Werk & Studie alle pijlers

Draag ik nu echt de verkeerde kleding of is dit jaloezie?

10-08-2014 11:40 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 28 jaar en ik werk als huishoudelijke hulp bij oudere mensen thuis.

Dit werk doe ik nu een half jaar en in dat half jaar heb ik heel veel commentaar gehad van mijn collega's over mijn kleding/schoenen/haar/make-up.



Mijn collega's zijn 40+ meerendeels zijn 50+.

Ze hebben allemaal kort haar, dragen nauwelijks of geen make-up/sieraden en zijn wat steviger dan mij.

Dragen altijd een broek of capribroek met daarboven een shirt met korte of lange mouw en een vest/spijkerjasje.

En met dit weer lopen ze allemaal op sandalen/slippers.

Ik wil ze niet afkraken, probeer alleen een beeld van hun ze schetsen.



Ik ben slank (maat 36/38) heb lang blond haar tot halverwege mijn rug. Met mijn haar doe ik elke dag wat anders.

Qua make-up zie ik er ook altijd anders uit.

Niet overdreven veel met foundation en poeder, maar heel naturel.

Behalve mijn ogen, die vallen altijd goed.

Verder draag ik altijd wat sieraden en heb ik meestal gelakte nagels.



In mijn vrije tijd draag ik bijna altijd rokjes/jurkjes en nauwelijks broeken.

En loop ik vaak op hoge hakken.

Tijdens werktijd draag ik meestal een broek met een simpel shirtje met korte mouw of een mouwloos shirtje met daarover weer een blazer.

Ik draag vaak iets met een print/tekst erop, maar houd er tijdens werktijd wel goed rekening mee met wát erop staat.

En dat ik geen inkijk heb of dat het niet doorschijnd. Qua schoenen die ik draag is het erg wisselend.



Soms draag ik tijdens werktijd een rokje/jurkje met daaronder een zwarte/grijze/bruine legging. Dat combineer ik dan weer met een shirtje en een blazer.

Daaronder draag ik pumps/ballerina's of laarsjes.

Maar dat draag ik eigenlijk alleen als ik na werktijd door moet naar een afspraak.



Van mijn cliënten krijg ik regelmatig complimenten, soms ook vragen: kind hoe kun je toch op zulke hakken lopen.

Of ben je naar de kapper geweest, je haar zit zo mooi.

Ik weet dat als ze iets niet bevalt.

Ze het eerlijk tegen mij zullen zeggen.

Zo direct zijn ze wel.



Tja en van mijn collega's krijg ik alleen maar commentaar. Waarop ik de ene keer positief reageer en de andere keer bijdehand en soms reageer ik helenaal niet.

Als je ons allemaal naast elkaar zou zetten, dan zien hun er hetzelfde uit en spring ik er uit.

Om het verschil maar even uit te leggen.



Dat commentaar doet me eerlijk gezegd niet zoveel en ik negeer het meerendeels.

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de meningen van anderen.

Vinden jullie net als mijn collega's dat ik de verkeerde kleding etc draag voor het werk wat ik doe?

Of denken jullie hetzelfde als wat ik denk, dat het jaloezie is?
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Ballerina's meest lelijke vrouwenschoenen ooit!
Ik vind het niet passend, maar je zal er vast geen problemen om krijgen.

Ik heb een tijdje schoonmaakwerk en receptiewerk gecombineerd (op dezelfde dag dus). Dan moest ik iets aan wat voor beiden goed was. Vaak was dat een neutraal jurkje met casual vestje en platte schoenen. Iedereen tevreden, inclusief ikzelf omdat het praktisch en comfortabel was.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je omschrijving wel hoor. Mijn moeder werkt als verzorgende in de thuiszorg en kleedt zich precies zo (3/4-broek, verwassen shirt, sandalen, kort haar, geen sieraden).
Alle reacties Link kopieren
http://www.lilys.be/wp-co ... -Jeans-met-Ballerinas.jpg
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Nog steeds spuuglelijk
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het nou uit wat jouw collega's dragen en hoe ze eruit zien? Net zo weinig als wat het uitmaakt hoe jij eruit ziet.

Als je je werk maar goed doet en zo lang ze(clienten/leidinggevende) daar niet over klagen is er toch niks aan de hand?
Alle reacties Link kopieren
http://1.bp.blogspot.com/ ... 600/zomerjurkjeherfst.png



Dit is een beetje wat ik bedoel.

Eerste foto in mijn vrije tijd en tweede foto tijdens werktijd.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 augustus 2014 @ 11:47:

hoe kan je op hoge hakken en in een rok een wc poetsen?



Waar staat dat ze dat op hoge hakken doet?

Soms heeft ze pumps aan maar dat is alleen als ze een afspraak heeft...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als regel:



Je haar vast.

Geen enorme inkijk

Niet al te nieuwe kleren

En geen bilspleet boven je broek uit.



Ik heb ook bijna altijd gelakte nagels en loop wel op ballerina's :-D
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
quote:miss-sunshine28 schreef op 10 augustus 2014 @ 12:10:

http://1.bp.blogspot.com/ ... 600/zomerjurkjeherfst.png



Dit is een beetje wat ik bedoel.

Eerste foto in mijn vrije tijd en tweede foto tijdens werktijd.Ondanks geen doorschijn en geen blote benen blijft het toch weinig verhullend vanwege het strakke. Ik vind het ook niet erg geschikt als je hiermee gebukt het bad staat te schrobben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ilovefashionne ... rmes-riem.-Mix-Match-.jpg
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je daar fijn bij voelt moet je dat gewoon doen.

Ik zie er geen probleem in, zolang je geen inkijk hebt etc is er niks aan de hand.

Maar dat geldt voor ieder beroep!
Alle reacties Link kopieren
quote:miss-sunshine28 schreef op 10 augustus 2014 @ 12:15:

http://www.ilovefashionne ... rmes-riem.-Mix-Match-.jpg
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kerstklok, dat komt door de hygiëne en kledingvoorschriften.

Bij mij in het verzorgingshuis dragen we geen uniform maar eigen kleding.

deze moet met korte mouwen, wasbaar zijn op 60 graden (dus alles verwast snel) en elke dag schoon. Verder uiteraard geen inkijk, geen kraaltjes of losse onderdelen op de kleding, geen aanstootgevende plaatjes of teksten. Binnen mogen we geen buitenschoenen dragen en omdat je ook vaak in de douche staat zijn slippers of crocz echt het handigst.

Lange, gelakte nagels mogen niet uit hygiëne en veiligheidsoogpunt. Sieraden zijn allemaal taboe, je haar moet kort of vast. Parfum liever ook niet. Make-up alleen neutraal, maar ik draag liever niks want je zweet al je mascara af in de douche.

Dan blijft er verrekte weinig over dan een broek (caprimodel in de zomer, want kort mag ook niet) en een tshirt met sandalen/slippers/crocs.

Collega's die zich anders kleden worden daarop aangesproken, niet uit jaloezie, maar omdat het de voorschriften zijn.

Wat jij betreft mag morgen het uniform weer terug, dat scheelt een hoop gezeik,
Eens met BGB. Zo'n jurk is gewoon niet geschikt voor bijvoorbeeld het schrobben van de wc. Ik denk echter dat oudere mannen daar best anders over kunnen denken. Maar moet je dat willen?
Alle reacties Link kopieren
Sommige kledingstukken kunnen best doorgaan voor werkkleding maar wel in een héél ander beroep. Als je voornamelijk bij oudere mensen werkt vind ik dat je daar best rekening mee kunt houden, wat moet die opa van 95 met reumahandjes met zijn stijve antieke hangertje?

Bovendien lijkt het me geen outfit waarin je je makkelijk beweegt zonder in je stringetje te staan. Tenzij je model bent is je werkomgeving geen plaats voor een modeshow.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hebben die oude mannetjes geen schoon huis, maar hebben ze in ieder geval wat aangename afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een vriendin die als thuishulp werkte en die ging rustig in een strapless hotpants pakje naar werk, en dan zei dat ze dat echt niet kon maken, maar ze deed het toch.

Ik vond het echt niet kunnen. Ookal was het hoogzomer.
Alle reacties Link kopieren
Je doet huishoudelijk werk op pumps?



Ik denk eerlijk gezegd dat er een deel jaloezie is.

Je komt bij oude mensen thuis om schoon te maken. Ik zou toch altijd een shirt met een mouwtje aantrekken als is het een kap mouwtje, een rokjes die ver boven de knie komen ook niet met legging en platte schoenen. Ik zou sieraden bescheiden houden, net als nagellak enzo ook ivm hygiene etc.



Je loopt geen modeshow, je bent een schoonmaakster op je werk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Starshine, ik heb in een verpleeghuis in eigen kleding, zonder uniform gewerkt. Ik vond het echt naar. Het voelt gewoon niet fris en miet daarnaast nog aan allerlei eisen voldoen. Onbegrijpelijk dat ze niet gewoon overal uniformen verplicht stellen.



Ik werk nu in een ZH en het hoort er gewoon bij. Niet modieus, maar dat is dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Je collega's zijn wat ouder, meer ervaren en daardoor ook wat wijzer.
verba volant, scripta manent.
Geen uniform is een kostenbesparing. Flinke ook! Maar ik heb ook liever een uniform. Geen gezeur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op zondag 10 augustus 2014 12:17 Kerstklok, dat komt door de hygiëne en kledingvoorschriften.

Bij mij in het verzorgingshuis dragen we geen uniform maar eigen kleding.

deze moet met korte mouwen, wasbaar zijn op 60 graden (dus alles verwast snel) en elke dag schoon. Verder uiteraard geen inkijk, geen kraaltjes of losse onderdelen op de kleding, geen aanstootgevende plaatjes of teksten. Binnen mogen we geen buitenschoenen dragen en omdat je ook vaak in de douche staat zijn slippers of crocz echt het handigst.

Lange, gelakte nagels mogen niet uit hygiëne en veiligheidsoogpunt. Sieraden zijn allemaal taboe, je haar moet kort of vast. Parfum liever ook niet. Make-up alleen neutraal, maar ik draag liever niks want je zweet al je mascara af in de douche.

Dan blijft er verrekte weinig over dan een broek (caprimodel in de zomer, want kort mag ook niet) en een tshirt met sandalen/slippers/crocs.

Collega's die zich anders kleden worden daarop aangesproken, niet uit jaloezie, maar omdat het de voorschriften zijn.

Wat jij betreft mag morgen het uniform weer terug, dat scheelt een hoop gezeik,



Bij mij is helemaal niets bekend van de hygiëne en kledingsvoorschriften op mijn werk.



Doe jij huishoudelijke werk of ben je van de zorg?
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op zondag 10 augustus 2014 12:14 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="miss-sunshine28 in "Draag ik nu echt de verkeerde kleding of..."" class="messagelink">miss-sunshine28 schreef op 10 augustus 2014 @ 12:10</a>:</b>

<a href="http://1.bp.blogspot.com/-gxdS3qt75XM/T ... herfst.png" class="link">http://1.bp.blogspot.com/ ... 600/zomerjurkjeherfst.png</a>



Dit is een beetje wat ik bedoel.

Eerste foto in mijn vrije tijd en tweede foto tijdens werktijd.</div></blockquote>Ondanks geen doorschijn en geen blote benen blijft het toch weinig verhullend vanwege het strakke. Ik vind het ook niet erg geschikt als je hiermee gebukt het bad staat te schrobben. Wat is in jou ogen dan wel geschikt? Ben wel benieuwd naar een foto.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op zondag 10 augustus 2014 12:22 Je doet huishoudelijk werk op pumps?



Ik denk eerlijk gezegd dat er een deel jaloezie is.

Je komt bij oude mensen thuis om schoon te maken. Ik zou toch altijd een shirt met een mouwtje aantrekken als is het een kap mouwtje, een rokjes die ver boven de knie komen ook niet met legging en platte schoenen. Ik zou sieraden bescheiden houden, net als nagellak enzo ook ivm hygiene etc.



Je loopt geen modeshow, je bent een schoonmaakster op je werk.



Soms draag ik pumps, maar niet dagelijks.

Ik heb verder niet gezegd hoe hoog die hakken zijn.

Misschien zijn ze 5cm, misschien wel 12cm. Dat maakt ook nog een verschil he.

Qua sieraden draag ik oorbellen (geen grote oorringen) horloge, ketting en armbanden. Maar die armbanden doe ik af als ik ga werken en als ik klaar ben, doe ik ze weer om.

Wat de nagellak betreft, ik werk meerendeels met handschoenen aan.

Als huishoudelijke hulp hoef ik er nog niet als een slons bij te lopen.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven