Werk & Studie alle pijlers

Bachelor afronden - motivatie topic

29-04-2015 13:21 49 berichten
Hallo forum(st)ers!



Ik ben derdejaars student en moet deze zomer afstuderen. Ik merk dat de laatste loodjes me erg zwaar vallen! Waar ik voorheen uren achter elkaar kon studeren, lukt het me nu nauwelijks om er voor te gaan zitten. En als ik er al voor zit, dan komt de helft (of meer) niet binnen.



Zijn er meer mensen die deze zomer moeten afstuderen, maar, net zoals ik, de laatste loodjes erg zwaar vinden? Ik dacht dat het misschien wel leuk was om elkaar hier te motiveren! Wat moeten jullie nog? Waar lopen jullie tegen aan? Zit er druk achter of kan je je nog vertraging permitteren?



Ik zal de spits afbijten: ik moet nog vier tentamens, een kleine scriptie van 6 ect's, een paper en een afstudeerpresentatie! Voornamelijk met die tentamens heb ik heel veel moeite. Ik hoop van anderen te horen, want ik kan de motivatie wel gebruiken



Liefs, Prima Donna
Alle reacties Link kopieren
Scriptie motivatie topic!



- Gewoon iedere dag vroeg opstaan en op vaste tijden naar bed gaan.

- Meerdere malen per week sporten om je hoofd te luchten en weer nieuwe energie op te doen

- Gebruik maken van de Pomodoro methode:



Bij deze techniek wordt een kookwekker gebruikt waarmee steeds periodes van 25 minuten (een 'pomodoro') geconcentreerd werken aan een taak worden afgebakend. Deze 25 minuten worden vervolgens opgevolgd door drie minuten pauze, waarna weer een nieuwe periode van 25 minuten kan worden gestart, na de vierde keer mag een langere pauze genomen worden.



- Kan je met vriend(inn)en afspreken om samen te studeren als stok achter de deur?

- Een beloning in het vooruitzicht stellen? (Wandeling maken in het lekkere weer, waterijsjes)

- Je goed beseffen waarvoor je alles doet en dat de hectiek maar voor even is ;)
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.