Zapp sinterklaasfeest angst

18-11-2015 07:29 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doorgaans sta ik vrij nuchter in het leven, maar nu met de aanslagen in Parijs en volgens verschillende terrorisme experts die voorspellen dat aanslagen in Nederland onvermijdelijk zijn heb ik angst

.

Waarschijnlijk is deze angst volkomen irreëel en stom maar toch.

Volgende week zouden we / gaan we naar het Zapp Sinterklaasfeest met ons bijna 3 jarige boefje en ergens in mijn hoofd zweeft toch die vraag

Is het wel veilig ? Stel je toch voor dat... Ze hebben het daar dan wel te pakken al die kinderen bij elkaar, ik weet het lugubere gedachten en toch laat het me niet los



Wie denkt met me mee...
Alle reacties Link kopieren
Gaan. Het is heel heftig allemaal maar je kunt niet je leven in angst gaan doorbrengen en nergens meer heen gaan...
Laat je niet leiden door angst.
Op deze manier kan je alleen nog maar binnen gaan zitten in je schuilkelder. Ik laat me niet leiden door angst. En natuurlijk denk ik er ook weleens over na. Mijn werkplek is bij het station van Utrecht, best een aantrekkelijke plek voor een aanslag. Maar goed, moet ik dan maar thuis blijven? Je kan niet de rest van je leven dit soort plekken vermijden. En dat moet je naar mijn idee ook niet willen. Dus ik zou gewoon gaan. Maar als jij je er niet veilig bij voelt, moet je het niet doen. Die keus kan je alleen zelf maken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dat is gekke ik ben over het algemeen vrij nuchter heb moslim vrienden die zelf ook vol afschuw kijken naar al het gebeuren we komen gewoon buiten, maar zo een groot evenement daar heb ik idd gekke gedachten over.

Fijn om te horen dat jullie gewoon zouden gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:daneli schreef op 18 november 2015 @ 07:33:

Laat je niet leiden door angst.Dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 november 2015 @ 07:34:

Op deze manier kan je alleen nog maar binnen gaan zitten in je schuilkelder. Ik laat me niet leiden door angst. En natuurlijk denk ik er ook weleens over na. Mijn werkplek is bij het station van Utrecht, best een aantrekkelijke plek voor een aanslag. Maar goed, moet ik dan maar thuis blijven? Je kan niet de rest van je leven dit soort plekken vermijden. En dat moet je naar mijn idee ook niet willen. Dus ik zou gewoon gaan. Maar als jij je er niet veilig bij voelt, moet je het niet doen. Die keus kan je alleen zelf maken denk ik.Herkenbaar dat gevoel, ik werk in Amsterdam... Volgens mij zijn alle grote steden wel 'makkelijk' doelwit. Als ik thuis ben voel ik me toch anders (kleine 'onbelangrijke' stad)
quote:Sylvia_1982 schreef op 18 november 2015 @ 07:40:

[...]





Herkenbaar dat gevoel, ik werk in Amsterdam... Volgens mij zijn alle grote steden wel 'makkelijk' doelwit. Als ik thuis ben voel ik me toch anders (kleine 'onbelangrijke' stad)Dat heb ik ook idd. Ik voel me wat "minder veilig" op mijn werk, omdat dat een grote stad is en ik ook nog bij een erg druk punt werk. Maar dat is geen reden om niet meer naar mijn werk te gaan natuurlijk ik voel me thuis veiliger, dat is geen plaats van betekenis en minder druk, dus lijkt me niet zo aantrekkelijk voor een aanslag. Maar goed, je kan niet alle mogelijke plekken voor een aanslag gaan vermijden ineens.
In 2001 of 2002 is er een bestorming geweest van Tsetsjenen in een bioscoop of theaterzaal in Moskou. Normaal gesproken ga ik naar een bioscoop in een nietszeggende stad in Nederland. Maar net in de week daarna ging ik naar een grote bioscoop in Rotterdam. Ik voelde me echt niet veilig. Ik kon me niet ontspannen. Ik ben voor de pauze al weer weggegaan.

Ik ben geen angstig persoon, maar ik kon dit niet uit mijn hoofd krijgen. Ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik weg ben gegaan. Ik ben anderen met angstklachten wel beter gaan begrijpen.



Op die keer na heb ik de films in de bioscoopzaln altijd gewoon uitgekekeken. Ook die in grote steden.
In jouw geval heb je te maken met een kleintje die zich er al enorm op verheugt (denk ik?). Je kunt het je kind niet aandoen om niet te gaan.



Ik denk wel dat dit soort evenementen nu beter beveiligd zijn dan ooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het zapp sinterklaasfeest geen doelwit is.

Of in elk geval dat de kans extreem extreem klein is, veel kleiner dan dat je een ongeluk krijgt op de weg er naar toe.

Door dat laatste laat je je toch ook al jaren niet tegenhouden?



Ik woon en werk centrum Amsterdam en ben totaal niet bang. Je moet een beetje realistisch blijven hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook kaartjes, maar hen nog geen seconde getwijfeld. Kan me namelijk niet voorstellen dat IS zich druk maakt om het Zapp sinterklaasfeest.

Wanneer dat op de dam in Amsterdam was, dan zou ik mogelijk er over na denken.



Maar nu, ik heb er echt nog geen seconde over na gedacht b
*ging iets verkeerd*
Alle reacties Link kopieren
Wel veel verdachte pakketjes daar





( grapje ter relativering moet kunnen toch?)
Eerlijk? Ik zou niet gaan.



Ik snap dat je je niet door angst moet laten lijden, en natuurlijk kan je niet jezelf binnen gaan verstoppen. Maar ik zou mijn kind dus niet meenemen naar een plek, waarvan ik van tevoren al een onprettig gevoel heb. De angst is reëel, ook al willen de meeste mensen graag denken dat ze veilig zijn en hier niks gaat gebeuren. We worden bedreigd, klaar.



Nee, je kan niet wegblijven van je werk omdat je toevallig in een grote stad werkt. Of als je voor je werk op een evenement aanwezig moet zijn. Maar mijn kind ga ik geen extra risico laten lopen als het niet nodig is
quote:absor schreef op 18 november 2015 @ 08:05:

Wel veel verdachte pakketjes daar





( grapje ter relativering moet kunnen toch?)
De kans dat je om het leven komt bij een auto ongeluk is nog altijd veel groter, we stappen allemaal zonder angst in een auto. Zonde om niet te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de leeftijd van je kind, nog geen 3, eerder als obstakel zien :-).



Doe waar jij je prettig bij voelt.
quote:Noelle85 schreef op 18 november 2015 @ 08:05:

Eerlijk? Ik zou niet gaan.



Ik snap dat je je niet door angst moet laten lijden, en natuurlijk kan je niet jezelf binnen gaan verstoppen. Maar ik zou mijn kind dus niet meenemen naar een plek, waarvan ik van tevoren al een onprettig gevoel heb. De angst is reëel, ook al willen de meeste mensen graag denken dat ze veilig zijn en hier niks gaat gebeuren. We worden bedreigd, klaar.



Nee, je kan niet wegblijven van je werk omdat je toevallig in een grote stad werkt. Of als je voor je werk op een evenement aanwezig moet zijn. Maar mijn kind ga ik geen extra risico laten lopen als het niet nodig is



Dit.

Wij wilden ook gaan, maar ik doe het niet.



En dat heeft eerder met mijn gevoel van veiligheid te maken dan dat ik verwacht dat er écht wat gaat gebeuren.
quote:absor schreef op 18 november 2015 @ 08:05:

Wel veel verdachte pakketjes daar





( grapje ter relativering moet kunnen toch?)
Alle reacties Link kopieren
absor
Alle reacties Link kopieren
Extra risico? Serieus, hoe groot is de kans dat IS een terrorist stuurt naar het zapp sinterklaasfeest? Kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
"Nee pietje we gaan niet meer naar het sinterklaasfeest want er is 0,0028230% kans dat er een boze meneer aanwezig is"
Alle reacties Link kopieren
quote:yolo8 schreef op 18 november 2015 @ 09:20:

"Nee pietje we gaan niet meer naar het sinterklaasfeest want er is 0,0028230% kans dat er een boze meneer aanwezig is"



Met keuzemenu!



Boze mijnheer A, de anti zwarte piet extremist

Boze mijnheer B, de IS extremist



Nogmaals, doe waar jij je goed bij voelt.
Ik sprak ook iemand die niet naar de Margriet Winterfair gaat vanwege de aanslagen in Parijs. Ik denk niet dat de Nederlandse huisvrouwen het volgende doel zullen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven