Werk & Studie alle pijlers

Hoe moe ben jij na het werk?

22-10-2014 13:52 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Laatst merkte ik op dat ik na het werk gewoon moe ben! En weinig energie meer over heb voor andere dingen.

Persoonlijk kan ik me ook wel eens boos maken, omdat ik 2 avonden achter elkaar op de bank zit.



En dit in een tijd waarin we zoveel moeten/willen/kunnen.

Het huishouden moet worden gedaan, er moet worden gekookt, de kinderen moeten naar sport/vereniging etc., bepaalde televisie programma's willen we volgen, de spannendste boeken willen we lezen, de baas verwacht nog een bijscholingscursus. de ander wenst een carriéreswitch te maken na het werk, de ander heeft nog een bedrijf ernaast. Zelf moeten we uiteraard ook nog een keer naar de sportschool en sociale contacten onderhouden.



Hoe houden we het eigenlijk vol? Daarom vroeg ik me af, hoeveel energie hebben jullie nog over na het werk?

Kunnen jullie je motiveren om nog van alles te ondernemen of zijn jullie ook blij als de bank eindelijk in zicht is?



Voor mij zelf is dit:

Ik werk fulltime, 5 dagen.

Sta op rond 6:45 om om 8:30 te beginnen met werk, dit tot 17:00 en ik ben ongeveer rond 17:45/18:00 thuis. Vervolgens even kopje koffie met mijn man, eten koken en huishouden een beetje doen. Zo is het vaak al 8 uur. Vaak kan ik me nog een uurtje motiveren iets te doen, maar dan is dit meestal wel achter de pc of iets dergelijks. Ik heb ook nog een eigen bedrijf, waar ik niet heel veel tijd aan kwijt ben. Geef af en toe een training. Sporten vindt ik al heel lastig na het werk! En vanaf 9 uur lig ik toch meestal voor de tv.



En ik heb dan ook nog eens geen kinderen! Ik ga trouwens rond 23:30/0:00 slapen.



Hoe is dit voor jou?
Het gaat vooral om prioriteiten stellen. Iedereen die zegt dat ie ergens geen tijd voor heeft, besteedt blijkbaar tijd aan andere zaken. Dat moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar jij en ik hebben net als Einstein, koningin Maxima, de buurvrouw en iedereen 24 uur in een dag zitten.
Jezelf oppeppen door te zeggen: 'Kom op, gewoon even doorzetten, niet aanstellen,' heeft er bij mij toe geleid dat ik alweer bijna een jaar thuis ben en heeeeeel langzaam verdwijnt die ontstane vermoeidheid eindelijk naar de achtergond.

Mijn excollega had een heel ander energielevel, aan haar spiegelde ik me altijd.

Door me erbij neer te leggen dat ik dat energieniveau never nooit ga halen, gaat het nu aanzienlijk beter en doe ik veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment wel veel vaker moe dan anders. Komt doordat ik best wat uren maak op werk. Iedere ochtend zit ik om kwart over 6 in de auto, begin om 7 uur en kom rond 6 uur thuis (nu nog op kantoor wegens files...). Dit 4 dagen per week, de vijfde dag is nog langer, dan heb ik 2,5 uur enkele reistijd, dan zit ik om kwart voor 6 in de auto en ben rond half 8 thuis.



Buiten werk probeer ik nog 2x per week te sporten en ben ik bezig met het bouwen van een huis.

Veel nacht en weekendrust heb ik zeker niet.



Nog even doorbikkelen, in het nieuwe jaar wordt het rustiger op werk en is mijn huis klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven