Werk & Studie alle pijlers

Dat stomme solliciteren (klaagtopic) 2

14-04-2016 09:44 893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede-klagers



Hier kan je terecht met al je vragen, verwardheid, somberheid en boosheid die je ondervind bij het solliciteren.



Omdat samen klagen leuker is dan je alleen voelen in dit hele proces
Ook leuk, krijg net een mail met een afwijzing met als aanhef "Beste recruiter",



Onlangs heb je (mijn naam) voorgesteld voor de functie van......



Heb zelf op de functie gereageerd maar blijkbaar ben ik opeens recruiter....





Hoe slordig is dat!



Hoe is t met jullie verder?
Nou ja zeg, het moet niet gekker worden. Ga je er reactie op geven?
Ik zit er nog over te twijfelen. Op zich kan t me weinig schelen omdat ik gelukkig weer aan t werk ga maar ik neig er wel naar om te reageren.



Even een nachtje over slapen
Ik heb een keer een brief gehad waarin stond dat ik ondanks ons leuke gesprek niet door was .Ik was niet op gesprek geweest... ik heb daar wel reactie op gegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:CherokeeRose1977 schreef op 22 juni 2016 @ 14:53:

Ook leuk, krijg net een mail met een afwijzing met als aanhef "Beste recruiter",



Onlangs heb je (mijn naam) voorgesteld voor de functie van......



Heb zelf op de functie gereageerd maar blijkbaar ben ik opeens recruiter....





Hoe slordig is dat!



Hoe is t met jullie verder?Hahah hoe grappig ... Ik ga straks weer even verder...
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 22 juni 2016 @ 16:25:

Ik heb een keer een brief gehad waarin stond dat ik ondanks ons leuke gesprek niet door was .Ik was niet op gesprek geweest... ik heb daar wel reactie op gegeven.Ik weet niet waar mensen tegenwoordig mee bezig zijn :-/
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 22 juni 2016 @ 16:25:

Ik heb een keer een brief gehad waarin stond dat ik ondanks ons leuke gesprek niet door was .Ik was niet op gesprek geweest... ik heb daar wel reactie op gegeven.



Haha echt ongelooflijk af en toe. Terwijl ik van een vriendin die bij Randstad werkt onlangs hoorde dat het steeds minder makkelijk wordt voor uitzendbureaus om (genoeg) kandidaten te vinden, omdat mensen weer meer mogelijkheden krijgen en daarom bij voorkeur niet meer via een UZB werken. Maar veel bedrijven verkeren kennelijk alsnog in een enorme luxepositie dat ze sollicitaties amper willen behandelen.



Hier zie ik af en toe door de bomen het bos niet meer wat betreft al die rare constructies met vacatures, werkgevers, tussenpersonen en detacheerders. Denk je een leuke vacature gevonden te hebben bij bedrijf X, maar blijkt dat ergens in de kleine lettertjes weer staat dat bedrijf X slechts de detacheerder is en niet het bedrijf waar je direct voor gaat werken.



Krijg daar over het algemeen al snel een beetje jeuk van.
Alle reacties Link kopieren
quote:smekkie schreef op 16 juni 2016 @ 21:23:

Gelukkig kreeg ik gisteren een mailtje dat ik volgende week op gesprek mag komen voor een PhD positie die ik erg zie zitten.

Hoewel ik dus nog niet heel veel te klagen heb schrijf ik me vast in om mee te doen



Vandaag op gesprek geweest voor de PhD positie en een paar uur later een mail dat ik ben uitgenodigd voor het tweede gesprek. Wat is dat solliciteren zenuwslopen. Ik dacht dat het gesprek niet zo goed ging, maar blijkbaar zien ze het toch wel zitten, gelukkig maar want ik vind het onderzoek waar ze mee bezig zijn ontzettend interessant.

Volgende week ook nog een ander sollicitatiegesprek voor andere leuke positie dus ik ben op het moment positief.



Gefeliciteerd iedereen die een baan heeft gevonden en succes voor diegenen die nog zoekende zijn.
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Allemaal een goed weekend gehad ?



Ik heb het supergezellig gehad, ben naar allemaal vrienden geweest.

( had een hele route uitgestippeld had velen een tijd niet gezien.



Nu zit ik weer achter mijn laptop

Genoeg energie weer...



Ik zou graag jullie mening willen weten.

Ben mijn cv weer hier en daar aan het aanpassen.



Als laaste functie staat er op mijn cv

" Sales Consultant" bij XX ( ben zzp'er)



Is het beter om Self-Employed bij Xx te zetten op mijn cv.



Wat denken jullie?



Fijne avond alvast en bedankt
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
@agenda1978, ik zou de Engelse term weglaten tenzij het heel gebruikelijk is in de branche. Ik zou wel expliciet benoemen dat je ZZPer bent; anders wordt het een soort 'een schizofreen is nooit alleen' als je begrijpt wat ik bedoel.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 26 juni 2016 @ 19:57:

@agenda1978, ik zou de Engelse term weglaten tenzij het heel gebruikelijk is in de branche. Ik zou wel expliciet benoemen dat je ZZPer bent; anders wordt het een soort 'een schizofreen is nooit alleen' als je begrijpt wat ik bedoel.



Dankjewel voor je reactie !



Maar wat vind jij dan pakkend ?
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
Eigenaar bij XXL en dan omschrijven wat je deed: als ZZPer zorgde ik ervoor dat bedrijf x resultaat y behaalde, iets in die geest. Misschien eens op Linkedin spieken hoe anderen dat omschrijven.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zo, vandaag mijn contract getekend bij het uitzendbureau. Volgende week maandag begin ik met werken In ieder geval tot eind van het jaar dus ik ben voorlopig weer onder de pannen
Alle reacties Link kopieren
SRCN Hoe bevalt het?



Rose hoop dat het je ook bevalt.



Pff ik loop mijn stage nu met nog een andere stagiaire maar die zegt zeker 70%van de tijd af.



Verder mag ik ook even klagen over mijn kiezen er is blijkbaar een zenuw beschadigd :(
Alle reacties Link kopieren
Net een afwijzing gehad



Ze vinden dat ik neit bij de opdrachtgever pas, maar niet de naam van de opdrachtgever prijs geven
Alle reacties Link kopieren
Gm allemaal,



Even een update ... Afgelopen weken alleen maar afwijzingen gehad...



Had gesoll op een vacature via het uzb laatst.

En dan komt er een stomme fout van het uzb. Mijn contactpersoon had mij geinformeerd dat vacature naar 2017 is verplaats. En mocht ik tegen die tijd nog beschikbaar zijn, zou zij contact opnemen. Afijn... Krijg ik van de week een mail van haar collegea dat ik ben afgewezen voor die functie :-/ .



Toen heb ik maar een het mailtje van haar collegea doorgestuurd, en toen was het ineens stil aan de overkant .



Afgelopen week heb ik mijn cv en mijn linkedin volledig aangepast.. Hoop vanaf maandag te gaan knallen weer :-)



Tot zover, fijne dag en een goed weekend allemaal.
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
Ik zojuist een mail gehad mbt mijn droombaan dat ik op de reservelijst sta voor het geval er geen geschikte kandidaat uit de eerste ronde komt.



Eerlijk gezegd had ik al weinig hoop (omdat ik een belangrijk certificaat mis) en hoop alleen dat de funktie volgend jaar weer beschikbaar komt want dat zal ik, als alles goed gaat, dat certificaat wel hebben.



@Agenda, ben je erachter wat nu de waarheid is? Vacature daadwerkelijk doorgeschoven of niet?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...



Daar zit ik dan op deze mooie zonnige dag achter mijn laptop.

Heb er zin en energie voor om paar leuke solliciaties de deur uit te doen.



Heb aantal leuke gezien namelijk.



@ Yabanci, ja het is gewoon een fout van het desbtreffende uzb. Want dezelfde vacature stond ook elders, en daar kreeg ik precies dezelfde info door. Dat het bedrijf verhuisd was namelijk



Tot zover, fijne dag allemaal.
Lach, leef..
Goed bezig agenda! Hoop dat je baan er tussen zit



Ik had vandaag mijn eerste werkdag. Erg leuk maar ben ook wel erg moe.....



Is wel even wennen na een paar maanden WW!



Hoe is het met de rest?
Veel sollicitaties de deur uitgedaan Agenda?



Leuk CherokeeRose! Alle nieuwe informatie kan je ook moe maken ja..



Ik heb het solliciteren op een laag pitje staan..geen leuke vacatures, en als er leuke vacatures zijn blijkt het vrijwilligerswerk te zijn of vervanging bij zwangerschapsverlof. Hopelijk komt er snel weer wat leuks online!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva-forummers,



Hoop dat de sollicitaties bij iedereen voorspoedig gaat. Althans, voorspoediger dan bij mij.



Ik heb een vraagje: een aantal jaar terug heb ik via Randstad bij een bedrijf gewerkt. Ik ben toen ziek uit dienst getreden. Afijn, een tijd later en een master diploma op zak, probeer ik weer via Randstad een baan te vinden. Ik solliciteer me blauw, maar krijg links en rechts afwijzingen. Op zich heeft iedereen hier mee te maken, maar mij valt één ding op. Destijds toen ik bij Randstad solliciteerde, belden ze me op om me af te wijzen, maar hadden wel een suggestie voor een andere functie. Nu krijg ik alleen standaard afwijzingen en niet eens de moeite om me misschien aan iets anders te helpen. Ik heb aangegeven dat ik op dit moment werkelijk ieder baantje aanpak (ok, morele grenzen daargelaten). Misschien klink ik erg paranoïde, maar kan dit te maken hebben met het feit dat ik ziek uit dienst ben getreden, denken jullie? Misschien willen ze me niet meer hebben?
Alle reacties Link kopieren
@jobless, pak zelf eens de telefoon en informeer eens. Ik vind het geen ongebruikelijke manier van werken in deze tijd. Natuurlijk zou het fijner zijn als je gebeld werd, maar dat is vaak niet meer het geval in deze arbeidsmarkt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zit weer netjes achter mijn laptop.



Vandaag rare dag gehad, ik wilde met mij cv langs allemaal UZB...maar op een of ander manier schaamde ik mij.

Weet niet hoe ik het beste kan omschrijven, omdat ik jarenlang als ZZP'er heb gewerkt en goede opdrachtgever(s) had . ik had nooit veel moeite doen want iedereen kende mij en alles ging vanzelf.



Ik denk dat ik nav de laatste keer bij een uzb ( Randstad) beetje faalangst heb opgelopen.

Intercedente zei...Zo'n dame als jij heeft zo een baan....Nou dus niet .

Het lijkt of mensen beetje naar mij op kijken op een of ander manier. Terwijl ik alles wil aanpakken, zelfs schoonmaken als het moet.



Dus heb niet mijn cv's afgegeven, donderdag ga ik nog een poging doen , en dan ga ik vroeg beginnen alvast zodat ze de tijd voor mij hebben.



Ik sta ook bij de grote uzb ingeschreven, is het dan alsnog verstandig om toch mijn gezicht even te laten zien en mijn cv te laten zien ?



@ CherokeeRose1977 ...Lukt het een beetje met je nieuwe job, eerste dagen is ook zwaar. Veel nieuwe info...doe gewoon rustig aan.



@Olivia1990 Ja inderdaad aantal brieven de deur gedaan. En nu maar hopen...heb ook al wat afwijzingen hoor.



@Jobless Soms heb ze wat met je en soms niet, lijkt net of ze een notitie in het databestand achter je naam zetten...



Tot horens....
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het al moeilijk passende vacatures te vinden . Had laatst gesolliciteerd bij een bedrijf en na de brievenronde al afgewezen. Ik had om uitleg gevraagd omdat dit mij meer richting en duidelijkheid geeft voor m;n volgende sollicitaties, maar de redenen klopten niet bij mijn profiel. Net alsof ze mijn brief en CV niet goed hadden bekeken, vond ik best wel apart? Maar je kan er dan ook helemaal niks mee...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben pas derde dag bezig met solliciteren toch ben ik het al zo zat... Sta uiteraard bij grootste uzb's ingeschreven, heb een hoop brieven gestuurd maar tot nu toe word steeds afgewezen :( Het zal me niet zoveel kunnen schelen, dat weet ik wel, niettemin ben ik nooit de sterkste geweest wat het omgaan met mislukkingen betreft.



Eigenlijk is mijn kennis van het Nederlands (ik ben een buitenlandse, vermoedelijk is dat best makkelijk op te merken) niet voldoend om een willekeurige bijbaan te kunnen vinden. Nou ja, ik ben in geen geval een moedertaalspreker, heb dit herkenbare accent en soms een seconde of 2 nodig om op het juiste woord te komen. Ik werk eraan, echt. Zit iedere dag aan het oefenen, sta urenlang voor de spiegel en vertel mezelf over alles en nog wat, gebruik iedere kans om met iemand even te praten. Ik kan altijd duidelijk maken wat ik bedoel en heb er geen moeite mee om goed te begrijpen wat tegen mij wordt gezegd. Het is wel een goede reden om mijn sollicitatie af te wijzen ook als ik aan alle eisen voldoe. Oke, ik kreeg ook afwijzende brieven met zeer aparte redenen, zoals "geen aantoonbare ervaring in dit gebied" hoewel ik de vereiste ervaring wel heb.



Helaas heeft deze situatie zeer slechte invloed op mijn zelfwaardering, 100de mislukte poging zal me maken aan het huilen. Afgezien daarvan loopt mijn contract in mijn huidige baan binnekort af en dan ga ik geld met spoed nodig hebben om met mijn opleiding door te kunnen gaan... En nu twijfel ik eraan dat het me gaat lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven