Werk & Studie alle pijlers

Baan voor mijn man

05-05-2016 09:45 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik open dit topic omdat mijn man voor zijn gevoel vast zit in een carriere die hij niet wil. Hij had zijn eigen bedrijf, maar dat heeft hij door lichamelijke problemen moeten stoppen. Hij heeft geen idee wat hij wel wil en ik vroeg me af of jullie ideeen hebben. Het eisenlijstje:



Zelfstandig/redelijk veel vrijheid

Niet op kantoor

Salaris is niet heel belangrijk, maar meer dan niets

Geen sales

Niet onethisch/oneerlijk

Geen zwaar werk



Hij is goed met kinderen en dieren, redelijk met computers, kan goed schrijven en presenteren.



Hij wil best investeren qua tijd/geld. Wij komen niet verder dan werken in een museum, dus jullie ideeen zijn welkom.



Helaas heeft hij heel weinig zelfvertrouwen qua banen. Ik vind het zo vervelend om hem zo te zien :( .



Ik kan overdag niet snel reageren, ik zit op mijn werk!
Taxichauffeur?
Heeft hij nog zoiets als een opleiding? Ervaring?
Docent...
En wat doet hij nu? Is het jouw gevoel of zijn gevoel dat hij iets anders wil?
Wat is zijn achtergrond in opleiding en ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Lesgeven en docentenopleiding volgen?
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. T.Lau
Welke diploma's heeft hij? Is hij eventueel bereid een opleiding te gaan volgen? Wat voor werk heeft hij eerder gedaan en dus ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rocinante schreef op 05 mei 2016 @ 09:47:

Heeft hij nog zoiets als een opleiding? Ervaring?



Hbo bedrijfskunde en alleen ervaring op kantoor, waar hij doodongelukkig van wordt.



Taxi chauffeur is de markt van oververzadigd waar wij wonen.
Ligt aan zijn opleiding en ervaring. Als die allemaal niet relevant zijn, dan denk ik dat de zelfstandigheid en vrijheid niet makkelijk zijn te vinden.



Vuilnisman? Schijnt aardig te verdienen, is op zich best vrij, geen kantoor. Maar misschien te fysiek. Conducteur? Asbest inspecteur? (http://www.fibrecount.nl/inspecteur om idee te krijgen).
Alle reacties Link kopieren
'Niet op kantoor' vind ik altijd zo'n vage omschrijving. Wil hij helemaal nooit op een bureaustoel zitten (een eventuele opdracht schrijft hij staand? Een vergadering met collega's op kantoor wil hij niet? Administratie wil hij niet bijhouden?) of bedoel je dat hij niet 40 uur binnen wil zitten?



Er zijn verschillende bijvoorbeeld technische functies zoals onderhoudsmonteur waarbij het een combinatie is van taken.



Wat voor opleiding heeft je man?

En waarom durft hij zelf geen topic te openen zodat hij vragen kan beantwoorden, maar het moet via jou?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Baanvoormijnman schreef op 05 mei 2016 @ 09:50:

[...]





Hbo bedrijfskunde en alleen ervaring op kantoor, waar hij doodongelukkig van wordt.



Taxi chauffeur is de markt van oververzadigd waar wij wonen.Serieus, als je niet véél meer vertelt ga je puur losse flodders krijgen hier
Alle reacties Link kopieren
Docent is overwogen, maar dat wordt het niet. Iets in die geest is wel in overweging.



Hij heeft vooral administratie/office manager, toen zijn eigen bedrijf (veel op weg, lichamelijk). Het eerste wordt hij ontzettend ongelukkig van. Hij wil het liefst zijn bedrijf terug maar dat gaat niet.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen, presenteren, zelfstandig en onder de mensen : leerkracht inderdaad !



EDIT : wil hij dus niet. Waarom was het vorige werk te zwaar? Kan hij niet lang in de auto zitten of heffen of ...
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 05 mei 2016 @ 09:51:

Vuilnisman? Schijnt aardig te verdienen, is op zich best vrij, geen kantoor. Maar misschien te fysiek.Dat gaat tegenwoordig toch bijna allemaal via rolcontainers of ondergrondse containers die vanuit de auto geleegd worden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 05 mei 2016 @ 09:51:

Ligt aan zijn opleiding en ervaring. Als die allemaal niet relevant zijn, dan denk ik dat de zelfstandigheid en vrijheid niet makkelijk zijn te vinden.



Vuilnisman? Schijnt aardig te verdienen, is op zich best vrij, geen kantoor. Maar misschien te fysiek. Conducteur? Asbest inspecteur? (http://www.fibrecount.nl/inspecteur om idee te krijgen).Jaaaa, dit soort dingen bedoel ik. Asbestinspecteur. Nooit aan gedacht.
quote:himalaya schreef op 05 mei 2016 @ 09:54:

[...]





Dat gaat tegenwoordig toch bijna allemaal via rolcontainers of ondergrondse containers die vanuit de auto geleegd worden?Ja dat is ook weer zo...ik loop soms een beetje achter
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 05 mei 2016 @ 09:54:

Kinderen, presenteren, zelfstandig en onder de mensen : leerkracht inderdaad !



EDIT : wil hij dus niet. Waarom was het vorige werk te zwaar? Kan hij niet lang in de auto zitten of heffen of ...Het is vooral tillen dat het problerm is.
Alle reacties Link kopieren
Werken in een museum? Nu kom ik uit de museusector, en ik ben bang dat je geen realistisch beeld hebt van museumwerk:



- het is gewoon een kantoorbaan. Dus achter je bureau. De suppoosten zitten ook gewoon, maar dat zijn geen betaalde krachten

- veel vrijwilligerswerk (zeer weinig betaalde functies)

- een overschot aan gekwificeerde mensen (denk aan 300 sollicitaties bij een vacature), zeer moeilijk om een baan in te krijgen

- wat versta je onder vrijheid? Wij werken gewoon met projecten, deadlines, targets etc. We werken kantooruren (openingstijden), de enige vrijheid die we hebben is dat overwerk altijd mag (en dat is er veel want chronisch onderbezet qua medewerkers, maar geen vacatureruimte)
Alle reacties Link kopieren
Douanemedewerker?
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 05 mei 2016 @ 09:51:

En waarom durft hij zelf geen topic te openen zodat hij vragen kan beantwoorden, maar het moet via jou?En wat zijn zijn fysieke beperkingen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom moet alles gevraagd en gegokt worden?



Je wil hulp maar vertelt vrijwel niets
Iets bij een examencommissie van MBO/HBO? https://www.werkenbijhoge ... amencommissies-08-09-fte/
Alle reacties Link kopieren
Budgetbeheerder? Uitvaartverzorger? Kinderkamporganiseerder?
Alle reacties Link kopieren
Qua fysieke beperkingen tillen en te lang staan. Hij heeft een barista diploma maar door het te lang staan wordt het niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven