Werk & Studie alle pijlers

Bedenken bedrijfsnaam Creatieve industrie

23-08-2016 16:28 195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms zit je als creatieveling ook wel even met je handen in het haar..



Ik ben sinds de zomer bezig met het opzetten van een eigen onderneming, als ZZP'er op het gebied van grafische vormgeving en Social Media. Het idee was eerst om mijn eigen naam te gebruiken, maar aangezien er een streepje inzit is dit niet ideaal voor Google. Daarnaast is mijn naam ook te veel voor de hand liggend. Dus dit is geen optie meer. Letterlijk mijn diensten er in zetten vind ik meer wat voor een ondertitel, dus wil ik ook niet in de bedrijfsnaam.



Zelf vind ik namen als Team Confetti, Thee & Typografie en Studio Bam! leuke namen voor ondernemingen, maar goed. Deze bestaan dus al. Zelf kom ik niet veel verder dan Sproetjes, Thuismus en Helder. Niet echt hele spannende, maar vooral nietszeggende namen.



Iemand nog ideeën voor nieuwe brainstormtechnieken of tips naar toen jij voor het eerst een bedrijfsnaam verzon. Leuke suggesties zijn ook altijd welkom, wellicht borduur ik daar weer op voort :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 23 augustus 2016 @ 17:41:

Het eerste wat mij binnen schiet, echt waar, en dat is wel licht om dat ik zo'n enorme afkeer heb van hip en happening onzin, is:



HIPSTER GENOCIDE.



En het klinkt best lekker moet ik zeggen, net als Bad Robot (studio).







Maar ik vind je namen ook niet echt pakkend, echt thuismoederprojectje-namen. En een omschrijven als creatief bureau vind ik ook erg vaag. Ontwerp je creatieve toiletpotten, beschilder je auto's? Iets specifieker maken misschien?



Ik denk dat je zo'n hippe naam ook snel zat bent. Kies daarom iets als je achternaam: De Vries, reclameontwerp. Pakkender en minder kinderlijk.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Studio Flow?
ambrozijn wijzigde dit bericht op 05-11-2018 21:14
89.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Ambrozijn schreef op 23 augustus 2016 @ 18:58:

Studio Flow?



Mensen die ik ken runnen 'Studio fluit'. Slaat helemaal NERGENS op maar het werkt wel. Gewoon een grappig woord is vaak genoeg, ga ff naar buiten, drink een glas wijn en laat het komen ;)





Studio Flow bestaat helaas al, dit was één van mijn eerste ideeën.



Ja, die gekke/vreemde namen doen het goed qua naamsbekendheid. Wat gewoon erg belangrijk is in deze business. Ik ga nog even stoeien met alles wat er op dit moment in mijn hoofd zit. Uiteindelijk moet ik er toch zelf wat van maken ;) So no worries guys, ik bedenk uiteindelijk nog een eigen naam haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:louti schreef op 23 augustus 2016 @ 18:48:

[...]









Maar ik vind je namen ook niet echt pakkend, echt thuismoederprojectje-namen. En een omschrijven als creatief bureau vind ik ook erg vaag. Ontwerp je creatieve toiletpotten, beschilder je auto's? Iets specifieker maken misschien?



Ik denk dat je zo'n hippe naam ook snel zat bent. Kies daarom iets als je achternaam: De Vries, reclameontwerp. Pakkender en minder kinderlijk.



Creatief bureau, ontwerpbureau & studio zijn hele normale namen in deze industrie. Dus ik weet dat ze werken :-)



Zoals eerder gezegd wil ik vanwege Google/SEO niet mijn eigen naam gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
So no worries guys!



Is een goede naam. Geen zorgen met jouw oplossingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Studio Soa. Wedden dat ze die naam zullen onthouden?
I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it. Bernard Shaw
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je iets doen met je voorliefde voor filosofie? Studio Epicurus of Studio Zeno? Of is dat niet raar genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Studio Sproet?



Sproetjes klinkt inderdaad kinderachtig, maar ik vind het wel een leuk woord
Alle reacties Link kopieren
Maaruh waarom wil je gevonden worden op een ingewikkelde naam? Waarom is je eigen naam niet goed genoeg? Denk je serieus werk via Google te krijgen?



Ik ben ook een creatief, zzper, dus geen bureau of studio En ben gezegend met een erg ingewikkelde naam, maar dat is echt nog nooit een probleem geweest. Overigens heb ik in al die jaren nog nooit een klus gehad van iemand die zomaar op m'n site kwam via zoekwoorden.

Ze mailen wel eens op die manier, maar dan gaat het altijd om klusjes waar ze nagenoeg niets voor willen betalen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebel80 schreef op 23 augustus 2016 @ 19:23:

Studio Soa. Wedden dat ze die naam zullen onthouden? Ik weet niet of ik daar mee geassocieerd wil worden
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 23 augustus 2016 @ 19:24:

Maaruh waarom wil je gevonden worden op een ingewikkelde naam? Waarom is je eigen naam niet goed genoeg? Denk je serieus werk via Google te krijgen?



Ik ben ook een creatief, zzper, dus geen bureau of studio En ben gezegend met een erg ingewikkelde naam, maar dat is echt nog nooit een probleem geweest. Overigens heb ik in al die jaren nog nooit een klus gehad van iemand die zomaar op m'n site kwam via zoekwoorden.

Ze mailen wel eens op die manier, maar dan gaat het altijd om klusjes waar ze nagenoeg niets voor willen betalen....



Ik wil niet gevonden worden op een ingewikkelde naam, maar op een originele naam die bij mij past. Daarnaast weet ik dat Google niet de manier is om werk te krijgen, maar via het netwerken wat ik doe wel. Uit ervaring weet ik dat mensen een 'ingewikkelde' naam beter onthouden dan je eigen. Weten ze beide, helemaal mooi als ze mij willen googlen.



Op deze manier kan ik ook privé en werk gescheiden houden, wat ik ook prettig vind. Ik heb veel overwegingen gemaakt en uiteindelijk na lang nadenken het zo gekozen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ambrozijn schreef op 23 augustus 2016 @ 19:24:

Studio Sproet?



Sproetjes klinkt inderdaad kinderachtig, maar ik vind het wel een leuk woord



Ik ben ook verliefd op dat woord. Ergens klinkt het ook gewoon heel lief. Daarnaast is het voor mij heel herkenbaar, als roodharige met sproetjes :-)



EDIT: Er bestaat al een ZZP'er met deze naam. Jammer! Hier was ik serieus even heel verliefd op..
Guilty by association

Wie dit leest is gek

Muilkorf

Viltstift

a2+b2=c2 (Pythagoras was ook filosoof)
Alle reacties Link kopieren
quote:karzou schreef op 23 augustus 2016 @ 19:23:

Misschien kun je iets doen met je voorliefde voor filosofie? Studio Epicurus of Studio Zeno? Of is dat niet raar genoeg?Zo heb ik ook zitten denken, maar ben bang dat het teveel wordt geassocieerd met tekstschrijven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelkonijn schreef op 23 augustus 2016 @ 19:45:

[...]





Ik wil niet gevonden worden op een ingewikkelde naam, maar op een originele naam die bij mij past. Daarnaast weet ik dat Google niet de manier is om werk te krijgen, maar via het netwerken wat ik doe wel. Uit ervaring weet ik dat mensen een 'ingewikkelde' naam beter onthouden dan je eigen. Weten ze beide, helemaal mooi als ze mij willen googlen.



Op deze manier kan ik ook privé en werk gescheiden houden, wat ik ook prettig vind. Ik heb veel overwegingen gemaakt en uiteindelijk na lang nadenken het zo gekozen :-)

Mensen onthouden juist je naam eerder ipv een bedachte studio naam is mijn ervaring.



En social media expert is helemaa een lachertje als je niet vindbaar bent. Ben je serieus actief op instagram bijv?



In deze tijd draait het juist om persoonlijkheid en beleving, dus werk en prive scheiden in deze branche is heel erg dom. Tenminste op het hogere niveau...



Heb je eigenlijk serieuze creatieve werkervaring?



Oja als je serieus wilt worden genomen ben je in je eentje geen studio of bureau. Als ik een zzper tegen kom die zichzelf zo noemt weet ik al hoe laat het is....
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 23 augustus 2016 @ 19:49:

[...]



Mensen onthouden juist je naam eerder ipv een bedachte studio naam is mijn ervaring.



En social media expert is helemaa een lachertje als je niet vindbaar bent. Ben je serieus actief op instagram bijv?



In deze tijd draait het juist om persoonlijkheid en beleving, dus werk en prive scheiden in deze branche is heel erg dom. Tenminste op het hogere niveau...



Heb je eigenlijk serieuze creatieve werkervaring?



Oja als je serieus wilt worden genomen ben je in je eentje geen studio of bureau. Als ik een zzper tegen kom die zichzelf zo noemt weet ik al hoe laat het is....



Waarom zou ik niet vindbaar zijn op Social Media? Als mensen mij privé en zakelijk willen volgen vind ik dat prima.



Ik heb meerdere onderzoeken hierna gevoerd, waarvan ik juist weet dat het je het gescheiden kan houden. Ja, ik weet dat het persoonlijk moet zijn - maar dat kan ook als je het van elkaar scheidt. Ik denk niet dat toekomstige opdrachtgevers zitten te wachten op foto's van eten & honden, maar wel op dagelijkse bezigheden en af en toe een persoonlijk bericht. En ja, ik spreek uit ervaring.



Ik ben al een jaar of zes actief in deze industrie, waarvan de laatste twee ook op het gebied van Social Media. Je laatste opmerking vind ik lichtelijk overdreven. Er zijn genoeg ZZP'ers die het prima overleven onder de naam studio, net zoals dat er genoeg zijn die het niet overleven onder hun eigen naam. Maar goed, om niet al te veel in de verdediging te schieten: Ik heb deze keuze bewust genomen en ik ga niet onder mijn eigen naam verder.
Alle reacties Link kopieren
Studio red hat - verbastering van redhead met als logo een rode tovenaarshoed. Het is te warm om na te denken
I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it. Bernard Shaw
Dan noemt ze zich One hit wonder Studio
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelkonijn schreef op 23 augustus 2016 @ 20:01:

[...]





Waarom zou ik niet vindbaar zijn op Social Media? Als mensen mij privé en zakelijk willen volgen vind ik dat prima.



Ik heb meerdere onderzoeken hierna gevoerd, waarvan ik juist weet dat het je het gescheiden kan houden. Ja, ik weet dat het persoonlijk moet zijn - maar dat kan ook als je het van elkaar scheidt. Ik denk niet dat toekomstige opdrachtgevers zitten te wachten op foto's van eten & honden, maar wel op dagelijkse bezigheden en af en toe een persoonlijk bericht. En ja, ik spreek uit ervaring.



Ik ben al een jaar of zes actief in deze industrie, waarvan de laatste twee ook op het gebied van Social Media. Je laatste opmerking vind ik lichtelijk overdreven. Er zijn genoeg ZZP'ers die het prima overleven onder de naam studio, net zoals dat er genoeg zijn die het niet overleven onder hun eigen naam. Maar goed, om niet al te veel in de verdediging te schieten: Ik heb deze keuze bewust genomen en ik ga niet onder mijn eigen naam verder.

Mensen die serieus met hun vak bezig zijn en alleen noemen zich geen studio of bureau. Dat is echt not done.... geloof me nou maar

Alle goeie ontwerpers en art directors werken onder hun eigen naam, hoe ingewikkeld die ook is. En instagram is daar een moodbord voor zeg maar, daar doen hondenplaatjes ed niet aan af... maar er moet wel een bepaalde stijl en smaak vanuit gaan. Een goeie creatief is dat nl altijd, ook op social media.



Ik heb bijv behoorlijk wat volgers op instagram en krijg daar ook leuke en gekke klussen vandaan (van over de hele wereld). En op foto's staan ook m'n kleine kinderen, vriend, huis, etc....
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 23 augustus 2016 @ 20:08:

[...]



Mensen die serieus met hun vak bezig zijn en alleen noemen zich geen studio of bureau. Dat is echt not done.... geloof me nou maar

Alle goeie ontwerpers en art directors werken onder hun eigen naam, hoe ingewikkeld die ook is. En instagram is daar een moodbord voor zeg maar, daar doen hondenplaatjes ed niet aan af... maar er moet wel een bepaalde stijl en smaak vanuit gaan.



Ik weet hoe Social Media werkt ;)



Ik vind het eigenlijk een beetje een denigrerende opmerking. Alsof ik mijn eigen werk niet serieus neem. Het is niet zo dat ik mezelf ga promoten als een studio met honderd werknemers. Zolang je helder communiceert is het echt niet zo 'not done' als jij beweert. Trust me.
quote:Knuffelkonijn schreef op 23 augustus 2016 @ 18:21:

[...]





Studio PAMPOEMPATS, hmm. Zeker een overweging.

Wel jammer dat er een tv-programma is wat zo heet..Studio PATS kan wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Padoempats schreef op 23 augustus 2016 @ 20:12:

[...]



Studio PATS kan wel!Hij gaat op mijn inspiratielijstje :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelkonijn schreef op 23 augustus 2016 @ 20:10:

[...]





Ik weet hoe Social Media werkt ;)



Ik vind het eigenlijk een beetje een denigrerende opmerking. Alsof ik mijn eigen werk niet serieus neem. Het is niet zo dat ik mezelf ga promoten als een studio met honderd werknemers. Zolang je helder communiceert is het echt niet zo 'not done' als jij beweert. Trust me.In jouw doelgroep waarschijnlijk niet, in de mijne wel blijkbaar.... ik communiceer overigens nooit, het product verkoopt zichzelf.
Studio ginger

Of

studio GNGR



Ik vind "creatief bureau" niet zo leuk eigenlijk, maar alleen "bureau / buro" weer wel.
En studio pats zou bij nader inzien ook een SM club kunnen zijn

Misschien iets minder geschikt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven