Werk & Studie alle pijlers

Ex-juffen: wat doen jullie nu?

08-05-2009 13:51 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



ik ben mij aan het orienteren op een andere baan. Dussss: alle ervaringen van anderen zijn welkom! Aan alle ex-leraressen nu de vraag: wat doen jullie nu? En hoe ben je daar terecht gekomen?

Tips, do's en don'ts, adviezen, afraders: alles is welkom...

Zijn er ook mensen die op een hbo-functie terecht zijn gekomen elders of moet ik meer op mbo gaan richten? Studeren erbij, aanvullende opleidingen gaan doen? Wie helpt mij??
@Christalyn: ik begrijp helemaal wat je bedoelt. ik heb zelf net geen burn-out gehad, ik heb ontslag genomen voordat het zover was, maar dat betekent niet dat ik er geen last van heb gehad. door crisis kon ik nergens anders aan het werk, dus ik ben erna op een andere school gaan werken, maar wel een school die goed voor me heeft gezorgd

tja, in de studie die ik nu ga doen is ook 0,0 werk en het is meer een passie en iets waarvan ik gedacht heb dat het altijd mijn roeping is. als het niet lukt, kan ik altijd nog op mijn twee studies terugvallen en weer het onderwijs in (want ergens vind ik het wel heel erg leuk hoor!)

Ontzettend dapper dat je weer terug bij je oude school bent, dat getuigt toch van heel veel karakter en daar mag je (ondanks enige vrees) heel trots op zijn
*
Alle reacties Link kopieren
Upje
Alle reacties Link kopieren
quote:Linniepinnie84 schreef op 10 mei 2009 @ 20:00:

Ik heb 3 jaar voor de klas gestaan en studeer nu orthopedagogiek. Ik volg het schakelprogramma in Groningen.



@Christalyn: Het is in Groningen niet zo dat je wiskunde VOOR de opleiding op een bepaald niveau moet zijn. Als je een 6 hebt op de HAVO voor wiskunde is het goed, zo niet, dan volg je (gewoon in september) een wiskundecursus. Vanaf volgend jaar wordt het schakelprogramma 's avonds aangeboden door het SPO (is nu ook al zo, maar vanaf volgend jaar 2 jaar, je hoeft dan niet het tweede jaar naar de RUG)

Voordeel --> het schakelprogramma (2 jaar) is 's avonds (3 avonden) Je kunt er dus naast werken

Nadeel --> je krijgt geen OV



De Master is wel overdag.



Ik ben erg tevreden en enthousiast over de opleiding!



Maar ik hoor overal dat hier bijna geen banen in zijn. Welke richting volg je?



Edit; zie nu dat dit een verouderd topic is. Heb je een baan gevonden Linnie?
quote:voel schreef op 22 februari 2017 @ 19:24:

[...]





Maar ik hoor overal dat hier bijna geen banen in zijn. Welke richting volg je?



Edit; zie nu dat dit een verouderd topic is. Heb je een baan gevonden Linnie?Ze is bijna met pensioen zo oud is dit topic.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 22 februari 2017 @ 19:46:

[...]





Ze is bijna met pensioen zo oud is dit topic.....Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven