Werk & Studie alle pijlers

Bedrijfsuitje: verplicht?

08-05-2014 07:53 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week volg ik een bij mijn bijbaantje een training. Ik werk dan 5 dagen van 12:30 - 10. Ik vind dit heel zwaar en heb dan echt het weekend nodig om te ontladen. Echter is er zondag een bedrijfsuitje gepland. Moet ik daar heen gaan? Is zoiets verplicht? Ik zie er namelijk enorm tegenop, omdat ik alleen het weekend heb om mijn zaken te regelen en daar niet nog een dag vanaf wil. Ergens weet ik gewoon dat ik niet ga. Hoe breng ik dat het beste?
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 08 mei 2014 @ 10:01:

[...]





Eigenlijk is het nog heel dom ook. Misschien heeft één van die "mbo-ertjes" wel een oom met een bedrijf met een vacature waar TO erg geschikt voor is. Als je een baan zoekt (zeker op universitair niveau) is een netwerk erg belangrijk. En een balletje kan raar rollen.



Dat dus.

De meeste vacatures vind je via je netwerk.

Types als TO die neerkijken op callcenterwerk en MBO-ers zou ik dus nooit aannemen al had ze 3 masters op zak.

Bah, wat een mentaliteit.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt welgeteld een!!! weekje wat meer uren en 'je trekt het al niet'? Wees blij dat je op MBO niveau werkt. Veel HBO en WO functies beslaan een stuk meer dan 40 uur in de week. Hell, en in die functies moet je ook je hersenen nog eens gebruiken. Blijf dus maar lekker zitten waar je zit TO, dat leven trek je simpelweg niet
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Goh wat een voor mij verrassende meningen hier.

Ik ben heel collegiaal, heb collega's waar ik Prive mee afspreek, val in als het nodig, werk over, en hou van mijn werk. Maar echt niet dat ik mee zou gaan op een vrijwillig bedrijfsuitje van 8-22 op zondag.

Dat heeft er niks mee te maken dat ik het niet zou trekken, maar daar zou ik geen zin in hebben. Een keer uit eten of een dag door de weeks is prima, maar een hele zondag en dan nog zo lang, nee. Het verbaast me eigenlijk dat zoveel mensen dat prima zouden vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oh Silly ik zou wellicht ook niet de hele dag gaan hoor.
Wat een gezeur hier. De personeelsuitjes in het onderwijs zijn altijd in je vrije tijd en ik ga dan altijd mee. Maar zouden ze dit op zondag doen, dan zou ik echt niet gaan. Kom op, zondag van 8.00 tot 22.00 is echt belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat bij deze TO helemaal niet om dat uitje voor 1 dag.

Ze wil niet met MBO-ers op stap. Daar kijkt ze op neer. Want ze is zelf veel intelligenter.



Wel, TO, als je echt intelligent bent, dan kijk je nooit op iemand neer, en kijk je al helemaal niet op werk neer, wat voor werk dan ook, en beoordeel je mensen nooit op hun diploma's.



Jij hebt nog een hoop aan jezelf te werken.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:slempie schreef op 08 mei 2014 @ 08:47:

Ik zie een klein stampvoetend meisje voor me: "ik wil niet! Ik ga gewoon niet! Niet niet niet. Boehoehoe".



Ik zie een slimme jonge vrouw voor me die mondig genoeg is om haar grenzen aan te geven en deze ook nog eens te bewaken.



Ik kom hier topics genoeg tegen van mensen die hier nog heel veel van kunnen leren.
Niet geschoten is altijd mis
Bij ons zijn deze uitjes niet verplicht. Meestal ga ik wel heen. Ook al was het drukke week/ lange dag. Het is maar 1 keer in het jaar, daar zet ik mij dan wel overheen.



Kun je niet deelnemen aan deel van het programma? Moet wel zeggen dat ik het wel erg lange dag is! Gaan al je andere collega's wel heen?
quote:Fame schreef op 08 mei 2014 @ 09:50:

Betaald ze kostgeld ?





Die dochter was na de havo gaan werken, maar ze lijkt er wel op!
quote:yasmijn schreef op 08 mei 2014 @ 10:20:

Het gaat bij deze TO helemaal niet om dat uitje voor 1 dag.

Ze wil niet met MBO-ers op stap. Daar kijkt ze op neer. Want ze is zelf veel intelligenter.



Wel, TO, als je echt intelligent bent, dan kijk je nooit op iemand neer, en kijk je al helemaal niet op werk neer, wat voor werk dan ook, en beoordeel je mensen nooit op hun diploma's.



Jij hebt nog een hoop aan jezelf te werken.Zo ontzettend flauw dit. TO is idd. niet blij met haar werk onder haar opleidingsniveau en heeft geen aansluiting bij haar collega's. Daar is ze in haar vorige topic al op afgemaakt. Wellicht kijkt ze idd. op haar collega's neer, maar dat heeft hier toch niets mee te maken. Ze vraagt of ze verplicht is mee te gaan met een bedrijfsuitje op zondag. Nou dat is ze niet, daarnaast is het echt prima om je grenzen aan te geven als het gaat om je vrije tijd.
Alle reacties Link kopieren
Slaat nergens op om mensen die niet met een bedrijfsuitje mee willen, gelijk een stempel te geven.

Ik ben erg collegiaal, val vaak voor collega's in, lig goed in de groep, ben blij met mijn werk, ben 1 van de weinigen die mijn werk afmaakt (de rest zit echt op de tijd), heb echt geen 9-5 mentaliteit. Nooit gehad ook...

Maar toch heb ik geen zin in een bedrijfsuitje. Ben laatst meegeweest, kostte mij 25 euro en ben daarna doodziek geworden door het eten. Een collega had het etentje geregeld bij een volgens hem zeer goed restaurant, maar toch had ik een voedselvergiftiging. In plaats van dat men het rot voor mij vond, werd gezegd dat ik mijn collega afviel met mijn mening. Men had verder namelijk nergens last van. Dat ik bijna dood lag te gaan door het kotsen, dat maakte niemand wat uit....

Heb het bedrijf laten checken door de Voedsel en Waren autoriteit. Kreeg er een brief van dat het daar niet in orde was en dat zij maatregelen hebben genomen. Maar ook mijn directe leidinggevende bleef lullig doen.

En dat was dus voor mij de laatste keer dat ik naar een bedrijfsuitje ging......



werk is werk.

Prive is prive.



En zo lekker houden.....

als je een drankje teveel neemt, heeft men ook weer voer voor een verhaal. Nee, ik pass ervoor....
Sterker door Strijd!
Alle reacties Link kopieren
Toch vind ik het best een interessante discussie, even los van TO.



Zelf werk ik ergens waar veel flexibiliteit wordt verwacht (werkinhoudelijk, maar ook qua tijden ed), maar dat wordt door mijn werkgever ruim gecompenseerd met salaris, compensatie-uren en goede arbeidsvoorwaarden.



Ik vind het dus geen enkel probleem om eens iets voor mijn team/afdeling/werkgever te doen (als ik dat een goede investering vind). Collega's die bij ons direct 'nee' roepen op iets uitzonderlijks vallen dus echt uit de toon en dat wordt niet zo gewaardeerd.



Niet meenemen op bedrijfsuitje zou ik geen enkele collega kwalijk nemen hoor, maar handig vind ik het niet. Je team is belangrijk en het verhoogt het werkplezier als je ook eens gewoon iets heel anders doet samen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zijn bedrijfsuitjes (1x per jaar) ook in het weekend (ivm klantvriendelijkheid sluiten wij niet). Ze zijn niet verplicht, zo'n 75% gaat mee.

Als je wil investeren in deze baan (wat TO niet wil) dan zou ik zeker meegaan, een goed contact met je collega's is erg prettig. Uitjes helpen daarbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:mssroxx schreef op 08 mei 2014 @ 10:28:

Slaat nergens op om mensen die niet met een bedrijfsuitje mee willen, gelijk een stempel te geven.

Ik ben erg collegiaal, val vaak voor collega's in, lig goed in de groep, ben blij met mijn werk, ben 1 van de weinigen die mijn werk afmaakt (de rest zit echt op de tijd), heb echt geen 9-5 mentaliteit. Nooit gehad ook...

Maar toch heb ik geen zin in een bedrijfsuitje. Ben laatst meegeweest, kostte mij 25 euro en ben daarna doodziek geworden door het eten. Een collega had het etentje geregeld bij een volgens hem zeer goed restaurant, maar toch had ik een voedselvergiftiging. In plaats van dat men het rot voor mij vond, werd gezegd dat ik mijn collega afviel met mijn mening. Men had verder namelijk nergens last van. Dat ik bijna dood lag te gaan door het kotsen, dat maakte niemand wat uit....

Heb het bedrijf laten checken door de Voedsel en Waren autoriteit. Kreeg er een brief van dat het daar niet in orde was en dat zij maatregelen hebben genomen. Maar ook mijn directe leidinggevende bleef lullig doen.

En dat was dus voor mij de laatste keer dat ik naar een bedrijfsuitje ging......



werk is werk.

Prive is prive.



En zo lekker houden.....

als je een drankje teveel neemt, heeft men ook weer voer voor een verhaal. Nee, ik pass ervoor....Tja, mensen die lullig doen ga ik ook niet mee zitten in mijn vrije tijd. Maar dat is toch niet normaal? Dat heeft volgens mij helemaal niks met bedrijfsuitjes in z'n algemeen te maken.
quote:lilalinda schreef op 08 mei 2014 @ 10:30:

Bij ons zijn bedrijfsuitjes (1x per jaar) ook in het weekend (ivm klantvriendelijkheid sluiten wij niet). Ze zijn niet verplicht, zo'n 75% gaat mee.

Als je wil investeren in deze baan (wat TO niet wil) dan zou ik zeker meegaan, een goed contact met je collega's is erg prettig. Uitjes helpen daarbij.



Zou jij ook meegaan als het zou zijn op zondag van 8.00 tot 22.00?

Ik niet, zaterdagmiddag en avond, prima als ik kan, maar de hele zondag? Dat is voor mijn gezin.
Alle reacties Link kopieren
Bedrijfsuitjes zijn er mi niet voor niks: juist om die ene, akelige, collega te leren kennen en te zien dat hij of zij ook goede kanten heeft.

Ik was (was!!!) ook zoals To, maar door bedrijfsuitjes, uitstapjes met sportclubs, etc, ben ik een stuk genuanceerder naar mensen gaan kijken en vallen mbo'ers best wel mee.



Een uitje van een hele dag in mijn weekend zal ik ook niet snel doen ivm mijn gezin, maar als die er niet zouden zijn: graag, ik hou van gezelligheid!
Alle reacties Link kopieren
quote:mssroxx schreef op 08 mei 2014 @ 10:28:

Slaat nergens op om mensen die niet met een bedrijfsuitje mee willen, gelijk een stempel te geven.

Ik ben erg collegiaal, val vaak voor collega's in, lig goed in de groep, ben blij met mijn werk, ben 1 van de weinigen die mijn werk afmaakt (de rest zit echt op de tijd), heb echt geen 9-5 mentaliteit. Nooit gehad ook...

Maar toch heb ik geen zin in een bedrijfsuitje. Ben laatst meegeweest, kostte mij 25 euro en ben daarna doodziek geworden door het eten. Een collega had het etentje geregeld bij een volgens hem zeer goed restaurant, maar toch had ik een voedselvergiftiging. In plaats van dat men het rot voor mij vond, werd gezegd dat ik mijn collega afviel met mijn mening. Men had verder namelijk nergens last van. Dat ik bijna dood lag te gaan door het kotsen, dat maakte niemand wat uit....

Heb het bedrijf laten checken door de Voedsel en Waren autoriteit. Kreeg er een brief van dat het daar niet in orde was en dat zij maatregelen hebben genomen. Maar ook mijn directe leidinggevende bleef lullig doen.

En dat was dus voor mij de laatste keer dat ik naar een bedrijfsuitje ging......



werk is werk.

Prive is prive.



En zo lekker houden.....

als je een drankje teveel neemt, heeft men ook weer voer voor een verhaal. Nee, ik pass ervoor....Als dit jou manier van beredeneren is, denk ik niet dat je collega's het erg vinden dat je niet meer meegaat.
Ik denk dat dat per bedrijf en per team verschilt, Frizzy. Hier werkt flexibiliteit vooral een kant op, er wordt veel verwacht, en je krijgt er weinig voor terug, hooguit mag je je overuren compenseren. En in ons team zitten een stel roeptoeters eerste klas, die een uitje echt niet leuker maken, alle aandacht naar zich toe trekken. Het is gewoon echt oprecht niet gezellig. En toch ga ik mee als ik kan, maar dan wel overdag/deel avond, op zondag een hele dag deed ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt in de it business. Echt een mannen wereld dus. En niemand, maar dan echt niemand zal ooit vreemd opkijken als je niet meegaat met een bedrijfsuitje. Sterker nog, na de eerste keer ging hij al niet meer mee en hij werkt er al ruim 10 jaar.



In mijn bedrijfstak werken vooral vrouwen. En die zouden idd wél helemaal over de flos zijn.



Maw, wat een wijven gezeik weer.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Van 8-22 vind ik ook wel erg lang. Ik heb een geweldig leuk team en daardoor zijn zelfs verplichte trainingen of teamdagen heel erg leuk. Dus als een uitje dan iets is wat ik leuk vind dan zie ik dat niet als een verplichting maar als iets leuks, al zou van 8-22 voor mij in alle omstandigheden te lang zijn, dat vind ik ook te lang voor een gezinsuitje.



Maar bij ons zijn die dingen gewoon door de week vaak, maar goed, wij werken dan ook in het weekend, dus het is evengoed niet onder werktijd. Als we het eindelijk voor elkaar hebben dat we een dag hebben gepland waarop iedereen vrijgepland kan worden dan is dat gewoon superleuk. Maar eerlijk gezegd worden de leuke dingen bij ons altijd gekoppeld aan een teamdag, training of iets anders, waarbij je dan eerst 's ochtends een training of overleg hebt ( normaal krijg je nooit iedereen bij elkaar omdat er altijd mensen moeten werken en dat kan niet stopgezet worden) en daarna iets leuks gaat doen, en daarna gaat eten bijvoorbeeld.



Ik vind het altijd leuk, ookal kost het me vrije tijd, ik doe graag dingen met mijn collega's en ik vind het leuk om iedereen weer eens bij elkaar te zien omdat je elkaar soms weken misloopt.



Ik kan me voorstellen dat als je niet zo'n goede band met je collega's hebt of de flexibiliteit moet altijd alleen van jouw kant komen, dat je er dan voor past. Als je elke dag van ma-vrij werkt dan is zo'n zondag erbij wel een flinke investering. Dat is in mijn geval anders, we werken 7 dagen per week, onregelmatig, dus het weekend afwezig zijn en niet thuis is voor ons normaal.
Ik denk niet dat je verplicht bent om mee te gaan, zeker als je het gisteren pas hebt gehoord. Ik zou gewoon zeggen dat je al andere plannen hebt voor die zondag en dat je die niet kunt verschuiven.



Persoonlijk zou ik, na een fulltime werkweek, een bedrijfsuitje van 8-22 uur op een zondag teveel vinden en het niet trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 08 mei 2014 @ 10:47:

Mijn man werkt in de it business. Echt een mannen wereld dus. En niemand, maar dan echt niemand zal ooit vreemd opkijken als je niet meegaat met een bedrijfsuitje. Sterker nog, na de eerste keer ging hij al niet meer mee en hij werkt er al ruim 10 jaar.



In mijn bedrijfstak werken vooral vrouwen. En die zouden idd wél helemaal over de flos zijn.



Maw, wat een wijven gezeik weer.Ik denk niet dat het zo zwart wit is hoor. Het zal gewoon afhangen van je werkveld en de bedrijfscultuur.
quote:saaaaar81 schreef op 08 mei 2014 @ 10:47:

Mijn man werkt in de it business. Echt een mannen wereld dus. En niemand, maar dan echt niemand zal ooit vreemd opkijken als je niet meegaat met een bedrijfsuitje. Sterker nog, na de eerste keer ging hij al niet meer mee en hij werkt er al ruim 10 jaar.



In mijn bedrijfstak werken vooral vrouwen. En die zouden idd wél helemaal over de flos zijn.



Maw, wat een wijven gezeik weer.Ik heb al enige vrouw in een mannen bedrijf gewerkt, daar werd wel degelijk raar opgekeken als iemand structureel nergens aan meedeed. Sterker nog: daar werd meer geroddeld dan in elk ander bedrijf waar ik ooit gewerkt heb. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij ITers anders werkt
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 08 mei 2014 @ 10:39:

[...]





Als dit jou manier van beredeneren is, denk ik niet dat je collega's het erg vinden dat je niet meer meegaat.Het is de schuld van de collega die het restaurant geboekt heeft dat ze ziek werd van het eten.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 08 mei 2014 @ 10:33:

[...]





Zou jij ook meegaan als het zou zijn op zondag van 8.00 tot 22.00?

ja, ik dus wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven