat voor persoon er achter zijn sociale gedrag schuilt en je weet niet het hele verhaal omtrent zijn relatieverleden. Het enige wat je weet is dat je gevoelens hebt die - zoals ik het lees - gebaseerd zijn op wat je van hem denkt dat hij is en niet wat hij werkelijk is.



De hele stal hoeft helemaal niets te weten van wat jij in je innerlijk doet en nalaat. Als jij maar weet dat je doel is om het beter te leren kennen en dan kun je gerust praten over paarden, het weer, het runnen van een stal, hoe lang de stal bestaat....genoeg gespreksstof en de inhoud is niet belangrijk zolang je maar een 'feel' krijgt voor het type man dat hij is. Vertrouw jezelf dat je dat best goed kunt aanvoelen zonder jezelf meteen te verliezen in vlinders en roze wolkjes. Blijf met je beentjes op de grond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monti schreef op 27 februari 2015 @ 14:09:

Ik zou persoonlijk hem niet 1 2 3 te drinken vragen. De tamtam op zo'n stal is meestal vreselijk en kan je plezier daar dan behoorlijk verpesten.

dan beter afwachten tot je paard beleerd is en je weer terug gaat naar je eigen plek.Dat is ook wel mijn angst. Mensen hebben altijd snel een (ver) oordeel en mening. Zeker als ze je niet goed kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven