Zapp sinterklaasfeest angst

18-11-2015 07:29 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doorgaans sta ik vrij nuchter in het leven, maar nu met de aanslagen in Parijs en volgens verschillende terrorisme experts die voorspellen dat aanslagen in Nederland onvermijdelijk zijn heb ik angst

.

Waarschijnlijk is deze angst volkomen irreëel en stom maar toch.

Volgende week zouden we / gaan we naar het Zapp Sinterklaasfeest met ons bijna 3 jarige boefje en ergens in mijn hoofd zweeft toch die vraag

Is het wel veilig ? Stel je toch voor dat... Ze hebben het daar dan wel te pakken al die kinderen bij elkaar, ik weet het lugubere gedachten en toch laat het me niet los



Wie denkt met me mee...
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 18 november 2015 @ 09:30:

Ik sprak ook iemand die niet naar de Margriet Winterfair gaat vanwege de aanslagen in Parijs. Ik denk niet dat de Nederlandse huisvrouwen het volgende doel zullen zijn.Tja. Dat dachten ze in Parijs ook. En in de Twin Towers. Je weet het gewoon weg niet.
quote:lizzy75 schreef op 18 november 2015 @ 09:15:

Extra risico? Serieus, hoe groot is de kans dat IS een terrorist stuurt naar het zapp sinterklaasfeest? Kom op zeg.



Als je bedenkt dat IS alles kapot maakt wat zij zien als 'afgoding', zoals alle oude tempels in Syrië. En dat de aanslagen in Parijs ook heel bewust op die doelwitten waren, omdat zij dat onder andere zagen als 'duivels'...wat denken ze dan niet van een Sinterklaas feest? Want Sint is tenslotte een goedheiligman.



En daarmee zeg ik niet dat ze daadwerkelijk een aanslag zullen plegen tijdens een kinderfeest. Maar dat het een KINDER feest is, zal ze echt niks interesseren. Maar ze kunnen zeker wel iets tegen het vieren van Sinterklaas hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 18 november 2015 @ 09:39:

[...]





Tja. Dat dachten ze in Parijs ook. En in de Twin Towers. Je weet het gewoon weg niet.Klopt, je weet het niet. Als je wilt dat je niets overkomt moet je thuis blijven en oppassen dat je je niet aan de kachel brand. Met als gevolg dat je nergens meer komt. Daarnaast is het ook nog zo dat er na dit soort aanslagen vaak extra aandacht is voor beveiliging. Als er een tijdje niets gebeurt verslapt de aandacht weer iets. Dus als ik kaartjes had zou ik gewoon gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 18 november 2015 @ 09:39:

Je weet het gewoon weg niet.Je weet het inderdaad niet. Maar als je zo denkt kun je beter meteen maar een eind aan je leven maken, want dan kun je niets meer. En juist als je allerlei plekken en situaties gaat vermijden hebben de terroristen je waar ze hebben willen. Je laat je leven dan regeren door angst, en dus door IS.
Maar er is wel een verschil tussen leven in angst, en je bewust zijn van de mogelijkheid van een terroristische aanslag.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 18 november 2015 @ 09:51:

[...]



Je weet het inderdaad niet. Maar als je zo denkt kun je beter meteen maar een eind aan je leven maken, want dan kun je niets meer. En juist als je allerlei plekken en situaties gaat vermijden hebben de terroristen je waar ze hebben willen. Je laat je leven dan regeren door angst, en dus door IS.



Ik zeg niet dat je thuis moet blijven :-).

Er gebeurt wel meer in de wereld. In Maastricht weer een 'verwarde man' etc. Risico's horen bij het leven. Gewoon doorgaan dus. Met leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noelle85 schreef op 18 november 2015 @ 09:43:

[...]





Als je bedenkt dat IS alles kapot maakt wat zij zien als 'afgoding', zoals alle oude tempels in Syrië. En dat de aanslagen in Parijs ook heel bewust op die doelwitten waren, omdat zij dat onder andere zagen als 'duivels'...wat denken ze dan niet van een Sinterklaas feest? Want Sint is tenslotte een goedheiligman.



En daarmee zeg ik niet dat ze daadwerkelijk een aanslag zullen plegen tijdens een kinderfeest. Maar dat het een KINDER feest is, zal ze echt niks interesseren. Maar ze kunnen zeker wel iets tegen het vieren van Sinterklaas hebben.Nou, ik zou zeggen de kist in, zand erover, kruisje erop en klaar ben je. Want zoals jij denkt heb je toch geen leven.
quote:lizzy75 schreef op 18 november 2015 @ 10:01:

[...]





Nou, ik zou zeggen de kist in, zand erover, kruisje erop en klaar ben je. Want zoals jij denkt heb je toch geen leven.Lekker kort door de bocht? Misschien moet je eens wat beter lezen, want ik heb duidelijk gezegd dat ik toch echt niet in angst leef. Maar ik ben me bewust van de mogelijkheid van terroristische aanslagen in Nederland. En als je denkt dat je veilig bent in Nederland, dan ben je gewoon dom. Ze hebben aangekondigd om aanslagen hier te gaan plegen, dus als je wilt ontkennen dat er hier niks zal gebeuren, dan leef je in een waanwereld.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk helemaal niet dat ik veilig ben, ik laat me alleen niet leiden door onzinnige angsten.
Alle reacties Link kopieren
Tjongejonge wat laten sommige mensen zich bang maken. Kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje bang maar dat is meer bang voor de toekomst, bang voor wat gaat komen en wanneer en hoe.



Maar ik vertik het om me daardoor te laten leiden. Dan ben je zelfs thuis niet veilig.

Ik zou nu niet snel naar bv Amsterdam ofzo gaan indien niet nodig.

Woon zelf in een niet zo grote stad die niet belangrijk is dus ik maak me hier niet druk.



Ik was wel naar het Sinterklaasfeest gegaan. Het zou niet eens in mij opkomen om niet te gaan.

Ik vind het ook eigenlijk heel erg sneu voor het kind om niet te gaan. Dan kan je met je kind nergens meer heen, want tja wie weet....
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik neem aan dat jullie met de auto naar het evenement zullen gaan? Besef jezelf dan maar dat de kans dat je betrokken bent bij een dodelijk ongeluk terwijl je onderweg bent groter is dan de kans dat je zult worden doodgeschoten door een terrorist...
Alle reacties Link kopieren
quote:Noelle85 schreef op 18 november 2015 @ 09:43:

[...]





Als je bedenkt dat IS alles kapot maakt wat zij zien als 'afgoding', zoals alle oude tempels in Syrië. En dat de aanslagen in Parijs ook heel bewust op die doelwitten waren, omdat zij dat onder andere zagen als 'duivels'...wat denken ze dan niet van een Sinterklaas feest? Want Sint is tenslotte een goedheiligman.



En daarmee zeg ik niet dat ze daadwerkelijk een aanslag zullen plegen tijdens een kinderfeest. Maar dat het een KINDER feest is, zal ze echt niks interesseren. Maar ze kunnen zeker wel iets tegen het vieren van Sinterklaas hebben.



Ik vind dit echt heel erg ver gezocht zo kun je bij alles wel wat bedenken.

Je zegt dat je je noet laat leiden door angst, nou als je zo ver door denkt bij het Zapp sintfeest geloof ik dat niet zo.



Denk dat IS uberhaupt niet eens weet wat een sintfeest is en wanneer.

Meer kans op boze anti pieten mensen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 18 november 2015 @ 10:24:

[...]





Ik vind dit echt heel erg ver gezocht zo kun je bij alles wel wat bedenken.

Je zegt dat je je noet laat leiden door angst, nou als je zo ver door denkt bij het Zapp sintfeest geloof ik dat niet zo.



Denk dat IS uberhaupt niet eens weet wat een sintfeest is en wanneer.

Meer kans op boze anti pieten mensen.



Ik geef hier alleen maar mee aan, dat de IS zelf zijn beweegredenen heeft om voor een doelwit te kiezen. Redenen die wij misschien volstrekt belachelijk vinden, maar zij niet.



Waarom een klein restaurantje? Of een muziekzaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat terroristen eerder een locatie zoeken die internationaal veel aandacht trekt en angst aanjaagt bij mensen vanwege de herkenbaarheid voor iedereen (zoals restaurants, bars, theaters).

Ik denk niet dat een Zapp sinterklaasfeest nou een eerste doelwit zal zijn. Alsof IS zich bezig houdt met sinterklaas vieren....
Alle reacties Link kopieren
quote:Noelle85 schreef op 18 november 2015 @ 10:36:

[...]





Ik geef hier alleen maar mee aan, dat de IS zelf zijn beweegredenen heeft om voor een doelwit te kiezen. Redenen die wij misschien volstrekt belachelijk vinden, maar zij niet.



Waarom een klein restaurantje? Of een muziekzaal?



Dan kun je dus toch echt maar beter thuis blijven.

Je kunt overal wel redenen bij verzinnen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
IS maakt zelf doelbewust gebruik van zeer jonge kinderen die ze inzetten om het publiek vol afgrijzen te vervullen. Ik denk niet dat zij ergens voor terugdeinzen. Wat niet wil zeggen dat ze een sinterklaasfeest zullen aangrijpen voor eigen doeleinden. Nederland lijkt mij iets lager in de lijst staan van doelwitten: Madrid, Londen, Parijs. Rusland, Duitsland. Dat zijn toch de grootmachten.
quote:MadameQetesh schreef op 18 november 2015 @ 10:38:

[...]





Dan kun je dus toch echt maar beter thuis blijven.

Je kunt overal wel redenen bij verzinnen.Ik zal er niet voor thuis blijven hoor. Nogmaals, ik geef alleen aan dat IS zijn eigen rare beweegredenen heeft die voor ons niet logisch zijn misschien, maar in hun ogen wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel gaan. Wij gaan naar een soortgelijk iets met kind met kerstmis en ja... ik vroeg me het ook even af. Moeten we gaan? Even door de schrik van vrijdag denk ik. Ik denk van wel, omdat er overal en altijd iets kan gebeuren. Ik wil niet dat ons gezin zich teveel door angst gaat laten leiden. Wel denk ik overal vooraf beter over na. Echte plekken van betekenis waar we niet snel weg kunnen of met openbaar vervoer naartoe moeten, die laten we voorlopig links liggen.



Wel waren wij van plan om begin januari naar Disneyland Parijs te gaan, maar het stond nog niet vast. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dollycat schreef op 18 november 2015 @ 11:00:

Wel waren wij van plan om begin januari naar Disneyland Parijs te gaan, maar het stond nog niet vast. Wat zouden jullie doen?Wel of niet naar Eurodisney deze vrijdag?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk me ook steeds weer: dit is wat terroristen willen he. Dat we allemaal bang binnen gaan zitten en stoppen met ons normale leven. Ontwrichting. Dat is waar ze op uit zijn. Ik gun ze dan niet. Ik ben voorzichtiger, maar ga niet in een gevangenis leven voor die idioten want dan krijgen ze juist wat ze willen.
Alle reacties Link kopieren
En je denkt niet dat het internationaal veel aandacht trekt om een zaal vol kinderen aan te vallen, volgens mij hebben ze dan juist alle aandacht, volgens mij schrijf ik niet dat ik niet ga, alleen dat ik best angstig ben, ik kom overal maar dan heb ik alleen mezelf, juist omdat het je kinderen betreft denk je super na.



Opmerking van Lizzy vind ik daarintegen smakeloos dus iedereen die ingegeven is door angst, misschien wel straatsvrees of iets anders kruisje erop ? Gekke opmerking hoor
Alle reacties Link kopieren
En ik hang dit niet aan sinterklaasfeest dat is gewoon het evenement waar het naampje aan hangt ik geloof ook niet dat is op zoek is naar Sinterklaas maar een volle zaal met kinderen tja
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 18 november 2015 @ 09:30:

Ik sprak ook iemand die niet naar de Margriet Winterfair gaat vanwege de aanslagen in Parijs. Ik denk niet dat de Nederlandse huisvrouwen het volgende doel zullen zijn.



Jeetje wat mensen zich al niet in het hoofd halen...

Ik denk dat als vanaf nu een jaar lang elke dag uren op de Dam gaat staan of in een Parijs' cafe gaat zitten de kans 0,00000003 % of minder is dat je er wordt opgeblazen.



Je gaat toch niet werkelijk leuke dingen sinterklasfeesten of huisvrouwenevenementen skippen?!

De kans op ander gevaar (auto-ongeluk) is vele malen groter,wel 1000 x schat ik.. waarom vermijd je die niet?

Dit is echt ongefundeerd paniek denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dollycat schreef op 18 november 2015 @ 11:00:

Ik zou wel gaan. Wij gaan naar een soortgelijk iets met kind met kerstmis en ja... ik vroeg me het ook even af. Moeten we gaan? Even door de schrik van vrijdag denk ik. Ik denk van wel, omdat er overal en altijd iets kan gebeuren. Ik wil niet dat ons gezin zich teveel door angst gaat laten leiden. Wel denk ik overal vooraf beter over na. Echte plekken van betekenis waar we niet snel weg kunnen of met openbaar vervoer naartoe moeten, die laten we voorlopig links liggen.



Wel waren wij van plan om begin januari naar Disneyland Parijs te gaan, maar het stond nog niet vast. Wat zouden jullie doen?Gaan natuurlijk en veel plezier hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven